Ook Colombia heeft zijn WK-selectie – zonder Bernal – op papier

Ook Colombia heeft zijn WK-selectie – zonder Bernal – op papier

© Cor Vos

Acht heren en drie dames. Colombia trekt volgende week met een sterk klim-elftal naar het WK in het Italiaanse Imola. Egan Bernal is er niet bij, maar verder koos bondscoach Carlos Mario Jaramillo alleen maar logische namen. Ook Sergio Higuita is opnieuw fietsklaar na zijn val in de Tour.

Wegrit heren (27 september)
flag-co Esteban Chaves
flag-co Sergio Luis Henao
flag-co Sergio Andrés Higuita
flag-co Miguel Ángel López
flag-co Daniel Felipe Martinez
flag-co Nairo Alexander Quintana
flag-co Harold Alfonso Tejada
flag-co Rigoberto Urán

Wegrit dames (26 september)
flag-co Daniela Atehortúa
flag-co Paula Andrea Patiño
flag-co Carolina Upegui

Tijdrit heren (24 september)
flag-co Daniel Felipe Martinez

Dit artikel delen:

17 Reacties

lander luypaert 16 september 2020 om 10:00

Zeer sterk team! Martinez en Hiquita echt wel kanshebbers. En dan lees je de naam Henao wat gaat die daar doen.

appiett 16 september 2020 om 10:11

Dat laatste vraag ik me al 2 jaar af…
Als je naar zijn resultaten kijkt 2012, 13 , 15 en 16 echt goede jaren. Maar daarna lijkt het beste er al van af.

appiett 16 september 2020 om 10:12

(2017 ook prima eigenlijk)

Wheely 16 september 2020 om 10:13

Vlak Uran niet uit he, dat is een taaie.

Pizzi 16 september 2020 om 10:15

Uran gaat weer bijverdienen, al is Vino er niet meer bij natuurlijk.

Lance4eva 16 september 2020 om 10:34

Uran gaat net als in 2013 Firenze weer op zijn plaat in de finale.

Verweggistan 16 september 2020 om 10:57

Uran en Lutsenko met twee richting de meet :)

Sephiroth 16 september 2020 om 10:02

leuk team, maar wie gaat er knechten? :D

ssj 16 september 2020 om 10:38

Chaves (?), Henao en Tejada. De rest om en om aanvallen hoop ik. Quintana gaat wellicht wel afwachten voor een mooie plek 6.

Dolledriesoldebroek 16 september 2020 om 10:03

Met acht man in de finale

Groetjesaandevoetjes 16 september 2020 om 10:08

Lekkere ploeg in de breedte inderdaad. Iemand een idee hoe goed die tijdritten van Martinez zijn?

Etika 16 september 2020 om 10:11

WVA legt tegenwoordig elke morgen een paar Colombianen tussen zijn boterham.
JV heeft getoond hoe het moet : afmatten en afmaken.

nobrakes 16 september 2020 om 10:27

Fantastische namen en renners, maar of dit als een team kan en wil samenwerken vraag ik me af

Milanjacks 16 september 2020 om 10:32

Dat vraag ik mij eerlijk gezegd zelf ook af, ik had een Quintana hier ook niet meegenomen.

Bummetje 16 september 2020 om 10:54

Leuk team! Verwacht meer van Uran en Martinez dan Huigita. De tour uitrijden zal een enorm pluspunt zijn voor dit WK. Exact één week later betekent normaliter supercompensatie. Huigita gaat dit niet hebben. Geldt overigens ook voor fuglsang, Nibali etc.

Fast Freddy 16 september 2020 om 11:05

Sterk in de breedte, maar geen topper voor dit parcours. Er heeft volgens mij nog nooit een Colombiaan op het podium van L-B-L gestaan….