Nieuw tijdverlies Egan Bernal: “Ik explodeerde na de aanval”

dinsdag 24 augustus 2021 om 18:57
Nieuw tijdverlies Egan Bernal: “Ik explodeerde na de aanval”

foto: Cor Vos

Egan Bernal hoopte dat hij op de zware klim in de finale van de tiende Vuelta-etappe de demarrage van Primož Roglič, maar de kopman van INEOS Grenadiers kwam van een koude kermis thuis. “Dat ik zijn aanval volgde was impulsief. Ik explodeerde daarna”, vertelt Bernal, die tijd verloor en nu op 2.29 minuut staat van Roglič in het klassement.

“We waren vooral aan het afwachten, want alles kon gebeuren vandaag. We moesten op alles voorbereid zijn. Jhonatan Narvaéz en Dylan van Baarle mochten in de kopgroep voor de etappezege gaan, want dat is ook een doel voor onze ploeg”, aldus Bernal nadat hij de jongerentrui in ontvangst had genomen.

Zelf kon de Colombiaan in de finale op de Puerto de Almáchar zijn concurrenten niet volgen. Bernal verloor, samen met Adam Yates, 37 seconden op een groep met Primož Roglič, Enric Mas, Miguel Ángel López en Jack Haig. “Maar als je het tijdverlies wegdenkt, voelde ik mij wel goed op de klim. Ik had goede benen, tot ik gelost werd. Dat ik de aanval van Roglič volgde was impulsief. Ik voelde mij goed en kon achter hem aan. Maar dat is ook wielrennen… Je valt aan en explodeert dan.”

Dit artikel delen:

12 Reacties

Turtlehead 24 augustus 2021 om 19:03

Haha, hij voelde zich goed. Gelukkig maar.
Maar ach, twee minuten voorsprong op Roglic vóór de tijdrit is nog altijd voldoende. Wat dat betreft is er weinig veranderd.

Wim Kruithof 24 augustus 2021 om 19:20
Quote:
Maar als je het tijdverlies wegdenkt, voelde ik mij wel goed op de klim.

Dit gevoel heb ik ook regelmatig.

josi 24 augustus 2021 om 19:21

Is dit de nieuwe Ineos-aanpak, het tijdverlies wegdenken?
Eigenlijk zegt Bernal hetzelfde als zondag: ik voel me goed, maar kan niet volgen.

Dahu 24 augustus 2021 om 19:29

Ik voel me goed, maar ben dat niet.

Best herkenbaar

LaDoyenne 24 augustus 2021 om 19:38

Gelooft iemand, en dat slaat ook op de man zelf, dat Bernal twee grote rondes in eenzelfde jaar tot een goed einde kan brengen? Hij was al in vorm in het vroege voorjaar (Strade bianche, Tirreno, Artigianate,…)

vevie 24 augustus 2021 om 19:48

Ik denk dat hij dat op zich kan. Als hij hier top 5 rijdt na zijn Giro winst heeft hij een fantastisch seizoen gehad. Ik denk echter wel dat de Vuelta de moeilijkste ronde voor hem om te winnen is, dus bijvoorbeeld beide rondes winnen in 1 jaar hangt in dat geval af van het deelnemersveld. Als een Pog en Rog meedoen gaat een Bernal zeker niet winnen, want hij is duidelijk een klasse minder dan die twee. Ik zie hem in de Tour er volgend jaar dan ook niet aan te pas komen. Die rijdt met de Movi jongens, Carapaz en de Bora boys voor plek 3, als de Slovenen op hun fiets blijven zitten.

Ik vind hem in de Vuelta ook ‘goed’ rijden. Zeker niet top en duidelijk minder dan Roglic en de Movi boys, maar wel degelijk. Heel menselijk, iig. Bij Bernal heb ik zelf eigenlijk nooit dat ik twijfel aan z’n prestaties omdat hij regelmatig ‘off days’ heeft, zoals in de laatste week van de Giro of in deze Vuelta. Bij hem heb ik het idee dat hij ‘normaal’ rijdt en dingen tegenkomt. Dat zie je bijvoorbeeld bij een Pogacar eigenlijk niet.

de adelaar 24 augustus 2021 om 19:44

Praat goed wat fout is, positivisme om door een ringetje te halen

Tony 24 augustus 2021 om 19:50

Hoe kan Bernal steeds zeggen dat hij goede benen had?

SolitaryShell 24 augustus 2021 om 23:09

Omdat de wattagemeters dat zeggen.

peterwinnen 24 augustus 2021 om 23:19

Ik voelde me goed tot ik moest lossen….dat heb ik ook vaak.

Thijs E 24 augustus 2021 om 23:21

De finesses van dit soort interviews vind ik lastig te duiden omdat ik de Colombiaanse cultuur niet ken, maar de teksten van Bernal kan ik prima hebben. Tikje positivo, verder geen onzin of grootspraak.

Edwin Jansen 25 augustus 2021 om 11:33

Hulde dat hij er op reageerde. Hij was zo’n beetje de enige. Het wordt nog anderhalve week naar Primoz kijken of hij het over de streep haalt. De rode trui weer weggeven was denk ik een goede zet. Nu wordt het buffelen voor Eiking en zijn team om de boel bij elkaar te houden, samen met wss…. Movistar. :-p :-)

Headlines

Materiaalzone

Populair