Nairo Quintana bevestigt deelname aan Vuelta a España

maandag 29 juli 2019 om 13:35
Nairo Quintana bevestigt deelname aan Vuelta a España

foto: Cor Vos

Nairo Quintana heeft bevestigd dat hij komende maand aan de start staat van de Vuelta a España, de ronde die hij in 2016 al eens wist te winnen. De Colombiaan van Movistar, ritwinnaar in de Tour de France, hoopt dat kunstje nog eens te kunnen herhalen.


“Ik ga de Vuelta a España rijden, maar eerst neem ik een paar dagen vrijaf in Colombia”, vertelde Quintana in een interview met ESPN, toen hem naar zijn programma werd gevraagd. Het wordt zijn laatste grote ronde in dienst van Movistar, want na het huidige seizoen trekt de Colombiaan naar Arkéa Samsic.

Over de afgelopen Tour de France zei hij nog: “We hadden er meer van verwacht. We kwamen met een ambitie, maar die hebben we niet kunnen waarmaken. Maar we blijven het proberen. Ik weet niet of ik ooit kan winnen, het enige wat ik kan doen is blijven vechten voor die droom.”

Dit artikel delen:

10 Reacties

Jasperdewaal11 29 juli 2019 om 13:59

Vergane glorie, het is als een kaars die langzaam dooft

Beekman 29 juli 2019 om 14:07

Inderdaad, toch verbaasd het mij dat dit soort gasten een contract voorgeschoteld krijgt waar hij meer verdiend dan bijv. een Tom Dumoulin, althans dat verneem ik uit de media.

Hollow Knight 29 juli 2019 om 18:07

Wat heeft Dumoulin dit jaar en verleden jaar gewonnen? Niet veel…

DonQuijote 29 juli 2019 om 14:09

Oh wat een goed nieuws dat hij naar een franse ploeg gaat. Weg uit Spanje, ik denk zomaar dat dat hem goed gaat doen.

josi 29 juli 2019 om 14:25

Zijn laatste 4 grote ronden: 12e, 10e, 8e, 8e. Misschien dat hij in de Vuelta een paar plekjes beter kan doen, maar ik zie hem niet op het podium komen.

vevie 29 juli 2019 om 14:52

Ik ook niet. Carapaz, Angel Lopez, Kruijswijk, Roglic, Chaves en Pozzovivo zullen het hem nog knap lastig maken. Daarnaast zal het waarschijnlijk weer lastig worden met Valverde en Carapaz die ook kopman zijn

koos1 29 juli 2019 om 16:12

Movistar dus ook naar de Vuelta met drie kopmannen, als dat maar goed gaat…..

lucas14 29 juli 2019 om 17:10

Ze moeten iets verzinnen om het ploegenklassement naar hun hand te zetten

SprintMaster 30 juli 2019 om 10:30

In de Giro ging het juist zo goed met Movistar omdat daar Quintana en Valverde ontbraken. Dit wordt weer drie weken smullen van de rare ploegtactieken. :-)

Super Pozzovivo 31 juli 2019 om 22:15

Eerst de vorm van Carapaz maar aanschouwen in Burgos, Valverde heeft zich warm gefietst in Frankrijk!!