Nog geen duidelijkheid over behandeling Dumoulin

vrijdag 10 juli 2015 om 10:34
Nog geen duidelijkheid over behandeling Dumoulin

Foto: Marcel Koch

Het is nog altijd niet duidelijk of Tom Dumoulin aan zijn schouder geopereerd moet worden of niet. De Limburger kwam in de derde etappe van de Tour de France zwaar ten val, waarbij zijn schouder uit de kom schoot en brak.

“Nu, een paar dagen later, is het niet heel erg pijnlijk meer, maar de beweging is wel heel erg beperkt”, liet Dumoulin weten tegenover De Telegraaf. Of er een operatie nodig is, is dus nog altijd niet zeker. “Of dat nodig is, wordt momenteel nog bekeken.”

Dumoulin viel in de etappe op weg naar Huy, waar hij een gooi wilde doen naar de gele trui.

Dit artikel delen:

16 Reacties

Raafje 10 juli 2015 om 10:48

hopelijk is het het minst ergste en kan hij weer snel koersen

Natrix maura 10 juli 2015 om 10:57

9 september in Burgos

mus van de maasstad 10 juli 2015 om 11:02

Off:

Volgens het AD staat Kelderman dicht bij opgeven :(

ikbenprocycling 10 juli 2015 om 11:02

Zijn gemiste gele trui blijft een gitzwart hoofdstuk in het 2015 Tourboek. De ritjes die hij verder dit jaar nog gaat maken stellen relatief weinig voor, tenzij hij opvolger van Kwiat zou worden. (quod non)

baggerdagen 10 juli 2015 om 11:09

zo jammer dit. Hoop dat hij een keer op mooie wijze revanche neemt.

assen 10 juli 2015 om 11:09

@ikbenprocycling
Totaal mee oneens. Wat stelt een gele trui in de Tour nou voor? Je doet net of zo’n trui heel belangrijk is… je krijgt er nauwelijks punten voor.

Het is wel belangrijk voor publiciteit en 1 dag zo’n trui zal, als je het in geld uitdrukt, heel veel waarde hebben.

Maar als renner, zou je dan niet liever een klassieker winnen dan één dag zo’n lullig truitje?

LucasR 10 juli 2015 om 11:15

Maar na de tour zijn er niet echt veel klassiekers meer hè. Ja, of hij moet Lombardije winnen. ;-) En zo’n trui levert weliswaar geen punten op, maar wanneer je een beetje gevoel voor de koers hebt, begrijp je ook wel dat in het geel rijden iets magisch is.

Natrix maura 10 juli 2015 om 11:20

9 september in Burgos de titanenstrijd Tom-Wilco revisited

David B 10 juli 2015 om 11:23

@mus van de maasstad
Als ik het zo lees heeft het AD de tekst van wielerflits gisteren 13.15 uur overgenomen. Dat is dus nog van voor de etappe van gisteren. Ik las gisteren na de etappe dat het juist wat beter ging. We zullen zien…

52voor11achter 10 juli 2015 om 11:23

@Rotterdamse mus

ik lees in dat stuk over Kelderman geen nieuwe inzichten van vandaag. Jij?

horsm 10 juli 2015 om 11:29

Nee, maar ’t ziet er niet goed uit voor Kelderman. Mijn tip aan hem: geen interviews meer geven, via de achterdeur vertrekken en je op de Vuelta richten. Wilco is toch niet het type om testosteron-praat te verkopen (zoals: pijn, daar lach ik om!) en voor je het weet heeft men het alleen maar over je mentaliteit, en hoe de ploeg je pampert etc.

mus van de maasstad 10 juli 2015 om 11:56

Ik ben gister de hele dag onderweg geweest voor werk. Heb dat artikel hier dus gemist. Sorry …

Sterker nog, ik zie dat hele artikel niet staan nu ik kijk

David B 10 juli 2015 om 12:05

@mus
sorry, was een update van het bericht van 10.30..

Baka 10 juli 2015 om 13:31

@ikbenprocycling: gitzwart? In het licht van alle valpartijen, breuken en andere blessures (onder meer die van hemzelf) zou ik het eerder een rooskleurig hoofdstuk noemen…

Koel 10 juli 2015 om 15:17

@assen – 10 juli 2015 om 11:09
Eens, wie heeft het nog over Rohan Dennis….
Sterker nog, de meeste reacties hier gaan over Kelderman ipv. Dumoulin….

schipperaar 10 juli 2015 om 21:48

Lullig truitje? Met wat meer geluk id tijdrit had ie er al een week in gereden en wie weet hoe lang nog. Publicitair een goudmijn maar ook een enorme stimulans en opkikker voor het nl wielrennen.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair