Optimistische Remco Evenepoel: “Ik boek elke dag vooruitgang”

Optimistische Remco Evenepoel: “Ik boek elke dag vooruitgang”

foto: Cor Vos

Het herstel van Remco Evenepoel verloopt voorspoedig. De Belg liep vijf weken geleden een bekkenbreuk op in de Ronde van Lombardije na een valpartij in de afdaling van de Muro di Sormano. “Ik boek nu elke dag vooruitgang. Ik voel me goed”, zo laat hij weten aan RTBF.

Evenepoel was dinsdag aanwezig in Anzegem voor het Belgisch kampioenschap wielrennen, om zo zijn ploeggenoten van Deceuninck-Quick-Step te steunen. “Ik blijf kalm. Ik ga volgende week testen doen en we zullen zien wat daar de resultaten van zijn. Ik zet elke dag kleine stapjes voorwaarts, dat is goed voor mijn moraal.”

“Dat is positief nieuws, ook al moest ik van elke dag rijden de omslag maken naar helemaal niets. Dat was en is heel moeilijk. Gelukkig waren er wedstrijden als de Tour de France en Tirreno-Adriatico, waardoor de middagen wat sneller voorbij gingen”, aldus Evenepoel, die eigenlijk wilde schitteren op het WK wielrennen en in de Giro d’Italia.

Evenepoel denkt al aan de zomer van 2021. In principe staat de Tour niet op zijn programma. “Normaal gezien neem ik deel aan de Olympische Spelen. Ze met de Tour combineren is echter onmogelijk. In december zouden we moeten weten of de Spelen kunnen doorgaan of niet. Dan zullen we bekijken welke grote ronde ik rijd”, zo vertelde hij enkele dagen geleden.

Dit artikel delen:

26 Reacties

Chasse_patate 23 september 2020 om 08:43

Was al bang dat er een dag zonder Zeverepoel zou zijn. Gelukkig niet, ik kan nu weer rustig door met mijn werk.

Peetvader 23 september 2020 om 08:59

Het is Wielerflits dat dit elke dag publiceert he, daar kan Evenepoel niks aan doen.
Die is gisteren zijn ploeg gaan aanmoedigen op het BK, en een journalist heeft hem enkele vragen gesteld.

Aschwin Versteegden 23 september 2020 om 09:01

:-) heerlijk

Man met de hamer 23 september 2020 om 09:13

Ik klik alleen op zulke berichten om de reacties te lezen, en dan is dit toch wel een erg leuke.

ParijsIsNogVer 23 september 2020 om 15:16

@Peetvader, je zult je maar plaatsvervangend onterecht aangesproken voelen.

SnellePelle 23 september 2020 om 19:45

Zeverepoel, die houd ik erin :-)

Merlinappa 23 september 2020 om 08:57

Het is toch niet meer dan logisch dat ie elke dag vooruitgang boekt? Als dat niet zo zou zijn zou er wat aan de hand zijn, nu is het eigenlijk nogal non-nieuws.

Chasse_patate 23 september 2020 om 10:18

Het is bijna jammer dat hij vooruitgang boekt ;)

Aschwin Versteegden 23 september 2020 om 09:00

Edit: Graag on-topic

klootje kriekeljon 23 september 2020 om 09:11

Vrij nuchtere en bescheiden antwoorden!

Miko1983 23 september 2020 om 09:25

Schijnt dat hij nu inmiddels 48 kilo weegt, dn Remco

Pizzi 23 september 2020 om 09:39

Die Remco komt er wel weer.

Het is de trouwens de afdaling van de Colma di Sormano (richting Nesso) waar Evenepoel viel. De Muro is in feite een afkortroute van een deel van de beklimming van de Colma di Sormano vanaf Sormano. Als je de Muro di Sormano afdaalt ben je na 2 kilometer klaar. Dan sta je op de SP44, vlakbij Sormano.

Chasse_patate 23 september 2020 om 10:18

Fijn, weten we dat ook weer!

Barry Batsbak 23 september 2020 om 10:27

Niet zo flauw Chasse, de bijdrage van Pizzi biedt meer nuttige info dan het bericht over Evenpoel zelf. Dank Pizzi.

Maillot à Pois 23 september 2020 om 10:30

Chasse was blij dat hij rustig verder kon met zijn werk.
Zei hij twee uur en een reactie of vijf geleden ;-)

Frank V 23 september 2020 om 11:10

hah hij had een chasse patate onderweg van de zetel naar zijn werk.

leo jansen 23 september 2020 om 12:20

Rechtdoor was richting Nesso…Maar Remco nam een afslag.

Jean Dumas 23 september 2020 om 10:20

Lijkt mij prima dat er af en toe updates worden gegeven over zijn herstel. Een bekkenbreuk is niet niks, en hij is op de goede weg.

Panache 23 september 2020 om 10:29

De jongste Tourwinnaar had een doel kunnen zijn, maar Tokio weegt zwaarder voor hem.

Kannibaal van Schepdaal 23 september 2020 om 12:10

Daar is hij sowieso al te oud voor. Jonger dan Pogacar, dat wel.

Lalsacien 23 september 2020 om 13:56

Jonger dan René Potier lukt ook niet meer.

Maillot à Pois 23 september 2020 om 15:06

René Pottier won de Tour op zijn 27ste, dus daar heeft hij nog wel even voor.

C de Vries 23 september 2020 om 11:08

Misschien is een motorrijbewijs iets voor hem i.v.m. zijn stuurtechniek.

leo jansen 23 september 2020 om 11:59

Van de winter gaat hij veldrijden.

SnellePelle 23 september 2020 om 19:47

OMG, wat gaat hij daar dan weer breken?

AdZ 23 september 2020 om 20:17

Ha der Remco is vanavond op Zwift gesignaleerd, cruisend met 3-4w/kg.

Het komt dus goed met m ;-)

Headlines

Materiaalzone

Populair