Moddermaestro Wout van Aert rijdt concurrenten op een hoop in Wereldbeker Dendermonde
foto: Cor Vos
zondag 5 januari 2025 om 16:13

Moddermaestro Wout van Aert rijdt concurrenten op een hoop in Wereldbeker Dendermonde

Wout van Aert heeft op indrukwekkende wijze de Wereldbeker Dendermonde op zijn naam geschreven. De Belg van Visma | Lease a Bike werd voor de start al beschouwd als de grote favoriet voor de zege en stelde zeker niet teleur. Van Aert reed in de derde ronde weg van zijn laatste belager Emiel Verstrynge en soleerde naar zijn tweede seizoenszege in het veld.

Wielerliefhebbers keken er reikhalzend naar uit: in het Oost-Vlaamse Dendermonde zouden Mathieu van der Poel en Wout van Aert nogmaals de degens kruisen in het veld. Alleen: de wereldkampioen moest de wereldbekercross in extremis toch van zijn wedstrijdprogramma halen. Van der Poel liep bij een ongelukkige schuiver in de Azencross van Loenhout een ribblessure op en blijkt nog altijd niet in staat om voluit te crossen.

Van der Poel wilde aanvankelijk zijn beslissing nog uitstellen, maar besloot toch tijdig zijn forfait te communiceren. Normaal gezien was de Nederlander altijd de grote favoriet geweest om in Dendermonde te winnen. Hij is immers de alleenheerser, sinds hij zijn terugkeer naar de cross maakte. Nu waren de meeste ogen dus gericht op Wout van Aert, die het in zijn derde cross van het seizoen nu vooral moest opnemen tegen landgenoten Toon Aerts, Michael Vanthourenhout, Eli Iserbyt en Thibau Nys.

Van Aert komt onder stoom
Van Aert was dus de torenhoge favoriet om de cross naar zijn hand te zetten, maar kende geen al te beste start. De renner van Visma | Lease a Bike moest de wedstrijd in de eerste ronde dan ook ondergaan, al wist hij wel gestaag op te schuiven. In de tweede ronde wist hij zijn wagonnetje aan te haken bij koplopers Pim Ronhaar, Toon Aerts en Emiel Verstrynge. Deze vier renners begonnen met een mooie bonus aan de derde ronde.

Verstrynge en Van Aert al lopend door de modder – foto: Cor Vos

De eerste achtervolgers – met Kevin Kuhn, Joran Wyseure, Corné van Kessel en Mees Hendrickx – reden op dat moment al ruim twintig seconden in het krijt. Nog wat verderop zagen we Michael Vanthourenhout en Thibau Nys. De leider in de Wereldbeker en Europees kampioen waren door een lekke band ver teruggeslagen, maar gaven de moed niet op en waren inmiddels bezig aan een ferme inhaalrace.

Een masterclass in de modder
Het speelde zich echter wel af in de schaduw van een superieure Wout van Aert. De koploper wist met zijn krachtige looptred en al even machtige passages door de modderstroken alsmaar verder uit te lopen. Naaste belager Verstrynge wist het verschil aanvankelijk nog te beperken tot een vijftiental seconden, maar verloor daarna toch steeds meer terrein. Na vijf ronden was de voorsprong van Van Aert al gegroeid richting de vijftig tellen.

De wedstrijd lag met andere woorden al relatief snel in een beslissende plooi, want Van Aert liet zich de kaas niet meer van het brood eten. De 30-jarige coureur bleef in de laatste ronden – een schuiver daargelaten – zo goed als foutloos en had alle tijd om zijn zegegebaar te maken. Verstrynge wist op zijn beurt dan weer zonder problemen zijn tweede plaats veilig te stellen.

foto: Cor Vos

Spannende strijd om plek drie
En de strijd om plek drie? Die lag nog volledig open in de laatste twee ronden. Aerts leek de situatie onder controle te hebben, maar verloor in het laatste kwartier toch wat van zijn pluimen en werd nog voorbijgereden door Wyseure. Was die laatste dan op weg naar het podium? Het gevaar kwam in ieder geval niet meer van de moegestreden Aerts, maar wel van Vanthourenhout, die zijn inhaaljacht nog hoopte te belonen met een podiumplaats.

Wyseure liet zich echter niet meer van de wijs brengen en hield al bij al ‘eenvoudig’ stand in de strijd om plaats drie. Aerts werd nog vierde, Vanthourenhout kwam na een mindere slotronde als vijfde binnen. De renner van Pauwels Sauzen-Cibel Clementines gaat echter nog wel altijd aan de leiding in de Wereldbeker en heeft – met nog drie manches te gaan – de beste papieren om het regelmatigheidsklassement te winnen.

Shirt for ODRC EENDAG

UCI Cyclo-cross World Cup 2024-2025

Men Elite
RIDE Magazine
107 Reacties
05-01-2025 16:20
Het commentaar van van Gucht was er ver over vandaag. De geilheid waarmee hij WVA het niveau van VDP probeert aan te praten: tenenkrommend sportnationalisme. Fantastische cross van WVA trouwens, dat zeker.
    05-01-2025 16:23
    Absoluut
    05-01-2025 16:25
    Geeft toch gewoon commentaar.
    Als VdPoel rijdt zonder Van Aert aan de start, durven ze ook wel speculeren waar Van Aert zou eindigen.
    En ze geven echt ook wel veel bewondering voor VdPoel bij zijn crossen.
    Tevens durvden ze eerlijk zeggen dat Mathieu wss ook wel ging winnen vandaag.

    Ze proberen gewoon het duel (dat al 10jaar duurt) in leven te houden bij gebrek aan echte duels in de modder. En ze doen het op een 'correcte' manier...
    05-01-2025 16:36
    Dat doet van Gucht ook met geilheid bij van Empel maar dan internationalistisch.
    05-01-2025 16:36
    Ik weet nog wel een andere dame waar de geilheid bij Ruben de overhand gaat nemen.
    05-01-2025 16:42
    Het duo Ruben en Paul hoor ik juist heel graag. Als Karl er maar niet bijzit met zn ingestudeerde volzinnen en geblêr voor zijn eigen geschiedenismomentje.
    05-01-2025 16:45
    @FW07, bij wie dan? ;-))
    05-01-2025 16:47
    @Puddingbenen Twee minuten luisteren naar de Turbocross maakt zelfs geile puberjongens ongemakkelijk over hoe Ruben tekeer ging.
    05-01-2025 16:50
    @FW07,
    De schilder hoefde inderdaad de commentaarcabine niet te witten na de turbocross... geloof wel dat polleke af en toe dekking moest zoeken.
    05-01-2025 22:33
    Monsieur 61 Dat je hiermee komt. Dit al lang wijd en zijd bekend.
    Van Gucht doet er zo vaak flink naast. Een glijer en slijmbal vooral bij zijn natte droom Ine Beijen..
05-01-2025 16:56
Goede en verwachte overwinning van Van Aert op zo’n parcours. Hier absoluut de beste. Wel kampioen onwaardig om een grappig bedoelde opmerking te maken over een “lichte” ribblessure. Heeft hij niet nodig, maar zegt wel weer genoeg.
    05-01-2025 17:06
    Matje zit onder de huid bij Wout. En niet zo'n klein beetje.

    Als ik van Matje was dan zou ik er bij de aankomende crossen nog een laagje bovenop doen. Gewoon om de twijfel in het hoofd van Wout nog wat groter te maken.
    05-01-2025 17:26
    Het mooie is dat Mathieu al 3 keer Vlaanderen en 2 keer Roubaix op zak heeft. Hij hoeft niet zo nodig en kan wachten in koers. Wout niet. Wout moet. En dan zijn fouten zo gemaakt
    05-01-2025 17:26
    Hier toont Wout maar weer eens zijn ware 'aard', hoe een renner
    die hier niet aanwezig was alsnog in zijn hoofd blijft rondspoken en
    zich zelfs verlaagt tot een opmerking over diens ribblessure.
    05-01-2025 17:28
    En dan mvdp die het in een interview op sporza heeft over meer positiviteit en verdraagzaamheid, jullie belichamen dit volkomen ocharmpjes toch weer.
    05-01-2025 19:32
    @BADGIO : Dat was juist een heel leuke opmerking van unze zuiderbuur Vanaerd
    05-01-2025 20:03
    Zelden heb ik een hoop mensen een uitspraak gezamenlijk zo weten te misinterpreteren, maar dat is dagelijkse kost hier op Wielerflits.
    05-01-2025 22:43
    Trieste opmerking van MJO, de geestelijke armoede.
    Wout zegt niets ten nadele van MvdP. Hij maakt overduidelijk een grap dat hij toen hij in de ochtend naar buiten keek ook liever een kwetsuur gehad had ik niet in dat hondenweer aan de slag te hoeven.

    Wanneer er dan zo op reageert ben je of dom of bent op zoek naar controverse.
    PS ik volg Matje al 16 jaar van de tijd dat ik nog toefjes deed met A3. Zelfs hij fronst zijn wenkbrauwen bij zulke idiote interpretaties.

    https://sporza.be/nl/2025/01/05/wout-van-aert-grapt-na-kletsnatte-parcoursverkenning-in-dendermonde-had-ik-maar-een-kleine-ribblessure~1736080113265/
    05-01-2025 23:09
    Het klonk vooral als een relaxed klein grapje bij van aert. Maar toch dat je überhaupt zoiets zegt zegt toch ook wel iets. En we weten van andere keren dat vdp en de ronde toch diep bij wout zitten, dat hij die echt moet winnen, of roubaix. Hoe hard hij ook roept niets te hoeven, zijn keuzes om wk over te slaan verraden anders. En het heeft ook een hoog we hebben vertrouwen in voetbaltrainer gehalte
    05-01-2025 23:19
    Lollig, ook de laatste reactie toont het gelijk van MvdP en WvA aan. Dat media en of volgers vaak belachelijke conclusies trekken en zaken zoeken die niet eens spelen, ook niet tussen hun.

    Supporter synoniem voor een waas voor de ogen.
    05-01-2025 23:32
    Wat zijn toefjes doen met A3?
05-01-2025 16:47
Wel leuk dat ook als VDP er niet bij is , 90 procent van de reacties toch nog over hem gaan. En dan maar afgeven op een Belgische commentator die geniet van een Belgische topcoureur. Het is allemaal simpel. Beiden zijn top. In rechtstreekse duels , in koersen die beiden met stip hebben genoteerd , komt Mathieu vaak als overwinnaar uit de bus. Dat is nu eenmaal een feit. Maar Wout is gewoon ook heel goed. Het is tenenkrommend hoe neerbuigend wordt gedaan over het podium vandaag. Verstrynghe komt in dit soort crossen tot zijn recht . Ook al derde in Namen en derde in Baal. Weysure rendeert ook op zware parcoursen.
    05-01-2025 23:05
    Ik vond dat het veel te weinig over vanthourenhout ging
    05-01-2025 23:36
    Zotvankoers 10 duimpjes.
    Reactie Mwielerfan 0.

    Tja.
05-01-2025 17:20
Leuk crosseizoen dit jaar. WvA duidelijk de sterkste vandaag. Eurosport duo prima commentaar. Mooi podium en Nys toch wel erg wisselvallig.

Aan WF om eens die structurele zeikacties weg te halen, maar dat doen ze al jaren niet meer.
    05-01-2025 17:26
    Wat is er leuk aan dit cross seizoen?
    Als Mathieu mee doet wint ie op 1 been.
    Als Wout mee doet en er is genoeg modder wint ie op 1 been.
    Als geen van beide mee doen, zit je naar de keukenkampioen divisie te kijken. Misschien spannend als je voor 1 van de ploegen supportert, maar niet hoogstaand qua niveau. Daar loopt buiten de landsgrenzen niemand warm voor.

    En mooi podium? Bij de dames durf ik dat gerust te zeggen. Met de wereldkampioene, de Nederlands kampioene en leidster in alle klassementen, en de wereldkampioene MTB. Maar om een podium met Verstrynge en Wyseure een mooi podium te noemen... daar denk ik toch anders over (al gun ik het die jongens van harte).

    Maar ik zal wel weer zeiken...
    05-01-2025 17:29
    Ja je bent inderdaad weer veel te hard aan het janken.
    05-01-2025 17:35
    alle crossen haalden niveau en waren vermakelijk, behalve degenen waar belgen vooraan eindigden
    05-01-2025 17:44
    Pudding heeft hier gewoon een punt natuurlijk. Ik geniet overigens wel van wout en matje, omdat ze zo buitengewoon goed zijn in het veld. En de rest? Tja, allemaal niet serieus te nemen natuurlijk.
    05-01-2025 17:59
    Het staat natuurlijk buiten kijk dat Van Aert en Van der poel boven de rest staan. Maar dat doen ze ook op de weg ( met uitzondering van Pogacar).

    Dat het keukendivisie is zonder hen vind ik eigenlijk ook belachelijk argument. Of ze nu 7min of 7m10s over een ronde doen, dat verschil zie je niet.
    En natuurlijk is Van der Poel een acrobaat op een fiets. Maar een Vanthourenhout of Sweeck moeten nauwelijks onderdoen qua techniek hoor. Ze trappen gewoon minder vermogen.

    Over het podium: je moet ook gewoon de jeugd de kans geven om door te groeien.
    Op het WK bij de mannen had je in de laatste 10jaar slechts 3 verschillende winnaars, bij de vrouwen heb je er 7.
    Op het NK bij de mannen heb je in 10 edities 3 winnaars gehad, bij de vrouwen heb je er 5.
    Het mannen wordt gewoon gedomineerd door een paar enkelingen, dan kun je ook zeer moeilijk een 'palmares' verzamelen.
    De dames zitten nu met een uitstekende jonge lichting die elk wel wat winnen. Voor hetzelfde geld had Vos zich jarenlang 100% op cross gefocust en wonnen Brand, Van Empel en Pieterse ook maar de 'kruimels'.
    05-01-2025 18:14
    “…alle crossen haalden niveau…”

    Heb juist het idee dat het niveau dit seizoen bij zowel de mannen als de vrouwen lager is dan de afgelopen jaren. Veel toppers en subtoppers die worstelen met vorm, zoals Van Empel, Van der Haar, en Iserbyt. Veel talenten die om verschillende redenen niet kunnen voortbouwen op hun belofte, zoals Van Anrooij, Nys en Ronhaar.
    05-01-2025 18:23
    Ik vind het niveau ook echt niet zo geweldig.

    Welke van de veldrijders heeft buiten het veld ook maar enigszins laten zien met de top mee te kunnen, op de weg of op de MTB? De enige is Nys, maar die is (nog) niet op het niveau van de toppers, en ook (nog) niet van het laagje net daaronder.

    Maar de rest komt overal te kort. En daarvoor blijven ze ook in de Belgische niche die veldrijden heet (of baggerfietsen). Het zijn gewoon profs die leven en eten voor hun sport, net als de spelers van de KKD. Maar gewoon dat beetje extra missen.

    Maar dat is hoe ik het zie.
    05-01-2025 18:44
    Probeer eens zelf een rondje te fietsen met die keukenkampioenen. Je braakt bloed na 2 minuten.
    05-01-2025 23:12
    @pudding zeg je dat ook bij roubaix? Pogacar is er niet en de echt grootste renners van de sport klassement mannen ontbreken sowieso geheel.
    05-01-2025 23:42
    Laatste man. Dat zouden aantal redactie leden ook graag doen.
    Echter er is ook vrees dat veel modereren bezoekers verjaagd. Views en clicks make the world go round. Anders zouden aantal azijnpissers hier al lang gecorrigeerd zijn.
05-01-2025 16:34
Eigenlijk was dit gewoon een baggercross. Niet echt om aan te gluren. Gewoon een uur stoempen in de modder, waarbij iedereen er na 2 minuten exact hetzelfde uit ziet. Enkel VdHaar en Iserbyt herken je nog terug vanwege hun gestalte.

Niks geen artistieke hoogstandjes zoals in andere crossen. Een beetje alsof je Michelangelo een roller en een pot bruine verf geeft, en verder niks...
    05-01-2025 16:41
    Qua fiets-virtuositeit is dit inderdaad niet fraai. Maar ook dit soort crossen hebben hun plaats. Dendermonde hoort er zeker bij.
    05-01-2025 16:43
    Ook dit is cross maat.
    05-01-2025 18:00
    Het zou mooi zijn als er een behandeling bestond voor het soort totale humorloosheid als hierboven tentoongespreid, maar ik vrees het ergste…
    05-01-2025 23:02
    Een groenendaal die nauwelijks herkenbaar onder de modder zit, dat is zo prachtig aan de cross. Al dje nep bruggen en nep balken en nep zandbakken en wasbord mogen van mij weg en niet alleen sportvelden pakken, gewoon echt door het veld. Veel mooier. Dit is veel meer cross dan snelle parkjes die niks met veld te maken hebben zoals Heusden zolder. Geef mij maar Namen Koppenberg Kokszijde Zonhoven
05-01-2025 16:25
Geen gejammer over gebrek aan spanning om de winst vandaag zeker?
    05-01-2025 16:31
    Zullen weinig tv’s uitgegaan zijn vanwege “saai”
05-01-2025 16:28
WvA die Verstrynge en Wyseure klopt ... knap.
    05-01-2025 16:32
    Verstrynge en Wyseure die Aerts en Vanthourenhout kloppen... knap!

    Zo kan het ook.
    05-01-2025 16:33
    Heeft hij Vanthourenhout, nys en iserbyt niet geklopt? kansloze reactie dit weer
    05-01-2025 17:21
    Altijd maar zeiken, hopeloos figuur ben je dan.
    05-01-2025 22:58
    Nou ja je ziet wel duidelijk dat van der haar iserbyt, nijs, vanthourenhout beetje op het einde lopen van hun krachten, tegen een verse kracht die zijn derde wedstrijd rijdt sinds september.
05-01-2025 16:43
Ik dacht dat veldlopen een andere sport was
    05-01-2025 17:14
    Het viel nog wel mee als je terug kijkt naar de WK-s van 1979 (Saccolongo) en 1986 (Lembeek)
    05-01-2025 17:22
    Ja, en het wk van 1373, toen er nog geen fietsen waren, en ridder Woefdram 5 ronden met een paard op zijn nek rondliep.
    05-01-2025 17:28
    LOL Zeeboe! hier kon ik wel om schuddebuiken!
    05-01-2025 17:31
    Ze hebben 90% vd tijd kunnen fietsen. Althans toch diegene die er voor gemaakt zijn. De anderen moeten wat meer lopen. Net zoals in koksijde waar sommige rijders dubbel zo lang moeten lopen als een vdp of sweeck
    05-01-2025 23:05
    Beloften wk 1372 dan, de nog veel meer getalenteerde schildknaap Woefdras kwam helemaal niet meer door de modder en besloot ter plekke zijn paard te slachten ipv over de trappen te tillen. Vanwege de pest was er dat jaar ook nauwelijks eten verbouwd voor mensen laat staan voor paarden.
05-01-2025 16:31
Heb even op de Belg gekeken…..bah bah. Hereygers nog enigszins normaal. Maar die van Gucht. De domheid zelf om Zonhoven en dit te vergelijken. En dan wordt Verstrynge tweede…. Mooie overwinning maar plaats die wel even in het juiste perspectief.
    05-01-2025 21:01
    Ik ergerde mij ook mateloos aan de vergelijking zonhoven vs dendermonde, je kan enkel vergelijken als ze samen in dezelfde cross rijden…
    05-01-2025 22:59
    Essen deed het me meer aan denken
05-01-2025 16:15
Ik noem het maar ff:
Van Aert gaat nu toch WK rijden vanwege de makkelijke winst en “blessure” van VDP. VDP degradeert hem vervolgens weer op het WK, en Van Aert krijgt weer een mentale tik voor de voorjaarsklassiekers. Tactiek? ;)
    05-01-2025 16:17
    Van Aert weet ook wel dat dit zijn cross is. Heeft MvdP hier al twee keer ruim en makkelijk geklopt.
    05-01-2025 16:31
    @yogibear: Van aert zal zich inderdaad geen illusies maken. In 2020 rijdt hij van der poel in Dendermonde op bijna 3 minuten, terwijl het niveauverschil in die winter minimaal was. Dit is gewoon de perfecte cross voor Van Aert
    05-01-2025 22:53
    Alleen in het jaar dat vdp geblesseerd was aan de rug had van aert het makkelijk
05-01-2025 16:28
Goeie prestatie van Wout. Maar pas op: dit was nog lang geen Regenboog niveau wat pintenpakker Ruben ons wel probeerde door de strot te duwen.
    05-01-2025 22:45
    Dat weten we en weet Wout ook. Dat van Gucht een pintenpakker is.
05-01-2025 16:32
Verwachte winst van Van Aert, maar je moet het toch maar doen. Vooral weer genoten van de Vlaamse hoop van Ruben voor een WK-titel en die arme Wout die dit nog weken moet aanhoren.
05-01-2025 17:35
Zoveel jankers op deze site. Vraag mij af wat er gaat gebeuren als vdp eens echt iets ernstigs voorheeft zoals wout roglic vingegaard bernal of remco en velen anderen voor hen
    05-01-2025 18:31
    Zoals toen hij zes meter naar beneden viel op de OS en zijn rug ernstig blesseerde?

    En geblesseerd raken door valpartijen, ligt soms ook gewoon aan renners zelf.
    05-01-2025 18:41
    Die monsterlijke val op de OS kan wel vergeleken worden met de val van Remco in lombardije in 2020 van die brug ja. Al heeft mvdp ook al wel wat knieoperaties achter de rug in de beginjaren van zijn carrière dus hij heeft vooral 8-9 geleden zijn dosis pech wel gehad.

    De tendens is wel dat er absoluut niet met het leed van mvdp mag gespot worden, ook niet in de vorm van een mopje, dat mag enkel met het leed van wva.
    05-01-2025 19:22
    Vroeg of laat komt het calimero syndroom weer helemaal bovendrijven. Niet waar Wieler Joke?
    05-01-2025 21:09
    En hoe zit het dan met uw down syndroom Reiger? Die personen hebben meestal ook overdreven adoratie voor hun helden en praten tegen hunzelf zoals jij vaak met uw 5 accounts op wielerflits.
    05-01-2025 21:17
    Kun je misschien enkele alter ego’s van mij opsommen? Succes!
    Edit: nu het heel stil blijft, 1 andere moet toch wel genoemd kunnen worden door jou?
    05-01-2025 22:36
    Die val op de os is natuurlijk niet te vergelijken met wat andere toppers al hebben meegemaakt. Denk zelfs dat hij diezelfde avond al ontslagen was uit het ziekenhuis
    05-01-2025 23:14
    Vdp heeft al jaren last van rug, voornaamste reden dat wout één seizoen ook regelmatig kon winnen. Wel zo fijn natuurlijk want in de monumenten wil het ook maar niet, behalve die keer dat ze door corona onder de 200km waren en dus meer vergelijkbaar met semi klassiekers waar van aert wel wereldtop is net als etappes van 180km in grote rondes.
    05-01-2025 23:28
    Edit redactie: Doe normaal, speel niet op de man.
    06-01-2025 07:31
    Reiger je lijkt gewoon vrij hard op mvdp fan en puddingbenen, ik kan ook mis zijn natuurlijk en in dat geval moet ik mij excuseren (ook van dat down syndroom meen ik natuurlijk helemaal niet).
05-01-2025 19:58
Haha …heb meer dan 100 criteriums gewonnen. Omloop van de baronie, ster van Zwolle, ronde van Limburg, en destijds alle klassiekers top 10. Heb bij gazelle, meubeldroom, Concorde gereden
    05-01-2025 20:28
    Poe poe Petokkie! Waarom zet je dan niet je echte naam erbij? Ouwe kermiskoersen fixer.
    05-01-2025 23:25
    Je moet al echt jezelf haten werk je in de sportwereld of ex sporter om hier je echte naam erbij te zetten. Reden waarom velen niet eens zo'n site bezoeken. Hooguit zelden en al zeker niet de reacties.
05-01-2025 16:24
Toch prachtig! Zo’n pure moddercross uit de oude doos.
    05-01-2025 16:47
    Ik heb het een kwartier volgehouden. Best knap als zeg ik het zelf
05-01-2025 19:19
Jeee wat een reacties zeg! En waarschijnlijk zelf nooit een rug nummer op gehad puddingbeen ? Of iig geen niveau gehad want dan zou je wel anders praten
    05-01-2025 19:22
    Want? Mag je alleen zelf iets vinden als je net zo goed bent als zij? Wel, dan stel ik voor dat iedereen die hier een mening geeft gewoon zijn bek moet houden. Want ze hebben immers geen van allen ooit echt een rugnummer opgespeld en een degelijk niveau gehaald. Misschien een hoge uitzondering daargelaten.

    Want vertel anders even over jouw ervaringen als toprenner, Petakki. Ik ben heel benieuwd waar we jou terug kunnen vinden in de uitslagen.
    05-01-2025 19:26
    Touché Puddingbenen
    05-01-2025 23:18
    Petachi heeft menig tour rit, groen, san remo en oneindig aantal giro ritten gewonnen. Maar geen tv crossen, toch meer de afdeling van pontoni en bramati
    05-01-2025 23:30
    Edit redactie: Doe normaal, speel niet op de man.
05-01-2025 16:17
Op de technische stroken was Ieserbietje beter.
05-01-2025 20:30
Moet dat dan ? Insiders weten het wel hoor.
    05-01-2025 23:19
    Maar voor de niet insiders is het een tamelijk slecht argument. Tevens heb ik nog veel meer Bordjes sprints gewonnen (al was het vaak zonder echte tegenstand)
05-01-2025 16:27
Aardge cross maar zeker niet de leukste van de de drukke twee afgelopen weken. Voor mij vooral door de licht tegenvallende Toon Aerts en het teleurstellende verloop voor Thibau Nys.
    05-01-2025 22:56
    Nijs is toch gewoon op zijn gemiddelde niveau van afgelopen weken?
05-01-2025 17:06
Wva en/of Visma winnen al 4.5 jaar geen monumenten of wk. 4.5 jaar !? Enkel de 'kleinere' wedstrijden, leuk maar niet goed genoeg, als jezelf je de beste ploeg ter wereld noemt.
    05-01-2025 17:14
    De kleinere wedstrijden zoals de Tour?
    05-01-2025 17:17
    Mwah, paar klassementjes. Iedereen weet toch dat het wielrennen om de klassiekers draait!
    05-01-2025 17:18
    Grote rondes tellen blijkbaar niet mee.
    05-01-2025 17:43
    Ok leuk maar… Wat heeft dit te maken met een ouderwetse zware moddercross in het midden vd winter
    05-01-2025 18:12
    ...als jezelf je....?
    05-01-2025 19:16
    Bij elke voetbalclub hadden er allang koppen gerold bij het dik 4 jaar niet halen van doelstellingen. Bij niet 1 wielerploeg worden er ploegleiders en/of managers uitgeflikkerd na falen. Raar.
    05-01-2025 21:15
    Want voetbal kan je uiteraard 1 op 1 vergelijken met wielrennen, waar blijven die ontslagen inderdaad, Reiger weet vast wie als eerste moet vertrekken.
    05-01-2025 21:32
    Wieler Joke. Je kunt wel elke keer cynisch op mij reageren, maar kun jij 1 ploegleider opnoemen, of een manager, die de zak heeft gehad bij een wielerploeg? Dat is toch raar?
    De enige die moest wieberen was Erik Dekker. Maar dat was volgens mij omdat er nog een paar (doping)lijken uit de kast dreigden te vallen. En Nico hophophopgaatgoed Verhoeven dan maar dat was een tactische laagvlieger.
    05-01-2025 23:10
    Visma gaf zelf aan dat voorjaar alleen geslaagd was als ze ronde of roubaix zouden winnen. Verder inderdaad verhoeven lichtgewicht en weinig analytisch
    06-01-2025 01:58
    Bij het niet behalen van alle doelstellingen wellicht wel, maar bijvoorbeeld vorig jaar werden 5 van de 6 doelstellingen wel gehaald.

    Bovendien kun je evengoed stellen dat als alle doelstellingen steeds gehaald worden, je te weinig ambitieus bent. Zeker als er een afrekencultuur bestaat mbt doelstellingen, zal men geneigd zijn de lat wat lager te leggen zodat het doel gemakkelijker gehaald kan worden. Voor een ambitieuze organisatie is dat de dood in de pot.

    Normaal gesproken wordt achteraf geanalyseerd waar het mis ging bij het niet behalen van doelstellingen. Ligt de oorzaak extern (we deden alles goed, maar Pogacar/VdP was nu eenmaal niet te kloppen), hoeft dat geen consequenties te hebben. Het kan ook dat er wel degelijk fouten zijn gemaakt, en dat er met de verantwoordelijke een verbetertraject afgesproken wordt.

    Pas als de oorzaak meerdere malen bij een persoon liggen en er weinig verbetering is, lijkt ontslag me aan de orde.

    Dat het in de voetbalwereld anders werkt geloof ik graag, maar als er 1 sector is waar opportunisme hoogtij viert is het daar. Misschien moet je dat niet als voorbeeld willen nemen.
05-01-2025 19:00
Geen hoogstaande cross qua spanning maar zo’n smeerboel heeft toch wel wat. Van Aert is thuis in deze speeltuin en toont z’n klasse.

Jammer alleen dat zo iemand als Van Gucht precies hetzelfde gelul weer oprakelt achteraf. Snap nou gewoon eens dat iemand z’n eigen keuzes maakt of andere doelen heeft. Een Van Aert is elk jaar met beperkte specifieke voorbereiding altijd een podium- of titelkandidaat das gewoon een gegeven. Maar de (nationalistische?) fan kan het niet laten weer die druk op Van Aert te leggen en zijn agenda te willen bepalen na een uitstekende (maar zeker geen verrassende) prestatie van Van Aert.
    05-01-2025 19:05
    Ik denk dat Wout nog altijd de perfecte voorbereiding richting RVV en PR niet ontdekt heeft. Ofwel door valpartijen, door Covid ofwel door pech of niet de juiste benen heeft ie eigenlijk nooit kunnen laten zien wat ie kan.
    En je ziet die zoektocht terug in zijn laatste cross seizoenen. Veel crossen, weinig crossen, wel WK, geen WK, wel er werk van maken, er niet echt werk van maken... Dit jaar is het weer weinig crossen en zonder echte ambitie.

    En Mathieu? Die heeft denk ik wel in de gaten hoe hij beide zaken goed kan combineren. Dat heeft ie al een paar seizoenen succesvol gedaan.
    05-01-2025 23:16
    Moet van aert niet gewoon meer duur doen? Hij is in lange koersen altijd wel goed, maar niet zo goed als hij in kortere koersen lijkt. Of is het ook gewoon dat in kortere koersen en tour etappes enzo de concurrentie toch gewoon stukje minder is?
    06-01-2025 07:39
    Mwielerfan volgens mij loopt de tank bij wva gewoon iets sneller leeg dan bij bijvoorbeeld mvdp en heeft dat vooral te maken met zijn iets zwaardere gewicht (meer vermogen nodig in heuvelachtig terrein) terwijl hij onvoldoende voeding kan opnemen tijdens de koers zelf. Aan recuperatie op zich zal het wel niet liggen want in een grote ronde recupereert hij als één van de besten van heel het peloton. Geen idee of dat nog verder trainbaar is om meer energie per tijdseenheid binnen te krijgen of via verbeterde voedingssupplementen, maar daar lijkt mij ook wel marge tot verbetering.
05-01-2025 20:31
Maar jij als MVDP fan woon je in Brabantse wal ?
    05-01-2025 23:50
    Nee joh, dat is gewoon zo'n recalcitrant pubertje wat op wil vallen.
    Inderdaad, nooit gekoerst en hier de hooligans. Wanneer morgen MvdP geen prijs meer rijd switched een eencellige met gemak van zgn. idool.
05-01-2025 18:03
Mooie cross gezien met een verwachte en verdiende winnaar. Knap van Verstrynge en Wyseure, had ik niet verwacht.
05-01-2025 19:06
Het was natuurlijk een saaie cross, en persoonlijk hou ik niet van dit soort parkoers omdat het zo weinig fietsen is. Maar ook die hebben een plaats in de cross, en we weten dat dit net de van Aert crossen zijn. En t is duidelijk dat zijn niveau heel goed is.

Vond t meest interessante de enorme push die Sporza hem probeert te geven om toch naar t Wk te gaan. t.

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine