Nino Schurter prolongeert wereldtitel mountainbike

zaterdag 31 augustus 2019 om 22:17
Nino Schurter prolongeert wereldtitel mountainbike

foto: Cor Vos (archief)

Nino Schurter is opnieuw wereldkampioen mountainbike cross-country bij de mannen geworden. De 33-jarige Zwitser kwam in het Canadese Mont-Sainte-Anne als eerste over de finish. Mathias Flückiger maakte het Zwitserse feestje compleet en veroverde het zilver. De Fransman Stéphane Tempier pakte het brons.

De Italiaan Gerhard Kerschbaumer leek onderweg naar zilver, maar zag door materiaalpech in de slotronde zijn medaillekansen in rook opgaan. Voor Schurter is het zijn achtste wereldtitel sinds 2009. De Nederlander Milan Vader kwam onderweg ten val en moest opgeven.

Dit artikel delen:

16 Reacties

Baik-Baik 31 augustus 2019 om 22:43

Fenomeen.

yo-eddy 1 september 2019 om 07:56

Het fenomeen deed niet mee ;)
Ondanks Nino zijn bizarre palmares in het mountainbiken was het dit jaar in onderlinge wedstrijden 9-1 voor VdP

Cunego 1 september 2019 om 10:26

Niemand geeft om short track.

HennieK 1 september 2019 om 14:50

Inderdaad fenomenaal!

Short track is een hele mooie aanwinst, die veel liefhebbers wel erg leuk vinden.

yo-eddy 1 september 2019 om 15:09

@Cunego ook in XCO finishte Schurter dit seizoen slechts 1 maal beter dan VdP (Les Gets, die VdP eigenlijk niet zou rijden ivm te kort na stage) andere 4x was VdP ook in de XCO voor Nino

Chasse_patate 31 augustus 2019 om 22:47

Mathieu had hier geen zin in?

sooike 31 augustus 2019 om 23:36

Liet enkele maanden geleden al weten dat hij dit WK laat schieten om optimaal aan de start te kunnen komen bij het WK op de weg. Is dus hard aan het trainen.

Panter 1 september 2019 om 00:24

Legend!!!!

DeLuiaardVanLimburg 1 september 2019 om 08:56

Parcours zag er wild uit, had t mooier gevonden MvdP hier te zien dan op t WK

Anketieletje 1 september 2019 om 11:11

Ik weet niet hoe jij er werkelijk over denkt, dus in zoverre respecteer ik je reactie. Maar al een paar jaar lang roept ‘iedereen’ dat MTB en veldrijden ‘niks’ is en dat Mathieu op de weg moet gaan rijden. En nou rijdt-ie daar het WK en dan zeuren we nog…. (Ja, ik ook…!)

girardengo 1 september 2019 om 12:08

@Anquetil
Hoezo iedereen? De een ziet hem liever als wegrenner, de ander liever als veldrijder of mountainbiker. Laat hij nu zelf alle drie disciplines leuk vinden en goed kunnen.

Random wielerliefhebber. 1 september 2019 om 14:13

Dit is wel een van de mooiste mtb parcoursen, zou super zijn als Mathieu m een keer rijd. Eerst lagen die lange klimmen hem niet zo dus weet niet of hij mee zou doen voor winst

DeLuiaardVanLimburg 2 september 2019 om 09:57

Bedankt voor je nuance. Ik ben altijd van het team ‘Free Matthieu’ geweest, dus laat hem vooral doen wat hij mooi vindt.

Ik vind Matthieu van der Poel op de wegfiets ook erg mooi, maar het stuk mountainbike is me erg aan gaan spreken. Zeker in zijn tweestrijd met de heersende renner. In de aanloop naar Tokyo was dit een prachtige epiloog geweest voor een titanenstrijd.

mtber_1978 2 september 2019 om 08:07

Had ook liever MvdP hier gezien dan in Yorkshire…
Erg mooi parcours verder.

trickstuff 2 september 2019 om 08:20

Als VdP hier in MSA gereden had, hadden we in ieder geval een behoorlijke samenvatting kunnen lezen.

EddyB1958 2 september 2019 om 10:20

Je gaat in je voorbereiding op WK weg toch niet minstens 1 week verliezen met een WK mountainbiken in Amerika en de daarbij behorende jetlag. Was dat WK nu hier in Europa geweest, dan zat de kans er zeker in dat hij gestart was.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair