Nibali verdedigt titel in Lombardije niet

Nibali verdedigt titel in Lombardije niet

Nibali toont zich de beste in Il Lombardia 2015 - foto: Sirotti

donderdag 22 september 2016 om 12:43

Vincenzo Nibali verschijnt niet ten tonele in de Ronde van Lombardije dit jaar. De Italiaanse Astana-kopman herstelt nog altijd van een dubbele sleutelbeenbreuk die hij opliep tijdens de Olympische Spelen. Hij maakt dinsdag zijn comeback in de door hem in 2015 gewonnen Tre Valle Varesine, maar kiest volgens La Gazzetta dello Sport daarna voor een alternatief programma.

Afscheid van Astana
In dat programma is geen plek ingeruimd voor Il Lombardia. Nibali kwam vorig jaar nog solo aan in de koers van de vallende bladeren, maar zal zijn titel dus niet verdedigen. In plaats daarvan komt de Haai van Messina in actie tijdens de Tour of Almaty in Kazachstan, om vervolgens deel te nemen aan de Abu Dhabi Tour. In 2017 is de planning dat Nibali zijn debuut namens Bahrain Merida maakt in de Tour de San Luis.

Dit artikel delen:

11 Reacties

Sagan=hulk 22 september 2016 om 12:47

Ik zie Aru Lombardije wel winnen.

TykkeThor 22 september 2016 om 12:50

Doodzonde en een slechte zaak dat iemand als Nibali door sponsorbelangen zijn titel niet kan verdedigen.

clarylucky 22 september 2016 om 13:01

Chaves is nu voor mij de topfavoriet

Greg4ever 22 september 2016 om 13:11

Vorig jaar was het andersom… Aru reed als Vuelta winnaar vanwege de sponsorbelangen in Kazachstan en Nibali reed en won Lombardije… Forza Fabio!

Romāns Vainšteins 22 september 2016 om 13:39

Ik steun voor de verandering eens van harte een hardcore Gregorian > Forza Fabio !!!

Japsie 22 september 2016 om 13:46

Jammer!

Orakel 22 september 2016 om 14:20

Rodriquez lijkt mij de grote favoriet voor Lombardije. Hij is zeer fris en het is een wedstrijd die hem uitstekend ligt.

Wielrennertje 22 september 2016 om 14:29

ik weet niet echt wie er meedoen maar voor diegenen is er wel een concurrent minder natuurlijk.

Front-runner 22 september 2016 om 15:08

@Orakel: Rodriquez heeft meestal een tijdje nodig om in vorm te komen. Een paar eendaagskoersen lijken me niet genoeg.
Ik laat me graag verrassen, maar ik verwacht niet veel van de ‘terugkeer’ van Purito.

Gebomolwijk 22 september 2016 om 15:10

en wat dachten jullie van Geesink. In Vuelta in goede vorm en nog fris.

Purito 22 september 2016 om 15:31

Een goede Nibali is altijd een aanwinst voor een koers als Lombardije. Maar in geen vorm heb je er ook niks aan. Ik snap de keuze wel.

Het wordt wel een interessante Lombardije. Het aantal klimkilometer is onovertroffen, maar de laatste 20 kilometer zijn toch relatief eenvoudig. Kan Van Avermaet het overleven? En wat kan Purito? Interessante vragen…

Maar een outsider zal ongetwijfeld winnen. Ik ga toch maar voor Dani Moreno.

Headlines

Materiaalzone

Populair