Olympische Spelen: Barst in knieschijf van BMX’er Kimmann na ongelukkige botsing

maandag 26 juli 2021 om 18:13
Olympische Spelen: Barst in knieschijf van BMX’er Kimmann na ongelukkige botsing

foto: KNWU (archief)

Niek Kimmann heeft drie dagen voor hij in actie komt tijdens de Olympische Spelen een knieblessure opgelopen. De BMX’er van de Nederlandse ploeg is tijdens een training in Tokio in botsing gekomen met een official die over het parcours liep.

Op sociale media deelt Kimmann, in 2015 nog wereldkampioen BMX, de beelden van het incident. “Ik botste op een official die wilde oversteken op het tweede rechte stuk. Ik hoop dat het goed gaat met de official. Mijn knie is wat pijnlijk, maar ik zal mijn best doen om helemaal klaar te zijn voor donderdag”, aldus de 25-jarige Kimmann in een reactie.

Donderdag staan de voorrondes in het BMX op het programma in Japan. Vrijdag worden de finales afgewerkt. Kimmann werd in 2016 zevende tijdens de Olympische Spelen van Rio de Janeiro. (maandag 26 juli, 14.32 uur)


Update 18.13 uur – Barstje in knieschijf voor Kimmann

BMX’er Niek Kimmann heeft bij de crash met de official zijn knieschijf gebroken. Het gaat om een barstje, meldt baanwielrenner Theo Bos in een podcast van het AD. Ondanks de blessure is Kimmann wel van plan om donderdag te starten aan het BMX-toernooi op de Olympische Spelen in Tokio. “Hij gaat met pijnstilling proberen te fietsen”, vertelt Bos. (maandag 26 juli, 18.13 uur)

Dit artikel delen:

55 Reacties

madeinstars 26 juli 2021 om 14:37

Er rust een vloek op de Nederlandse ploeg.

harryjohan71 26 juli 2021 om 14:39

Alleen hier kun je de renner niet de schuld van geven

madeinstars 26 juli 2021 om 14:41

Daarom is het ook een vloek. Of ze nu wel schuld hebben of niet of misschien, alles loopt net mis.

Aart van Woud 26 juli 2021 om 14:42

Je zou het inderdaad bijna gaan denken (dat van die vloek)

Fietsuel 26 juli 2021 om 15:00

@harryjohan71
Dat hoeft ook niet, want alleen Koos Moerenhout treft hier blaam.

vanSpringel 26 juli 2021 om 15:06

Zo snel mogelijk Koos Moerenhout als allrounderkootsj uit alle analen weghalen.

harryjohan71 26 juli 2021 om 14:38

Heerlijk zo’n official die op de baan loopt

Willem Kieft 26 juli 2021 om 16:02

Dat filmpje kan zo America’s Funniest Home Videos in. Nou kan BMX dat sowieso al. Volwassenen op zo’n kinderfietsje heeft iets enorm lulligs.

Jan 26 juli 2021 om 18:37

Lees je eens iets verder "willem kieft" in in deze sport die de complete top van het baanwielrennen heeft afgeleverd
Deze gasten trappen meer watt dan een gemiddelde sprinter en rijden onder aan de heuvel 55+ om sprongen van 9mtr te maken
10x spectaculairder dan een gemiddelde sprint etappe
Ook leven deze gasten er als profs terwijl er weinig draagvlak nog is
Maar goed kijk of lees deze berichtgeving gewoon niet als je er niet van houdt. Dat kan
Maar laat deze gasten in hun waarde graag. Zoals ook jij in je waarde gelaten wilt worden
Toch?

Willem Kieft 26 juli 2021 om 19:42

Jan, groeiend gras bekijken is nog interessanter dan een sprintetappe. Kabuki kijken is interessanter, een Harry Mulisch lezen roman is nog interessanter (hoewel het weinig scheelt), een appel schillen is interessanter. Werkelijk alles in het leven is interessanter dan een sprintetappe. Maar dat neemt niet weg dat ik volwassene op een kinderfietsje er toch vrij lullig uit vind zien en BMX aan mij niet besteed is. Ik vind het een geforceerde poging op spektakel. Op te kleine fietsjes.

Jan 26 juli 2021 om 20:43

Wat je ervan vindt is mij al duidelijk
Dat je vooringenomen bent ook
Maar denigrerend vind ik een slechte eigenschap
Hou zou jij dat vinden als mensen over jou oordelen zonder je te kennen op social media.
Als het je niet interesseert reageer dan niet zo lullig en Mart Smeets of Jack van Gelder achtig.
“Kinderfiets” ? Weet je überhaupt de wielmaat van deze fietsen?
Het is te makkelijk “kieft”

Romāns Vainšteins 26 juli 2021 om 20:56

Ik vind snelwandelen er bijzonder stom uitzien, maar ja, ik heb me er ook nooit echt in verdiept.

ProfrondeZevenbergen 27 juli 2021 om 00:33

@jan
Ik vind het ook maar raar uit zien. Ik begrijp de post van kieft dan ook wel een beetje.

Guido Maltempi 26 juli 2021 om 14:45

Wat een klap. Ik hoop dat Koos Moerenhout okee is.

Willem Kieft 26 juli 2021 om 16:23

Zat net te denken, wat als Koos al die commentaren hier leest. Zu hij dan hartelijk moeten lachen of zou hij zich groen en geel ergeren?

Thijs E 26 juli 2021 om 22:22

Als hij de commentaren leest kan hij maar één beslissing nemen

Murcia 26 juli 2021 om 14:56

We missen nog een lekke boot bij de Holland Acht, Femke Bol die gestoken wordt door een Aziatische hoornaar en Tess Wester die een handbaldoel op haar hoofd krijgt.

Hopelijk valt het mee voor Kimman.

harryjohan71 26 juli 2021 om 15:03

@Murcia De roeiers van NL liggen al onder een vergrootglas. Nog een coronabesmetting bij de roeiers en het kan wel eens exit zijn voor enkele dan wel alle ploegen. Laten we in ieder geval hopen dat het met de tijdrit van de vrouwen en het baanwielrennen wel goed gaat. NL wordt gediskwalificeerd, vallen, vinger uit de kom, besmettingen, communiceren niet en rijden official aan. Het is echt ongelofelijk wat er met de NL team gebeuren

JopieZ 26 juli 2021 om 17:12

Murphy’s law heet dat toch

Romāns Vainšteins 26 juli 2021 om 20:18

Het wordt gewoon 1 heel seizoen andere tijden sport.

josi 26 juli 2021 om 15:01

Dit had Kimmann kunnen weten. Die official staat daar altijd tijdens de trainingen. In de wedstrijd halen ze hem weg.

rahimns 26 juli 2021 om 15:04

Dat laatste waten ze dus vandaag even vergeten

Aart van Woud 26 juli 2021 om 15:06

Ik moet hier toch wel om lachen

vanSpringel 26 juli 2021 om 15:17

Ook bij de roeiers mogen de vissen in het water nog in de banen komen. Tijdens trainingen wordt daar terdege rekening mee gehouden. Tijdens de wedstrijden echter wordt vissen serieus verzocht zich tijdelijk elders op te houden. Door middel van onderwater flitslicht weten vissen dat er wedstrijden worden geroeid. Kwestie van goed informeren en communiceren. Toch zijn gevallen bekend dat vissen genoeg hebben van dat geroei her en der, en dan krijg je protestvissen. Gevallen bekend dat dit strijd gaf binnen de gevestigde orde.
Zie: https://search.brave.com/images?q=roeiers%20botsen%20op%20vis

Ik neem aan dat dit onlangs door ’t Japans Olympisch comite in den minnen is geschikt.

S.t.B 26 juli 2021 om 16:07

@van Springel

Onzin.. Ingewijden weten allang dat Japan middels acupunctuur hun vissen tijdelijk onder narcose weet te brengen.

https://www.nu.nl/opmerkelijk/1672973/japanse-tonijnen-krijgen-acupunctuur.html

Hoe wil je als willekeurige vissoort in protest gaan als je onder narcose staat? Natuurlijk speelt wel de kwestie van accupunctureren of niet. Zoals roeiers hebben ook vissen hier een vrije keuze in en is de visgemeenschap verdeeld in anti-acupunctuur wappies en acupunctuur MSM schapen. Zoals bij de roeiers nemen de wappies het niet zo nauw met de gezondheidsmaatregelen en scholen illegaal samen in de roeibanen. Eenmaal besmet ondergaan deze vissen een metamorfose van stoere protest vis naar zeurderige Calimerovis die het niet eerlijk vindt dat hij als paria wordt behandeld.
Ook hier is de vergelijking met hun in roeiende eensgezinden (herkenbaar aan hun oranje schubben) snel gemaakt.

KrakAndersen 26 juli 2021 om 16:17

Thanks Josi, deze hadden we even nodig!!

ProfrondeZevenbergen 27 juli 2021 om 00:34

Hilarisch josi.

Het voorval zelf in dit topic is natuurlijk diep triest.

S.t.B 26 juli 2021 om 15:26

De Knegt en de Vader hebben ook hier vooraf al duidelijk voor gewaarschuwd.
Koos doet weer eens niets met die informatie en knal, de volgende droom in duigen. Nu maar hopen dat Koos voldoende hersteld is voor de tijdrit.

Willem Kieft 26 juli 2021 om 15:59

Tom wil altijd zo min mogelijk informatie tijdens de wedstrijd dus ze hebben besloten dat Loes er achter gaat rijden.

Michelangelo 26 juli 2021 om 16:19

Hilarisch deze draadjes hier… Zouden Loes en Koos ook mee lezen?

Willem Kieft 26 juli 2021 om 16:25

Ha, dat vroeg ik me net ook af, Michel (zie boven). Koos zou er nog om kunnen lachen (kan er weinig aan doen allemaal), maar Loes……

S.t.B 26 juli 2021 om 16:30

@Willem Kieft

De Knecht en de Vader zijn hier ongetwijfeld van op de hoogte. Nu maar hopen dat ze Loes op tijd informeren. Loes heeft wat goed te maken en vrees dat ze Tom alle details gaat toeschreeuwen. Tijdsverschillen, streekgerechten, lievelingskleur van de burgemeester van Tokio.
Staan die twee binnen no-time in de berm te ruziën.

Willem Kieft 26 juli 2021 om 16:39

Als afleidingsmanoeuvre worden daarom Van Vleuten en Van der Breggen harentrekkend en ogenkrabbend op de achterbank gezet. Dan kan Loes 45 minuten nadenken of ze zal ingrijpen of dat ze het de dames toch maar zelf laat uitvechten. Die tijdrit is klaar voor Loes d'r mond één keer heeft durven open te doen.

evanderwel 26 juli 2021 om 15:28

Bizar dat die man op de baan loopt. Wist hij niet dat er al renners in de baan waren. Voor Kimmann loopt het relatief goed af, laten we hopen dat die man er ook goed vanaf komt. Op die snelheid kan zoiets zomaar fataal aflopen. Het is wel echt Murphy’s Law voor Nederland tot nu toe.

Wildebert 26 juli 2021 om 16:55

Een vliegtuig vol uit het eigenwijze land met het Deltaplan, de bijna uitgesloten roeiers , 12 man in onze hockeyelf, Loes die alleen met haar moeder kan bellen, Annemiek met tragiek, Mathieu die geen herinnering heeft aan zijn eigen ramp, functie elders voor Koos (wielerbaan?), Niels die Colbrelli overtreft, Badloe gediskwalifisurfd, Marit zonder meesterschap, Sanne en Epke al aan de kant, zelfs Pieter verdrinkt in deze mission! Wat gaan ‘we’ lekker richting die 48 medailles hè?

Willem Kieft 26 juli 2021 om 17:02

Ik zou Moerenhout hier de schuld van kunnen geven, want ja dat kan nu eenmaal altijd maar het is natuurlijk Van de Hoogenband die het alleen gedaan heeft. Vroeger een top zwemmer met een mening en een goed verhaal, nu een tenenkrommend baasje en totaal niet kloppende pakken. Een beetje zoals de een slimme goedgebekte leuke student die na een traineeship uiteindelijk verandert in een manager die alleen nog clichés, open deuren en platitudes kan uitbraken. Dat trekt geeneen organisatie, ook het NOCNSF niet.

martini151 26 juli 2021 om 18:43

Echt werkelijk niemand van Team NL is begonnen over de 48 medailles, dus hou op over dat aantal. Zelfs het bureau dat deze analyses heeft gedaan, heeft aangegeven dat gezien COVID-19 de analyse niet de werkelijkheid weergeeft.

Willem Kieft 26 juli 2021 om 18:56

Dan moet dat bureau die voorspelling ook gewoon niet doen. Iedere keer zitten ze er trouwens flink naast. Dat is ook niet raar. Er spelen veel te veel onzekere factoren mee, zeker als het maar één race is waardoor geluk gewoon een grote rol speelt. Daarnaast is bevat de sample de voorspelling meestal ook een te beperkt aantal waarnemingen voor een degelijke voorspelling. Maar doe het dan ook niet, o blijf voor je prognose staan. Niet eentje geven met de disclaimer “het slaat eigenlijk ergens op”.

Anton van Valouwe 26 juli 2021 om 19:04

En vergeet die megalomane schermer Bas Verwijlen niet, die weer eens bonje stond te schoppen.

Handige Harry 27 juli 2021 om 00:41

@willem

Dat bureau moet toch iets doen om in the picture te staan.

De Siepel 26 juli 2021 om 18:40

Ach, niet zo somber. We staan nog op de medaillerangschikking, nog boven Duitsland. Wij drie zilver medailles, Duitsland drie bronzen.

Willem Kieft 26 juli 2021 om 18:52

Oei, die update is toch mooi balen.

evanderwel 26 juli 2021 om 19:30

Tjah, kan me toch niet voorstellen dat er met die blessure nog een mooi resultaat in zit. Heel zuur dat een ander dit voor je veroorzaakt. Is er eigenlijk al nieuws over hoe het met die official gaat?

Wheely 26 juli 2021 om 18:55

Ook getroffen door de “Dutch curse”, who’s next?

Willem Kieft 26 juli 2021 om 18:58

De zeilers. Die winnen meestal alles zolang het niet de OS is. Maar dat is meer onvermogen dan echt een vloek. Ik ga voor een afbrekende zadelpen bij TD.

Anton van Valouwe 26 juli 2021 om 19:05

Of een poep stop.

Turtlehead 26 juli 2021 om 19:59

Of iemand die tegen een geparkeerde motor fietst…

Koers 26 juli 2021 om 19:16

Nou alle ballen op Ankie van Grunsven dan maar

Willem Kieft 26 juli 2021 om 19:47

Paardendansen!!! Wanneer stoppen we nou eens met deze dierenmishandeling die in het circus ondertussen verboden is en überhaupt maar in twee landen wordt beoefend. Afvoeren die hap zodat er wat ruimte is voor deelnemers bij echte sporten.

Turtlehead 26 juli 2021 om 19:58

@willemkieft: om van die paarden nou meteen maar een hap te maken is nou ook niet zo diervriendelijk vind ik.

worldtour 26 juli 2021 om 19:32

Alle ballen op siffan hassan….Het ergste wat nu nog kan overkomen is dat er teveel coronabesmettingen zijn bij team.nl en dat er bepaalde sporters/sporten worden uitgesloten van deelname…

Iets met wet en Murphy ‍♂️‍♂️

Willem Kieft 26 juli 2021 om 19:48

Die heeft ook nog niet zo maar gewonnen. Wordt wel heel makkelijk uitgegaan van 2x goud bij haar.

Turtlehead 26 juli 2021 om 19:56

Weet iemand al of het inderdaad Koos was die daar overstak over de baan?
En waarom eigenlijk???!

Wildebert 26 juli 2021 om 20:07

Sneu voor Kimmann. Begrijpelijk dat hij toch nog probeert van start te gaan. Al die jaren voorbereiding.
Qua naam zou hij trouwens mooi bij Bora passen.

Thijs E 26 juli 2021 om 22:31

Waarom staan er 20 mensen zo dicht langs een BMX-baan waar getraind wordt?

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair