‘Renners Soudal Quick-Step krijgen te horen dat ze vrij zijn om te vertrekken’
foto: Cor Vos
maandag 2 oktober 2023 om 08:03

‘Renners Soudal Quick-Step krijgen te horen dat ze vrij zijn om te vertrekken’

Volgens Marca is de fusie tussen Jumbo-Visma en Soudal Quick-Step nog een stap dichterbij gekomen. De Spaanse krant schrijft dat er zondagmiddag vanuit de leiding van Soudal Quick-Step contact is opgenomen met de renners van de Belgische ploeg. De coureurs zouden te horen hebben gekregen ze andere oorden op mogen zoeken indien ze niet meewillen naar de nieuwe fusieploeg. Global Cycling Network schrijft daarentegen dat het nieuws van Marca onjuist is.

Dat zou ook betekenen dat Remco Evenepoel kan vertrekken naar elders. Volgens L’Équipe zal de wereldkampioen tijdrijden maar wat graag van die mogelijkheid gebruikmaken. “Zodra de fusie rond is en Plugges bedrijf de leiding overneemt, zullen alle contracten van de renners van Patrick Lefevere aflopen. Evenepoel hoeft dan alleen maar zijn contract bij INEOS Grenadiers te ondertekenen. Dat is in vijf minuten geregeld”, liet een vooraanstaande zaakwaarnemer, die bekend is met de zaak, weten aan de Franse sportkrant.

De verwachting is dat er vandaag of morgen meer nieuws komt over de mogelijke fusie. Patrick Lefevere, de ploegbaas van Soudal Quick-Step, schreef afgelopen zaterdag het volgende in zijn column voor Het Nieuwsblad: “Na de letter of intent is het allemaal te lang blijven aanslepen. Maar dit mag geen drie dagen meer blijven duren. Zdenek Bakala vliegt op dit moment naar Europa. Maandag zou er al veel meer duidelijkheid moeten zijn.”

GCN spreekt bericht Marca tegen
Volgens Global Cycling Network (GCN) klopt het bericht van Marca niet. De ploeg en meerdere zaakwaarnemers ontkennen dat de renners geïnformeerd zijn, schrijft hoofdredacteur Daniel Benson op sociale media.

RIDE Magazine
112 Reacties
02-10-2023 08:46
Titel wielerflits: "Renners Soudal Quick-Step krijgen te horen dat ze vrij zijn om te vertrekken"
Quote: “Zodra de fusie rond is en Plugges bedrijf de leiding overneemt, zullen alle contracten van de renners van Patrick Lefevere aflopen."
Dat wisten wij hier al lang. Die brief is een formaliteit. Waar het om draait is of die fusie nog door gaat nu Amazon als co-sponsor in beeld is. Er lopen normaliter verschillende scenario's naast elkaar: welk scenario wordt de realiteit en welke scenario's gaan uiteindelijk de prullenbak in?
    02-10-2023 16:12
    De geluiden van Amazon en Visma die het budget zou verhogen zeggen mij toch dat er geen enkele reden is voor de ploeg om samen te gaan met de ploeg van Lefevre, andersom is dit verhaal natuurlijk heel anders.
02-10-2023 08:09
We moeten echt eens stoppen met het gebruik van het woord 'fusie' om dit alles te beschrijven, Het is namelijk helemaal geen fusie.

Wat het wel is, is dat Bakala en Soudal (en Evenepoel) hun eigen ploeg in de steek laten en opblazen om in te stappen bij een grotere en succesvollere ploeg.

Tel daar bij op dat PatLef al tijden op zoek is naar een opvolger als teambaas, die niet heeft gevonden, en op zijn leeftijd eigenlijk ook helemaal geen zin meer heeft in de dagelijkse leiding van een wielerploeg. Met als gevolg dat alle renners en staf van hun ploeg van de ene op de andere dag werkloos zijn. Nou zal een flink deel, iig van de renners, nog wel ergens onderdak vinden, Maar toch, het is eigenlijk te schandalig voor woorden.

Als je dan toch met je vinger gaat wijzen naar de schuldigen, dan gaat die van mij vooral naar Bakala en Soudal. Eigenlijk bizar dat die 2 geldschieters hun ploeg, en alle mensen die er onder contract staan, zonder te knipperen laten vallen en aan hun lot overlaten. Hoe is dat uberhaupt legaal?

Soudal lijkt sowieso niet echt een al te betrouwbare partner. Starten bij Lotto, die inruilen voor Quick-Step puur vanwege Evenepoel, en nu na een jaar al weer weg naar een nog grotere en succesvollere ploeg.

Dat Plugge de uitgestoken hand van het extra geld van zeer vermogende sponsors gretig aanpakt vind ik niet zo gek, het is nou eenmaal extreem moeilijk om fatsoenlijke sponsoren te vinden. Ik vind dan ook niet echt dat Jumbo-Visa iets te verwijten valt in deze hele shitstorm...
(Zo dit is best een lap tekst geworden, onhandig dat witregels niet werken)
    02-10-2023 08:23
    Toch maar rap even 'Evenepoel' erbij halen. Wat kan die jongen nu doen aan deze fusie, merger of hoe je het ook wil noemen. Belachelijke opmerking. Een nieuwe account trouwens zie ik. Zucht.
    02-10-2023 08:28
    Gebeurt in zakelijk leven dagelijks, dit. Medewerkers zijn beschermd door arbeidsrecht.
    02-10-2023 08:31
    Het is letterlijk een feit dat de eerste aanzet tot een 'fusie' kwam nadat papa Evenepoel een gesprek had met Bakala om zijn onvrede kenbaar te maken. Vervolgens is Bakala op Jumbo-Visma afgestapt met de vraag of ze ze open stonden voor een 'fusie'. Bron: PatLef zelf.

    Dus ja, direct en indirect heeft het kamp Evenepoel een hele grote rol gespeeld. Als die gewoon bij Soudal-Quickstep was gebleven was dit alles nooit gebeurd, daar ben ik van overtuigd.
    02-10-2023 08:34
    Welkom in de grote mensen wereld. Bakala zal 1/3 eigenaar worden van de nieuwe tent vermoed ik?
    02-10-2023 08:44
    Bij mijn weten is het enige dat de renner Evenepoel erover gezegd heeft: een contract is een contract en dat was het dan. Dat er antipathie jegens de renner is, dat kan en dat mag. Maar het antichrist-gehalte op deze site neemt soms absurde proporties aan.
    02-10-2023 08:44
    Iemand een idee waar Van Hout naartoe is? Toch niet weer een nieuw pseudoniem gevonden?
    02-10-2023 08:53
    Wat ik absoluut niet begrijp van Bakala en Lefevere: Remco Evenepoel gaat bij een fusie gratis de deur uit, terwijl ze hem 6 weken geleden voor miljoenen hadden kunnen verkopen aan Ineos. Daar zal Lefevere nog wel eens slecht van slapen, een zakelijke blunder.
    02-10-2023 09:45
    @panache een scherpe opmerking , hier zullen ze toch echt wel over nagedacht hebben. Oftewel Remco toch gewoon naar Vismamazon/Soudal ? En idd docu’s met Remco erin zullen een tophit worden , daar is TDT jaloers op
    02-10-2023 09:50
    @tramontana. MaGarin is een relatief nieuw account, 44 posts, het gros daarvan op nieuws van de fusie, met als voornaamste aanstokers volgens hem: Lefevere en zelfs de renner,die alleen maar wil fietsen. Daarnaast in de gekende thread met het dispuut met redacteur Ijnsen een groot verdediger van Wouter Van Hout. Tja...

    @Romans: toevallig weer een lang epistel, toevallig zijn de grote schuldigen Lefevere en Evenepoel (renner/pa), toevallig nergens een spoor van Van Hout, toevallig een account dat nog maar recent bestaat...beetje veel toevallig allemaal toch?
    02-10-2023 09:54
    @Panache
    PatLef heeft in het geval van een 'fusie' (overname eigenlijk) geen budgetten meer rond te krijgen. Hij doet persoonlijk een goede zaak financieel en krijgt een uitbolbaan bij de grootste ploeg van de wereld. Ik denk dat hij dan Remco een eventuele 'gratis' overstap gewoon van harte gunt.
    02-10-2023 10:25
    @Magarin, beetje vreemd dat je schuldigen aanwijst zonder ook maar iets van eerste hand inside informatie te hebben. En dat je een sponsor onbetrouwbaar noemt omdat die overstapt na zeven jaar en een overgangsjaar voorzag voor Lotto-Soudal, ik zie niet in wat die verkeerd doen om eerlijk te zijn. Er moet een hele kronkel in je hoofd zitten om een zij-acteur als Soudal als mede hoofdschuldige neer te zetten en Plugge/Jumbo van alles te verschonen want die doen immers niets verkeerds. Hoe moeten ze zich niet voelen bij Cervelo, jarenlang investeer je als relatief klein merk (dus al die extra kosten extra hard binnen op het budget) om een ploeg topmateriaal aan te bieden en dan gooien ze je net niet bij het oud vuil. Idem voor andere sponsors zoals Sram, wat gaat daarmee gebeuren na al de moeite die ze hebben gedaan...
    02-10-2023 10:30
    Ik zat eens op een heel liberaal wielerforum waar doch dubbelaccounts einde verhaal was: voorgoed. Je eigen mening verdedigen omder een pseudoniem is zo ongeveer het zieligste dat er bestaat. Dotanshizzle. Laten we er voorzichtig van uitgaan dat dit niet het geval is en McGarin gewoon op dezelfde lijn zit qua fusie.
    02-10-2023 10:56
    Uw analyse is duidelijk ingegeven door emotie. Met welke licentie men uiteindelijk doorgaat, is puur bijzaak in dit economisch verhaal. Fiscaliteit, en andere zaken ... Een Nederlandse ploeg zonder quasi Nederlandse renners of Nederlandse sponsor, zou sowieso al een vrij kunstmatig gegeven worden. Het zou dus zomaar eens een Belgische licentie kunnen worden, of een Luxemburgse, of ... Bedenk me ook wel Nederlandse uithangborden voor de grote rondes (Gesink en Kelderman) samen zowat 71 jaar worden, en dat het daarachter de grote leegte lijkt. Enkel Kooij lijkt me momenteel al een zekerheid dat hij een grote toekomst tegemoet gaat, maar zijn compatibiliteit met wat men in feite nastreeft lijkt me dan ook wel zoek. Richard Plugge heeft ook een internationaal profiel. Zou hem vierhonderd jaar geleden zo op de brug zien staan naast Piet Hein. Mogelijk vaart hij de schatten naar de hoogste bieder i.p.v. zijn heimat.
02-10-2023 08:09
Pijnlijke zaak dat de nummer 3 op de UCI ranglijst gewoon implodeert. Van een fusie is dus ook geen sprake, behalve misschien wat sponsors lijkt er me niet veel bij te komen voor Vismazon.
02-10-2023 08:50
Als de nieuwsberichten kloppen, is verdamping eerder aan de orde dan fusie.
    02-10-2023 09:20
    Een natuurkundige woordspeling, mooi! :-)
    02-10-2023 22:11
    Een transfusie in oude woekerrenten
    02-10-2023 22:12
    Wielertermen dus
02-10-2023 08:18
Nee, die van roglic wordt bekent gemaakt na lombardije
02-10-2023 08:32
Dit klinkt steeds minder als een fusie, en steeds meer als het overnemen van de ploeg/sponsors.
    02-10-2023 08:46
    Het is wielrennen, het is topsport, sponsoren is een probleem, teams volledig afhankelijk van sponsorgeld, maar... toch wel ongelooflijk dit allemaal...
02-10-2023 08:45
Het verdwijnen van SQS leek me al langer onvermijdelijk. De mogelijkheid dat de ploeg het zou uitzingen tot het einde van REvs contract was minimaal. Hij zou sowieso niet verder verlengen en dan zou Lefevere niets meer in handen hebben.
Uiteindelijk probeert iedereen voor zichzelf te zorgen en als je in een sterke machtspositie staat, neem je harde beslissingen. Daar zijn zoveel voorbeelden van. Lefevere heeft Evenepoel uiteindelijk ook weggeplukt bij Axel Merckx. TJV heeft Roglic gekortwiekt en Roglic heeft een zeer mooi contract afgedwongen bij een nieuwe ploeg ondanks een doorlopend contract bij TJV. Lefevere probeert nu zijn pensioen te garanderen en daar heeft de man gezien zijn staat van dienst ook recht op. De meeste mensen zijn op die leeftijd al even met pensioen.
    02-10-2023 15:07
    Gemakshalve vergeet je blijkbaar ook nog dat Wout Van Aert op niet-reglementaire manier werd ingelijfd hetgeen Jumbo dus ook wel een miljoentje heeft gekost. Dat de ploeg van Lefevere zou ophouden te bestaan doet trouwens niks af van de legaliteit van de lopende contracten. Ze zullen er zelf wel over waken om elk bestaand contract na te komen daar men anders ook de rechtsgeldigheid van alle contracten van renners die ze wel wensen over te nemen de facto naar de prullenmand verwijzen.
02-10-2023 09:16
Voor SQS is er geen weg terug meer. Stel dat om één of andere reden de deal toch niet doorgaat. Wat is er dan nog over van SQS? Wat zal er in het hoofd van Landa om gaan?
    02-10-2023 09:33
    Misschien gaat Landa wel mee naar Ineos?
    03-10-2023 01:16
    Ik zie Landa, Vervaeke en Van Wilder eerder naar INEOS gaan dan naar Visma.
02-10-2023 09:46
Als dit waar is, snap ik niet waarom PatLev REV niet al eerder heeft laten vertrekken naar Ineos. Dan hadden ze nog een mooie afkoopsom gekregen.
02-10-2023 10:09
ik krijg het idee dat men binnen Ineos deze ontwikkelingen aardig hebben ingeschat. Die kunnen relatief goedkoop een topper opnemen in hun selectie. Een paar maanden lang vroegen wielervolgers zich af hoe ze de leegloop gingen opvangen, deze week krijgen we wellicht antwoord, Daarnaast is het ook weer spijtig voor de renners met aflopend contract die niet tot de absolute top in hun specialisme behoren binnen de WT. Van de ene op de andere dag 25 concurrenten erbij op de arbeidsmarkt.
02-10-2023 20:55
Er staat wat achtergrond over Zdenek Bakala in een artikel in het laatste nieuws. Het is wedereom een betaald artikel maar er zijn een paar opvallende zaken, vind ik. De informatie lijkt te komen van Bessel Kok een zaken relatie van Bakala:
Quote uit het artikel
“Het business model van het wielrennen veranderen blijft tot vandaag een grote ambitie. In de column van Patrick Lefevere bleef het afgelopen weekend wat onderbelicht, maar Bessel Kok, als rechterhand van Bakala, werkt op dit moment aan het project OneCycling. Een soort ‘G5’ van het wielrennen waarin grote teams als Ineos, Jumbo-Visma en Soudal – Quick Step zich verenigen om hun commerciële belangen beter te vermarkten.”
Unquote
Project OneCycling is ook in andere artikelen genoemd.

Ook interessant
Quote
“ Bessel Kok had afgelopen weekend nog een ontmoeting met Zdenek Bakala, maar een stand van zaken van de overname wil hij niet geven: “Dat is vertrouwelijk. Op dit moment gaat het nog over de grote eigendomsprincipes. Maar ik heb bij Zdenek wel aangedrongen: ‘maak nu haast’. Want daarin treed ik Patrick Lefevere zeker bij: ‘dit duurt allemaal wel heel erg lang.”
Unquote
En tot slot bevestigd hij hierin dat het gesprek van Pa Evenepoel met Bakala wel degelijk zijn invloed heeft gehad. Daarnaast wordt er danig opgehint dat Evenepoel naar JV zou gaan Quote: “ Een omkadering met Richard Plugge als CEO en Merijn Zeeman als sportief manager zou veel van die frustraties wegnemen.” Unquote

Voor wat het allemaal waard is. Voor mij hint dit op het scenario, verkoop van QS geld van Bakala naar JV en Evenepoel naar JV. To be continued…… (Het scenario van een soap serie is er helemaal niets bij… )

Hier ook de link naar het volledige artikel: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231002_96088340
    02-10-2023 22:26
    Dank Whyze! Interessante lectuur
    02-10-2023 22:41
    In het boek "het plan" wordt ook gemeld dat Plugge al een tijdje een financier zoekt om met de ploegen een derde macht (naast de organisatoren en de UCI) te vormen.
02-10-2023 08:59
De Wolfpack houdt dus op te bestaan ?? In triets wat hier allemaal gebeurd
..
    02-10-2023 09:20
    @Dikke vrouw De Wolfpack was al verleden tijd. Afgelopen jaren was alles gericht op Evenepoel en hiermee verdween direct ook het rijden als een Wolfpack in de klassiekers en rondes. Hoewel de samenstelling van de klassiekerkern ongewijzigd bleef de afgelopen jaren.
    02-10-2023 10:27
    Misschien moet de oorzaak dan gezocht worden bij die klassiekerkern zelf. Twee jaar geleden wonnen ze nog de Omloop, E3, Waalse Pijl en de Ronde. De renners van toen zijn heus niet plots bejaard. Loopt er iets mis bij de trainingsaanpak die misschien wat outdated is? Dat is mijn vermoeden en natuurlijk zijn er ook de omstandigheden van blessures hier en daar maar dat kan onmogelijk de volledige reden zijn.
02-10-2023 10:06
Long story short; Bakala en Soudal stappen over naar Visma. QS houdt op te bestaan.

Mega kans voor TDT om volgend seizoen een fatsoenlijke ploeg en omkadering neer te zetten.
    02-10-2023 10:14
    Denk eigenlijk niet dat ze daar het budget voor hebben/dat renners van WT-niveau een stap achteruit willen doen
    02-10-2023 22:20
    Hier op WF werd redactioneel aangegeven dat Alpecin erg stil was op het transferfront. Dat zou een veel natuurlijker verloop zijn voor de restanten van QS
    02-10-2023 22:59
    In de wielerflits podcast wordt gesuggereerd dat PON wellicht over zou kunnen stappen van Jumbo naar TDT als Jumbo naar Specialized gaat. Ik heb geen idee of dat werkelijk speelt, maar helemaal onlogisch is het niet. Pon is nu al de fietsen- en autosponsor van TDT, en Tietema & co hebben wel laten zien dat ze behoorlijk wat aandacht kunnen genereren.
02-10-2023 10:34
Ik vraag me vooral af waarom Lefevere al niet veel langer zijn eigen opvolging heeft verzekerd. Als die 10 jaar geleden begon met zoeken naar een nieuwe CEO was dit hele verhaal toch niet gebeurd? Het probleem van sponsors vinden blijft natuurlijk, maar ik heb net de indruk dat hij het daar vooral mee gehad heeft en die verantwoordelijkheid kon hij doorschuiven naar zijn opvolger.

Als ik het me goed herinner wou hij ooit Tom Boonen daarvoor inschikken, maar dat hoeft toch helemaal geen oud-renner te zijn? Best wel iemand die de wereld al wat kent (zoals Plugge in zijn tijd ook is begonnen) en hem/haar de kneepjes van het vak leren over een paar jaar.
    02-10-2023 10:42
    De waarheid is dat Patrick zich net als velen voor hem onmisbaar en onvervangbaar achtte, als je op zoek gaat met als verwachte uitkomst een kopie van jezelf ga je die nooit vinden en dat vindt je ook helemaal niet erg. Het lijkt nu er op dat Bakala er genoeg van had, hij dekte tekorten af maar kreeg via Evenepoel en diens entourage voldoende signalen dat het niet goed zat. Voor de De facto eigenaar slecht nieuws, en de reden om verder te kijken zonder zijn oude vriend centraal te blijven stellen. Van der Wallen kwam als geroepen lijkt mij.
    02-10-2023 13:05
    Wat meespeelt is dat bij Quick-Step de nood niet meer is om nog een wielerploeg te sponsoren. Nu zit hij met nieuwe sponsor Soudal, en die band kan nooit zo sterk zijn als bij Quick-Step dat er van in het begin bij was.
    02-10-2023 19:56
    @Thurau 'de waarheid' nog wel...
    02-10-2023 20:13
    @Ward
    Jij vindt dus niet dat Patrick een groot ego heeft? Maar ik wil best aanvullen dat het mijn waarheid is hoor.
    02-10-2023 22:13
    Thurau, het was niet persoonlijk op jou bedoeld. Maar in deze dagen waarin de gekste speculaties over een weer vliegen, denk ik niet dat iemand van ons 'de waarheid' in pacht heeft ;)
    02-10-2023 22:59
    @Ward
    Volkomen met je eens, mijn mening is dat elke ploegbaas een vorm van ijdelheid heeft en een groot ego, gedeeltelijk ook noodzakelijk trouwens. Dat staat dan in contrast met een figuur als Bakala op de achtergrond die eigenlijk de baas is. Hier keerde de wal het schip denk ik. Bakala wilde geen status quo meer maar echt een verandering. Of dat goed uitpakt moet blijken en laat 1 ding duidelijk zijn, mocht SQS verdwijnen is dat een gemis, weer een iconische ploeg minder met gevolgen voor de werkgelegenheid van velen.
    03-10-2023 08:07
    Wie wil die stiel van Patlef overnemen? Het is een hondenstiel, voortdurend op zoek naar sponsors gaan, overleggen met renners en managers, brandjes blussen, crisismanagement enzoverder. Coureurs op rust die "binnen" zijn, vinden wel leukere dingen om te doen. Als de sportieve prestaties goed zijn, is dat dankzij de renners, als het misgaat ben je als baas de kop van jut. En bovendien moet je echt van alle markten thuis zijn, iets wat niet iedereen gegeven is. Tom Boonen, die gaat ondertussen lekker racen op een circuit.
02-10-2023 10:41
Arme Jordi Warlop. Eerst al B&B, nu dit
02-10-2023 11:53
Volgens IDL is het nieuwje van Marca trouwens niet waar, of op zijn minst voorbarig.
02-10-2023 17:43
Als het doorgaat en puur op buikgevoel

Visma: van wilder, asgreen, Hirt & Cerny
Ineos: Rev, landa, serry, verveake, cattaneo & knox
Total: flip, lampaert, merlier & van lerberghe
Uno-x : pedersen
Movistar: masnada, cavagna
UAE: van sevenant

Lotto en iwg verdelen de jonge gasten
02-10-2023 09:45
Zonde. Al viel het ook wel te vrezen dat wanneer het bij Lefevere een beetje op zou zijn dit zaakje niet meer te redden viel. Ieder jaar op 'schooitoer' (zoals gesteld in zijn documentaire) kan je niet blijven volhouden. Ik kan me voorstellen dat hij er op zijn leeftijd vrede mee neemt om ermee te stoppen. Al had ik gedacht dat hij nog voor de eindzege in de Tour had willen gaan met Evenepoel. Zonde dat een team met zo'n historie en zo'n identiteit zal verdwijnen.

Als Jumbo dan én Roglic én Evenepoel verliest, is dat voor het nieuwe team ook niet de meest lekkere start.
02-10-2023 18:21
Al weer een bericht wat waar is volgens de ene krant en niet waar is volgens het andere nieuwsmedium. Exact wat worden we hier wijzer van?…….
02-10-2023 08:16
Ik denk dat met of zonder fusie het sws einde verhaal was geweest voor SQS, ik denk dat de onvrede van Evenepoel (of drang om de Tour te winnen) voor een kettingreactie heeft gezorgd, waardoor Soudal ook eieren voor haar geld heeft gekozen binnen SQS. Ze hebben nog geprobeerd om hem via een constructie bij Jumbo Visma te stallen, maar het lijkt er steeds meer op dat dit niet gelukt is.
    02-10-2023 10:01
    Ja, eigenlijk is het binnenhalen van Evenepoel een beetje een Pyrrhus-overwinning gebleken. Het dwong de ploeg om zich om te bouwen tot klassementsploeg, en daardoor dreef het teveel af van de klassieker-sprint-ploeg die het altijd was. Nu het niet lukt om als klassementsploeg op hetzelfde niveau te komen als de concurrentie, en Remco om die reden vertrekt, blijft er eigenlijk weinig over.
    02-10-2023 13:09
    Wel de kanttekening hierbij dat SQS mogelijk ook zonder de aankoop van Remco was afgegleden tov de dominantie van een paar jaar terug. Ik vraag me af of ze in dezelfde mate als andere ploegen geïnvesteerd hebben in voeding, trainingsmethoden etc. Genoeg SQS toprenners die qua leeftijd nog niet over de top heen hoeven zijn werden er vaak afgereden afgelopen 2 jaar (Asgreen, senechal, cavagna, ballerini, alaphilippe). Voorheen wonnen ze bovendien ook vaak omdat ze een overtal hadden in de finale, en in een veld waar niemand er ver bovenuit stak konden verzilveren. Dat is met vdPoel, Van Aert en Pogi erbij verleden tijd. Dus ik betwijfel of ze zonder Remco meer hadden gewonnen dan met Remco. De vraag is wie ze dan hadden kunnen kopen die vergelijkbaar succes had(den) gebracht.
    02-10-2023 16:33
    Met alle sprintzeges van Merlier en Jakobsen kom je al een heel eind, los van de vele zeges van Evenepoel zelf.
02-10-2023 08:28
Het is steeds duidelijker aan het worden dat SQS vragende (smekende ?) partij is in deze slechte soap… achter de rug van PL is van alles gebeurd dat met mondjesmaat uitkomt, het gevolg kan zo maar zijn dat zijn iconische ploeg in een paar weken tijd verkruimelt of verdwijnt…
    02-10-2023 08:30
    Volgens mij is plugge naar bakala gegaan, toch? Dat sqs hapt, is toch niet vragend?
    02-10-2023 08:35
    Andersom juist, Bakala is naar Plugge gegaan. Plugge kreeg zo maar uit het niets 2 vermogende geldschieters in zijn schoot geworpen, maar blijkbaar moet wel de teringbende die ze achterlaten gaan opruimen..
    02-10-2023 08:57
    Ok, ik heb dat dan gemist.
02-10-2023 08:37
Dat mag ik toch niet hopen zeg.
02-10-2023 08:50
Dus Landa gaat knechten voor Vinegeard ???
02-10-2023 08:51
Ach, ik ga gwn effe wachten: er is enorm veel speculatie en emoties, on verra bien. Verder ligt mijn hart vooral bij de jonkies en puppies van Lotto Dstny. Gaan de Tour niet winnen maar hbb wel koers plezier. Overigens is het op sporza, toch een groot professioneel huis qua wielerjournalistiek, een stuk rustiger qua geruchten ;) We zien het wel maw
02-10-2023 13:37
Wat neem je dan over als TJV / Amazon? Alleen Soudal de sponsor?
    02-10-2023 14:05
    Plus de suikeroom, wat misschien wel het hoofddoel van Plugge is nadat de ploeg hun eigen suikeroom is kwijtgeraakt.

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine