Nuyens na fusie: “Bundelen van krachten geeft ons meer mogelijkheden”

donderdag 30 augustus 2018 om 17:50
Nuyens na fusie: “Bundelen van krachten geeft ons meer mogelijkheden”

foto: Sirotti (archief)

Vandaag werd bekend dat Roompot-Nederlandse Loterij en Veranda’s Willems-Crélan volgend jaar onder de naam Roompot-Crélan fuseren. “Wij hadden een sponsor die stopte en zij hadden dat ook. Wij zouden voort kunnen bestaan zonder sponsor en zij ook, maar het bundelen van krachten geeft ons meer mogelijkheiden”, vertelt Veranda’s Willems-Crélan-manager Nick Nuyens tegenover Cyclingnews.

“Je weet hoe het gaat”, zegt de oud-winnaar van de Ronde van Vlaanderen, “plotseling ontmoet je elkaar, heb je een goed gesprek en bundel je krachten. De fusie is beter voor ons beiden. Het is zo snel gegaan. Eind vorige week zijn we pas begonnen met praten. We kwamen via-via bij elkaar terecht. Het is niet alsof wij naar hun zijn gekomen of zij naar ons.”

Over de ploeg voor vorig jaar is de Belg duidelijk. “Nu we een overeenkomst hebben, moeten we de selectie voor volgend seizoen rondkrijgen. Wij hebben zes renners onder contract staan en zij min of het meer hetzelfde aantal. Volgend jaar zullen we tussen de zestien en twintig renners onder contract hebben staan. Met het crossseizoen voor de boeg zou het zomaar kunnen zijn dat we volgend jaar achttien renners onder contract hebben staan, maar dat hangt ook af van de komende dagen”, eindigt Nuyens.

Dit artikel delen:

21 Reacties

oscarpuyol 30 augustus 2018 om 18:12

“Bundelen van krachten redt mijn baan.”

Zadelpen 30 augustus 2018 om 18:28

Zonder dit nieuwe team te bekritiseren…. maar ik vind het eigenlijk wel jammer. Roompot is een leuke ploeg zoals die nu is.

EddyB1958 30 augustus 2018 om 18:41

En waarom zou Roompot in 2019 geen leuke ploeg meer zijn? Omdat ze nu een Vlaamse subsponsor krijgen? Hoeveel koersen rijdt Roompot in Nederland en hoeveel in Vlaanderen? Hoeveel uren komt Roompot in beeld op de Nederlandse TV en hoeveel uren in Vlaanderen? Waar staan de meeste supporters langs de weg,in Nederland of in Vlaanderen?

Emergo 30 augustus 2018 om 18:50

#Eddy B De ploegen fuseren en die fusiecombinatie heet Roompot-Crelan , dus hoezo een Vlaamse subsponsor ??

EddyB1958 30 augustus 2018 om 19:57

Natuurlijk is Crelan subsponsor. Ik verwacht wel,met de huidige trui van Willems Veranda's Crelan als voorbeeld,dat Crelan meer plaats zal krijgen op de nieuwe trui van Roompot Crelan,dan de Nederlandse Loterij nu bij Roompot Nederlandse Loterij.Met moeite vind je op die trui Nederlandse Loterij terug op de schouders.

Birdheart 30 augustus 2018 om 18:32

Zou leuk zijn mocht het slagen…
Hard hoofd in, maar in tijde van nood worden soms de beste oplossingen verzonnen

WernerFranke 30 augustus 2018 om 18:33

Is er nog geen foto van uit zijn post-renner tijdperk? Deze archieffoto is wel serieus out-dated.

Thijs E 30 augustus 2018 om 19:25

Op zich zou zijn huidige hoofd ook wel in dit frame moeten passen. Het is wel wat krapper, maar toch

Manuel Beltran 30 augustus 2018 om 19:55

Ik ben bang dat Roompot afhaakt na volgend jaar, maar het idee van een Belgisch-Nederlandse ploeg (of vice versa, voor ik in de problemen geraak) staat me heel erg aan. Lekker racen met de zuiderburen!

EddyB1958 30 augustus 2018 om 20:02

Welke renners zou Nuyens bedoelen?

ah-ja 31 augustus 2018 om 00:25

Hoeveel is nog een betere vraag. Heeft het eerst over 20, dan over 16, dan over 18. Sowieso vreemd verhaal dit. De soap lijkt me nog niet ten einde.

EddyB1958 31 augustus 2018 om 03:21

Eerst 20 en dan 16? Waar kan ik dat in de tekst terug vinden? Ik lees wel dat Nuyens het heeft over 16 tot 20 renners.

leegloper 30 augustus 2018 om 20:28

Boom zegt dat Roompot een optie is. En willen ze nog een Fransman? Bouhanni?

EddyB1958 31 augustus 2018 om 03:24

Raymond Poulidor en die zijn plaats wordt in 2020 ingenomen door zijn jongste kleinzoon.

Mathieu Moller 30 augustus 2018 om 21:59

@redactie
Vorig jaar moet volgend jaar zijn.

Samlambeej 30 augustus 2018 om 23:28

Nuyens heeft weer een dealtje kunnen sluiten waar in de eerste plaats hijzelf beter van wordt. (Hij beheert het geld) Wanneer het fout gaat dan ontdoet hij zich van elke verantwoordelijkheid.(in koers => NL ploegleiders) Dat vat zo'n beetje zijn persoonlijkheid samen. Niet zo gek veel verschil met de renner toch?

ah-ja 31 augustus 2018 om 00:19

Die blaaskaak heeft wellicht alle proconti ploegen afgeschuimd en zeg dan dat via-via van het een het ander kwam. Nu nog 2 ploegen, in 2019 1 ploeg, en dan niks meer. Triets dit.

Mwielerfan 31 augustus 2018 om 01:49

Dat ze pas anderhalve week erover praten doet niet echt vermoeden dat ze een degelijke analyse van het probleem of een doordachte oplossing hebben

EddyB1958 31 augustus 2018 om 02:26

Tussen eind vorige week en gisteren ligt toch geen anderhalve week? De Franse vakantieparken groep Roompot die onder Nederlandse licentie een volledig Nederlandse wielerploeg sponsort,vervangt de Nederlandse subsponsor de Nederlandse Loterij door de Belgische Crelan,en gaat ook Belgische renners onder contract leggen. En gaat nu verder onder Belgische licentie. En toch blijft het een Nederlandse ploeg…Chateaubriand met frietjes,witloofsalade en naar keuze zoete mayonaise of saté saus. Voor de dorst is er Champagne,West Vleesteren en Heineken 0.0

Grobbel 31 augustus 2018 om 02:25

Dit klinkt in elk geval alsof maar een fractie van de huidige Roompotselectie zal blijven. Er moet immers ruimte worden ingebouwd voor een hoop veldrijders die per definitie maar een paar maanden op de weg koersen… vind de beoogde grootte van de selectie maar weinig vertrouwen inboezemen, voelt als een anticlimactisch en behoorlijk onbehaaglijk einde van het hoofdstuk Roompot.

EddyB1958 31 augustus 2018 om 02:55

En hoop veldrijders? Tim Merlier stapt over naar Pauwels sauzen,dus blijft naast Van Aert alleen Godry over. Dat is een enorme massa…

Headlines

Materiaalzone

Populair