‘Movistar met El Tridente naar de Tour, Carapaz ontbreekt’

dinsdag 11 juni 2019 om 15:38

foto: Cor Vos

Het Spaanse Movistar moet zijn definitieve selectie nog bekendmaken voor de Tour de France, maar volgens sportkrant AS heeft teammanager Eusebio Unzué zijn huiswerk al bijna klaar. De WorldTour-ploeg rekent net als vorig jaar op El Tridente: wereldkampioen Alejandro Valverde, Nairo Quintana en Mikel Landa.


Girowinnaar Richard Carapaz maakt volgens de Spaanse sportkrant geen onderdeel uit van de Tourselectie. De kans is groot dat de Ecuadoraan als kopman zal worden uitgespeeld in de Vuelta a España. Met Valverde, Quintana en Landa kan Unzué echter rekenen op meerdere wereldtoppers.

De Colombiaan is duidelijk over de hiërarchie binnen de ploeg. “Eusebio heeft gezegd dat ik de kopman ben voor de Tour. Ik hoop dat ik kan rekenen op de steun van mijn ploeggenoten.” Valverde is bereid om te knechten voor Quintana, maar Landa heeft uitgesproken zelf de Tour te willen winnen.

Het is dan ook de vraag of Unzué de rust kan bewaren. De ploegbaas denkt verder aan Andrey Amador, Carlos Verona, Winner Anacona, Marc Soler, Imanol Erviti en Nelson Oliveira. Amador speelde in de Giro d’Italia een cruciale rol voor de latere winnaar Carapaz. Er zal echter nog één renner moeten afvallen.

Voorselectie flag-es Movistar voor flag-fr Tour de France (6-28 juli)
flag-cr Andrey Amador
flag-co Winner Anacona
flag-es Imanol Erviti
flag-es Mikel Landa
flag-pt Nelson Oliveira
flag-co Nairo Quintana
flag-es Marc Soler
flag-es Alejandro Valverde
flag-es Carlos Verona


Definitieve selectie Jumbo-Visma 

Dit artikel delen:

17 Reacties

hartstikkebedankt 11 juni 2019 om 15:42

Zeer onverstandig wat mij betreft om Landa mee te nemen naar de Tour, vorig jaar was het ook allemaal erg moeizaam en gezien zijn recente uitspraken gaat dat weer voor wrevel zorgen.

Ik zou zeggen Landa en Carapaz naar de Vuelta; Quintana met Valverde en Soler naar de Tour.

tdcbolide 11 juni 2019 om 15:45

had Roelandts/Bennati verwacht

maximumniels 11 juni 2019 om 15:50

Ze leren het ook nooit hè. Wordt weer smullen!

Witte Trui 11 juni 2019 om 15:53

Denk dat Verona gaat afvallen. Benieuwd of Landa een vrije rol heeft, of daadwerkelijk zou moeten knechten.

Geit in mijn Kelderman 11 juni 2019 om 15:56

Leuk ploegje, maar die liggen al een minuut achter sky en Sunweb na de ploegentijdrit. Reken daarbij dat Quintana nooit aanvalt en ik heb werkelijk geen idee hoe zij de Tour denken te gaan winnen.

VerstandOpNul 11 juni 2019 om 15:58

Grote verwachtingen vorig jaar, die ploegentactiek ging uit als een nachtkaars, zonder dat ze bij Team Sky met de ogen hoefden te knipperen..

Vincent Lacressonniere 11 juni 2019 om 16:18

Die verliezen 12 minuten in de ploegentijdrit

Jean Dumas 11 juni 2019 om 16:31

Best sterke ploeg voor de TTT hoor.

Vincent Lacressonniere 11 juni 2019 om 22:56

Hoe dan? Oliviera is natuurlijk een beest(je) en Soler kan het en erviti ook. Maar je kopmannen zullen er toch ook aan moeten blijven hangen?

12 minuten is natuurlijk dik aangezet, maar ze gaan gewoon vet verliezen tov een hoop andere klassementsmannen.

Dan maar hopen dat die met z’n allen gaan pokeren en alle verloren minuten weer cadeau geven. Schijnt erg van deze tijd te zijn.

Brabander 11 juni 2019 om 17:26

Ik zie het weer een fiasco worden hoor, met die ‘Tridente’. Teveel kapiteins op 1 schip. De Giro was dan juist weer heel goed uitgespeeld, met 2 kopmannen

koos1 11 juni 2019 om 17:26

Deze (voor)selektie was toch al een tijdje bekend. Logische afvaller zal Verona zijn.
In de bergen zeker een van de sterkste ploegen, al word het afwachten of Landa voor Quintana wil rijden en evt. omgedraaid.

Random wielerliefhebber. 11 juni 2019 om 17:46

Waarom zou Verona logisch zijn? Gewoon de comments boven je napraten…

Amador laten afvallen zou veel logischer zijn, die komt uit de Giro

nickdt 12 juni 2019 om 00:39

Tja, Landa ook, dus je argument is een beetje scheef.

west 11 juni 2019 om 17:56

Het probleem is niet Landa, het probleem is dat Quintana al jaren stilstaat in zijn ontwikkeling. Die is niet meer goed genoeg voor de top-5.

Random wielerliefhebber. 11 juni 2019 om 21:38

Dat zou ik niet te hard zeggen, kon vorig jaar in enkele ritten goed meekomen maar niet constant. Was in Parijs Nice weer vanouds.

Deze tour is hem op het lijf geschreven met veel aankomsten op hoogte. Winnen zie ik hem niet maar podium wel

Chaba 12 juni 2019 om 09:23

El Tridente waarbij Valverde uiteindelijk door de tijd wordt ingehaald, Landa die flink wat energie heeft verbruikt in de Giro en dan heb je nog Quintana die al jaren geleden de tour zou winnen maar toch een beetje blijft hangen en niet helemaal tevreden zal zijn. Dit kan alles of niets worden, maar denk vooral aan het laatste..

Jack2811 12 juni 2019 om 11:00

Dit wordt de tour van de waarheid voor quintana. Vorig jaar natuurlijk mislukte combo giro tour.