Nico Verhoeven: “Niet verwacht dat we vijfde en zesde zouden staan in deze fase”

woensdag 18 juli 2018 om 20:53

LottoNL-Jumbo-ploegleider Nico Verhoeven is verrast door de prestaties van kopmannen Steven Kruijswijk en Primož Roglič. Na twee etappes door de Alpen staat de Sloveen vijfde en de Brabander zesde in het klassement. “We wisten dat ze vergelijkbaar waren, dat was ook al zo voor de Tour. Dat ze dicht bij elkaar staan kijk ik niet van op”, aldus Verhoeven tegen WielerFlits. “We hadden niet verwacht dat ze vijfde en zesde zouden staan in deze fase van de Tour.”

Dit artikel delen:

20 Reacties

Bertvd 18 juli 2018 om 20:59

Als je kijkt wie ze achter zich laten. Niet normaal: Uran, Landa, Quintana, Bardet, Valverde, Martin, Yates, Zakarin, Fuglsang, Jungels.

Dan mag je meer dan tevreden zijn…

Samlambeej 18 juli 2018 om 21:02

@Bertvd
Mee eens. Dat is best een aardige opsomming zo.

fietsvriend 18 juli 2018 om 21:09

Klasse van TLJ – op twee fronten strijdend. Gesink morgen op de AdH? Zou zo mooi zijn

djerkson 18 juli 2018 om 21:12

Knappe tour van TLJ – in schril contrast met Lotto-Soudal. Hulde!

maklukzat 18 juli 2018 om 21:15

Supersterk van Lotto Jumbo. Kruijswijk is op koers voor top 5 of podiumplek.

Japsie 18 juli 2018 om 21:16

Hey leuk, zowaar eens een interview met deze man zonder mongolide uitspraken en/of 100 open deuren.

ONCE 18 juli 2018 om 21:19

Blijft toch eeuwig zonde van die amateuristische opbouw van de ttt

tendam 18 juli 2018 om 21:23

@once
Dat maakt dus voorlopig vrij weinig uit. Als ze straks op 30 sec het Tourpodium mislopen misschien.

Bobby Solo 18 juli 2018 om 21:43

Verwacht dat Kruijswijk in de Pyreneeën gaat uitpakken. Morgen lijkt me nog iets te vroeg, maar hij mag me verrassen!

Ideefiks 18 juli 2018 om 21:45

Volgende week. Dan moet Kruijswijk boven komen drijven !

jdijkhof 18 juli 2018 om 22:10

@Bertvd
Mooie rijtje renners inderdaad.
Hoop alleen wel dat ze in de Pyreneeën eerlijk tegen elkaar gaan zijn wie er het sterkst is
Heb liever 1 vd 2 in de top 5 straks ipv beiden rond plek 8.
Voordeel voor Roglic is de tijdrit op de een na laatste dag van 31 km.
Daar zou hij op Quintana, Bardet en Martin gewoon een minuut kunnen pakken en op Nibali en Thomas ruim een halve minuut.

VerstandOpNul 18 juli 2018 om 23:11

Aargh, ik hoopte op weer zo’n interview vol tenenkrommend onnozele antwoorden van die Verhoeven, maar dat viel alleszins mee dit keer.

rahimns 18 juli 2018 om 23:15

@VerstandOpNul waarom zou je daar op hopen ?? Vreemd…

John Bidon 18 juli 2018 om 23:21

Vond het toch redelijk tenenkrommend, maar dan van de kant van de verslaggever. Als Verhoeven zegt dat hij niet had verwacht dat Kruiswijk en Roglic 5 en 6 hadden gestaan dan vraag je toch door naar wat hij dan had verwacht. Dan pas krijg je niet die open deur en nietszeggende antwoorden.

sooike 18 juli 2018 om 23:47

Hoezo verrast? Ken je renners en dan had je dit toch kunnen verwachten? Verslaggever vraagt niet door en vindt het blijkbaar een eer dat hij Verhoeven mag interviewen. Nietszeggende prietpraat dus.

Jungle Man 19 juli 2018 om 00:03

Het zou toch zo geweldig zijn als kruiswijk gewoon de tour wint

ddb 19 juli 2018 om 00:39

Ik vind het ook verrassend dat er zoveel ak mannen al veel tijd hebben verloren.

rahimns 19 juli 2018 om 01:43

@Sooike wel luisteren/lezen hij is verrast waar ze staan in deze fase van de tour, niet dat ze in de top 10 staan. Daar hebben ze wel rekening mee gehouden al zou je vooraf in dit startveld daar niet meteen op rekenen na de eerste 2 dagen in de bergen. Dus ik begrijp wel dat als je een renner hebt die het vooral van een sterke 3e week moet hebben dat je verrast bent.

Jean Dumas 19 juli 2018 om 02:52

Sky zal morgen wel koersen achter Kruijswijk.

jmp80 19 juli 2018 om 09:30

Ik kan niet inschatten hoe hij werkt, dus mijn mening is vooral gebaseerd op zijn communicatie naar buiten toe (en ja, dus veel te beperkt voor een gefundeerde mening), maar ik kan me zo slecht voorstellen dat deze man met mensen werkt. Hij moet op de andere fronten wel echt heel goed zijn.
Maar hij is niet voor niets 1e ploegleider, dus mijn inschatting zal niet kloppen.
Ik hoor en zie iig veel liever Merijn Zeeman (aka de man of dubbelganger van Marijn de Vries).