Nys voelt spanning richting het WK: “De spelletjes zijn begonnen”
foto: PhotoPress.be
donderdag 27 december 2018 om 10:08

Nys voelt spanning richting het WK: “De spelletjes zijn begonnen”

Het wereldkampioenschap in Bogense wordt pas over een maand verreden, maar volgens Sven Nys loopt de spanning richting het WK al hoog op. “Merken jullie het ook? De spelletjes zijn begonnen. De mannen zijn mekaar aan het uitdagen’, vertelt Nys in Het Laatste Nieuws.

De nieuwe edtie van RIDE Magazine is nu verkrijgbaar! Onze nieuwe 188 pagina’s dikke voorjaars-editie staat vol met schitterende wielerverhalen over o.a. Mathieu van der Poel, Lotte Kopecky, Demi Vollering, Sepp Kuss en Matej Mohoric. Verzeker je van jouw exemplaar en bestel hem nu online voor slechts € 9,95. Wil je RIDE extra voordelig ontvangen? Neem dan nu een abonnement en ontvang 20% korting!
Nys noemt de spelletjes mental games. Daarmee doelt hij op de soap rondom het uitrijden van Wout van Aert en de aftelklok. “Ik zeg niet dat ze die relletjes bewust uitlokken, maar wel dat ze geprikkeld reageren. Ik voel dat er spanning op is komen te zitten.”

“Mijn indruk is dat Wout na zijn stage dichter op Mathieu is komen te zitten”, zegt Nys. “Hij heeft goed kunnen trainen en zijn akkoord met Jumbo-Visma is rond. Ik merk een andere Van Aert, net als vorig jaar in deze periode.” De wereldkampioen zat vorig jaar in hetzelfde schuitje als dit jaar. Van der Poel was voor Van Aert het hele seizoen ongrijpbaar tot het wereldkampioenschap, daar draaide Van Aert de rollen om.

Omdat Van der Poel nu met de scepter zwaait in het veldrijden, is hij de te kloppen man in Bogense. Nys geeft de Nederlander een tip mee ten slotte: “Het is de opdracht van Mathieu om zich niet opnieuw te laten meeslepen in zijn emotie. Hij is zelf zijn grootste vijand. Ik raad hem aan om te blijven doen wat hij doet. Hij mag nu zijn speelsheid niet verliezen. Vorig jaar heeft hij dat gevecht met zichzelf verloren.”

RIDE Magazine
106 Reacties
Sorteer op:
27 december 2018 10:28
En Adrie vdP doet eraan mee, met zijn opmerking dat Mathieu geen wereldkampioen meer hoeft te worden dit seizoen.
27 december 2018 10:36
Op zich heeft Adri gelijk, MvdP heerst in het veld. WB is alleen nog spannend omdat hij 2 wedstrijden niet heeft meegedaan en Ponchateau ook laat schieten. WvA moet WK worden om zijn veldseizoen te redden.

En na het WK verwacht de Vlaamse natie niks anders dan een klassieke zege van WvA, na alle perikelen dit jaar. MvdP kan nog wat spelenderwijs meedoen in het voorjaar
    27 december 2018 10:38
    De Vlaamse natie min ikke !
    27 december 2018 10:43
    Echter, over 5 jaar herinnert niemand zich meer hoe enorm groot die voorsprongen waren. Maar er staat nog wel overal geschreven dat ie wederom geen wereldkampioen werd (wat Adrie alvast onder voorbehoud houdt) en wederom geen klassementen won.
    27 december 2018 10:45
    Wederom geen klassementen, vorig jaar gemist?
    27 december 2018 11:19
    Op vijf jaar tijd slechts één jaar meedoen voor de eindklassementen vind ik, voor een kampioen van het formaat MvdP, wederom niet meedoen.
    27 december 2018 11:41
    Eindklassementen zijn overgewaardeerd, het gaat om wedstrijden winnen. Daarbij komt overigens dat Vdp dit jaar gewoon twee klassementen gaat winnen.
    27 december 2018 11:44
    Zelfs de grote Sven Nys had op deze leeftijd pas 3 klassementen gewonnen, wat wil je nu van een jongen van 23.
    27 december 2018 11:56
    Ja joh onzin die klassementen, behalve de WB zelf dan.
    28 december 2018 15:39
    @west
    Klopt, niemand herinnert zich ook ene Nys. Ook nooit gelukkig tijdens WK’s maar een enorme veelwinnaar, mocht je m niet kennen. ;)
27 december 2018 10:37
Ik zou het vizier op de Duif van Bergen op Zoom richten, die is volgens mij een stuk eenvoudiger over de kling te jagen. En dat constante meppen op de eettafel + op het trommelvlies inhakkende trillende koffiekopjes gaat uiteindelijk ook tussen je oren zitten ....
    27 december 2018 10:43
    Wie is nou die duif van Bergen op Zoom?
    27 december 2018 10:57
    Net als leeglopen zegt de duif van bergen op zoom mij helemaal niets.. Wat moeten we daarmee?
    27 december 2018 11:46
    Wiens Pa komt uit Bergen-op-Zoom? Link daar een eeuwenoude dopingsmoes van het tijdens een delicatesse-avond oppeuzelen van opoes besmette duifkes aan en je weet bij wie je uitkomt..
    27 december 2018 12:14
    De Duif van Bergen op Zoom haha? Doel je nu op vaders Van der Poel? Ik woon zelf al mijn ganse leven in de regio Bergen op Zoom/Roosendaal en Adri van der Poel wordt hier immer gelinkt met Hoogerheide hoor.
    Wel een heerlijke bijnaam overigens
    27 december 2018 13:23
    Geboren in Bergen op Zoom 17 Juni 1959
    27 december 2018 16:31
    Jaja, ik weet dat. Maar gevalletje 'geboren in een ziekenhuis' denk. Verder ken ik zijn link met BoZ niet zo. Maar ik kan mis zitten.
    Mathieu wordt dan weer als velen als volbloed Nederlander gezien, terwijl die in het Vlaemsche Kapellen geboren is
27 december 2018 10:40
Gewoon waar. En dat is precies wat MvdP niet weer mag overkomen. Wat pappie er ook van vindt.
Persoonlijk vind ik het vooralsnog jammerlijk voor de carrière van MvdP dat hij in vier seizoenen "slechts" 5 regelmatigheidsklassementen en vooral slechts 1 wk heeft binnengehaald. Op basis van die cijfers is hij absoluut niet oppermachtig.
    27 december 2018 11:22
    U weet dat hij enkel het vorige seizoen vanaf de start heeft gemaakt? De twee jaren ervoor moest hij het seizoensbegin overslaan vanwege blessures. De klassementen waren dus uitgesloten. Misschien uzelf wat beter inlezen ipv dergelijke onzin uit te kramen.
    27 december 2018 11:42
    @West serieus... kritiek hebben op iemand van 23 omdat hij op zijn 20e geen klassement heeft gewonnen? Dat is echt bizar. De meeste veldrijders hebben op hun 23e nog niet eens een veldrit bij de profs gewonnen.
    27 december 2018 11:44
    misschien even de laatste 50 crossen achter elkaar terugkijken .......
    27 december 2018 11:51
    West is een trol
    27 december 2018 13:14
    @west
    Op basis van de cijfers heeft hij absoluut de meeste overwinningen van allemaal op zijn leeftijd. En daar gaat het nog steeds om.
    27 december 2018 13:28
    Op de weg hoor je ook niemand zeggen: Hij heeft dan wel MSR, RVV en PR gewonnen dit jaar, maar op de wt ranking aan het einde van het jaar stond hij weer niet bovenaan
    27 december 2018 14:30
    Dit is ook wel dubbel. Blessures voorkomen hoort nu ook eenmaal bij topsport. Zeker als er klassementen zijn over het ganse jaar. Nochtans was heel veel volk na het wk aan het schreeuwen voor en regelmatigheids-wk over heel seizoen. Dus dat lijkt ook niet ideaal voor Mvdp..
27 december 2018 10:43
Wat ik alleen niemand hoor zeggen is dat het parcours in Denemarken niet bepaald in het voordeel van van Aert is. Dat was vorig jaar natuurlijk wel zo. Dat was bijna voor de helft een veldloopparcours.
    27 december 2018 10:45
    Is het WK het parcours waar ze vorig jaar langs de zee reden?
    27 december 2018 11:21
    Volgens mij wel
    27 december 2018 14:50
    Zijn redelijk wat lange stroken in, kunnen hier allebei wel wat van hun talenten kwijt denk ik. Je kan de uitslagen van toen ook niet echt vergelijken, Van Aert was toen helemaal nog niet op niveau.
    27 december 2018 18:59
    Parcours in Bogense lijkt qua structuur wel heel erg op dat van Ruddervoorde dus met iedereen in topvorm en geen technisch malheur is dat voor Van der Poel,
    27 december 2018 22:10
    Is toch niet hetzelfde als Ruddervoorde hoor, bekijk anders eens de wereldbeker van vorig jaar, vdp is er zeker nog niet gewonnen!
27 december 2018 10:45
Van Aert schijnt dichter op MVDP te zitten, maar vorig jaar knalde Wout hem eraf in Namen en in Bredene. Dat heeft hij dit jaar nog nergens laten zien, maar Bredene komt er weer aan.
    27 december 2018 11:20
    Waar MvdP niet op de voorlopige deelnemerslijst staat !
    27 december 2018 14:53
    Spijtig dat VDP daar niet start, wie van de twee daar won had toch nog wat meer kunnen zeggen over het niveauverschil, meer t.o.v. het technische Loenhout en Diegem waar Mathieu erg graag rijdt.
    27 december 2018 19:02
    Kort van memorie of een teletekst supporter? Namen een griepje onder de leden. In Bredene een Merlier die in de eerste ronde liep te kloten en met de dag erna een klassementscross in Diegem, heeft Mathieu het die dag maar laten lopen.
    27 december 2018 23:13
    titanio82 man wat een slechte verliezer ben jij, in Bredene is vdp vorig jaar gewoon zuiver eraf gereden door Wout, vanaf dat hij eraf was gereden is hij pas op reserve beginnen rijden.
27 december 2018 11:22
Ik hoop echt dat vd Poel ook dit jaar het WK weer laat lopen :). Dan kunnen de van Aert fans weer zeggen dat er maar 1 wedstrijd is die echt telt en daar komt bij VDP is ook niet gek en begrijpt dat de Vlaamse fans (niet allemaal) het liefst een Vlaming zien winnen. Te oppermachtig zijn en alles winnen is niet slim voor vd Poel zijn marktwaarde.

De nuchtere cijfers, VDP won dit seizoen op 20 starts 18 maal, 1 maal niet ivm die blessure en 1 maal liet ie het volledig lopen, soit, kan gebeuren, hoe vaak won van Aert dit jaar?
Vorig seizoen won die alle regelmatigheidsklassement, de 2 seizoenen daarvoor won die de WB niet omdat ie de seizoenstart moest laten lopen.

Mathieu vd Poel is al meer dan 2 jaar lang de oppermachtige alleenheerser in het veldrijden daar doen de met wat geluk behaalde WK titels van van Aert niets aan af.
    27 december 2018 14:21
    De fans van Van Aert... En wie moge dat dan zijn? Er zit hier en daar wel eens een triestig figuur tussen hoor, ik wil je dat gerust geven. Besef echter dat jij de laatste maanden niet onder doet, alleen aan de andere kant van de tafel.

    Waarom kan je niet fan van VDP zijn zonder de ander telkens naar beneden te halen? Wout is de mindere veldrijder dan Mathieu, altijd al geweest. Maar het is de enige die hem sporadisch kan kloppen.

    Verder is het een 23 jarige die een mooi palmares heeft opgebouwd in het veldrijden en in zijn eerste voorjaar op de weg hele mooie resultaten heeft gereden, met als hoogtepunt een podium in de strade. Wie die wedstrijd heeft gezien hoort enkel respect te hebben voor zijn prestaties.
    28 december 2018 04:20
    Helemaal waar en volledig eens. Er zijn nogal wat mensen die idd ‘vergeten’ dat hij in de seizoenen 15-16 en 16-17 de start van het seizoen miste. En 14-15 startte hij nog bij de beloften-maar maakte het wel af bij de profs (naast deelname aan SP dat seizoen-winst ook wereldkampioen).

    Missschien kan iemand even een staatje met rechtstreekse duels over de afgelopen jaren laten zien
27 december 2018 11:40
Wat Adrie roept geldt zeker niet voor zijn zoon: zo'n Europese trui is natuurlijk mooi, maar ik weet zeker dat het voor Mathieu een domper op zijn prachtige seizoen zou zijn als hij geen wereldkampioen wordt. Sterker nog: ik denk dat hij al zijn overwinningen zou willen inruilen voor de wereldtitel. Nys heeft natuurlijk volstrekt gelijk: waaruit blijkt dat Van Aert zich kan meten met Van der Poel? Iedereen die in Zolder was, heeft toch kunnen zien dat Mathieu alles weer op een dikke minuut zou hebben gereden als hij voluit was gegaan. Het dichterbij laten komen van WvA is net zo goed onderdeel van een "cold war" als al het andere !
    27 december 2018 11:51
    een domper zou het zeker zijn, maar zijn dominantie inruilen voor alleen het WK denk ik niet. Daar is VdP teveel liefhebber voor....... Ik verwacht wel meer spanning volgend jaar als Mathieu de regenboog trui verovert..... zijn "drive" om iedere race de "wereldkampioen" te vernederen zal weg zijn ;)
    27 december 2018 13:20
    @sooike
    Ik was ook in Zolder.
    De laatste twee ronden lekker uitbollen, dan moet niet meer op de rollen uitrijden.
27 december 2018 11:52
Kan één super getalenteerde man 4 maanden lang de verzamelde concurrentie op grote achterstand rijden? Ja, maar wanneer is/was hij eigenlijk op zijn best? Die vraag speelt nu al in zijn hoofd en er is ook iets dwangmatig aan telkenmale driekwart race alleen te willen rijden. Bij de vraag om het eens anders aan te pakken luidt het antwoord in zijn hoofd: "gaat mijn vormpeil dan niet zakken?" Zie daar het totaal geen steek houden van maar te blijven roepen: "het speelse..., het speelse..." of het eeuwig minimaliseren van Pa Adrie.


disclaimer: Dit is niet 100% serieus en pure amateur-psychologie. Het parcours in Bogense is niet zo bijzonder en ik denk datie 'm gewoontjes ook aan 90% kan winnen.
27 december 2018 12:03
Sprookjes gebeuren niet elk jaar dus het moet raar lopen als vdp het wk verliest
27 december 2018 12:10
MVDP lijkt af en toe te 'choken' op momenten waar hij echt naartoe heeft gewerkt, zoals op het EK mtb dit jaar en op het WK veldrijden. Aan zijn vorm ligt het niet: op het EK op de weg was hij bv. weer gewoon goed. Maar daar verwacht niemand iets van hem.

Dat choken, te graag willen, is het enige wat hem van die wereldtitel kan afhouden, los van ziekte of blessures natuurlijk. Ik denk dat Nys hier ook op doelt in de laatste alinea.
    27 december 2018 12:34
    WvA is een echte kampioenschapsrenner. Dit jaar in Valkenburg, tijdens het WK, was MvdP ziek en stond desondanks toch nog op 't podium.
    27 december 2018 13:05
    Ik heb ook dat idee. Hoop sterk dat hij daar overheen groeit of liever al overheen gegroeid is.
27 december 2018 12:37
Nijs..wat een stumpert ben jij eigenlijk.
    27 december 2018 13:02
    Nijs een stumperd? Dat is kras! Hij is een grote liefhebber van de cross en daarom zegt hij elders ook als Belgische topper (gestopt weliswaar) dat hij een liefhebber is van de stijl en kwaliteiten van Mathieu. Zijn liefde voor de sport lijkt me groter dan zijn nationalisme. Dat is alles. Niks geen stumperd.
    27 december 2018 13:21
    VdP is een waardig opvolger van Nijs, beiden een genot om te zien fietsen
27 december 2018 13:22
Psychologisch een niet zo slimme truc van Adrie. Door het WK als onbelangrijk te bestempelen (“Mvdp zn seizoen is immers al geslaagd”) maak je de druk voor die wedstrijd alleen maar groter. Mvdp gaat zichzelf namelijk niet op de dag van de wedstrijd rustig krijgen door tegen zichzelf te zeggen dat het WK maar weinig voorstelt. Beter om zoals Van Aert de wedstrijd en de spanning te zien als iets bijzonders en positiefs.

Lang verhaal kort: misschien tijd voor Mvdp om een sportpsycholoog te nemen.
    27 december 2018 19:06
    Uitsluitend en alleen qua financien heeft Adrie vpnatuurlijk gelijk
    27 december 2018 19:17
    Sportpsycholoog lijkt me geen slecht idee. De druk van het WK. Nys worstelde er ook heel zijn carrière mee. MvdP doet er beter aan hier mee aan de slag te gaan.
27 december 2018 14:34
West is een zeveraar
27 december 2018 15:37
Lekker, zo'n ouderwetse MvdP vs WvA discussie..
Zo te zien was Nys daar ook weer aan toe..
27 december 2018 16:10
Ik wil niemand demotiveren, maar wat mij vooral opviel is, dat v. Aert gisteren alles op alles zette en Nieuwenhuis op slecht 13 sec. reed....
    27 december 2018 17:10
    Hij is ook uit de achtergrond terug moeten komen
    28 december 2018 11:37
    Scheelde een handvol seconden na die lekke band. Had echt veel meer moeten zijn. Maar hij kan wel weer lekker diep gaan!
27 december 2018 16:12
Feit is wel dat Van Aert zijn seizoen nog kan goedmaken met én het BK én het WK én het eindklassement van de Wereldbeker. Bovendien: van de 10 crossen die hij nog zal rijden dit seizoen, gaat hij er naar alle waarschijnlijkheid 4 vlotjes winnen (Bredene, La Mezière, het BK en Pontchâteau), wat goed zal zijn voor zijn moraal. Dan kom je plots al aan 5 overwinningen ipv die schamele 1 die nu achter zijn naam prijkt.
    27 december 2018 17:46
    Van de 30/40 die hij gereden heeft.
    27 december 2018 19:24
    Laat die 40 er maar af, hij rijdt er 30 in totaal.
    28 december 2018 00:11
    31 want in La Meziere hadden ze nog wat € over.
    28 december 2018 01:34
    Knap gevonden in december, die strohalm.
    28 december 2018 07:41
    Toon Aerst wint het BK, voor Michael en Sweeck.
    Toon Aerst wint ook in Pontchateau om zijn WB veilig te stellen, voor Nieuwenhuizen en Michael.
    WvA wint dit seizoen enkel nog het WK en geen enkele klassementscross. :)
    Maar heist zich daarmee in de all-time ranking naast Liboton!
    28 december 2018 10:06
    Ja Bart hij heeft dan evenveel WK titels, in BK titels heeft hij er nog 7 te gaan. Dus hij hijst zich nog niet in de eeuwige ranking naast Liboton.
    28 december 2018 10:41
    Slim van die Fransen in La Meziere. Die willen natuurlijk ook de man met de mooiste trui aan de start.
27 december 2018 17:32
het WK wordt weer heeeel groot gemaakt. Leuk voor de statistieken maar als ik bijvoorbeeld terug denk aan de periode Nijs dan weet ik dat hij toen domineerde maar om nu uit het hoofd te zeggen wie toen WK werden .... echt geen idee?

WK op de weg was makkelijk, dat was in principe altijd Sagan .... maar wie is het nu?
27 december 2018 17:57
Een WK stelt wat mij betreft niet veel voor. Een moment opnamen.. kijk liever over het gehele jaar.
    27 december 2018 18:40
    Precies. Zoals hierboven uitstekend verwoord: het WK wordt heel groot gemaakt. Absoluut de belangrijkste cross van het jaar hoor. Maar soms lijkt het wel of het ganse seizoen er vanaf hangt. Of die ene overwinning net zo zwaar telt als 30 andere
    28 december 2018 05:56
    Nja het WK is wel veruit de belangrijkste dag van het jaar. En idd. tussen 30 overwinningen of 1 -maar dan wel het WK- is het moeilijk kiezen. Je kunt het hele jaar domineren maar zo’n trui is toch wel wat anders. Al is die trui in het veldrijden een gedevalueerde trui. WK veldrijden, eigenlijk een lachertje dat dat bestaat.
27 december 2018 19:39
Als neutrale supporter is het heerlijk om volgen hoe het nu echt begonnen is: de opbouw van de spanning richting WK. Ik hoop natuurlijk op wat steekjes vanuit beide kampen, zoals vorig jaar. Misschien weer een attestje van een dopingcontrole online gooien? Of iets nieuws zou nog beter zijn.

VDP gun ik het, als nooit gezien talent in de cross. Van Aert omdat hij ook een enorme klasbak is, maar als veldrijder uiteraard een trap lager staat. (Op de weg daarentegen moet ik het nog zien of Matje hem eraf knalt na 240km.)

Hoewel ik nooit een fan ben geweest van gasten die er een heel jaar worden afgereden en dan super zijn op een kampioenschap (Vervecken, Vantornout), maak ik voor Wout graag een uitzondering, wegens de bovengenoemde reden, en omdat hij zo'n vechtjas is.
    27 december 2018 21:11
    Ik moet het vooral nog maar zien of van Aert de torenhoge verwachtingen kan waarmaken..
    In Strade Bianchi was hij toch wel veruit de mindere van de 3 vooraan, in een editie die haast niet gunstiger had kunnen zijn.
    Bardet deed het daar bizar goed in die weersomstandigheden en Benoot deklasseerde iedereen.

    Heel goed van Wout natuurlijk maar ik schat vd Poel met zijn belangrijke kwaliteiten toch een stuk hoger in.
    27 december 2018 21:17
    @skele
    Op de weg zijn Van Aert en Van der Poel erg aan elkaar gewaagd, dat zag je ook op het EK. VDP is wel sneller aan de meet.
    27 december 2018 21:25
    Jep Cimolai en Herrada ongeveer hetzelfde, maar net iets trager...
    27 december 2018 21:26
    @tendam

    Klopt wel hoor, alleen is een eindschot wel zo bepalend in de klassiekers dat ik vooral van van Aert nog niet teveel verwacht.
    27 december 2018 22:14
    @Skele hij moest niet zoveel onderdoen voor Bardet hoor, gezien die 2 hun gewichtsverschil en het aantal hoogtemeters vind ik het juist heel sterk van Wout.
    Ohja Mathieu is inderdaad wat sneller aan de meet maar we moeten eerst nog zien of hij er bv in de rvv ook nog bij is in de finale ( EK was nu niet echt zwaar dus geen referentie) en Wout zijn sprint is wat minder maar Wout kan dan weer een stukje beter tijdrijden.
    27 december 2018 22:14
    @skele
    Van Aert heeft wel een eindschot, dat zag je bv. in Denemarken. Op het EK werden ze er allebei afgesprint natuurlijk.
    27 december 2018 22:26
    Naar mijn mening is van Aert er eentje zonder spurt en MvdP eentje met, er zit een flink verschil tussen hard naar de meet stampen en de eerste zijn tov echt een vinnig klappie in de kuiten hebben.
    28 december 2018 00:47
    @ Stijn, beter tijdrijden? , ze hebben nog maar één proloog samen gereden en dat was in 2015 Baloise Tour geen van beiden top 10, maar Mathieu was 2 seconden sneller. In 2016 bij de winst van Wout in de proloog van dezelfde Baloise Tour reed Mathieu niet mee.
    Voor te weten wie nu de beste tijdrijder is, denk ik dat we zeker tot na 2020 moeten wachten. Maar tot nu is Mathieu ook op de weg als ze beiden starten de betere, minder dan in het veld dat wel.
    https://www.procyclingstats.com/rider/wout-van-aert/head-to-head/mathieu-van-der-poel
    28 december 2018 01:13
    @ romans Van Aert heeft wel een spurt hoor, als ze met een groepje, zoals in Brugge in 2017, naar de meet gaan. In peletonssprints lijkt van der Poel sterker.
    28 december 2018 08:58
    Quote:
    Klopt wel hoor, alleen is een eindschot wel zo bepalend in de klassiekers dat ik vooral van van Aert nog niet teveel verwacht.


    De sprint van Van Aert gezien in de Elfstedenronde vorig jaar? Daar maak ik me dus niet te veel zorgen over.

    Edit: Eddy haalde het ook al aan zie ik nu.
    28 december 2018 10:06
    @EddyB1958 2015 valt echt niet meer te vergelijken met nu, Van Aert is verder gegroeid als tijdrijder terwijl vdp meer gevorderd is in zijn sprint. Als je 2015 als referentie zou pakken, zou Van Aert vdp er elke keer opleggen in de sprint, zie de sprint van de cross in Hamme 2015.
    28 december 2018 10:36
    Van Aert was bij de beste 10 in koers bij z'n eerste deelname aan de 3 grootste kasseikoersen: G-W, RVV en P-R. Die G-W was pas z'n 10e wedstrijd op WT-niveau. Dat niveau moeten VDP en zijn jumbo-ploegmaats nog bewijzen.
    28 december 2018 12:28
    @stijn Zolang ze niet een paar tijdritten van een 20 kilometer tegen elkaar gereden hebben, kan ik niet besluiten wie de beste is. Dus ik wacht af tot na 2020.
    28 december 2018 13:18
    @ Jeff je hebt het over van der Poel en zijn "Jumbo" ploegmaats? Ben je nu een echte Van Aert supporter of hou je ons voor de gek? Blijkbaar weet je niet wie voor welk team rijdt.
    28 december 2018 13:23
    Rustig Eddy, blijven ademen. Ik bedoel met 'zijn jumbo-ploegmaats' idd Van Aert zijn nieuwe maats. Beetje ongelukkig verwoord van mij maar onnodig om te beginnen blazen.
27 december 2018 22:13
Wat mij betreft wijst alles erop dat MvdP het nog beter op de weg zal doen dan WvA in de klassiekers.

MvdP heeft ook al laten zien dat ie wedstrijden van >200km kan winnen, na veelvuldig met zijn krachten te hebben gesmeten, en hij heeft een beter eindschot dan WvA.
28 december 2018 10:45
Van Aert heeft gisteravond met Van der Poel gebeld: "Mathieu, mag ik vandaag winnen in Loenhout? Jij hoeft toch niet overal met de grootste geldprijs naar huis te gaan?"Mathieu; "Sorry Wout, ik heb sinds kort verkering en ik wil haar verrassen met een diamaneten ring. Als ik ook nog wil sparen voor die Lamborghini, dan moet ik alle hoofdprijzen pakken, dus ook vandaag in Loenhout, sorry. Maar ik zie dat jij steeds beter wordt, dus laat het vandaag maar zien "!

Op naar Loenhout !!
    28 december 2018 11:13
    @sooike Als vdp veel prijzengeld wilt zou hij beter al de wb manches rijden
    28 december 2018 13:00
    @stijn Hij gaat nu ook al ruim over de 100.000 € gaan hoor. Bereken maar.
    https://www.jobat.be/nl/artikels/hoeveel-prijzengeld-verdient-een-veldrijder/
    @ sooike het zal voorlopig bij Porsche blijven.
    https://www.porsche.com/belgium-antwerpen/nl/aboutus/team/chairman/
28 december 2018 10:55
Binnen 20 jaar wordt er alleen gesproken over de minstens 4-voudige wereldkampioen WVA...
    28 december 2018 11:18
    In Vlaanderen. Maar daar gaat het vast ook om.
    28 december 2018 11:20
    Vlaanderen is ook de kern van het wielrennen dus geen probleem mee, denk ook dat ze in Amerika Van Aert liever hebben dan vdp aangezien die het nooit de moeite vind om te komen.
    28 december 2018 12:03
    @ Stijn Mathieu van der Poel wou ook naar Amerika, maar zijn """ Vlaamse""" ploegleiding vond dat hij rust nodig had. Trouwens de broers Roodhooft wouden hem nog een week langer uit het veld houden, om als eerste koers Gieten te rijden. Nu startte hij een weekend eerder met dubbele winst in Meulebeke en Ronse, de zaterdag voor Gieten gaf hij op in Lokeren. En 2 dagen na Gieten reed hij de afsluitingsprijs van Putte Kapellen om zijn Nederlandse kampioenentrui te tonen aan zijn supporters.
    28 december 2018 12:20
    Vorig jaar starte hij er tegen zijn zin en dit jaar 'moest hij rust nemen' is een groot woord, als vdp er echt wou starten stond hij er gewoon.
    28 december 2018 13:20
    edit wf: niet doen
    28 december 2018 13:29
    Je bedoelt dus dat Stijn gelijk heeft?
28 december 2018 10:57
Als je zo ver wilt teruggaan, tel dan gewoon alle seizoenen op en niet alleen die waar Van Aert minder was. Wout heeft er nu in totaal 60 met 3 wk's en vdp heeft er 96 met slechts 1 wk. Wout heeft ook meer wereldbekers gewonnen.
Zo groot is het verschil dus echt nog niet.
28 december 2018 11:16
Speciaal voor de grootste van Aert fan Stijn gaat hln.be ook nog maar eens wat minder ver in de tijd terug:

"We herhalen het week na week: Mathieu van der Poel is oppermachtig in de cross. Op zijn 23ste, volgende maand wordt hij 24, heeft hij ongeveer alles gewonnen wat er te winnen valt. Dit seizoen scoort hij aan 90 procent: dominantie uitgedrukt in cijfers. "
https://www.hln.be/sport/wielrennen/veldrijden/de-dominantie-van-mathieu-van-der-poel-in-cijfers-mister-90-procent~afbe166a/

Overigens, klopt dat van Aert en vd Poel gebeld hebben maar van die Lamborghini klopt niet, zijn vriendin werkt bij Porsche dus er moet nog een vette dikke Porsche bijkomen. Om dat te betalen ziet vd Poel ook wel in dat ie zijn startgelden op nivo moet houden en dus er strijd en spanning gesuggereerd moet worden.
In de aanloop naar het WK zal van Aert dus weer wat prijsjes mogen meepakken, je moet de spanning wel wat opvoeren he, te beginnen vandaag.
Het WK is al vergeven aan van Aert, dat hebben ze al geregeld, probleem is wel voor van Aert dat ie dan Nieuwenhuis moet verslaan en dat zal nog een probleem worden.
    28 december 2018 11:18
    Oké we zullen zien waar Nieuwenhuis op het wk uitkomt :D
    Met alle respect voor hem want is een goede renner maar gaat dit seizoen echt nog niet meedoen voor de wereldtitel.
    28 december 2018 13:17
    Nieuwenhuis rijdt 2 crossen op niveau en Van Aert moet bang zijn. Twee weken geleden ging Aerts Van Aert nog naar huis rijden... Je mag supporter zijn van VDP maar je hoeft daarom niet te ontkennen dat Van Aert ook een klasbak is.

Reacties zijn gesloten.