fbpx

Nicolas Roche verovert de leiderstrui: “Ik ben heel erg blij”

zondag 25 augustus 2019 om 18:12
Nicolas Roche verovert de leiderstrui: “Ik ben heel erg blij”

foto: Team Sunweb

Nicolas Roche veroverde in de tweede etappe van de Ronde van Spanje de leiderstrui door achter Nairo Quintana naar de tweede plaats te sprinten, waardoor hij in het klassement de Colombiaan met twee seconden nipt voorblijft. “Ik ben heel erg blij dat ik de leiderstrui heb veroverd”, laat de Ier weten na afloop.

De Ier dacht aanvankelijk eerst niet aan de leiderstrui, maar aan de etappezege. “Ik wilde me eigenlijk richten op de sprint, omdat ik dacht dat ik een van de snellere coureurs in de kopgroep zou zijn. Ik heb de laatste maand erg aan mijn sprint gewerkt, namelijk.”

De etappezege werd het uiteindelijk niet voor Roche, de leiderstrui wel. Veel zal het misgrijpen van de etappe de coureur van Sunweb niet deren: “Wow, ik ben heel erg blij met mijn trui!”

Dit artikel delen:

12 Reacties

Arema Pro Cycling Team 25 augustus 2019 om 18:15

Komt hem toe. Geniet ervan Roche!

ifor 25 augustus 2019 om 18:21

Eindwinnaar bekend

vanSpringel 25 augustus 2019 om 18:22

Wie dan ?

Maenhout 25 augustus 2019 om 18:31

Het is hem gegund. En Sunweb ook.

SnellePelle 25 augustus 2019 om 18:31

Sunweb!!!!!!!!
edit wf: niet provoceren

TijmenCamps 25 augustus 2019 om 19:04

Ja, man denk het ook:). Ik zie nu voor de tweede keer dat je zo’n rare reactie plaats. Toch maar eens beter gaan nadenken…

SnellePelle 25 augustus 2019 om 20:59

He jakkie..

nyons 25 augustus 2019 om 19:40

SnellePelle wat bedoel je nu

Scott Sunderland 25 augustus 2019 om 20:43

Leuk voor die jongen. Het zit hem de laatste jaren niet heel erg mee wat betreft uitslagen. In de Tour viel hij ook veel aan maar lukte het toch niet. De vorm is nu kennelijk beter.

ChefSpijker 26 augustus 2019 om 01:43

De Vuelta ligt hem ook wel heel erg, zeker als hij hem direct na de Tour doet, kennelijk heeft ie die kilometers nodig om echt top te zijn. Sinds 2010 zes keer die combinatie gedaan met in AK: p7, p16, p12, p5, p26 (met ritwinst) en p14. Kan een mooi blok met Wilco gaan vormen deze Vuelta als hij die reeks doorzet.

Scott Sunderland 25 augustus 2019 om 20:46

Hij heeft nog niet bijgetekend voor volgend seizoen hè ? Benieuwd of dit hem helpt de ploegleiding te overtuigen voor nog een seizoen bij Sunweb.

rahimns 25 augustus 2019 om 20:53

Mooi voor Roche…. het is hem gegund