Mollema: “López gaat nog een lastige klant worden”

vrijdag 31 mei 2019 om 17:41

Bauke Mollema hield stand bij de favorieten in de negentiende etappe van de Giro d’Italia. Hij zag alleen zijn achtervolger Miguel Ángel López 44 seconden inlopen. “Onderaan moest ik bijna passen. Gelukkig kwam ik snel meer terug en kon ik bij dat groepje blijven. Goed, op López wel tijdverlies, maar meer dan bij de rest blijven zat er vandaag niet in”, zegt Mollema kort na afloop.

“López komt wel heel dichtbij nu, dat gaat nog een lastige klant worden”, aldus de kopman van Trek-Segafredo. De voorsprong van Mollema (vijfde) op López (zesde) bedraagt nog maar 26 seconden, met de zware Dolomietenrit van zaterdag en de tijdrit van zondag voor de boeg.

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

17 Reacties

Jean Dumas 31 mei 2019 om 17:53

Typisch Mol, zonder zware koers onderweg verteert ie de explosies niet zo goed. Heb er vertrouwen in voor morgen, maar je verliest snel een minuut.

Jack2811 31 mei 2019 om 18:05

Die minuut kan die met een fantastische tijdrit zo weer terug pakken op MAL

SprintMaster 31 mei 2019 om 18:07

Wel erg makkelijk hoe Lopez op een dikke 5km meer dan 40 sec. pakt.

Multispeed 31 mei 2019 om 18:21

Ik denk dat hij zijn plek morgen kwijtraakt aan MAL, maar met de tijdrit in het vooruitzicht kan het nog alle kanten op.

Kelder is de Man 31 mei 2019 om 18:28

Kan m niet teveel geven morgen. Die tijdrit is ook maar een dubbele proloog.

Gilberto 31 mei 2019 om 18:37

Natuurlijk ook geen kwestie van ‘geven’

nickdt 31 mei 2019 om 18:42

Zelfs dan heeft MAL minimaal een minuut extra nodig op Mollema.

Kelder is de Man 31 mei 2019 om 18:49

nickdt
Ok.. hopelijk heb je er meer verstand van dan ik:)

Lennimator 31 mei 2019 om 18:40

Go Bauke, go. Vrij naar Forrest Gump

Titaantje 31 mei 2019 om 19:45

Gelukkig is Lopez ook een beetje een jojo. Kan morgen zomaar vroeg gaan maar ook achter de eerste groep favorieten eindigen. Mollema kan beter niet proberen hem te volgen, maar gewoon in zijn eigen stijl aanklampen en dan eigen tempo rijden. Die 5e plek raakt hij denk ik kwijt, maar wie weet kan hij de schade beperken en hem in de ITT terugpakken.

Kosmonaut 31 mei 2019 om 20:15

Lekker boeiend of je nou 5e of 6e wordt….

joowii 31 mei 2019 om 20:40

Ja best wel eigenlijk

Polleke 31 mei 2019 om 20:49

Ze rijden anders wel de longen uit hun lijf voor plek 5, 6, etc…

maklukzat 31 mei 2019 om 21:51

Gelukkig denken verreweg de meeste renners daar anders over.

oscarito1908 1 juni 2019 om 00:39

Top 5 of top 10 is echt wel belangrijk. De etappe van morgen moet Mollema beter liggen.

Pascal De Kooning 1 juni 2019 om 05:35

Mollema wil nog wel eens aan het eind van een grote ronde er door heen zakken. Ik denk bijv aan de Tour van Bau en Lau. Ik zie hem nog wel een plekje zakken..