Montferland organiseert NK Wielrennen 2017

vrijdag 1 juli 2016 om 10:22
Montferland organiseert NK Wielrennen 2017

De gemeente Montferland organiseert volgend jaar het NK Wielrennen. De KNWU heeft dat vandaag bekendgemaakt. Tijdens de KNWU NK wielerweken wordt in verschillende categorieën om het rood-wit-blauw gestreden op de weg en in de tijdrit.

De verschillende wedstrijden om de nationale titel zullen plaatsvinden tussen 17 juni t/m 25 juni in het Gelderse Montferland. De gemeente heeft de ambitie om de fietsgemeente van Nederland te worden en juicht de komst van de KNWU NK Wielersportweken dan ook toe. “Wij verheugen ons op het feit dat het NK naar ons mooie Montferland komt, omdat dit bijdraagt aan onze inspanningen om Montferland nog meer op de kaart te zetten”, zegt wethouder Tanja Loeff-Hageman in het persbericht van de KNWU. “We hebben het volste vertrouwen in de samenwerking met de KNWU om van dit prachtige evenement een succes te maken.“

“Het Montferland leent zich uitstekend om een selectief zwaar parcours uit te tekenen, waar renners met klassementsambities voor de Tour de France zich nog een keer kunnen bewijzen in een heuvelachtige omgeving”, aldus KNWU-bestuurslid Frank van Veenendaal.

Dit artikel delen:

37 Reacties

Romāns Vainšteins 1 juli 2016 om 10:24

Mogen ze dan net over de grens ? Daar ligt nog wel een onderscheidend weggetje.

0
petoi 1 juli 2016 om 10:25

oh lekker in de buurt :)
Lekker rondjes over Peeskesbult, kijken over Gesink nu wel start.

0
Wheely 1 juli 2016 om 10:31

Montferlan? Waar leg dat dan?

0
Diego99 1 juli 2016 om 10:34

Mooie streek met heuvelachtige accenten. Aankomst kan mooi op de muur van Zeddam.

0
Chrys 1 juli 2016 om 10:50

Waar ligt dit ergens?

0
Diego99 1 juli 2016 om 10:54

Achterhoek-> Gelderland vlakbij duitse grens

0
Frits des Jeux 1 juli 2016 om 10:56

Heel blij mee. Ik vond het NK van dit jaar maar helemaal niets. Of zoals Ducrot het noemde het NK van de frustratie. Met een selectief parcours is het veel moeilijker om te controleren.

0
Mathieu Moller 1 juli 2016 om 10:56

Iets ten oosten van Nijmegen en Arnhem, aan de Dutise grens.

0
Frits des Jeux 1 juli 2016 om 11:00

@mathie niet ten oosten van Nijmegen. Het montferland ligt zo’n beetje naast de grensovergang Beek-Elten/Emmerich aan de Autobahn Arnhem- Oberhausen en bij s Heerenberg.

0
Sjohrz 1 juli 2016 om 11:01

@frits des jeux, dat noemde ik het ook maar dan omdat ik naar ducrot moest luisteren

0
Fanny 1 juli 2016 om 11:02

@Wheely en @Chrys
Bos- en heuvelachtige streek aan de Duitse grens grofweg tussen Didam-Doetinchem-Ulft.
Ligt tegen de autoweg A12 Arnhem-Oberhausen (Dld).
http://www.vvvmontferland.nl/

0
JeDaRe 1 juli 2016 om 11:02

Dit gebied verdient zeker meer aandacht, uitstekende keuze! Dit jaar komt de Olympia’s Tour ook in de buurt (Elten).

0
Busted 1 juli 2016 om 11:08

Aan de grens, onder Doetinchem, even googlen jongens. Mooi gebied voor een NK!

@RV Dat stukje even snel annexeren :)

0
Romāns Vainšteins 1 juli 2016 om 11:20

@Busted : Ik ga er binnenkort alvast wel even tegen een hekje pissen.

0
Chrys 1 juli 2016 om 11:21

@iedereen
Dank! Heb het ook nog even gegoogled (uiteraard), maar jammer dat het niet in het artikel vermeld staat. Het gebied is bij mij in ieder geval niet bekend, maar zo’n NK biedt wel mogelijkheden om de bekendheid te vergroten :)

0
Fanny 1 juli 2016 om 11:31

Er kan hier voor de ITT een schitterend afgesloten bos- en heuvelachtig parcours met de Peeskesbult erin aangelegd worden in dit bij velen onbekende streek Montferland.
Dit jaar zal er voor het eerst de internationale Olympia's Tour (U23) ITT plaatsvinden van 18,5 km.
Overigens zijn hier ook mooie MTB routes waarvan vele wielerliefhebbers gebruik maken, maar dat terzijde.
Elk jaar wordt er dan ook een wielerfestival gehouden (http://www.wielerfestivalmontferland.nl/?file=home)
Dus nmm een zeer goede keus van KNWU om hier de NK weg- en ITT te laten plaatsvinden na 2 "vlakke parcoursjaren".
Er zijn hier in de omgeving zeer veel mogelijkheden om een mooie lange NK wegwedstrijd uit te zetten met o.a. natuurlijk de streek Montferland met zijn Peeskesbult, Eltenerberg (D) en de "muur" van Zeddam bij de molen en wat verder weg de Posbank (hoge Veluwe) en Berg en Dal (ten oosten van Nijmegen), Rijkswald bij Kleef (D) en de weg aan de Rijn tussen Tolkamer en Spijk (hier komt dus de Rijn Nl binnen) met kans op waaiers.
Kortom er kan een leuk selectief parcours uitgezet worden.

0
lnnrt 1 juli 2016 om 11:44

Mooie streek volgens mij, maar een selectief parcours? Als dit http://heuvelsfietsen.nl/Montferland/Muur_van_Zeddam.php de scherprechter moet worden, dan valt dat toch wel mee zou ik zeggen.

0
Wheely 1 juli 2016 om 11:51

@iedereen: Dank, werkelijk waar nog nooit van gehoord, wel eens in Hummelo en omstreken geweest. Kan me voorstellen dat het er prima fietsen is.

0
achtpuntzes 1 juli 2016 om 11:58

leuk, mooie omgeving. maar zullen we het in plaats van over heuvels het gewoon over licht golvend landschap hebben?

0
Fanny 1 juli 2016 om 12:00

@Innert
De muur stond dan ook tussen haakjes.
En alles is beter dan die laatste 2 vlakke parcoursjaren van het NK.

0
Romāns Vainšteins 1 juli 2016 om 12:01

Als ze dat ding in hoch Elten meepakken gaat het echt wel op een lint hoor, je rijdt met de Nederlanders en niet een volledig afgetraind profpeloton. Leuke kans voor de ronderenners om eens te winnen dan.

0
sooike 1 juli 2016 om 12:36

Het enige echte Nederlandse wielerparkoers ligt in Limburg en dat blijft zo! Maar ja, Montferland (??) levert de grootste zak met centen !

0
Imbatido 1 juli 2016 om 12:54

Mooie omgeving voor een NK. Het is geen Zuid-Limburg, maar de Muur van Zeddam en de Peeskesbult zijn toch wel klimmetjes die na een 240 kilometer door kunnen wegen. Het rondje zal vrijwel zeker zoiets zijn als de finale van de Henk Lubberding Classic de laatste jaren, dat zijn circa 160 hoogtemeters per ronde. Als ze dat rondje eens 17 keer rijden dan zit je toch al aan 2700 hoogtemeters. Wellicht te lastig voor de sprinters, maar niet lastig genoeg voor de echte klimmers. Kan dus alle kanten op.

Het parcours zal zoiets worden als dit:
https://www.strava.com/segments/5345865

Vorig jaar in de Medio Fondo werd ongeveer hetzelfde rondje gereden.
https://www.youtube.com/watch?v=7EigeImROdg&t=7m24s

0
betonmolen 1 juli 2016 om 13:03

Fiets er wekelijks. Prachtig gebied maar om nu te zeggen zwaar…ok voor mij maar voor een prof moet het toch niet te zwaar zijn. Idd hoch elten erbij zorgt misschien voor een schifting.

0
KeesD 1 juli 2016 om 13:06

Laat ze de Elterberg er maar bij tussen plannen… met daarna nog 6km tot de streep in bijvoorbeeld Zeddam met nog een keer het Peeske geeft dat gegarandeerd een leuke koers.

0
  • 1
  • 2

Net binnen

Populair

Materiaalzone