Ook Kelderman, Dumoulin en Poels passen voor NK weg

maandag 22 juni 2015 om 17:04
Ook Kelderman, Dumoulin en Poels passen voor NK weg

foto: Marcel Koch

De lijst met renners die het NK weg overslaan blijft groeien. Ook Wilco Kelderman, Tom Dumoulin en Wout Poels starten zondag niet in de wegrit van het NK in Emmen. De nationale titelstrijd past niet in de voorbereiding van de renners op de Tour de France.

De absentie van Kelderman hing al een tijdje in de lucht. De ploeg bevestigt vandaag in een persbericht dat de 24-jarige renner definitief niet zal starten. “De komende anderhalve week ga ik nog wat specifieke trainingen doen op mijn tijdritfiets en hou ik verder rust, zodat ik fris aan de start verschijn”, zegt Kelderman.

Aanstaande woensdag maakt hij wel zijn opwachting in de nationale titelstrijd tijdrijden. In Emmen start hij woensdag om 20:19 uur. Na hem vertrekken nog negen andere renners. Tom Dumoulin, die de wegrit ook overslaat, start die als laatste om 20:29 uur. Ook Sky-renner Wout Poels zal zondag niet afreizen naar Emmen, meldt 1Limburg.

Robert Gesink en Bauke Mollema hadden eerder al laten weten het NK weg aan zich voorbij te laten gaan.

Dit artikel delen:

93 Reacties

achtpuntzes 22 juni 2015 om 17:09

Robbert Gesink. eens wat anders dan Robert Geesink. ;)

Jimmy07 22 juni 2015 om 17:12

Het is zijn broertje! Schijnt ook wel talent te hebben…

pirazzi 22 juni 2015 om 17:13

Heel verstandig, Bauke Mollema reed vorig jaar ook geen NK en haalde top 10 in de Tour. Laat Niki Terpstra of Wouter Wippert maar Nederlands kampioen worden die rijden toch geen Tour

52voor11achter 22 juni 2015 om 17:14

De redacteur van dit stuk was duidelijk bang dat er misschien een TLJ stuk voorbij kwam dat niet over Gesink zou gaan :) Ik begin het slimme marketing concept door te krijgen.

Romāns Vainšteins 22 juni 2015 om 17:16

Dat krijg je als je het verkeerde parcours op een ongelukkig tijdstip aanbiedt.

Frans Ventiel 22 juni 2015 om 17:18

Paul Martens moet van mij ook passen voor het Duits kampioenschap. Als hij daar rijdt riskeert hij 11e te worden in heuvelachtige Tour-etappes, terwijl toptien de doelstelling is,

52voor11achter 22 juni 2015 om 17:19

@pirazzi
Contador en Froome weten als geen ander dat als je de tour wilt winnen, je niet in Emmen moet rijden.

albertooo 22 juni 2015 om 17:19

Wie was er eigenlijk vorig jaar Nederlands kampioen op de weg? Ik heb alleen de tijdritkampioen in beeld gezien.

Contador#N.1 22 juni 2015 om 17:21

@Frans
En waar is die wijshied op gefundeerd?

el cyclisto 22 juni 2015 om 17:21

@albertooo Langeveld (ik moest eerst ook even zoeken ;))

achtpuntzes 22 juni 2015 om 17:28

ach ja, Langeveld. bijna alweer vergeten en is toch gewoon Nederlands Kampioen. :)

baggerdagen 22 juni 2015 om 17:29

Altijd mooi als iemand hem wint die hem ook kan tonen in de tour. Dat wordt lastig dit jaar. De Kort of Curvers zou wel mooi zijn.

LyndaLid 22 juni 2015 om 17:34

Gaat Hofland gewoon NL kampioen worden?

BlancoProCycling 22 juni 2015 om 17:34

Tja. Hebben dr ook niks te halen eigenlijk…

Frans Ventiel 22 juni 2015 om 17:36

#N.1 het is geen ‘wijshied’ maar ironie.

Wat wijsheden betreft sluit ik mij (zonder ironie) aan bij #52voor11achter

Laatste man 22 juni 2015 om 17:38

Misschien eens een klim kampioenschap. Weinig deelnemers, maar een mooi veld. Overigens voor die sponsoren niet heel leuk dat de kopstukken ontbreken.

Javier 22 juni 2015 om 17:46

Vlak parcours dit jaar?

piet115 22 juni 2015 om 17:58

Denk dat dit wel eens kan betekenen dat Wout ook zeker van zijn plek is. Zou ook erg raar zijn als die niet mee zou mogen.

Bjorn75 22 juni 2015 om 18:16

Belachelijk dat de renners de NL kampioenschappen links laten liggen. Ze maken geen kans voor een top 7 notering. Geen NL kampioenschappen geen deelname aan de tour!

Wim Kruithof 22 juni 2015 om 18:17

Hofland zou waardig kampioen zijn…

Romāns Vainšteins 22 juni 2015 om 18:24

‘Geen NL kampioenschappen geen deelname aan de tour!’

En alle buitenlanders het land uit!

Stofzuigert 22 juni 2015 om 18:28

Ook de laatste keer een vlak parcours wat mij betreft of je moet het NK op een ander moment houden. Nu krijg je een waardeloos deelnemersveld en is die schitterende trui ook minder waard. Wat ik doodzonde vind

klaasn 22 juni 2015 om 18:30

Waarom rijdt Terpstra eigenlijk geen tour?

ah-ja 22 juni 2015 om 18:43

Beetje belachelijk. Wat met de eer..

Stoempert 22 juni 2015 om 18:51

Ze hebben groot gelijk!

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair