‘Mummie’ Roglic voor de start van rit vier: “Kijken hoe het loopt”

dinsdag 29 juni 2021 om 12:24
‘Mummie’ Roglic voor de start van rit vier: “Kijken hoe het loopt”

foto: Cor Vos

Primož Roglič staat straks flink ingepakt aan de start van etappe vier richting Fougères, na zijn harde schuiver in rit drie met aankomst in Pontivy. Roglič heeft bij zijn valpartij geen breuken opgelopen, maar heeft wel flink wat huid verloren.

De absolute kopman van Jumbo-Visma maakte op tien kilometer van de finish in Pontivy een flinke smakker. Daarbij scheurde hij zijn pak flink aan de linkerflank en liep hij tijdverlies op. Roglič kwam uiteindelijk als 92ste over de finish op 1.21 minuut achterstand van ritwinnaar Tim Merlier (Alpecin-Fenix).

De Sloveen zakt daardoor in het algemeen klassement van de vierde naar de twintigste plek, op 1.35 minuut van gele trui Mathieu van der Poel. “Gelukkig is er niets gebroken. Ik lig wel helemaal open, maar we kunnen doorgaan”, vertelde de kopman na de medische check.

Een dag later deelt de renner van Jumbo-Visma een post op Instagram, waarop te zien is dat hij behoorlijk is ingepakt voor de start. “De situatie is verre van goed, maar ik moest toch lachen bij het lezen van alle steunbetuigingen. De mummie staat vandaag aan de start en we kijken hoe het loopt.”

Dit artikel delen:

47 Reacties

horsm 29 juni 2021 om 12:27

Pfff… lekker fietsen zo.

CechRepublic 29 juni 2021 om 13:34

En al helemaal niet slapen, dus met pijn en veel te weinig slaap verder peddelen. Niet direct een recept voor een TdF overwinning.

Murcia 29 juni 2021 om 12:29

De manier waarop hij met tegenslagen omgaat bewonder ik zeer. Gaat niet makkelijk worden maar respect dat hij als ‘Mummie’ doorgaat.

Tinus1984 29 juni 2021 om 12:29

Wat een held. De handdoek kan je altijd nog gooien.

SprintMaster 29 juni 2021 om 12:31

Je zou de Tour organisatie en UCI president een uur lang dit soort foto’s moeten laten kijken.

Yeez 29 juni 2021 om 12:34

Want? Wat voor invloed had de uci, jury of het parcours op de val van roglic?

Daniel17 29 juni 2021 om 12:38

Het peloton was hartstikke onrustig door het parcours dat eraan kwam?

xistnc 29 juni 2021 om 12:39

Omdat ze wat hebben lopen keten met een pak maandverband?

bartp25 29 juni 2021 om 12:36

Het lijkt mee te vallen. Dat dit niet prettig is staat buiten kijf, en dat hij niet op 100% kan presteren ook. Als je zo kunt liggen met alle schaafwonden en pijn aan je stuitje is een goed teken.

Koers 29 juni 2021 om 12:42

Voor hem wel vervelend dat de tt morgen al is, dat gaat pijn doen.

bartp25 29 juni 2021 om 12:44

Dat gaat inderdaad niet fijn zijn, alle wonden op zijn bil gaan onder spanning komen daarnaast lijkt me dit niet bepaald aerodynamisch. Ook het feit dat dit een kans was om tijd te pakken dat lijkt me nu een missie om tijdverlies te beperken

Turtlehead 29 juni 2021 om 13:02

Hoe ziet het er uit als het tegenvalt (#fotootje van TenDam met bloed inde baard)?

bartp25 29 juni 2021 om 13:30

Feit dat hij kan lachen en zo kan liggen lijkt mij veelzeggend, stukken beter als gisteren in ieder geval. Tegenvallend uitzien zou zijn als hij niet kon bewegen en een grimas op zijn gezicht van de pijn.

CechRepublic 29 juni 2021 om 13:35

Goede illustratie van de subjectiviteit van het woord “meevallen”.

madeinstars 29 juni 2021 om 12:38

Echt een ongelooflijke kop zit er op die gozer. Hoe je geen bewondering voor deze man kan hebben, is mij een raadsel.

jappe666 29 juni 2021 om 12:44

Heeft Jumbo eigenlijk een plan B in het geval Roglic zou moeten opgeven?
Zou WvA dan kopman worden voor geel en/of groen?

molovin 29 juni 2021 om 12:46

Plan B was Kruijswijk, maar dat kan op dag 1 al in de prullenmand. Dat ze Vingegaard lieten wachten gisteren snapte ik echter niet zo. Stond nog goed en heeft ook een goede tijdrit.

Daniel17 29 juni 2021 om 12:53

Vingegaard moet in principe zijn fiets altijd aan Roglic geven bij een valpartij aangezien ze op dezelfde maat rijden.

Dus het is heel begrijpelijk dat hij wachtte.

007 29 juni 2021 om 12:54

Verwacht WVA kopman. De enige die niet hoefde te wachten gisteren.

The Whaler 29 juni 2021 om 13:00

Heb me dat ook afgevraagd. Wat wordt plan C.
In ieder geval voor morgen alles voor Wout voor de mogelijke tijdrit winst en misschien geel. Zou al veel goed kunnen maken, en ik denk toch Vingegaard nu even beschermen. Dat hij gisteren wachtte was vrij standaard maar staat in zelfde tijd ongeveer denk ik met Rogliz? Kan prima tijdrijden dus voor zelfde staat hij morgen top 10 en kan hij als 1e keus uitgespeeld gaan worden. En dan Rogliz als die morgen inderdaad wel tijd verliest, maar wel verderop nog iets hersteld samen met Kruiswijk in de bergen een keer alles of niets laten spelen.

Turtlehead 29 juni 2021 om 13:04

Plan B was Kruissie top 5. Plan C is Giro-scenario: Met Vingegaard top 10 halen, vooraan meestrijden in een aantal etappes, Kuss misschien bergrit winnen, sprintetappe of tijdrit van VanAert.

Voor die top 10 plek (mits hij niet hoeft te knechten) ligt Vingegaard nog prima op koers.

S.t.B 29 juni 2021 om 13:06

Wout in het groen naar Parijs krijgen is inmiddels aardig richting plan A aan het verschuiven.
Vanwege de commerciële belangen op de Belgische markt is dit voor Jumbo misschien zelfs nog een beetje voordeliger.
Persoonlijk zou ik als JV zijnde Primoz eerst nog even zijn heldenrol gunnen, en voor de rustdag met opgeheven hoofd laten afstappen.
Best case scenario zou dan het groen voor Wout in Parijs en het rood voor Primoz in Madrid zijn.

Elvs 29 juni 2021 om 13:09

Een plan B is toch niet zo moeilijk. Met Kuss, Vingegaard en Van Aert genoeg kansen om een etappe of 2/3 proberen te winnen mocht Roglic uitvallen/tegenvallen.

Daar hoef je niet zo lang over na te denken als ploeg lijkt me.

jappe666 29 juni 2021 om 13:17

@S.t.b.: Alleen lijkt Wout die klik voor groen zelf nog niet gemaakt te hebben, gezien het niet meesprinten gisteren. Zou hij zoveel vertrouwen hebben dat hij denkt na alles op geel gezet te hebben in de tijdrit alsnog zijn achterstand voor groen kan goedmaken?

Alfons Haavers 29 juni 2021 om 13:34

Hij heeft nu al een flinke achterstand en toont voorlopig geen enkele interesse voor de punten.

Ik zie Wout dan eerder in de tijdrit het geel proberen te pakken en daarna in Tirreno-modus zo ver mogelijk te raken (hoewel hij daarvoor wellicht de vorm niet heeft).

CechRepublic 29 juni 2021 om 13:38

Door de splitsing die de vak van Roglic opleverde was Vingegaard denk ik toch al iets achterop geraakt. Als hij nog helemaal in de kop had gezeten was hij volgens mij nooit zo snel bij Roglic beland.

PvP 29 juni 2021 om 14:40

Ik geloof niet dat Van Aert zich in de strijd om het groen zal mengen. Hij wil er staan op de Spelen, dan is het nogal risicovol om hier jezelf in alle sprintetappes te smijten. Voor hetzelfde geld lig je dan ook een keer met je kin op de keien, weg Olympische droom.
En voor geel zal hij sowieso tekort komen in het hooggebergte. Laat hem lekker focussen op de tijdritten, en misschien eens uithalen in een uitgekozen bergetappe.

Deel Koeper 29 juni 2021 om 15:24
Quote:
Alleen lijkt Wout die klik voor groen zelf nog niet gemaakt te hebben, gezien het niet meesprinten gisteren.

Van Aert werd ook ergens gehinderd door een val en zat in een 2e groepje. Die was vol aan het sprinten om toch nog in de tijd van Van der Poel en Alaphilippe te eindigen.

Dikke vrouw 29 juni 2021 om 12:45

En wat als hij een grote boodschap moet? In die pamper

Tony 29 juni 2021 om 12:46

Wat een harde kerel. Veel respect voor deze man. Heel sterk in de kop. Vanaf het begin van zijn wielercarriëre ben ik al een grote fan. Veel sterkte Primoz!!!!

Wim Kruithof 29 juni 2021 om 12:56

+1 Samen met Gesink mijn favoriete renner uit het gehele peloton.

S.t.B 29 juni 2021 om 12:49

‘De mummie van Trbovlje’
Als dit nu maar niet zijn wieler nickname gaat worden.
Zou mooi zijn als het megalomaantje Lappartient voor straf deze foto als screensaver moet instellen.

Diepe buiging voor Primoz. De weerbaarheid van die man begint inmiddels mythische proporties aan te nemen.

Alfons Haavers 29 juni 2021 om 13:01

De gunfactor wordt steeds groter bij deze man.

fringale 29 juni 2021 om 13:03

Jumbo hoeft het geweer nog niet van schouder te veranderen maar kan best toch al op twee paarden beginnen mikken, en dus twee truien…

Glorious 29 juni 2021 om 13:07

Kut

Turtlehead 29 juni 2021 om 13:11

Die tijdrit wordt het grootste probleem qua houding denk ik en daarnaast het herstel dat van je lichaam wordt gevraagd een dag of vier, vijf, want dat vreet aan je in zo'n ronde. Misschien dat dat in de eerste week wat makkelijker op te brengen is.
Ik hoop hij toch nog meedoet voor een podiumplek in Parijs.

peervaneynthoven 29 juni 2021 om 13:19

Wat een geweldige kerel! Chapeau voor je instelling Primoz. ik hoop dat je nog redelijkerwijs kunt herstellen en misschien nog wat laten zien. Fan van! Anti-fan van leugenaar Colbrelli, of mocht ik dat niet zeggen? Dan laat ik het achterwege.

Wildebert 29 juni 2021 om 14:24

Roglic een verleden als vlieger, Colbrelli was die soms ijshockeyer?

Guushovd 29 juni 2021 om 13:30

Moeilijk om deze man geen warm hart toe te dragen.

Pole Pole 29 juni 2021 om 13:52

In elke Sfinx schuilt een Mummie.

klimmer999 29 juni 2021 om 13:57

Ik wacht wat hij doet in de tijdrit morgen. Zal een teken zijn voor het vervolg. Maar ik denk ook terug aan zijn verbetenheid in P-N na zijn val.

flipper 29 juni 2021 om 14:03

The Mummy Will Strike Back!

Anton van Valouwe 29 juni 2021 om 14:13

keiharde gast, voorbeeldige prof, komt echt wel goed!

martini151 29 juni 2021 om 14:13

Ik snap eigenlijk nog steeds niet waarom de pakken die ze aanhebben nog niet zo gemaakt zijn dat schaafwonden onmogelijk gemaakt worden. Natuurlijk zullen knieën en ellebogen nog steeds gehavend zijn, maar het moet toch mogelijk zijn om de billen, heupen en schouders beter te beschermen?

Wildebert 29 juni 2021 om 14:19

Betekent Roglic soms zoiets als gerookt vlees? Wat een beste kerel! Hoewel ruimschoots aanwezig, is het verband met een tourzege ver weg.

Panache 29 juni 2021 om 15:07

Betekent Roglic soms zoiets als gerookt vlees = leuke zwarte humor.

Mystery Rider 29 juni 2021 om 14:25

Nog 2 en halve week te gaan…het kan nog alle richtingen uit een eindwinst is nog steeds niet uitgesloten…zelfs Froome kan nog winnen!

Headlines

Materiaalzone

Populair