Minali spurt naar winst in tweede rit Tour de Langkawi

Door , maandag 19 maart 2018 om 09:38
Minali spurt naar winst in tweede rit Tour de Langkawi

foto: Sirotti

De tweede rit van Gerik naar Kota Bharu is gewonnen door Riccardo Minali. De renner van Astana bleef in finishplaats Kota Bharu Matteo Malucelli (Androni-Sidermec-Bottecchia) en Paolo Simion (Bardiani-CSF) voor na een onrustige etappe met veel aanvallen.


Op beide beklimmingen moest de winnaar van de eerste etappe, en daarmee ook leider in het algemeen klassement, Andrea Guardini het peloton laten gaan, maar keerde in beide gevallen weer terug in de afdaling. In de finale sprint kwam de Italiaan er niet aan te pas, ploegmaat Simion moest de honneurs waarnemen. Simion strandde uiteindelijk nog op een knappe derde plaats. De winst was er voor de Italiaan Minali die daarmee zijn eerste zege bij de profs boekt. De Astana-renner neemt ook de leiding over van Guardini in het algemeen klassement.

Dit artikel delen:

16 Reacties

IlPirata 19 maart 2018 om 09:46

Als hij net zo blijft sprinten als zijn vader, gaat zijn palmares nog mooi worden.

sjabu72 19 maart 2018 om 09:51

Was papa geen EPO-klant ?

Grobbel 19 maart 2018 om 09:55

@sjabu72: ik had dat nieuws blijkbaar niet echt meegekregen, maar Wikipedia zegt van wel: https://en.wikipedia.org/wiki/Nicola_Minali
Dat ie voor Gewiss in 1994-96 heeft gereden is ook niet een heel goed teken.

Sebas 19 maart 2018 om 10:05

Ik word gek van al die Italiaanse c-sprinters.

Gdeleu 19 maart 2018 om 10:20

@Sebas ik begrijp wat je bedoelt, maar Minali doe je hier volgens mij toch wat oneer aan.
Hij is nog maar 23 en reed vorig jaar al enkele heel mooie uitslagen tussen de absolute top. Hij heeft minstens de potentie om er binnen enkele jaren bij aan te sluiten.

castroviejo 19 maart 2018 om 11:11

Wordt wel weer mooi als er straks een keer een strijd tussen Minali en Zabel en Steels zou zijn :-)

Utrecht19 19 maart 2018 om 11:46

@ Sebas, waar zijn de Nederlandse B of C sprinters. Die zie ik deze koersen nooit winnen hoor. Hadden wij ze maar

Sebas 19 maart 2018 om 12:10

Tuurlijk wel! Stuur Wippert en Vermeltfoort naar dit soort koersen en dan winnen ze echt wel ergens een ritje. Of sla je Belletti, Pacioni, Malucelli en Simion hoger aan?

Gdeleu, in potentie doe ik hem daarmee inderdaad tekort. Minali gaat zeker nog stappen zetten.

WernerFranke 19 maart 2018 om 12:24

Weinig renners die ik op dit moment onder Wippert schat. Heel weinig

Poeksel 19 maart 2018 om 13:02

“Andrea Guardini het peloton laten gaan, maar keerde in beide gevallen weer terug in de afdaling. In de finale sprint kwam de Italiaan er niet aan te pas”

Zeg dat wel, hij kwam op 13’15” binnen! ;)

west 19 maart 2018 om 13:12

@Werner
Markus?

Patat Lefevre 19 maart 2018 om 13:37

@Sebas Ja, die sla ik allemaal hoger aan ja.

ARCHIFALLUS 19 maart 2018 om 22:42

Paolo Simion komt doorgaans beter voor de dag bij aanwezigheid van zijn loods Arturio Garfunkio.

Romāns Vainšteins 19 maart 2018 om 22:53

‘Arturo Garfuncchi’

Heerlijk !

Mwielerfan 19 maart 2018 om 23:10

Heeft die niet eens na de koers opgetreden met Paolo simeone?

xistnc 19 maart 2018 om 23:29

Ja, met de sempreverde “il Ponte su Acque Movimentate”.