Motorrijder in kritieke toestand na zwaar ongeval in Giro

woensdag 9 mei 2018 om 16:43
Motorrijder in kritieke toestand na zwaar ongeval in Giro

De Giro d’Italia is opgeschrikt door een zwaar ongeval. Net voor de start van de vijfde etappe werd een motorrijder aangereden door een auto. Door het ongeval werd het startsein voor de etappe enige tijd uitgesteld.

Een automobilist van ongeveer zestig jaar oud zou in startplaats Agrigento een wegafzetting hebben genegeerd en daarbij een 48-jarige motorrijder hebben geraakt. Een traumahelikopter bracht het slachtoffer naar het ziekenhuis.

Aanvankelijk werd het overlijden gemeld van de aangereden motard, maar volgens recentere berichtgeving ligt de man in kritieke toestand in het ziekenhuis.

De autoriteiten hebben een onderzoek ingesteld. De automobilist is aangehouden.

Dit artikel delen:

17 Reacties

tetedelacourse 9 mei 2018 om 16:47

Dit gun ik niemand. Zowel motorrijder als automobilist niet.

Frits des Jeux 9 mei 2018 om 16:52

@tete als je het goed leest heeft de automobilist gewoon signalen genegeerd.

Uran 9 mei 2018 om 16:58

@ Frits des Jeux dan gun je het als nog niemand

Frits des Jeux 9 mei 2018 om 17:11

Nou volgens mij ben je dan gewoon verantwoordelijk en maak je een slachtoffer. Je bent bij je volle bewustzijn doorgereden. Wat heeft dat met gunnen te maken?

Skedel 9 mei 2018 om 17:34

Met genegeerd impliceer je dat hij de signalen gezien heeft… Wat op mij nogal hufterig over komt om het zo te stellen.

Frits des Jeux 9 mei 2018 om 17:51

@Skedel zo staat het toch in het artikel of niet dan.

achtpuntzes 9 mei 2018 om 17:56

Doe ff normaal frits we weten nog te weinig om een oordeel te vellen

teunster 9 mei 2018 om 18:06

frits, reis anders ff zsm af naar Italie, jij weet het allemaal al blijkbaar. Want het staat in het artikel. Ff printen en ook meenemen. Is handig. Wel even door de Google Translate he?

achtpuntzes 9 mei 2018 om 18:08

Kijk, zelfs het overlijden klopte dus niet in het oorspronkelijke bericht. Dus dan zijn alle andere aannames die al gedaan werden ook voorbarig.

Ik hoop dat ie het redt!

martini151 9 mei 2018 om 18:09

Voor iedereen die de Giro in Italië wel eens heeft bekeken, is het duidelijk dat het daar verre van veilig gaat. Mijn ouders waren gisteren in Cantania en zeiden nog dat het een wonder is dat het allemaal goed is gegaan

xistnc 9 mei 2018 om 18:11

Het negeren van signalen is op Sicilië helaas meer regel dan uitzondering.

Frits des Jeux 9 mei 2018 om 18:36

@8.6 en teunster jullie sugereren dus dat Wielerflits fakenews brengt? Ik ga af op dit artikel en ook andere sites brengen dezelfde strekking over het negeren van signalen. Om mij daar dan vervolgens op af te rekenen geeft eigenlijk al aan hoe zielig jullie zijn. Vooral die reactie van teunster is bizar slecht en schandalig.

Skedel 9 mei 2018 om 18:49

Er word altijd al heel snel gesproken over het negeren van signalen, zonder zich daarbij vragen te stellen.
Dat zegt mij alleen helemaal niets over of deze beste man ook echt signalen heeft genegeerd of gewoon nietsvermoedend het parcours op is gereden.

ssj 9 mei 2018 om 18:51

@FDJ, “zou hebben genegeerd” is niet zo zeker als jij het doet voorkomen. Als ie het inderdaad bewust heeft genegeerd dan is het schandalig en heb ik nul sympathie voor de automobilist. Maar het is nu nog te vroeg om dat te zeggen

oscarito1908 9 mei 2018 om 22:54

Uit de dood herrezen. Knap vanmiddag was hij nog overleden.

Mwielerfan 9 mei 2018 om 23:43

Ik ben ook een keer in Zuid Zwitserland in een wielerwedstrijd beland. Misschien negeerden we signalen maar dan moeten die wel vrij onopvallend zijn geweest.

achtpuntzes 10 mei 2018 om 10:32

@ Frits:
Last van de warmte gisteren?

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair