Milaan-San Remo en Ronde van Lombardije in 2016 op zaterdag

zondag 27 september 2015 om 10:47
Milaan-San Remo en Ronde van Lombardije in 2016 op zaterdag

John Degenkolb wint Milaan-San Remo 2015 - foto: Sirotti

De 2016-kalender van de WorldTour kent naast de twee grote wijzigingen van de Eneco Tour en de Ronde van Polen nog enkele veranderingen. De Italiaanse klassiekers Milaan-San Remo en de Ronde van Lombardije zullen namelijk niet meer op zondag verreden worden, maar op zaterdag.

In 2012 werden La Primavera en Il Lombardia voor het laatst op zaterdag verreden. Sindsdien was zondag de dag van de koers, maar daar is organisator RCS Sport van afgestapt. Komend seizoen staan beide klassiekers op de agenda voor zaterdag 19 maart (Milaan-San Remo) en zaterdag 1 oktober (Ronde van Lombardije).

Dit jaar ging de overwinning in Milaan-San Remo naar John Degenkolb van Giant-Alpecin. Volgende week wordt ‘De koers van de vallende bladeren’ verreden rondom het Comomeer. Men gaat op zoek naar de opvolger voor Daniel Martin.

Dit artikel delen:

18 Reacties

petoi 27 september 2015 om 11:01

Tip voor de redactie: Alle kalenders staan op de UCI site, kan je zelf nieuws maken ipv wachten tot de andere nieuwssites het melden.

Al zal er vast wel iemand hieronder kunnen melden wat er allemaal anders is. ;)

Purito 27 september 2015 om 11:02

Waarom altijd kloten met die data? Een monument hoort toch gewoon op zondag verreden te worden.

Ik heb trouwens wel zin in Lombardije. Mooiste klassieker van het jaar, met een sterk deelnemersveld en ook weer een prachtig parcours!

123poetertjes 27 september 2015 om 11:21

Milaan-San Remo is jaren op zaterdag gehouden, wat dat betreft niks nieuws.

Dario 27 september 2015 om 11:22

Waarom altijd klooien met die data? MSR en Lombardije werden, tot over drie jaar, altijd al op zaterdag verreden hoor ;)

Vic413 27 september 2015 om 11:30

Wellens gaat Lombardije volgende week gewoon winnen.

Rhohan 27 september 2015 om 11:35

Maakt toch niet uit. Weekend is weekend ;) Of je moet nog een student zijn en op zaterdag werken… :p Daar had ik in 2012 ook nog last van

Quote:
Wellens gaat Lombardije volgende week gewoon winnen.

Wat zou daar gewoon aan zijn? Volgens mij moet Wellens het hebben van de lange aanval en daar leent de koers zich dit jaar niet echt voor. Er zal nu altijd iemand mee zijn die sneller is.

Raafje 27 september 2015 om 11:49

@Rhohan
ja dit jaar wint Dumoulin hem

Purito 27 september 2015 om 12:13

@Dario, poetertjes
Maar ze kloten alsnog met die data ;)

Hou gewoon de koers op een vaste dag, en dan het liefst zondag. En verander ook niet telkens van parcours. De Ronde van Vlaanderen is een veredelde kermiskoers geworden daardoor. Jammer. Aan monumenten moet je niet teveel sleutelen.

Lalsacien 27 september 2015 om 13:19

Er zijn in het verleden altijd al wijzigingen in de routes van klassiekers geweest! Dat is niet van de afgelopen jaren. Cipressa en Poggio zaten oorspronkelijk ook niet in MSR! Niets nieuws.

Wim Kruithof 27 september 2015 om 13:51

Rhohan, of je bent christen en in de kerk op het moment dat de finale zich op zondags ontvouwt. Dan is een nieuwsbericht als dit, met de monumenten naar zaterdag, juist weer goed nieuws.

Janjanssen98765 27 september 2015 om 13:53

Edit redactie: On-topic aub

aeroventiel 27 september 2015 om 14:18

@Wim
Gwn live stream in de kerk;)
Zaterdag of zondag vind ik niet veel uitmaken zolang het parcours maar leuk blijft.

dons 27 september 2015 om 15:34

MSR weer terug op zaterdag is wel weer mooi ouderwets. En idd, gerommel met datum, koersdag en parcours is van alle tijden, ook in Vlaanderen. Is op zich niet dus ook traditie. Die 3 rondjes om de VIP-tenten in de finale van RVV; DAT IS PAS ERG!

KnightBiker 27 september 2015 om 17:18

De reden van de veranderingen van data naar zondag waren commercieel: zaterdag biedt ruimte aan een cyclosportief en dan de wedstrijd op zondag, een model dat de ronde van vlaanderen en de amstelgoldrace geen windeieren legt. Het lijkt erop dat dat niet van de grond komt, en de data daarom weer terug gaan naar de oude.

pirazzi 27 september 2015 om 19:37

Als Dumoulin de ronde van Lombardije wint is zijn seizoen toch nog geslaagd.

KnightBiker 27 september 2015 om 19:42

@Pirazzi
Is zijn seizoen nog niet geslaagd?

Wim Kruithof 27 september 2015 om 20:21

aeroventiel, lol… ik zal het eens opperen :D

pirazzi 27 september 2015 om 23:11

@KnightBiker
Natuurlijk wel, maar ik bedoel daarmee dat hij toch wat teleurgesteld was over zijn 6de plek in de Vuelta.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair