Oud-baas van Frans antidopingbureau: “Ik geloof dat Armstrong motor in zijn fiets had”
foto: Cor Vos
maandag 12 april 2021 om 15:14

Oud-baas van Frans antidopingbureau: “Ik geloof dat Armstrong motor in zijn fiets had”

Jean-Pierre Verdy, de voormalige baas van het Franse antidopingbureau AFLD beschuldigt Lance Armstrong van het gebruik van een motortje tijdens zijn carrière. Dat vertelt Verdy in gesprek met France TV, naar aanleiding van een boek dat hij schreef over zijn jacht op valsspelers.

Lance Armstrong is de beste oplichter ooit, met medeplichtigen op alle niveau’s. Hij kreeg een speciale behandeling. Veel mensen vertelden mij dat ik legendes niet moest aanpakken, omdat ik dan alleen mezelf tegen zou komen”, aldus Verdy, die het er niet bij liet zitten. Een beeld dat hem opviel was dat Armstrong in enkele ritten naar de achterkant van zijn zadel greep, vlak voor een versnelling.

“Ik geloof dat Armstrong ook een motor in zijn fiets had”, stelt de oud-baas van de AFLD. “Ik heb de beelden nog steeds in mijn hoofd, dat hij in bergetappes iedereen zijn hielen liet zien. Aan het einde van de etappe belde ik dan met specialisten, en ook zij begrepen niet hoe die prestatie mogelijk was. Zelfs niet met epo-gebruik. Er was iets mis, dat vertelden ook die specialisten. Dat waren mensen die leefden in het peloton. Het was niet de epo die het verschil maakte.”

Armstrong heeft ondertussen een levenslange schorsing vanwege zijn dopinggebruik. Alle zeven Tour de France-overwinningen van de Amerikaan werden hem in 2012 afgenomen na onderzoek van USADA. Armstrong heeft nog niet gereageerd op de beschuldigingen van Verdy.

‘De omgeving van Pogačar stoort mij’
Ook over Tadej Pogačar heeft Verdy zich uitgelaten. Hij stelt vragen bij de Tourzege van de Sloveen. “Het gaat niet om hem zelf, maar om zijn omgeving. Die stoort mij. Zijn manager is Mauro Gianetti, de oud-trainer van Riccardo Ricco en Leonardo Piepoli. Die twee heb ik gepakt in de Tour de France 2008. En Gianetti kreeg zelf gezondheidsproblemen toen hij renner was, na de inname van Perfluorocarbon”, aldus Verdy. De Zwitser lag door het gebruik van dat experimentele dopingmiddel drie dagen in coma.

“En vorig jaar is er ook iets raars gebeurd met iemand in de omgeving van die ploeg. Dat is heel apart”, vindt Verdy. “Maar ik kan de bloedprofielen van deze mensen niet inzien, dus ik kan er verder niets over zeggen.”

RIDE Magazine
99 Reacties
Sorteer op:
12 april 2021 15:15
“En vorig jaar is er ook iets raars gebeurd met iemand in de omgeving van die ploeg. Dat is heel apart”, vindt Verdy.

Wie en wat dan?
    12 april 2021 15:21
    Ja, ook benieuwd naar. Het zou natuurlijk niet als een verrassing komen, wanneer je ziet wie er daar allemaal rondlopen.
    12 april 2021 15:25
    Edit redactie: Bedankt, is aangepast.
    12 april 2021 15:26
    Enige wat ik weet dat iemand van het team in coma lag na de Uae Tour door Corona. Als hij het daar op heeft is dat zeer zeer zielig!
    12 april 2021 15:46
    Lander even een vraag zonder bijbedoelingen, heb jij geen bijgevoelens bij de entourage van Pogacar met die Gianetti o.a.? Hoe sta jij daar in?
    12 april 2021 15:48
    Allicht doelt hij op Durasek. Was in 2019, maar iedereen denkt nog dat 2019 vorig jaar was door het gekke coronajaar. Anders mss de Sloveense (niet UAE renners) schorsingen en de Erzen connectie, maar Durasek lijkt me logischer.
    12 april 2021 15:53
    Hartstikkebedankt, Tuurlijk is het jammer dat Pogacar bij Gianetti zit. Maar in ploegen zitten er wel mensen met een slecht verleden. Het is nu niet dat Pogacar een amateur was en nu zo onverwacht goed rijdt. Ik zie niets verdachts aan de prestaties van Pogacar.
    12 april 2021 16:05
    Het zou inderdaad veel makkelijker zijn om te supporteren voor Pogacar wanneer hij niet bij Gianetti en Matxin zou zitten.
    12 april 2021 16:17
    Snap ik. Pogacar lijkt me ook een groot talent. Enige kanttekening die ik heb is dat hij wel héél hard is doorgekomen na winter 2018/19 met name in de tijdrit (in 2019 dus al bedoel ik) wat niet zijn prime was en toch ook wel in het klimmen als je ziet wat voor enorme stap hij toen gemaakt heeft. Maar goed zou kunnen, hij is niet de enige ooit die een grote stap zet in een jaar. Verder vind ik hem in koers de laatste wedstrijden niet de meest sympatieke maar dat ligt waarschijnlijk aan zijn leeftijd/prestatie ratio.
    13 april 2021 08:52
    Misschien de hartklachten van Ulissi
12 april 2021 15:18
Mijn vader zei altijd: "Geloven doe je maar in de kerk". Bewijzen willen we zien!
12 april 2021 15:22
Verdy moet een boek verkopen en daarvoor heb je ophef nodig. Daarom deze beschuldiging die verder nergens wordt onderbouwd. En kom alsjeblieft niet aan met die droevige franse youtube filmpjes die vooral bewijzen dat de Fransen elke renner buiten hun landsgrenzen per definitie valsspelers vinden. Armstrong had de UCI (Hein Verbruggen) in zijn zak en kon daardoor straffeloos de boel bedriegen maar dat wisten we al lang en daarvoor was een "motortje" niet eens nodig.
12 april 2021 15:24
Ik geloof... dat onze Franse anti doping vrienden zelf ook nooit wat konden vinden. Zelf Virenque die bij wijze van vol getankt zat met stimulerende middelen konden ze niet betrappen. Over Fransen en doping had ik meneer Verdy graag eens over horen praten in plaats van makkelijk scoren over 'buitenlanders'.
    12 april 2021 21:45
    Virenque is aangepakt door Fransen. En was niet meer welkom in welke Franse ploeg dan ook. In het buitenland (tov Frankrijk) deden ze niet zo moeilijk getuige Polti en Quick Step.
    12 april 2021 22:07
    Virenque is altijd een geval apart geweest in het peloton, men kotste hem al uit na zijn winst in de etappe waarin Casartelli stierf omdat zijn juichen terwijl hij over de streep kwam volgens iedereen enorm ongepast was aangezien hij al wist van diens overlijden. Dit heeft hij altijd ontkend maar zeer velen geloofden hier niets van.

    In de Festina affaire was hij de ultieme matennaaier die verklaarde niets van dopinggebruik te weten. Bij het franse publiek bleef hij echter populair door al huilend in een interview zijn onschuld te claimen. Ploeggenoten werden geschorst en hij fietste vrolijk door bij Polti. Pas in 2000 kwam zijn bekentenis met de gebruikelijke excuses en een schorsing van 9 maanden. Daarna werd hij in de magere franse jaren de chouchou door zijn tactiek om zich eerst op 20 minuten te laten rijden en daarna voor ritzeges en de bergtrui te gaan.

    De franse autoriteiten hebben hem dus wel (bescheiden) aangepakt maar het publiek kreeg de onschuldige Franse held in de boze buitenwereld. Daar verdient hij nu nog een zeer dik belegde boterham mee. Matennaaien loont. Armstrong, de ene bedrieger herkent de andere moeiteloos natuurlijk zei het treffend: ‘Laat Virenque één of twee etappes winnen, geef hem die clownstrui en je hebt geen kind meer aan hem.’ Maar juist dat heeft hem rijk en geliefd gemaakt in Frankrijk.
    12 april 2021 22:20
    @Murcia Virenque is in Frankrijk net zo geliefd als Thomas Dekker.
    12 april 2021 22:46
    Lasacien
    Niet mee eens aangezien hij nog steeds als gastheer namens diverse bedrijven opduikt bij de Tour elk jaar en daar pre-corona als een held naast Poulidor werd ontvangen door het publiek. Zijn verdiensten na zijn carrière waren hoger dan toe hij nog fietste en dat kan Thomas Dekker niet bepaald zeggen. Meer als een decennium was hij co-commentator namens Eurosport Frankrijk en Canal+. Als hij zo weinig geliefd was hoe kwam hij dan aan deze lucratieve klussen?
12 april 2021 15:25
Ik geloof hem. Armstrong kon alles maken, net zoals Cancelara.
    12 april 2021 15:33
    Heb je daar ook een verklaring voor of is een onderbuikgevoel genoeg voor je?
    12 april 2021 15:58
    Het klopt wel dat Armstrong vaak aan zijn zadel zat (en altijd langst dezelfde kant), en daarna wat sneller gaat. Dus ergens valt dit verhaal wel te geloven. Maar ik weet niet in hoeverre het verstoppen van een motortje in die tijd mogelijk was.

    Zelf vind ik dit een interessant filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=Wv5F5N6mFf0
    Het toont verschillende dingen aan, maar natuurlijk is dit moderner dan toen, dus het lijkt me sterk dat hij daadwerkelijk met een motortje rond reed.
    12 april 2021 17:28
    @reusjen Ik heb uiteraard geen bewijzen maar over beiden heb ik genoeg gezien om het te geloven. Mijn onderbuikgevoel laat me overigens zelden in de steek.
    12 april 2021 17:38
    Je bedoelt een filmpje op YouTube wat al 12 keer ontkracht is?
    12 april 2021 18:05
    @ S'mon: Armstrong zat zijn hele carrière inderdaad vaak te prutsen aan zijn rug/zadel. Oorzaak is al lang bekend en is ook niet geheimzinnig over gedaan. Dit is dom geklets, hij zat ook nooit onder zijn zadel ofzo.
    12 april 2021 18:30
    Reusjen, er zijn al aardig wat pogingen gedaan om het te ontkrachten maar waren weinig overtuigend.
    12 april 2021 18:38
    @theo “ Oorzaak is al lang bekend en is ook niet geheimzinnig over gedaan” en er dan niet bij vertellen wat dat dan is.
    12 april 2021 19:50
    @Mountainking: Waarom zou ik? Kennis opdoen en je in zaken verdiepen is gezonder dan statements als “ik geloof hem”. Doet me denken aan die nitwits met hun “I believe Tyler” T-shirts en buttons.
    12 april 2021 19:52
    @Theo H
    Ik vind het ook niet verdacht. Maar ik kan me goed voorstellen dat mensen het wél verdacht vinden. En ik vond het gewoon een interessant filmpje dat wel bij het onderwerp paste. :)
    12 april 2021 20:12
    Theo. Waarom zou je? Nou om je statement wat kracht bij te zetten. Nu is het niets waard.
12 april 2021 15:33
Een 'nobody' schrijft een boek, dus moet hij wat verzinnen om in de media te komen. Het is hem gelukt.
12 april 2021 15:34
Dat verhaal van dat motortje vind ik persoonlijk moeilijk om te geloven - maar dat de entourage van Pogacar van twijfelachtige allure is, dat klopt natuurlijk helemaal. Ik vind het onverklaarbaar dat dit soort lui niet buiten de sport gehouden worden.
    12 april 2021 15:41
    Precies. Genante vertoning.
    12 april 2021 21:48
    Ja, ik snap dat ook niet.. Voor hen 10 anderen (van onbesproken gedrag), het is ook geen rocket-science allemaal..
    En gesteld dat Pogi schoon presteert, straalt dit alsnog verdomd slecht op hem af..
12 april 2021 15:37
Ik heb die filmpjes niet eerder gezien. Destijds waarschijnlijk wel live, maar toe dacht niemand erbij na. Vooral bij de laatste scene lijkt het alsof de rpm flink de hoogte ingaan.
Het zou mij van de persoon in kwestie niks verbazen als hij zich ook hieraan vergreep. Van z'n voetstuk donderen kan hij niet meer, bewijzen ook niet, maar dat waar rook is, ook vuur is, is een les die we hopelijk inmiddels wel geleerd hebben.
    12 april 2021 15:39
    Ik betwijfel of het toen technisch mogelijk was om het allemaal weg te werken en geruisloos te laten werken.
    12 april 2021 15:40
    'waar rook is is vuur' is vaak heel erg kort door de bocht. Zeker tegenwoordig waar elke wappie (en hun entourage) van alles kunnen roepen. Ik zou toch zeker niet willen stellen dat er dan ook altijd vuur moet zijn.
    12 april 2021 15:44
    Hoewel hij nu wel al door velen als grootste fraudeur uit de wielersport wordt gezien, zijn er toch nog een pak mensen die zeggen 'ze deden het allemaal'. Iedereen aan hetzelfde spul en Armstrong was de beste. Met het voordeel van een motortje vervalt zijn status als beste atleet toch wel finaal naar beste fraudeur... Tenzij ze er allemaal eentje hadden natuurlijk, en we eigenlijk al die jaren naar de lichtste klasse van de motorsport hebben zitten kijken.
    12 april 2021 16:03
    @reusjan ik denk geruisloos op de plekken waar hij het gebruikte geen vereiste was. Omgevingsgeluid van 100+ dB
    12 april 2021 16:10
    Je hoort het echt wel als hij met de brommer voorbij komt. Daarnaast waren die buizen van de fietsen toen veel te dun, dit is echt larie. In de filmpjes blijkt ook gewoon dat hij een tic had om links aan zijn broek te zitten en niet aan zijn zadel. Zeg nou zelf als je een knopje wilt verbergen dat ga je dat onder je zadel doen als je het gewoon op plekken kunt doen waar niemand het ziet als je het bedient.
    12 april 2021 18:17
    Jou was zeker niet bekend dat Sestriere afvlakt na die bocht? Wat ik eigenlijk wil zeggen, je hebt meer aan fatsoenlijk onderwijs waarin je leert zaken af te wegen en in perspectief te plaatsen dan op basis van onderbuikgevoelens mee te gaan in vage verhalen als waar rook is, is vuur.
12 april 2021 15:43
Ja, een motortje van een grasmaaier was het. Daarom reed 'ie ook zo makkelijk door het gras nadat Beloki voor 'm ging liggen in de afdaling van Col de la Rochette.
12 april 2021 15:45
De entourage van Pogacar en Hirschi bij UAE is ook zeer verdacht minimaal. Gianetti & co hebben in het verleden vuile spelletjes gespeeld en je kunt je afvragen of ze daar nu zomaar mee gestopt zijn.
    12 april 2021 15:57
    Niet alleen dat.. van Hirschi weten we dat Sunweb geen haar in de weg legde bij zijn voortijdige vertrek. Dat zegt meer als genoeg. Kijk bij wie hij uitkwam. Frappant? Nee, logisch.
12 april 2021 15:52
“Lance Armstrong is de beste oplichter ooit"

De beste oplichters zijn de geen waarvan niemand het weet of ooit zal weten.
    12 april 2021 15:58
    Precies, alleen de oplichters zelf kunnen zichzelf dit predicaat opplakken. De rest van de wereld zal het nooit (zeker) weten.
12 april 2021 15:53
de tijd van naïviteit is wel voorbij zou je denken, niet aan alle reacties te merken overigens, maar goed onderzoek zou het moeten uitwijzen. Misschien kan de FBI nog wat betekenen?

Waarom kunnen mensen met een 'geschiedenis' niet geweerd worden sowieso, je zou dat als ploeg en renner ook moeten willen. dat het niet zo is geeft wel wat aan.
    12 april 2021 16:03
    Ik vind het anders best naïef om iemand op zijn woord te geloven die maar wat roept zonder bewijzen en ook nog een motief heeft om spannende verhalen de wereld in te slingeren.
12 april 2021 15:54
Wie goed kijkt naar het filmpje van Armstrong ziet dat hij bij het moment op 43s helemaal niet aan zijn zadel komt maar enkel zijn broek goedtrekt... Maar in Frankrijk maak je jezelf altijd heel populair als je luidkeels buitenlanders verdenkt, perfecte promotie dus voor een boek.
    12 april 2021 16:09
    Limal
    Klopt. Duidelijk te zien. En van een renner die vele jaren in beeld rijdt, zijn er vast tig momenten waarbij die even aan de broek trekt. Waarom zou hij ook, hij had ander spul.
    12 april 2021 21:51
    Het waren een Brit en een Fransman die jarenlang de prestaties van Armstrong in twijfel trokken. Ze werden niet gelooft, althans door weinigen die er toe deden. De controle op doping voor Fransen was heviger dan in alle andere landen.
12 april 2021 16:04
Ik geloof in het vliegend spaghettimonster.
12 april 2021 16:04
Lijkt me een leuk flauwekulverhaal om z'n boek te promoten. Ik zie Armstrong aan zijn fietsbroek plukken. Hoe hij daarmee een geluidsloze minimotor inschakelt die in zijn zadel is verborgen, is mij een beetje een raadsel. En waar zijn de beelden van het moment dat hij het motortje weer uitschakelt?
    12 april 2021 16:43
    Ken je de beelden niet dat zijn fiets na de finish zelfstandig doorgaat?
    Ik geloof zelfs dat enkele van zijn fietsen nooit zijn teruggevonden en de verwachting is dat deze nog steeds rondfietsen
12 april 2021 16:10
Als hij een motortje zou gebruikt hebben, zouden daar 10+ mecaniciens, ploegleiders, constructeurs weet van moeten hebben gehad, gezien de high-tech custom-made innovatie die het zou zijn.
Al die mensen blijven zwijgen, terwijl ze een supersmeuïge onthulling over een toch al gevallen superster kunnen prijsgeven? Lijkt me stug. Daarnaast zouden er nog bewijzen in de vorm van fietsen, tekeningen, proefmodellen, correspondentie moeten zijn...
Te onwaarschijnlijk, hoe verdacht de broekgladtrekfilmpjes er ook uit zien...
12 april 2021 16:16
Het zou mij verbazen als Femke vd Driessche, die Belgische junior veldrijdster, de enige is geweest die dit geprobeerd zou hebben.

Of Armstrong zich er schuldig aan gemaakt heeft? Misschien. Maar net als Cancellara zal het moeilijk zijn om te bewijzen, tenzij een mechanieker een keer uit de school gaat klappen.

Want als je van beiden de beelden achter elkaar ziet dan komt het in ieder geval verdacht over.

Qua geluid lijkt het me geen probleem voor een profrenner. Er is genoeg omgevingsgeluid en geluid van zoemende wielen om een kleine elektromotor die 20-50 watt extra geeft te verbergen lijkt me. Niet te vergelijken met de motoren die je op de huidige elektrische fietsen ziet.
    12 april 2021 16:28
    Vanwege technologische ontwikkelingen op het vlak van batterijen lijkt de periode Armstrong sowieso te vroeg. Maar dat motortjes ooit ook op de weg gebruikt zijn en niet enkel door Femke vdD lijkt me heel waarschijnlijk.
    12 april 2021 16:35
    Dat er ook anderen dan Femke vdD dit hebben gebruikt lijkt me vrij waarschijnlijk, zo weten we ook allemaal het moment dat van Aert zijn wiel bleef doordraaien in de cross (ik zeg zeker niet dat van Aert dit nog steeds doet, ik heb het volste respect voor hem). Dus ja, het is al voorgevallen, en het zal ook nog blijven voorvallen.
    12 april 2021 16:57
    Ja en Hesjedals wiel bleef ook een keer ronddraaiden na een valpartij in de Giro.
12 april 2021 16:19
Ik vind dat motortjes in racefiets-gedoe gevoelsmatig toch echt wappiekeloel.
12 april 2021 16:20
Alleen al op basis van batterij technologie was dit al vrijwel onmogelijk 20 jaar geleden. Waar in die fietsen had het allemaal moeten zitten dan? Vooral dat laatste voorbeeld in z'n gele trui is lachwekkend, in die dunne buizen zouden ze vandaag nog moeite hebben iets weg te werken.
    12 april 2021 16:22
    Ik denk zelfs dat ze dat vandaag nog niet gaan redden.
    12 april 2021 16:34
    Zag ooit een item van een Belgische amateurrenner die het in liet bouwen in de zadelpen en er vervolgens als experimentje een koers mee ging rijden. Wat ik me herinner, was er niets te zien aan de buitenkant.
    12 april 2021 17:07
    @Kelder
    Het is nu (&recenter) wel mogelijk inderdaad, er is ook een dame in het veldrijden betrapt natuurlijk, maar die beelden van Armstrong zijn van zo'n 20 jaar terug. Batterij capaciteit is ongeveer x7 gegaan in die 20 jaar.
12 april 2021 16:33
Qua omgeving van Pogacar heeft hij helemaal gelijk. Ik wil overigens best geloven dat het een groot talent is. Qua motortjes geloof ik er geen reet van, die Fransen zijn daardoor geobsedeerd (eerder ook al een 'reportage' over Roglic die werkelijk helemaal nergens op sloeg) maar dan was Armstrong z'n tijd wel erg ver vooruit met superkleine motortjes en batterijen. En met 'ver vooruit' bedoel ik zelfs verder dan 2021.
    12 april 2021 16:41
    De Fransen zijn inderdaad dol op de motortjes theorie, ik was hun beschuldiging aan Roglic al weer vergeten maar de technologie die het bedrog van Lance mogelijk zou moeten maken was inderdaad simpelweg niet bestaand. Overigens nog leuk om op te merken dat onze dokter dit boek niet vanwege het geld zou hebben geschreven maar vanwege de last die op hem drukte van al deze kennis en waarvoor zijn arts hem bloeddrukverlagende medicijnen zou hebben voorgeschreven. Verder had hij eerst wel meer namen genoemd maar het was hem duidelijk gemaakt dat dat zou leiden tot juridische procedures en daarom werden die pagina's verwijderd bij de definitieve druk. (Bron: Cycling Weekly)
12 april 2021 16:48
Dat Filmpje is echt lachwekkend. Dan kun je iedereen bij elke beweging gaan beschuldigen.
12 april 2021 16:48
“Maar ik kan de bloedprofielen van deze mensen niet inzien, dus ik kan er verder niets over zeggen.” Schitterende conclusie haha.
12 april 2021 16:59
Iemand uit de entourage ging in coma (mss omdat die een nieuw dopingmiddel uitprobeerde. Inderdaad verdacht. Molano had ook heel vreemde waarden. Gianetti was als renner een van de grootste dopingboeren ooit, en daarna als trainer piepoli en Ricco.. (de man moest in feite al lang een levenslange ban hebben...) en de prestaties van pogacar worden door specialists bestempeld als 'onmenselijk'. Waar rook is is vuur..
Mijn enige bedenking: de rest van het team fiets achteruit..
12 april 2021 17:10
Typische marketingpraat op voorhand om de verkoopcijfers te doen aanzwengelen.

Betreffende Pogacar; ik ken die omgeving niet geweldig maar zie bij de meeste WT-teams wel dubieuze figuren rondlopen. Pogacar is gewoon een heel groot talent. Wie zich vragen stelt bij zijn prestaties moet dat ook doen bij Jumbo-Visma, QuickStep, Ineos, van der Poel,... En best ook stoppen met naar het wielrennen te kijken.
    12 april 2021 17:20
    Goed verwoord, 100% eens.
    12 april 2021 21:56
    Dat is onzin. Je mag jezelf best vragen stellen bij bijzondere prestaties.
    13 april 2021 08:20
    Wie weet doen een hoop dat ook wel. Bij alle door jou genoemde namen past een gezonde dosis scepsis.
12 april 2021 17:19
Wat een zelfpijperij van dhr. Verdy. "Veel mensen vertelden mij dat ik legendes niet moest aanpakken..." zegt de man die tientallen jaren na dato met een 'beschuldiging' komt die gebaseerd is op absoluut niks. Als hij zo'n grote heer was had hij destijds Armstrong tot de orde moeten roepen, maar niet tientallen jaren na dato.

Om nog maar te zwijgen van de beschuldiging aan het adres van Pogacar. Nu zal Pogacar daar niet wakker van liggen, maar waar haalt dhr. Verdy het lef vandaag om Pogacar te beschuldigen zonder enig bewijs. Bij deze wil ik graag dhr. Verdy beschuldigen dat hij de zus van zijn vrouw leuker vind en dat hij graag oude omaatjes pootje haakt bij het oversteken.

'Waar rook is is vuur' is daarnaast het meest belachelijke argument wat ik hier lees in de reacties. Noem mij maar naïef, maar ik vind dit geen rook. Dit is ongenuanceerd in de rondte slaan om een boekje te verkopen. Bij de eerste de beste afwijkende waarde/gemiste dopingtest/etc. van Pogacar, dan- en pas dan alleen, mag je spreken over 'rook'. Tot nu toe en wat mij betreft hopelijk voor de sport voor altijd; geen rook uit het kampvuur van Pogacar.

Ohja, bij deze wil ik graag de plaatselijke bakker beschuldigen dat hij ook wel eens een roomsoes in eigen mond stopt die bestemd was voor de verkoop.
    12 april 2021 17:22
    Wiize woorden
    12 april 2021 21:59
    Stoer hoor! Armstrong had de UCI in zijn zak. Dan is aanpakken een lastige kwestie.
    De rest van je betoog had je weg kunnen laten.
    13 april 2021 01:31
    Beschuldiging Poga??? Welke? Wijs eens aan?
    Eerst lezen! Anders wordt het Hendrik Haan verhaaltje......
    13 april 2021 11:59
    @Lalsacien; Ik zeg ook niet dat dat makkelijk was geweest, het zou juist te makkelijk van mij zijn om te zeggen wat iemand in die positie in die tijdsgeest had moeten doen. Als je baan waar je je hele leven naartoe gewerkt hebt je lief is was het waarschijnlijk verstandiger om op dat moment niks aan te klagen. Laat staan de rechtzaken van Armstrong die je op je dak zou krijgen. Maar wanneer je er voor kiest om dan niets te roepen is het wel heel goedkoop om dan tig jaar na dato wel ineens te gaan roepen wat je allemaal gezien hebt en hoe jij dat allemaal aan de kaak gesteld hebt. Gebaseerd op pure luchtfietserij en filmpjes die inhoudelijk niet bewijzen.

    @Pelsluis: Hij vertrouwt de omgeving van Pogacar niet, maar zegt ook dat hij hier eigenlijk niks zinnigs over kan zeggen omdat hij de bloedwaarden in kan zien. Dit is een goedkope manier om Pogacar indirect te beschuldigen; Gianetti is niet te verdedigen (en het verdedigen niet waard) i.v.m. zijn verleden. Pogacar kan zich niet verdegigen want hij wordt niet direct beschuldigd. Van het laagste niveau dit soort uitspraken.

Reacties zijn gesloten.