‘Nick Nuyens bouwt profteam rond Wout van Aert’

Door , woensdag 7 september 2016 om 09:41
‘Nick Nuyens bouwt profteam rond Wout van Aert’

foto: Marcel Koch

De kans dat Wout van Aert in 2017 aan de start verschijnt van wedstrijden zoals de Ronde van Vlaanderen, is een stukje groter. Volgens Het Nieuwsblad is Nick Nuyens achter de schermen druk bezig om een ProContinental-licentie voor Crelan-Vastgoedservice aan te vragen.

Van Aert behouden
De huidige wereldkampioen in het veldrijden steekt zijn ambities om ooit de klassiekers te rijden niet onder stoelen of banken. Met zijn prestaties in de jongste Ronde van België en winst in Schaal Sels, demonstreerde de 21-jarige Belg ook zijn talent op de weg. De beweegredenen voor Crelan-Vastgoedservice om te promoveren naar een ProContinental-status, en daarmee de kans op wildcards voor bijvoorbeeld de klassiekers, zijn om Van Aert te behouden. Op die manier hoeft de wereldkampioen zijn huidige ploeg in de toekomst niet te verlaten. Wel is er voor Nuyens nog werk aan de winkel: bij een ProContinental-team moeten zestien renners onder contract staan, terwijl er dat op dit moment maar vier zijn. Die vier zijn bovendien veldrijders. Volgens de Belgische krant hebben ook Veranda’s Willems en Wallonie-Bruxelles een aanvraag ingediend.

Dit artikel delen:

16 Reacties

Arema Pro Cycling Team 7 september 2016 om 09:46

De vacaturebank is geopend..

alsjewint 7 september 2016 om 09:55

Interessant om te kijken wat van Aert zou kunnen in bijv. De Ronde van Vlaanderen. Maar als hij daaraan mee wil doen, zal dat een andere indeling van zijn veldritseizoen vragen. Ik denk dat hij dan minder crossen moet rijden en direct na de cross door moet gaan met afstanden rijden, want 260km in een klassieker schudt je niet zomaar even uit de kuiten. Sven Nijs weet hier alles van. Zijn klassiekercampagne destijds bij Rabo viel daardoor ook wat tegen, ondanks dat hij een geweldige coureur was.

kampie 7 september 2016 om 10:06

Wat nou leuk zou zijn, is als ze Van der Poel er ook bij zouden pakken. De kemphanen uit het veld, in het voorjaar compagnons maken op de weg. Zou voor Vdp het leuke combineren met hetgeen sportief hoger staat aangeschreven.

KnightBiker 7 september 2016 om 10:06

Interessant, zeker als van Aert het veldrijden niet wil opgeven.

@alsjewint
Van Aert heeft Sven Nys op de weg al voorbijgestreeft dit seizoen. je kan hem beter vergelijken met Lars Boom wat betreft de motor die erin zit. Die is goed genoeg om bij bij de profs mee te doen, een klassieker winnen is een ander paar mouwen maar meedoen in de finale kan zeker!

Verweggistan 7 september 2016 om 10:09

Belgie kan wel een extra PCT gebruiken als je ziet hoeveel goede Belgen er rijden op CT niveau, maar drie lijkt mij wat overdreven. Er schijnen nogal wat ploegen interesse te hebben in PCT status, ook het Italiaanse GM-Europe, het Franse Armee de Terre, het Israelische Cycling Academy Project zouden PCT willen worden.

ditisdavid 7 september 2016 om 10:18

Zou dan logisch zijn om met Wallonie of Verandas te fuseren, lijkt me…

Branko 7 september 2016 om 11:21

Dit jaar rijdt de ploeg al met 20 renners. Volgens mij mis ik een deel van het verhaal. Wat is de reden dat er van de huidige weg-ploeg blijkbaar niemand een contract heeft voor volgend jaar?

dustin 7 september 2016 om 11:46

@Branko
Zijn elite zonder contract, geen profs dus.
Geen volwaardig prof loon, meer een ‘onkosten’ vergoeding.

storm-biker 7 september 2016 om 11:47

In België moet een continentale ploeg 4 of meer renners een echt (prof)contract bieden, de rest mag als elite zonder contract en krijgt dus geen salaris maar een kleine vergoeding.
Het lijkt in het artikel net of de ploeg maar uit 4 renners bestaat, in het originele stuk van Het Nieuwsblad wordt wel vermeld dat de ploeg uit meer renners bestaat. De ploeg bestaat dit jaar uit 17 renners.
Als ze Proconti worden hebben ze deze keuze niet meer en moeten ze iedereen salaris betalen.

In Nederland is het anders geregeld en moet elke continentale renner betaald worden. Het minimum ligt rond de €300 per maand.

Branko 7 september 2016 om 11:50

Helder, thanks

F e r o x 7 september 2016 om 12:34

Een samenwerking lijkt me inderdaad het meest logische. Zou je met 2 verschillende hoofdsponsors in één jaar mogen rijden. Bijvoorbeeld het cross-seizoen onder de Crelan vlag en tijdens het wielerjaar op de weg onder bijvoorbeeld Veranda Willems?

koos1 7 september 2016 om 13:52

Dat ze die ploegen dan gewoon laten samenwerken. De veldrijders als extra renners bij een van die andere ploegen. 3 extra PCT ploegen uit Belgie is wel erg veel, leuk voor de kleine belgische koersen (waar ze altijd al mogen starten), maar als ze in grote koersen mogen starten zijn ze puur peloton vulling.

alsjewint 7 september 2016 om 14:48

@Knightbiker

Ik ben het wel met jou eens dat Van Aert op de weg dit seizoen dermate grootse prestaties heeft neergezet dat hij daarmee Sven Nijs voorbij gestreefd is. Ik kan me er eigenlijk ook wel in vinden als je hem qua motor dichterbij Lars Boom plaatst. Dat maakt eigenlijk zijn mogelijke optreden in de Ronde van Vlaanderen zo interessant. Maar ik blijf wel van mening dat het een aanpassing van zijn cross seizoen met minder wedstrijden vraagt, zodat hij niet eind februari uitgeblust is terwijl je dan de voorbereiding op Vlaanderen vol moet kunnen inzetten.

F e r o x 7 september 2016 om 14:56

Probleem komt natuurlijk uit het feit dat Crelan Wout Van Aert zeker in hun shirt wil zien tijdens de crosswinter. Daar hebben ze zo te zien veel voor over. Maar een volledige wegploeg enkel daarvoor is wel bijzonder duur.

Hadden we maar in Nederland zulke sponsoren.

storm-biker 7 september 2016 om 17:28

Volgens de geruchten wordt het een fusie met Verandas Willems.

Spinergy 8 september 2016 om 09:18

Ik denk dat Wout nu al kans maakt in een natte Roubaix.

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.

Headlines

Materiaalzone

Populair