Nederlander soleert op indrukwekkende wijze naar zege in openingsrit Ronde van Servië
foto: Cor Vos (archief)
vrijdag 11 oktober 2024 om 16:19

Nederlander soleert op indrukwekkende wijze naar zege in openingsrit Ronde van Servië

Quinten Veling heeft de eerste etappe van de Ronde van Servië gewonnen. De Nederlandse renner won na een indrukwekkende solo. Zijn voorsprong op de nummers twee en drie bedroeg namelijk meer dan twee minuten, en dat in een biljartvlakke etappe.

De Ronde van Servië, een UCI 2.2-koers, begon met een etappe van Sombor naar Novi Sad. Dat was goed voor een rit van 150 kilometer over vlakke wegen. Op voorhand werd dan ook een sprint verwacht in Novi Sad, de tweede grootste stad van Servië, maar niets was minder minder waar.

Dat was volledig te danken aan Veling, die uitkomt voor het Nederlandse clubteam Wielerploeg Groot Amsterdam. Veling had enorm goede benen en pakte uit met een sterke solo. De nummer twee, Jaka Marolt, kwam namelijk twee minuten en 33 seconden later over de streep. Léo Bouvier, die beslag legde op plek drie, werd op bijna drie minuten gezet.

Veling, die dit seizoen enorm succesvol was op nationaal niveau, gaat dus met een grote voorsprong de tweede en derde etappe van de Ronde van Servië in.

RIDE Magazine
4 Reacties
11-10-2024 19:20
Hallo Tietema letten jullie op? Deze jongen kan alles, sprinten, tijdrijden en lange solo’s - deze jongen heeft vandaag bijna eigenhandig 20 renners uit koers gezet (OTL)
    11-10-2024 20:05
    Dit is zeker een mooie prestatie. Maar tussen de ronde van Servië en een fatsoenlijke 2.1 koers zit wel wat verschil. Peloton hier van 60 man en 20man OTL in een vlakke koers zegt wel wat over het niveau.

    En hij kan niet alles want berg op heeft ie niet zoveel in de melk te brokkelen.
    11-10-2024 23:38
    Was eerder in het seizoen ook 11e in de Grote Prijs Happy Dog/Happy Cat.

    En nog wat overwinningen in wedstrijden met een minder epische naam.
11-10-2024 22:56
Veling kan aardig fietsen maar dit deelnemersveld is UCI-niveau onwaardig

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine