Niccolo Bonifazio raakt gsm in volle sprint: “Dit laat me sprakeloos”

woensdag 17 juli 2019 om 19:46

Terwijl Caleb Ewan en Dylan Groenewegen sprintten om de zege in Toulouse, boog Niccolo Bonifazio in de achtergrond het hoofd. In de laatste 200 meter probeerde hij het spoor van de andere sprinters te volgen, maar kreeg daarbij een mobiele telefoon tegen het hoofd.


Bonifazio zat in het wiel van Elia Viviani, toen Groenewegen zijn sprint inzette op 250 meter van de streep. De Total Direct Energie-renner probeerde mee te springen in diens zog en reed dicht langs de boarding. Daarbij tikte hij met zijn helm een gsm uit handen van een toeschouwer, die over de boarding hing. De Italiaan was zichtbaar van zijn à propos en baalde stevig.

“Ik ben niet blij met wat in de sprint gebeurde vandaag. Niet zozeer met het parcours, maar met de fans met mobiele telefoons. Zijn de foto’s van internationale persbureaus niet genoeg? Moet je op deze manier over de boarding leunen? Met goede benen hierdoor worden gestuit laat me sprakeloos”, reageerde Bonifazio op zijn social media.

Dit artikel delen:

11 Reacties

wielrenner 17 juli 2019 om 20:31

Die idioten met die mobieltjes, je ziet ze overal pfff.

Merzbow 17 juli 2019 om 22:35

Ik begrijp zo’n mensen niet.

Ik geef nu wel toe dat ik ook al video’s maakte van het na-tour criterium in mijn stad. Maar niet tijdens de sprint. En ik hing ook niet als een gek over de boarding.

Sagan=hulk 17 juli 2019 om 20:32

Die dame ontneemt Bonifazio hier een hele mooie klassering. Dubbele nadar in de laatste kilometer lijkt me een goede oplossing voor dergelijke problemen.

r525 17 juli 2019 om 20:35

Gadver, nu is het helemaal balen, had denk ik een 3e plek kunnen halen.
Nu hopen voor de persoon in kwestie dat zijn/haar telefoon kapot is, hopelijk met zoveel mogelijk kostbare herinneringen erop…

boenk 17 juli 2019 om 20:48

Hopelijk was het een nieuwe iPhone van 1100 euro die ze kwijt is, zonder verzekering.

Titaantje 17 juli 2019 om 21:43

ook met verzekering kan je je afvragen of dit gedekt is…

Polleke 17 juli 2019 om 23:04

Straks krijgt Bonifazio nog een factuur voor een kapotte gsm…

FDJ 17 juli 2019 om 23:11

@Polleke haha die kans is zeker aanwezig. Heb zelf tijdens een recreatief tochtje een hond voor m’n fiets gehad. Loslopend in aanlijngebied. Hond voorpoot tussen de spaken. Ik gevallen. Meneer dacht de dierenartsrekening te verhalen.

DA1 18 juli 2019 om 07:30

Ik reed ook eens een sprint met goede benen, laat een toeschouwer vlak voor de meet een enorme wind. Weg goede klassering, was ook sprakeloos.

thorsen 18 juli 2019 om 09:30

Ik vind het opvallendste nog het woord gsm :p

reusjen 31 juli 2019 om 10:25

Ik denk dat die toeschouwer wel gestraft is met een beschadigde telefoon en een pijnlijke hand. Waarom hij niet doorsprint maar probeert zijn stuur doormidden te slaan is mij een raadsel. Balen doe je buiten de lijnen is mij altijd geleerd.