Nieuw-Zeelander Archbold verlaat Tour met bekkenbreuk

donderdag 21 juli 2016 om 10:02
Nieuw-Zeelander Archbold verlaat Tour met bekkenbreuk

Shane Archbold stapt vandaag niet meer op de fiets. De Nieuw-Zeelandse sprinter van Bora-Argon 18 blijkt gisteren in de zeventiende etappe zijn bekken te hebben gebroken. Hij is daarmee de eerste uitvaller van zijn ploeg.


Archbold ging gisteren hard onderuit in de afdaling van de Col des Mosses. Het ging pas echt mis toen hij daarna in botsing kwam met Borut Bozic. Opvallend genoeg stapte Archbold wel weer op de fiets en kwam hij in een grote groep bijna veertig minuten na winnaar Ilnur Zakarin over de finish. Medisch onderzoek bracht vervolgens de ernst van de opgelopen blessure aan het licht.

Dit artikel delen:

10 Reacties

Chaba 21 juli 2016 om 10:11

het blijft ongelooflijk dat renners dan nog kunnen uitrijden. eerst op de fiets stappen daarna zien we wel verder, misschien niet altijd even slim maar wat een bikkels.

Bertvd 21 juli 2016 om 10:36

Deze komt voor mij wel in de top-10 van ‘meest bizarre blessures na afloop race’.

Wat een taaie

Tuttipazzi 21 juli 2016 om 10:43

Daarmee verlaat het mooiste kapsel in het peloton de Tour.

nickdt 21 juli 2016 om 10:46

@Chaba
Adrenaline doet veel met een renner.

Robs234 21 juli 2016 om 11:18

@bertvd Voor of achter Maarten Tjallingii in Tour 2012?

fietsvriend 21 juli 2016 om 11:41

Mijn god, wat een sport is dit toch.

tricoloor 21 juli 2016 om 11:45

@Roba234, gebroken heupen om bekken lijkt mij een gedeelde plaats :p

JeDaRe 21 juli 2016 om 13:50

Tim De Waele heeft de fiets van Archbold gezien na de crash. De hele fiets is in twee stuks gebroken (blijkbaar na de aanvaring met Bozic).
FOTO: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10154345177783703&set=a.10151130954388703.466791.626708702&type=3&theater

ivodepivo 21 juli 2016 om 17:37

Ik heb drie maanden geleden mijn heup gebroken en al ben je superman dan kan je echt niet meer fietsen ook niet op adrenaline. Bikkels zijn het wel maar het gaat eerder naar een breuk dan iets daadwerkelijk breken.

koos1 21 juli 2016 om 18:52

was het niet Gerrit de Vries die ooit een etappe uitreed met een gebroken heup?