Opvallend: Fem van Empel sukkelt met plastic zakjes in schoenen tijdens cross Boom

zondag 5 december 2021 om 17:01
Opvallend: Fem van Empel sukkelt met plastic zakjes in schoenen tijdens cross Boom

Van Empel op archiefbeeld - foto: Cor Vos

Ondanks een vijfde plek liep het niet van een leien dakje voor Fem van Empel in de Superprestige van Boom. De U23-wereldkampioene had voor de cross plastic zakjes in haar schoenen gestoken tegen de koude, maar hier kreeg ze tijdens de cross spijt van. Ze schoof namelijk weg in haar schoenen tijdens het lopen.

De jonge renster uit ‘s-Hertogenbosch maakte gisteren een opvallende passage in Boom. “Omdat mijn voeten niet zo goed tegen de koude kunnen, had ik plastic zakjes onder mijn voeten gebruikt. Maar het gevolg was dat ik bij het lopen amper grip had. Ik schoof in mijn schoenen heen en weer. Een leermomentje”, vertelde ze aan haar ploeg. Ondanks dit opvallende probleem schoof ze toch nog op naar de top vijf, waardoor ze onder meer Annemie Worst en Ceylin Alvarado achter zich liet.

Verder zei Van Empel nog dat ze wel van dit soort regenachtig weer houdt. “Ik vind het zalig om in deze omstandigheden te crossen. Het mag voor mij elke week zo zijn”, besloot de 19-jarige renster van Pauwels Sauzen-Bingoal.

Dit artikel delen:

21 Reacties

Koers 5 december 2021 om 17:13

Tsja dingen uittesten tijdens de koers… Doet denken aan Bauke die tijdens de Tour een blind date had met zijn tijdritfiets. Top 5 is wel echt knap, duurde enorm lang dat wisselen.

0
Rondje 25 5 december 2021 om 17:22

Ik mag dat wel. Sowieso een leuke renster om naar te kijken. Aanvallend net als Pieterse en Van der Heijden. En dan hebben we ook nog Van Anrooy en Kastelijn.
Nederland staat er goed op voor de toekomst.

0
Wim 5 december 2021 om 17:37

Waarom niet dunne overschoentjes aan die absoluut het lopen niet belemmeren maar wel de modder buiten je schoenen houdt.

0
xistnc 5 december 2021 om 18:16

Een soort plastic zakjes, zeg maar.

0
Japiejo 5 december 2021 om 20:59

Nee overschoenen zeg maar. Die niet ín je schoen zitten waardoor je níet weg glijdt. Zeg maar.

0
Arie den Blanken 5 december 2021 om 21:28

Met overschoenen kan je juist nog slechter lopen , zeker in de modder. Plastic zakjes over je sokken in de schoen is zo gek nog niet. Mij bevalt dat prima als toerfietser maar op wedstrijdniveau is het haar blijkbaar niet bevallen.

0
Barry Batsbak 6 december 2021 om 11:02

Volgende keer de schoenen een halve maat groter en neopreen sokken van Sealskinz. Dan moet het wel lukken zonder koude teentjes én voldoende grip.

0
Dikke Man 5 december 2021 om 17:58

Is dit de crossvariant van het sukkelen met het krantje bovenop de berg? Wel grappig hoe zelfs in de topsport soms nog teruggegrepen wordt naar hele simpele oplossingen met wisselend succes. Zouden het boterhamzakjes of hondenpoepzakjes zijn geweest? De laatste komen in alle kleuren van de regenboog. Misschien dat er zelfs een sponsornaam op kan!

0
platteprijs 5 december 2021 om 18:12

Boterhamzakjes, tenminste die heb ik zelf een paar maal gebruikt tijdens de training. Lang geleden voordat goede overschoentjes bestonden. Tijdens wedstrijden toch maar niet gedaan. Wel grappig dat dit idee nog altijd in het peloton circuleert.

0
Wheely 5 december 2021 om 18:14

Zelf zou ik voor van die luierzakjes met een geurtje kiezen denk ik, hondenpoepzakjes of boterhamzakjes lijken me te klein.

0
Dikke Man 5 december 2021 om 18:57

Persoonlijk zou ik een rol huishoudfolie meenemen

0
Wheely 5 december 2021 om 19:08

Er bestaan trouwens ook gewoon latex sokken van Speedo onder andere. Misschien kan de Sint ze in Fems schoen doen.

0
Dikke Man 5 december 2021 om 19:12

Ach ze is pas 19. Het duurt meestal even voordat latex in de garderobe wordt opgenomen.

0
5211 5 december 2021 om 21:09

Gewoon trucje uit de oude doos. Op de weg werkte dit vroeger redelijk goed.
De overschoenen en latex sokken met antislip zool van tegenwoordig kan de Sint beter in haar schoen strooien.

0
LookProRideSlow 5 december 2021 om 19:38

Voor dit soort dingen maken ze sealskinz toch? En winterschoenen overigens.

Maargoed; zelf ook vaak genoeg getraind met sok – zakje – sok combi…

0
Romāns Vainšteins 5 december 2021 om 22:54

Ik heb die sealskin dingen. Hartstikke leuk totdat het zo nat is dat je schoenen van bovenaf vollopen. Tegen kouvoeten blijft het rondkloten, daar hebben ze het eindproduct nog lang niet voor.

0
Michelangelo 5 december 2021 om 23:08

ik heb met Sealskinz sokken in de badkuip gestaan: gewoon droge voeten. De lange versie van de sokken. Dan moet het al bijna Baggermonde-bagger zijn waar je tot aan je knieschijf in zakt.

Enige nadeel voor mij is dat ze redelijk dik zijn, waardoor je net wat minder ruimte in je schoen hebt. Maar beter dat dan ijskoude en zeiknatte voeten.

0
Aart van Woud 6 december 2021 om 06:25

Dan kun je een extra paar schoenen aanschaffen van een maatje groter. Probleem opgelost :)

0
Romāns Vainšteins 6 december 2021 om 09:25

Ik doelde op de overschoenen, zal de sokken eens bbekijken dank vd tip

0
LookProRideSlow 6 december 2021 om 15:21

Succes! Ik heb overigens zelf de relatief dunne variant. Nog steeds een stuk dikker dan zomersokken, maar ze passen prima in mijn weg- en veldschoenen. En dus lekker warm en droog :)

0
Kelder is de Man 5 december 2021 om 19:43

Ook wel gedaan. Voeten gaan er ook lekker van ruiken.

0

Headlines

Populair

Materiaalzone