Nicolas Roche ziet hereniging met Bardet wel zitten: “Ik beschouw hem als een vriend”

Nicolas Roche ziet hereniging met Bardet wel zitten: “Ik beschouw hem als een vriend”

foto: Cor Vos

Nicolas Roche staat open voor de eventuele komst van Romain Bardet naar Team Sunweb. De Ier kent de Franse klassementsrenner nog van hun gezamenlijke periode bij AG2R La Mondiale en hij ziet een hereniging wel zitten.

“Ik heb de informatie niet, maar het zou me niet verbazen als Iwan Spekenbrink (manager bij Team Sunweb, red) hem benadert”, zegt de ervaren klimmer in de Franse sportkrant L’Équipe. “Ik denk dat Romain gecharmeerd zal zijn van de organisatie, die eersteklas is. De obsessie voor details bij Team Ineos is bekend. Over Sunweb is minder bekend omdat we nooit de Tour hebben gewonnen maar het is echt waar. Ik zou Romain graag erbij hebben, ik beschouw hem als een vriend.”

Voorstel
Sinds vorige week wordt Bardet aan Sunweb gelinkt. De ploeg zou hem al een voorstel hebben gedaan. Zijn zaakwaarnemer gaf toe dat zijn pupil op het punt staat om van ploeg te veranderen. “Maar er is niets afgerond”, zei hij. “Niet met Sunweb, noch met andere teams. Het is vrij eenvoudig de namen van ploegen op te schrijven waar hij heen zou kunnen gaan. Dat zijn teams met een sterke ethiek, al kun je nooit 100% zeker zijn van alle renners.”

Eerder zijn ook Trek-Segafredo en Mitchelton-Scott in verband gebracht met Bardet. De Franse klassementsrenner rijdt al sinds 2012 voor AG2R La Mondiale. Drie keer wist hij een etappe in de Tour de France te winnen; in 2016 (tweede) en 2017 (derde) stond hij op het eindpodium van de Franse ronde.

Dit artikel delen:

14 Reacties

vanSpringel 8 juni 2020 om 14:48

Spreekt Bardet Engels ?

Romāns Vainšteins 8 juni 2020 om 14:55

Ja, maar wel als een Fransman.

Het is vooral dat Roche enorm goed Frans spreekt omdat het eigenlijk net zozeer een Camemberthapper is als dat Sivakov geen smakelijk zakje slakken overslaat.

josi 8 juni 2020 om 15:18

Bardet spreekt best behoorlijk Engels, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Pinot.

assen 8 juni 2020 om 23:19

Ha ha ha, het Engels van Pinot is legendarisch. :-)

Franco Ballerini 8 juni 2020 om 15:40

Prima renner en het lijkt me geen karakter Barguil, maar persoonlijk zie ik liever dat Sunweb doorgaat met waar ze de laatste tijd mee bezig zijn, namelijk gretige, zeer getalenteerde jonkies contracteren. Hoe weinig er ook gekoerst is dit jaar, ik vond Sunweb toch wel één van de spectaculairste ploegen.

S. Morgenstern 8 juni 2020 om 16:04

Benoot, de aangetrokken kopman, was het boogbeeld van die attractieve ploeg. Lijkt me dat Bardet daar ook prima bij zou passen.

Joachim Agostinho 8 juni 2020 om 16:47

Er zal wel wat ruimte komen. Sam Oomen zie ik wel vertrekken, hopelijk is hij goed hersteld van zijn blessures, origineel manneke met een hoge gun factor.
Ook zal het mij niet verbazen wanneer er afscheid van Kelderman wordt genomen. De uitlating van Barquil eerder dat hij dicht bij een rentree bij Sunweb is geweest, geeft gezien hun voorgeschiedenis te denken.
Bardet zal zeker bij deze ploeg passen, intelligente jongen ook, wellicht kunnen ze zijn gebrekkige tijdrit capaciteiten flink bijschaven.

Franco Ballerini 8 juni 2020 om 17:21

Ik twijfel. Zoals ik al schreef vind ik Bardet een prima renner, maar hem aantrekken heeft tot gevolg dat Sunweb de ploeg anders moet samenstellen om voor klassementen in de grote rondes te gaan. Dat is met Dumoulin al zeer matig gelukt. Qua ondersteuning kunnen ze het nooit opnemen tegen ploegen als Ineos, TJV, Astana, Movistar etc. Ik zie liever dat ze voor dagsuccessen gaan, mocht de sponsor deze crisis al overleven.

Lalsacien 8 juni 2020 om 18:53

Bardet is ook uitstekende eendagsrenner. Wellicht dat hij zijn vizier daarop wil richten. Dat kan volgens mij beter bij Sunweb dan bij AG2R.

Franco Ballerini 8 juni 2020 om 19:11

Hmm, ik herinner me nog de Mount Ventoux Challenge van vorig jaar waar Herrada hem toch duidelijk zijn achterwiel liet zien. Dat had ik niet verwacht.

Stoempen 8 juni 2020 om 22:04

Volgens mij was dat daags na de dauphine waar Herrara niet aan meedeed

Lalsacien 9 juni 2020 om 07:01

Als jonkie maakte hij indruk in de AGR. En bij LBL rijdt hij steevast in de top 10. Twee jaar geleden derde dacht ik. Ook bij de Strade Bianche reed hij niet onverdienstelijk.

tvm 8 juni 2020 om 23:05

Bardet naar Sunweb… zou me verbazen als dat beter gaat dan zijn hoogtijdagen bij Ag2r. Al snap ik wel dat een nieuwe omgeving deugd kan doen.

Door zijn matige tijdrit gaat hij nooit een grote ronde winnen. Al is dit Tour-parcours op maat gemaakt. Maar dan nog moet werkelijk alles meezitten en moet hij met de druk om kunnen gaan…

Headlines

Materiaalzone

Populair