‘Onbegrijpelijk dat Roglic in deze vorm niet naar de Tour de France gaat’
foto: Cor Vos
vrijdag 9 juni 2023 om 20:00

‘Onbegrijpelijk dat Roglic in deze vorm niet naar de Tour de France gaat’

Podcast In deze aflevering van de WielerFlits Podcast gaat het over de Ronde van Zwitserland, het Critérium du Dauphiné en de ZLM Tour. Youri krijgt vandaag gezelschap van Raymond, die bij de Tourstart in Bilbao nog een truc verwacht uit de hoge hoed van Jumbo-Visma.

De nieuwe edtie van RIDE Magazine is nu verkrijgbaar! Onze nieuwe 188 pagina’s dikke voorjaars-editie staat vol met schitterende wielerverhalen over o.a. Mathieu van der Poel, Lotte Kopecky, Demi Vollering, Sepp Kuss en Matej Mohoric. Verzeker je van jouw exemplaar en bestel hem nu online voor slechts € 9,95. Wil je RIDE extra voordelig ontvangen? Neem dan nu een abonnement en ontvang 20% korting!

Onze vaste podcasthost Maxim is momenteel in Spanje aan het genieten van een welverdiende vakantie en dus nemen Youri en Raymond de honneurs waar. Ze bespreken al het wielernieuws van de afgelopen week en blikken vooruit op de grote wedstrijden die de komende tijd op de kalender staan.

De heren laten zich uit over de strijd tussen Jumbo-Visma en UAE Emirates, het aangepaste wedstrijdprogramma van Mathieu van der Poel en Raymond heeft een theorie over een Houdini-achtige truc met Primoz Roglic. En oh ja, gaat Tom Pidcock ons nog verrassen deze Tour? Luister de podcast nu!


Luister hierboven naar de podcast en abonneer je via je favoriete podcastapp.
iTunes
Spotify
RSS-feed

RIDE Magazine
57 Reacties
Sorteer op:
9 juni 2023 06:38
Wat een vervelende Telegraaf kop. Ga niet die kant op svp. :-(

Het is heel logisch met de wetenschap wetende uit hoe een lange, belastende periode hij komt en hoe weinig hij thuis is geweest bij gezin. Mentaal en fysiek weer opladen is belangrijker en slimmer naar de toekomst toe. Onbegrijpelijk als jullie dat als zelfbenoemde experts dat niet snappen.
    9 juni 2023 08:35
    Ach, ze hebben zelf nog nooit een grote ronde uitgereden, laat staan twee achter elkaar. ;-)

    Ik zou Roglic ook wel graag in de Tour zien maar realistisch is het allerminst. Die zou daar dan enkel tweede plan kunnen rijden. Beter volgend jaar met een goed plan ten strijde trekken.
    9 juni 2023 12:10
    +1 als Roglic echt zou willen, maakt het team echt wel plaats maar je moet een renner tegen zichzelf in bescherming nemen en daarnaast moet de renner zelf willen. We weten simpelweg niet hoe Roglic, net 2e keer vader, zijn pet er naar staat om meteen door te pakken.

    Het is wel duidelijk dat er nog maar 1 echt gat in Roglic zijn palmares zit, en dat is een Tour de France, maar om daarmee te zeggen dat hij maar moet gaan om er dan in week 3 achter te komen dat het toch op is, is ook niet eerlijk tegenover Roglic, hij moet alleen gaan als hij zelf wil en kan, en niet aan het team zoals het artikel suggereert dat ze dat wel even kunnen regelen, zo werkt het niet.
    9 juni 2023 15:48
    Inderdaad. Men kan blijkbaar niet blij zijn met zijn Giro winst. Het moet altijd maar meer en meer ... Volkomen terecht dat Roglic niet mee gaat in de Tour hype.
    9 juni 2023 22:02
    Het is een mening, die mag toch gegeven worden?
    10 juni 2023 01:07
    Meningen zijn er om gegeven te worden. Maar krachttermen als "onbegrijpelijk" slaan natuurlijk helemaal nergens op in deze context. Plus dat het getuigt van weinig vertrouwen in de huidige Luitenanten van Jonas VingeGÔH
    10 juni 2023 01:11
    De titel is naar, maar dat is helaas inherent aan het huidige lage niveau van wf.

    Op het wel of niet luisteren heeft het bij mij geen invloed. Ik vind het een onzinnig medium, maar ieder zijn ding. Voor mij is het niet weggelegd.
    10 juni 2023 06:03
    Blijft toch een ironisch gegeven dat de door velen verfoeide duimpjes misschien nog wel het hardst gebruikt worden om een boodschap over te brengen aan WF.
    10 juni 2023 08:10
    @Klootje zoiets van, dan zullen ze het weten ook?
    10 juni 2023 10:14
    Raymond K staat bij vlagen synoniem voor toxiciteit. Zou er in kunnen slagen een buurt te ontwrichten als hij voor het lokale sufferdje schrijft.
    Het niveau van WF blijft verder dalen. De enige reden dat Roglic de TdF alsnog gaat rijden is als Kuss niet fit genoeg is en Roglic fitter is. Maar ik denk niet dat Roglic fitter zal zijn omdat hij in tegenstelling tot Kuss drie weken lang tot het gaatje is gegaan. Maar stel het zal toch zo zou zijn dan gaat Roglic alleen maar mee als meesterknecht en zeker niet met eigen ambities. De laatste twee die succesvol in beide rondes een klassement gereden hebben, deden dat in 2018. Ze wonen beiden de TdF niet en zijn daarna beiden nooit meer echt op niveau gekomen. Het is ook gewoon roofbouw op lijf en leden.

    Dat weten ze bij WF toch ook wel, waarom dan weer die clickbait kop. Stop daarmee ajb anders haak ik en met mij ook anderen vre3s ik, toch langzaam af bij WF.
9 juni 2023 07:59
Met dit soort titels nodig je echt niet uit tot luisteren. Tenenkrommende uitspraak. Een renner heeft ook rust nodig.
9 juni 2023 08:26
Zitten jullie al lang op wielrennen volgen?
9 juni 2023 08:18
En een tijdje geleden moest TJV nog op zoek naar een andere klassementsrenner? Het is wel een beetje meewaaien met alle winden.
    Ze hebben de echte volgers al te pakken, omdat ze inmiddels een bekend medium zijn en scoops binnen halen. Nu proberen ze denk ik ook de wat minder betrokken liefhebbers binnen te halen.
    9 juni 2023 08:51
    @Quincy Adams De echte volgers raken ze kwijt. Naar aanleiding van de vorige heb ik besloten om de podcast niet meer te luisteren. Ik verwacht dat er meer volgers zo over denken
    @cycling. Eens. Dat zie je in de muziek ook: een band evolueert en verandert van stijl. Gevolg: oldskool fans trekken zich terug.
9 juni 2023 10:05
Ik weet trouwens al een mooie titel voor de volgende podcast wanneer Evenepoel Zwitserland gewonnen heeft: "Onbegrijpelijk dat ... "
9 juni 2023 08:33
Roglic maakt de beste keuzes
Hup Roglic
9 juni 2023 09:06
Raymond was niet in topvorm. Teksten als 'je kan het WK niet rijden zonder de tour te hebben gereden' slaan natuurlijk helemaal nergens over. We weten toch inmiddels allemaal wel dat de renners geen wedstrijd kilometers meer nodig hebben om top te zijn. Doe de volgende keer maar weer maxim ipv raymond
    9 juni 2023 09:22
    Dan hebben ze vorig jaar inderdaad niet naar het WK gekeken. Remco niet gezien in de tour :-)
    9 juni 2023 12:15
    Martijn, maak je een grapje? Of bedoel je dat je de Vuelta dit jaar niet kan winnen zonder het WK te rijden?
9 juni 2023 09:46
Euhm-er-de-euhmmmmm???

Je wint een slopende giro en dan is het on-be-grij-pe-lijk dat je niet naar de tour gaat?

Wauw.

Wat wellicht beter was geweest, mocht geel je hoofddoel zijn, is Roglic niet de giro laten rijden en met Vingegaard naar de tour sturen. Maar dat is niet gedaan en heeft goed uitgepakt ook nog.
9 juni 2023 09:50
Tom pidcock voor een goed klassement? Je zou verwachten als je heel de dag met wielrennen bezig bent je er dan ook wel wat verstand van zou krijgen.
9 juni 2023 10:06
Een Steven Roche jaar voor Primoz… Denk dat Jumbo een dergelijk scenario wel ziet zitten als afscheidsstunt.
Alleen moest Roche hier destijds zo afschuwelijk diep voor gaan. De beelden van Steven aan het beademingsapparaat behoren toch wel tot de iconografie van de wielersport.
Primoz heeft zeker de wil om ook zo diep te gaan. Vind dat eerlijk gezegd geen geruststellende gedachte.
    9 juni 2023 10:38
    In zijn superjaar 1987 won Roche ook nog de wereldtitel op de weg en de Ronde van Romandië. Dat niveau heeft hij later nooit meer gehaald (alleen nog etappekoersen van een week gewonnen).
    9 juni 2023 12:17
    +1 ik wil Primoz liever nog een paar jaar op dit niveau dan hem nu helemaal leeg persen.
9 juni 2023 09:57
Het is in ieder geval geen kop die uitnodigt tot luisteren, ik vind het volkomen begrijpelijk dat Roglic de tour niet rijdt, dus waarom zou ik naar een verhaal gaan luisteren dat het tegendeel beweert en bovendien we weten dat Roglic niet naar de tour gaat dus het gaat ook nog over iets dat toch niet gaat gebeuren. Lijkt me geen goede reclame voor een podcast. (Ok, eerlijk is eerlijk, ik doe niet aan podcasts, lezen kan je in je eigen tempo doen, luisteren niet en als ik iets anders ga doen luister ik niet meer.)
    9 juni 2023 09:59
    Luisteren naar anderen doe je niet, eigenlijk ben je dus een eigenwijs katje. ;-)
    9 juni 2023 10:02
    Lol, ik lees naar anderen kan dat ook? ;-)
9 juni 2023 14:22
Deze Vinegagaard gaat toch niemand verslaan. Alleen Pogacar in topvorm heeft datzelfde niveau volgens mij. Als die persoon dan ook nog de leider is van je eigen team kan je beter je welverdiende rust pakken en voorbereiden op de volgende doelen.

Primoz blijft voor mij de GOAT trouwens.
    9 juni 2023 14:39
    Kan zo veel gebeuren in een 3-weekse ronde...

    Zag overigens wel ergens voorbij komen dat Vingegaard in de Ronde van het Baskenland een soort van historische klimprestatie had neergezet en bij de beste 30 klimprestaties uit de geschiedenis zat. 7,46 W/kg voor meer dan 11 minuten. De eerste die in die top komt sinds Contador in 2009 op Verbier. Al heb je natuurlijk altijd de wedstrijdomstandigheden die een rol spelen.

    Kan best zijn dat Vingegaard nog verbeterd is sinds vorig jaar, ook op wat kortere klimmen.
9 juni 2023 09:54
Gewoon laten starten in elke worldtour-koers die nog op de kalender staat dit jaar.. Tel uit je winst..
9 juni 2023 11:24
Wat een wielerkenners van lik-mijn-vestje zeg! Vooral doorgaan met overbelasten van de renners, en dan straks weer lopen zeuren over dopinggebruik zeker? Misselijk word ik van dat soort figuren.....
9 juni 2023 17:53
Laat ik wat duimpjes naar beneden scoren :-).
Ik vond het wel een vermakelijke podcast. Uurtje geklets over wielrennen, veel speculatie en gepeperde meningen die vol overtuiging worden gebracht. Precies waarom ik de weken voor de Tour zo leuk vind. Dat korreltje (of onsje) zout voeg ik zelf wel toe.
Niemand weet precies hoe het zit, maar je kunt er uren over lullen. Ik geniet van deze tijd van het (wieler)jaar en neem niet alles te serieus.
    Heb het ook geluisterd. Heb vaker WF-podcast geluisterd en vind het niet zo leuk. Overigens n kwestie van smaak en ik pretendeer die niet te hebben. Wat ik vervelend vindt is de serieusheid waarmee dingen gesteld worden en eenzijdig belicht. Ik vind dat bij andere podcasts beter gebracht.
9 juni 2023 06:58
Het is inmiddels al lang bekend dat je Giro en Tour niet kunt combineren, althans niet als je 2x wil meedoen om de winst. De reden is dat er geen tijd is om na een rustperiode nog een hoogtestage in te plannen.
    9 juni 2023 08:21
    Froome en Dumoulin waren wel 2x goed, toch?
    Wonnen ze 2 x?
    9 juni 2023 08:35
    ssj, de gang naar de Tour na Girowinst was het begin van het verval van Dumoulin door overbelasting.
    9 juni 2023 09:08
    Beide zijn daarna niet meer op niveau geweest.
    Je zit enerzijds met de fysieke belasting van 3weken Giro, je lichaam moet nog herstellen, je kan niet die topvorm meer bereiken omdat je niet meer op hoogte kan. En anderzijds ook mentaal: Roglic is een halfjaar bezig geweest met die Giro, hele tijd weg van huis geweest. Dan ga je niet van vandaag op morgen beslissen om er toch maar even de Tour aan vast te knopen.
    9 juni 2023 09:10
    @ssj, ja, maar dat jaar zat er dan ook eenmalig een week extra rust tussen de giro en de Tour omdat de Tour niet met het wk voetbal wou overlappen en zodoende pas het 2e weekend van Juli van start ging. Bovendien had Dumoulin die Tour misschien wel gewonnen als hij de giro had laten schieten.
    9 juni 2023 12:22
    Moeilijk om te zeggen, inderdaad waren Dumoulin en Froome erg dichtbij, maar de tekenen van vermoeidheid waren toch wel zichtbaar bij Dumoulin destijds.

    Wat doe je als team als de renner het zelf graag wil? Want als team zou ik er niet direct warm voor lopen omdat je je personeel niet wilt opbranden.
    9 juni 2023 12:44
    Ik denk ook dat het meestal niet verstandig is. Ging me meer om de zogenaamde onmogelijkheid van de combinatie terwijl niet heel lang geleden twee renners 2x podium reden. En Roglic lijkt het ronderennen mentaal makkelijker op te kunnen brengen dan dat Dumoulin dat deed.

    @Vespa, goede toevoeging van die week. Was ik even vergeten
    9 juni 2023 19:51
    Roglic moet naar ineos. Die missen een kopman om af te maken, roglic heeft top team in tour en Vuelta om zich heen en 2 b kopmannen van ineos kunnen giro voor eigen kans gaan. Ideaal
    9 juni 2023 21:15
    @MWielerfan Roglic kan niet beter presteren dan bij Jumbo-visma. Er is dan ook geen enkele reden voor Roglic om naar een andere ploeg te gaan. Hij heeft bovendien nog een contract voor komende jaren
    9 juni 2023 21:22
    Er is wel degelijk een heel erg goede reden voor Roglic om te verkassen en dat is wanneer hij per se de tour nog eens wil winnen (heel plausibel, nu na deze giro winst) terwijl zijn ploeg hem daarvoor niet (meer) als kopman wil inzetten.

    Dat hoeft niet eens vijandig te gaan maar kan met wederijds begrip, Ineos zou hij denk ik uitstekend uit de voeten kunnen net zo goed als bij Jumbo.
9 juni 2023 09:07
Aanhalingstekens in de kop. Eerste gedachte bij mij: ah, een meninkje. Ik begin er oog voor te krijgen.
9 juni 2023 09:11
Ik begrijp de comotie in de comments over de titel echt totaal niet. Roglic heeft altijd uitstekend gepresteerd in zn 2e grote ronde vh jaar. Bovendien kunnen ze een 2e kopman in de Tour wel gebruiken. Raymond heeft het hier in de podcast een aantal keer over, al met al een prima titel van dit bericht
    Ik denk omdat de kop nogal pretentieus en ongenuanceerd overkomt: onbegrijpelijk=niet te begrijpen. Ik denk dat het wel te begrijpen is, maar dat meningen kunnen verschillen. Het komt gewoon wat simpel over. De meeste volgers hier zien toch een soort van heimat veranderen, wat altijd wrijving en irritatie geeft. Je kunt het met een hoop fantasie zelfs als een belediging zien: jullie pretenderen mijn klankbord te zijn als het gaat om fietsen en slingeren dan zon uitspraak naar mij toe, schatten jullie mij zo laag in?
9 juni 2023 09:41
Ik zie Primoz ook graag in de Tour. Maar ik denk dat zelfs voor superman Primos het een te zware opdracht is.Beter is volgend jaar volledig voor Primoz te gaan.
9 juni 2023 09:52
Je moet een hond niet verwijten dat hij blaft...
9 juni 2023 10:56
Toch sluit ik niet helemaal uit dat Primoz alsnog naar de tour gaat..
Als Vingegaard of Kelderman onverhoopt uitvalt voor de tour dan denk ik wel dat ie meegaat..
Marijn Zeeman heeft het niet 100% uitgesloten
Doe es niet zo veroordelend.
10 juni 2023 00:15
Hij zou wel een ideale bliksemafleider binnen Jumbo kunnen zijn. Vrij aanvallen zonder druk en de rest mag het opknappen met Vingegaard die afwacht.
10 juni 2023 09:04
Das jammer , en wel hierom , wanneer je deze man , die in de top vijf staat van beste klimmers in de wereld , om onze andere top 5 man , Jonas V , te laat helpen , kun je bijna niet verliezen ( ?! ) met de rest van het Tour Jumbo team , maar de kans dat je nu wint , is evenwel aanwezig , ........... dit team staat in de top drie , van tour deelnemers , en win je er misschien wel twee ,Tour/Italie ? Maar dit zijn allemaal bespiegelingen , zonder enig nut retorisch dus ............kon het toch niet laten .
9 juni 2023 09:56
Wat een mooi podcast. Ik vind het belangrijk, dat Kerckhoffs de Nederlands identiteit van de ploeg altijd in focus bringt.

Reacties zijn gesloten.