Netflix deelt trailer van tweede seizoen Tour de France: Unchained
Netflix heeft de trailer gelanceerd van het tweede seizoen van de Tour de France-serie Tour de France: Unchained. De serie, geïnspireerd op de succesvolle documentaireserie Formula 1: Drive to Survive, is vanaf 11 juni te zien op de Amerikaanse streamingsdienst.
De Netflix-serie over de door Jonas Vingegaard gewonnen Tour bestaat wederom uit acht afleveringen. De vorm zal opnieuw lijken op die van de succesvolle documentaireserie Formula 1: Drive to Survive, eveneens van Netflix. De streamingsdienst wil op eenzelfde manier het wielrennen in beeld brengen en zo sportliefhebbers een kijkje achter de wielerschermen geven.
In de eerste serie van Tour de France: Unchained was Tadej Pogačar nog de grote afwezige, maar in het tweede seizoen van de Netflix-serie zal de Sloveense topfavoriet wel een rol spelen. Streamingsdienst Netflix maakte vorig jaar al bekend dat UAE Emirates, de ploeg van de tweevoudig Tourwinnaar, ook onderdeel zal zijn van de serie over de Tour 2023.
Ça va faire très mal.
Tour de France : Au cœur du peloton saison 2, le 11 juin. pic.twitter.com/6bzW3qtawj
— Netflix France (@NetflixFR) May 16, 2024
Volgens journalist Daniel Benson van GCN moet wel een kanttekening geplaatst worden bij de deelname van UAE Emirates aan de Netflix-serie. Alle beelden zullen namelijk aangeleverd worden door het team zelf en niet geschoten worden door cameramensen van Netflix, dat het maakt in samenwerking met France Télévisions. Daarnaast zijn er interviews met hoofdrolspelers, maar niet op het niveau van de andere deelnemende teams.
In juni 2023 ging de eerste serie van Tour de France: Unchained in première. Daar werkten in totaal zeven teams aan mee, waaronder (toen nog) Jumbo-Visma, Soudal Quick-Step en Alpecin-Deceuninck.
Jammer, want er zal ongetwijfeld nieuw beeldmateriaal inzitten dat me interesseert, maar die stijl vind ik echt verschrikkelijk.
Overal een dramatisch muziekje onder, fake spanningsbogen en dan elke valpartij vier keer in beeld: aan volle snelheid, in slow-motion, in zwartwit...
Heel Amerikaans qua stijl en misschien genereert het wat nieuwe fans, maar ik betwijfel of de makers de sport wel echt begrepen hebben.
Bloed verkoopt, vandaar misschien de berusting en de ‘het hoort er bij’ attitude..
Het wordt op zo een manier gemonteerd alsof een aanval van een renner die 50ste staat in het klassement, op meer dan een uur, mogelijk een bedreiging zou vormen voor de gele trui.