Ook Greipel en Henderson stappen uit de Giro

Ook Greipel en Henderson stappen uit de Giro

Foto: Sirotti

André Greipel en Greg Henderson verlaten net als Michael Matthews en Tom Boonen de Ronde van Italië. Dat maakt hun ploeg Lotto Soudal bekend. “De komende ritten zijn vooral op maat van de klassementsrenners”, aldus Greipel in een persbericht. “En gezien de doelen die er nog aankomen, hebben we beslist om uit de Giro te stappen.”

De Duitse sprinter gaat met één ritzege naar huis. “De dag na de ploegentijdrit kreeg ik een eerste kans, maar op de hellende aankomststrook vertrok ik te vroeg, waardoor ik geklopt werd. Afgelopen dinsdag was een nieuwe kans, maar bleven de vluchters voorop en gisteren was de chaos in de finale zo groot dat ik niet tijdig vooraan geraakte om een goeie sprint te rijden. Ik ben blij dat we met het team onze beoogde rit pakten, maar had gehoopt op nog een extra zege.”

“De Giro op zich was zeker een leuke ervaring”, vervolgt Greipel. “Nu komt het er op aan om goed te recupereren. De Tour de France is natuurlijk het volgende grote doel. Om die voor te bereiden zal ik vermoedelijk de ZLM Toer en eventueel de Ronde van Luxemburg rijden.”

Dit artikel delen:

21 Reacties

Lover16 23 mei 2015 om 10:52

Ook zijn volste recht van Greipel, dit had hij al voor de start van de Giro aangekondigd.

GreenDay 23 mei 2015 om 10:54

@Lover: Inderdaad. Modolo zal het graag zien gebeuren, als hij zelf in koers blijft natuurlijk :). Al zijn de ploegen die mikken op een massaspurt stilaan dun gezaaid, en dat was al niet veel soeps.

LyndaLid 23 mei 2015 om 10:55

Benieuwd of Greipel dezelfde kritiek krijgt als Boonen.

Nee, natuurlijk niet.

GreenDay 23 mei 2015 om 10:57

@LyndaLid: Greipel heeft een etappe gewonnen, Boonen niet. Ik ben zelf een fan van Boonen, maar ik vond dat hij voortdurend achter de feiten aan holde. Ik denk ook niet dat een winnaar als Boonen tevreden is met zijn eigen prestaties in deze ronde.

xistnc 23 mei 2015 om 10:57

Nee, natuurlijk niet. Greipel heeft een ritzege op zak en heeft bovendien geen kopman in de ploeg die kans maakt op het eindpodium.

Wheely 23 mei 2015 om 10:57

Aru – Henderson: 8 – 0 inmiddels?

klootje kriekeljon 23 mei 2015 om 11:03

Wel een toenemende trend in het wielrennen. Misschien dan toch niet zo raar om sprintritten uit grote rondes te laten, want die sprinters hebben er zelf ook steeds minder zin in.
;)

nietram 23 mei 2015 om 11:05

Meer kans voor Hofland dus. Want ik neem aan dat Hofland niet zal afstappen.

Quintenri 23 mei 2015 om 11:06

Jah, als we dan toch op Boonen zijn kap zitten: Greipel en Henderson laten hier dus ook Vdb in de steek…

robotour 23 mei 2015 om 11:08

@ ll…. voor Greipel geldt hetzelfde als voor Boonen, alleen Greipel heeft tenminste nog wat gepresteerd. Al is dat voor zijn staat van dienst als sprinter eigenlijk een beetje magertjes.
Als het een beetje lastig wordt voor Greipel in een massasprint dan haakt hij af.

Hoopt niet dat hij aan de Tour deelneemt:):) Je moet hem altijd opnemen in de Tourpoule en dan valt het meestal tegen, omgekeerd als je hem niet opneemt, zul je zien wint 2-3 etappes + nog een aantal ereplaatsen:):)
Henderson hoeft niet te knechten voor JvdB ? Misschien kan hij de komende tijd nog wat twitteren…

DMenchov 23 mei 2015 om 11:09

Kan Henderson mooi nog een blogje schrijven want zijn laatste vond ik niet zo spannend

Bazzz 23 mei 2015 om 11:10

@LL

Dat is echt een volstrekt waardeloze en irrelevante opmerking. Uran gaat voor podium en kan hulp goed gebruiken. Lotto soudal heeft geen kopman van diens aard en Greipel wil zich sparen voor de tour.

krypton 23 mei 2015 om 11:33

Henderson is natuurlijk gewoon zo principieel dat ie uit de Giro stapt op het moment dat Aru de roze trui pakt.

Oh en @LL: als je over Boonen (en de kritiek op hem) in discussie wil met mensen reageer dan even in het topic over Boonen en ga hier niet zijdelings even bitchen in een ander topic… Dat is een beetje slap.

LieuwePieter 23 mei 2015 om 11:37

@ krypton

de leukste opmerking tot nu toe!

jostiband 23 mei 2015 om 11:39

@ Bazzz

Beetje kromme redenering vind ik. Greipel en Henderson laten JVDB – ook al is ie geen podiumkandidaat – in de steek.

nickdt 23 mei 2015 om 11:45

@Jostiband.
Het verschil is dat Etixx al renners kwijt is en Lotto Soudal niet. Bovendien heeft JVDB Hansen, Bak en Monfort nog, terwijl Uran nagenoen geisoleerd zit.

Jovic 23 mei 2015 om 12:53

Volgens de Belgische TV heeft Tom Boonen principes, als ik ergens aan begin maak ik het ook af.

Ideefiks 23 mei 2015 om 12:59

De kans is groot dat VdB vandaag de toptien binnen rijdt. Met kans om verder te klimmen.
De meeste etappes hebben in de laatste week een lange vlakke aanloop. Lugano en zeker Milaan bieden kans voor de sprinters.
M.i. belachelijk om nu af te stappen, ook voor dit tweetal.
Blijf dan liever weg van een grote ronde.

SCIC 23 mei 2015 om 13:12

Bij Lotto hebben ze in elk geval nog Adam Hansen. En Uran kan wellicht overwegen naar een andere ploeg te gaan. Movistar bijvoorbeeld.

sven241 23 mei 2015 om 13:21

Blijf het altijd zwakjes vinden. Zowel voor deze twee als voor de andere twee. Greipel heeft weliswaar een ritzege op zak, maar voorderest ook niet laten zien. Had mooi geweest als hij voor de groene trui ging of zoiets. Dit jaar vind ik hem sowieso iets minder goed in de sprints dan. Zijn uitslagen zijn wat minder en hij sprint ook veel minder mee doordat hij slecht zit gepositioneerd of zich "niet goed voelt."

ikbenprocycling 23 mei 2015 om 16:22

Ook jullie hartelijk bedankt voor het tot de helft meedoen, jongens, en fijne week verder !

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair