Opengaande brug zorgt voor bizarre finale in Noorwegen, Hosking wint

zaterdag 19 augustus 2017 om 18:16

Vier koplopers leken vandaag om de overwinning te gaan strijden in de tweede etappe van de Ladies Tour of Norway, maar een opengaande brug gooide op vijf kilometer van het einde roet in eten. Chloe Hosking profiteerde daarvan en won de massasprint.


De kopgroep had een kleine halve minuut voorsprong toen de brug open ging. Na een pauze van ongeveer vijf minuten mochten de vluchters niet met hun oude voorsprong verder. Een compleet peloton stevende vervolgens af op een massasprint. Hierin bleek Hosking net iets sneller dan Marianne Vos, maar Vos neemt door de bonificatieseconden de leiderstrui over van Jolien d’Hoore.

16 Reacties

Betancur, Quintana, Sagan 19 augustus 2017 om 18:19

Dan mag de kopgroep toch gewoon een halve minuut erdeer beginnen??!!

klootje kriekeljon 19 augustus 2017 om 18:22

Mooi verhaal. Nog nooit gehoord dit. Op school geloofden ze deze smoes nooit.

achtpuntzes 19 augustus 2017 om 18:27

een brug te ver…

mhp88 19 augustus 2017 om 18:31

@Bet, Qui, Sagan
Toevallig net gelezen toen ik de reglementen van de UCI doornam deze week: Wanneer een kopgroep meer dan een halve minuut voorsprong heeft en zoiets gebeurd, dat moet het peloton wachten. Wanneer het minder dan een halve minuut is, wordt het gezien als race-incident en gaat de volledige groep verder. Zuur, maar zo zijn de regels nu eenmaal…

Wim Kruithof 19 augustus 2017 om 18:38

klootje, lol ik heb die smoes ook wel eens geprobeerd, bruggen zat in Rotterdam, maar ik kwam er nooit mee weg.

Romāns Vainšteins 19 augustus 2017 om 19:06

‘Op school geloofden ze deze smoes nooit’

Voor mij was dat in Arnhem > ‘de trolley vloog eraf’.

Casar 19 augustus 2017 om 19:21

@Romāns Vainšteins Toen ik nog in Arnhem woonde heb ik deze ook menigmaal gebruikt. Was niet altijd verzonnen trouwens hahaha

Koel 19 augustus 2017 om 19:56

klootje kriekeljon – 19 augustus 2017 om 18:22
Was dat in de brugklas…?

schipperaar 19 augustus 2017 om 20:01

Wat is het verschil tussen een kleine en een grote halve minuut trouwens?
@wim
Meester was naast leraar ook nog bruggewachter waarschijnlijk, die waren tussen 7 en 9 meestal gesperd.

moa 19 augustus 2017 om 20:05

@schipperaar

Dat is Vlaams. Een kleine is iets minder dan, en een grote iets meer dan een halve minuut.

schipperaar 19 augustus 2017 om 20:12

@moa
Dankjewel.

klootje kriekeljon 19 augustus 2017 om 20:15

Koel :)

Mwielerfan 19 augustus 2017 om 20:27

Is niet alleen Vlaams hoor

Kosmonaut 19 augustus 2017 om 21:51

Hehehe, die motorrijder ook in het filmpje….

Wheely 20 augustus 2017 om 11:27

Haha, ik had me gewoon nog sneaky onder die slagboom gewurmd. Kon nog best. Flauw ventje die brugwachter trouwens.

Hoebele 21 augustus 2017 om 10:24

Ze hadden 19/20 seconden op het moment dat ze aankwamen bij de brug, dus geen (kleine) halve minuut. Dat de kopgroep leek af te stevenen op ritwinst is dus ook zeer onwaarschijnlijk, de voorsprong liep de laatste kms snel terug..