Ook Orica-GreenEDGE stapt uit MPCC

dinsdag 23 februari 2016 om 12:26
Ook Orica-GreenEDGE stapt uit MPCC

Foto: Sirotti

De MPCC, de vereniging voor een geloofwaardig wielrennen, ziet opnieuw een ploeg vertrekken. Orica-GreenEDGE heeft besloten het lidmaatschap te beëindigen, laat de Australische WorldTour-formatie weten in een statement op de officiële website.

Orica-GreenEDGE geeft geen directe reden voor het vertrek en vindt dat de vereniging het wielrennen een stap in de juiste richting heeft laten zetten. “We steunen alle initiatieven die nu met succes zijn geïntegreerd in de sport. We kijken met interesse hoe deze en andere initiatieven verder worden ontwikkeld door de officiële instanties in samenwerking met alle ploegen en andere betrokkenen.”

Door het vertrek van Orica-GreenEDGE zijn er nog maar acht WorldTour-ploegen aan de MPCC verbonden. LottoNL-Jumbo trok zich vorig jaar terug na onenigheid over de cortisolmetingen. De MPCC bestaat sinds 2007.

Dit artikel delen:

14 Reacties

Contador#N.1 23 februari 2016 om 12:30

Hmm, wat betekent dit?

Tuttipazzi 23 februari 2016 om 12:34

@Contador
Misschien zijn ze van plan doping te gaan nemen?
Maar nu wordt de MPCC langzaamaan toch wel heel onbeduidend.

Leukefans 23 februari 2016 om 12:35

Dus ofwel valt er bij Orica in een van de komende dagen een doping-lijk uit de kast – wat ik eigenlijk niet meteen verwacht – ofwel hebben ze bedenkingen bij de geloofwaardigheid van de beweging voor een geloofwaardig wielrennen…

Hakkie2 23 februari 2016 om 12:49

Prima, hoe minder ploegen er aan die rare club mee doen, hoe beter.

Tinkerbell 23 februari 2016 om 12:56

Ze kunnen de MPCC zo langzamerhand bijna beter gaan opheffen.. heeft weinig betekenis meer

DMenchov 23 februari 2016 om 13:01

Geloofwaardig wielrennen (in hoeverre topsport geloofwaardig kan zijn) moet toch vooral vanuit de UCI en de bonden die daar lid van zijn worden gepromoot. Zo’n vaag clubje dat eigen regels opstelt is bij voorbaat kansloos.

Romāns Vainšteins 23 februari 2016 om 13:09

Huh ? Onze brave Australiërs ?
Ik gok erop dat het een anticipatie is op een renner die ze gewoon op willen stellen ergens.

Sebas 23 februari 2016 om 14:11

@ DMenchov:

Het feit dat dat de UCI niet lukt, is de hele reden dat ze zijn ontstaan. De geloofwaardigheid van de UCI is momenteel nihiel (eigen mening), laat staan dat ze de geloofwaardigheid van de hele wielersport aan het herstellen zijn.

Blijft een lastig te plaatsen initiatief en hoe ermee om te gaan.

Chrys 23 februari 2016 om 15:34

Bijna alle redelijke regels van de MPCC zijn inmiddels ook al ingevoerd door de UCI. Alleen de cortisolwaardes heeft de MPCC nog als extra regel, terwijl die niet direct op doping hoeft te wijzen. Lidmaatschap voegt voor WT-teams nu niets meer toe dus waarom zou je je eraan blijven verbinden?

rahimns 23 februari 2016 om 16:59

Een met Chrys, een aantal regels zijn overgenomen door de UCI en maakt daardoor het lidmaatschap met het MPCC overbodig. Ik denk dat er de komende tijd nog wel meer ploegen gaan uitstappen.

Lalsacien 23 februari 2016 om 17:19

MPCC mag van mij ideëen blijven ontwikkelen om de wielersport schoner te maken, die de UCI kan overnemen!!!

Orakel 23 februari 2016 om 19:19

Gelukkig zijn Torku, Rusvelo, Katusha en AG2R nog wel in staat om het schone imago van het wielrennen uit te dragen.

GastonM 23 februari 2016 om 22:16

Ook Katusha is uit de MPCC gestapt.

Bron: http://www.cyclingnews.com/news/katusha-joins-mpcc-exodus/

DMenchov 24 februari 2016 om 00:03

En Torku bestaat niet meer, toch?

Headlines

Materiaalzone

Populair