Opnieuw topsprinters in Ster ZLM Toer

maandag 1 juni 2015 om 14:06
Opnieuw topsprinters in Ster ZLM Toer

foto: ASO

De mondiale sprinttop weet dit jaar opnieuw haar weg naar de Ster ZLM Toer te vinden. Onder meer Marcel Kittel, André Greipel en Nacer Bouhanni hebben hun komst bevestigd.

Ook de Nederlanders Danny van Poppel en Moreno Hofland, en de Ier Sam Bennett en de Italiaan Matteo Pelucchi zullen aan de start van Nederlandse wedstrijd verschijnen.  De Ster ZLM Toer begint op woensdag 17 juni met een proloog in het Zeeuwse Goes. In de ronde die vijf ritten telt lenen met name de tweede en vijfde etappe voor een massasprint. Vorig jaar ging de overwinning naar de Belg Philippe Gilbert.

BMC, de ploeg van Gilbert, stond aanvankelijk op de deelnemerslijst maar liet zich daarvan schrappen. De Amerikaanse WorldTour-ploeg wordt vervangen door de Belgische Continentale-ploeg 3M.

Dit artikel delen:

7 Reacties

Burgravio 1 juni 2015 om 14:23

Benieuwd waar Kittel staat tegen die tijd.

0
Matisz 1 juni 2015 om 15:59

als Kittel in die koers niets presteert is het over en uit dit seizoen!!

0
AZH 1 juni 2015 om 16:43

Het hele seizoen van Kittel staat of valt idd bij de Ster ZLM Tour :’)

0
koos1 1 juni 2015 om 18:10

Zal voor Kittel de grote Tour test gaan worden. Als hij hier kan meesprinten voor winst zal hij wel naar de tour gaan. Als het meesprinten voor de winst hier niet lukt heeft een start in de tour weinig zin dan zal het voorbereiden op de Vuelta worden.

0
kelderfan 1 juni 2015 om 18:36

Hopelijk krijgt Hofland naast Roosen en Wagner ook Teunissen mee. Die kan hem met Wagner goed afzetten, zodat hij ook mee kan sprinten.

0
snellerfietsen 1 juni 2015 om 19:36

Ik hoop eigenlijk sowieso niet dat kittel naar de tour gaat. Dan is Degenkolb de absolute kopman, en deze tour ligt hem volgens mij heel goed met wat heuveletappes en de kasseienrit

0
Loek.de.Ronde 4 juni 2015 om 16:01

@snellerfietsen; ik ben het met je eens. Ik wil Degenkolb wel eens als absolute kopman aan het werk zien. Ik zie Kittel deze tour niet zo gek veel presteren eerlijk gezegd.

0

Headlines

Populair

Materiaalzone