NK Jeugdwielrennen gaat niet door: “Geen enkel wedstrijdritme”

donderdag 6 mei 2021 om 12:55
NK Jeugdwielrennen gaat niet door: “Geen enkel wedstrijdritme”

foto: Cor Vos

De Nederlandse kampioenschappen jeugdwielrennen gaan niet door. Dat laat de KNWU weten. De weg kampioenschappen in Veendam waren gepland voor 12 en 13 juni 2021.

“De belangrijkste reden voor betrokken partijen om tot deze beslissing te komen was het argument dat de deelnemende kinderen geen enkel wedstrijdritme hebben opgedaan in (kwalificatie) wedstrijden”, aldus de KNWU in een persbericht. “Door de coronamaatregelen was en is dat heel moeilijk te realiseren.”

“Het merendeel van de districten van de KNWU heeft binnen de commissie wegsport laten weten een NK zonder wedstrijdritme onverantwoord te vinden en liever in te zetten op een opstart van de reguliere jeugdwedstrijden. Uiteraard geven ook de coronaregels met betrekking tot het organiseren van sportwedstrijden weinig ruimte voor een dergelijk kampioenschap”, laat de wielerunie weten.

Dit artikel delen:

11 Reacties

Alto 6 mei 2021 om 12:57

Zonde, maar wel een wijs besluit

Fast Freddy 6 mei 2021 om 13:16

Was te verwachten, maar medio september is een prima alternatief. KNWU?

Kaj 6 mei 2021 om 17:39

Dat zou toch mogelijk moeten zijn om iets in september te doen. Maar de Nederlandse wielerwereld denkt in problemen, niet in oplossingen.

Derierre de la course 6 mei 2021 om 14:00

Gaan we die datum dan gebruiken voor regionale kampioenschappen?

fluppie 6 mei 2021 om 14:23

Het meest incompetente clubje bobo's in de sportwereld. Waarom, in deze tijd, al zo vroeg in het seizoen een NK plannen? Waarom niet verplaatsen en waarom geen degelijk plan voor de jeugd? Allemaal vragen maar met een antwoord komen ze nooit!

Ronellenfitsch 6 mei 2021 om 14:37

Is ‘gebrek aan wedstrijdritme’ nu echt het hoofdargument? Lijkt me flauwekul, de KNWU is gewoon bang voor negatieve publiciteit of het last minute niet krijgen van een vergunning.

Joaquim Agostinho 6 mei 2021 om 15:47

Als niemand wedstrijdritme heeft, blijven de onderlinge verschillen toch gelijk?
Waarom de wedstrijd niet wat inkorten, dan krijgen ze in ieder geval een beetje ritme!

Kaj 6 mei 2021 om 17:41

Dat zou toch mogelijk moeten zijn om iets in september te doen. Maar de Nederlandse wielerwereld denkt in problemen, niet in oplossingen.

KennyKlimmen 7 mei 2021 om 15:56

Kolere, ga nu toch gewoon buitensportwedstrijden organiseren voor onze jonge sporters!

Aerosolo 8 mei 2021 om 15:39

Is Strade Bianche zonder wedstrijdritme onverantwoord? Of de Giro tegen renners die wel wedstrijdritme hebben?
Rijden zonder wedstrijdritme kan aparte wendingen geven, maar onverantwoord lijkt te worden gebruikt als afleiding.

DeSjors 9 mei 2021 om 22:20

Zeer goed argument om de sportende jeugd al een dik jaar competitie te ontzien en verder te ontmoedigen.

Headlines

Materiaalzone

Populair