Mike Teunissen: “Voelde me beter bij verhaal van Team Jumbo”

maandag 10 december 2018 om 11:03
Mike Teunissen: “Voelde me beter bij verhaal van Team Jumbo”

foto: Sirotti

Mike Teunissen maakt per 1 januari 2019 de overstap van Sunweb naar Team Jumbo. Een overstap die hij maakt om zichzelf te blijven verbeteren. “Ik heb het gevoel dat ik me beter kan ontwikkelen bij een andere ploeg”, vertelt hij in de podcast De Rode Lantaarn.


In principe wilde Teunissen niet vertrekken bij Sunweb. “De contractonderhandelingen liepen best moeizaam. Zelfs na mijn goede voorjaar werd gezegd dat er in anderen meer vertrouwen was dan in mijn ontwikkeling”, licht hij zijn vertrek toe. “Daar was ik het niet mee eens.”

Naast Team Jumbo was ook Bahrain-Merida geïnteresseerd in het aantrekken van Teunissen. “Ik heb het hele jaar goed contact gehad met Phil Bauhaus. Die wilde mij als loods mee hebben naar Bahrain-Merida”, legt hij de interesse uit. “Ik heb er een heel goed gesprek gehad, maar ik voelde mij nog beter bij het verhaal van Team Jumbo.”

Teunissen wil benadrukken dat hij zich zeker niet te groot voelt om ook bij Team Jumbo te knechten. “Ik zal in 90-95% van de koersen gewoon in een ondersteunende rol rijden”, aldus de nieuwe Team Jumbo-renner. “Maar ik wil het ook nog een paar jaar voor mezelf proberen.”

Bij Team Jumbo zal Teunissen een belangrijke rol spelen in de voorjaarsklassiekers. “We hebben een ploeg die sterk is in de breedte en kijken per klassieker wie zich goed voelt. Wie er goed is, kan voor eigen kans gaan”, benadrukt hij de rolverdeling. “Ik zou niet weten waarom Quick-Step de enige ploeg zou zijn die met meerdere kopmannen mag starten in het voorjaar.”

Dit artikel delen:

25 Reacties

josi 10 december 2018 om 11:31

Merkwaardig dat ze bij Sunweb blijkbaar meer vertrouwen in anderen hadden. Won bijna DDV en was de beste van de ploeg in RvV en PR. Is bovendien nog relatief jong en heeft een goed eindschot. Ik zou er niet meteen een ploeg omheen bouwen, maar ik zou hem zeker wel kansen bieden in het voorjaarswerk.

wielrenner 10 december 2018 om 11:33

Tsja, Sunweb, die kun je in je zak steken.

peterwinnen 10 december 2018 om 11:39

Tja…..ik heb ook meer vertrouwen in Matthews en Dumoulin geloof ik.

josi 10 december 2018 om 11:46

Dat lijkt me inderdaad een hele goede vergelijking. Precies hetzelfde type renners als Teunissen.

tendam 10 december 2018 om 11:50

Ik heb ook meer vertrouwen in Roglic en Groenewegen. Waar slaat dit op?

Romāns Vainšteins 10 december 2018 om 11:57

Het gaat natuurlijk om Kragh die kennelijk en van je intrinsiek de beste is volgens hun uitgekiende berekeningen.

Zou het hem zijnde daar inderdaad even keihard mee oneens zijn als dat hij eventueel van Aert voor zich zou moeten dulden aankomend keienvoorjaar. Dat geeft hij nu ook al aan natuurlijk.

vlek 10 december 2018 om 12:12

Krak uiteraard, maar ook Theuns werd te tijden van die onderhandelingen nog ingeschat als een belangrijkere renner voor het Vlaamse voorjaar.

achtpuntzes 10 december 2018 om 11:51

ook bij Bahrain-Merida (loods) en bij TLJ (90-95% ondersteunende rol) hebben ze meer vertrouwen in anderen.

Jan Blokland 10 december 2018 om 12:24

Ik vraag me inderdaad af wat je als jonge renner wat Mike Teunissen nog is, nog meer moet bewijzen. Hij doet er ieder jaar een stapje bij en is eigenlijk bezig om dat laatste stapje te zetten in de voorjaarsklassiekers. Welk vertrouwen missen ze dan nog?
Ik weet alleen niet of Jumbo nu de juiste ploeg is voor hem. Maar aan de andere kant is Quickstep of Lotto Soudal ook niet echt een optie.
Ik vond hem bij Sunweb eigenlijk wel goed zitten, maar als er het vertrouwen niet is, heeft hij wel gelijk om weg te gaan.

kelderfan 10 december 2018 om 13:13

Ik denk, dat Mike Teunissen zijn programma te mager vond bij Sunweb in aanloop naar de klassiekers. Van de TDU naar Abu Dhabi en geen Omloop/KBK was ’t niet, wat ik begreep uit eerdere berichten.

Duth Duthmala 10 december 2018 om 12:26

Zie het voorjaar met vertrouwen tegemoet, volgens mij gaat hij dit jaar helemaal doorbreken!

KimJungPoels 10 december 2018 om 12:36

Erg goede coureur deze Teunissen. :)

Charlie33 10 december 2018 om 12:42

Sunweb zweert bij toppers en knechten. Als je daar tussen zweeft, dan zit je daar niet op je plaats.

Bryan Cuperus 10 december 2018 om 12:55

Die haalt t echt wel. Steengoede renner.

Jungle Man 10 december 2018 om 12:56

Zonde voor Sunweb dat deze renner bij hen weg is.

StonedCamel 10 december 2018 om 13:23

Vreemde keuze dat Sunweb hem niet langer heeft vastgelegd, klinkt toch niet alsof hij onredelijke eisen had of niet wilde. Dat op termijn Kragh Andersen hoger wordt ingeschat lijkt me niet onlogisch, maar de Vlaamse wedstrijden zijn bij uitstek een categorie koersen waar het wedden op meerdere paarden, ipv 1 kopman en 6/7 knechten opstellen, kan lonen.

Misschien dat Matthews Vlaamse ambities heeft, maar dan lijkt me er nog steeds wel plek voor Teunissen in een vrije rol.

maklukzat 10 december 2018 om 21:05

Zou ook wel eens het verhaal van de kant van Sunweb willen horen.

kielabokki 10 december 2018 om 13:28

Door de titel en de bovenste regels wordt de suggestie gewekt dat die quote (titel) over Sunweb gaat. Zo te lezen zou dat ook goed gekund hebben, maar toch.. die quote gaat over Bahrein lees je dan verderop in het artikel. Bovendien staat er dan opeens 'maar ik voelde mij NOG beter bij het verhaal van Team Jumbo.'. Toch een flink nuanceverschil, niet?

Er wordt zo vaak gespeeld met titels dat het geen toeval meer kan zijn.

Rico. 10 december 2018 om 14:02

Inderdaad, dat moet wel een complot zijn…!

kielabokki 11 december 2018 om 06:18

Gewoon WF dat het aantal clicks boven kwaliteit en journalistieke nauwkeurighied stelt. Kwalijker nog, het wordt bewust gedaan. En dit is daar een voorbeeld van.

Het is de Donald Duck niet, vriend.

Rico. 11 december 2018 om 09:04

Ik denk dat de Donald Duck qua commercieel denken nog wel een aantal stapjes voorloopt op Wielerflits……, vriend.

kielabokki 11 december 2018 om 09:48

Ah nee dan heb je gelijk. Lekkere vergelijking.
Nou Wf, kwik, kwek en kwak er maar op los.

Samlambeej 10 december 2018 om 18:24

Uiteindelijk de juiste keuze gemaakt. Moet in topvorm zijn in het voorjaar. Daar hebben ze een blok à la Quickstep met Van Aert en Taco prima alleenrijders en Teunissen die kan meespringen wanneer ie wil. Vroeg of laat, met- of zonder ploegmaat. Hij moet er wel iedere keer nog aan hangen na de Oude Kwaremont. Anders gaan ze 'm weer snel in de sprinttrein duwen.

@WF Titel deed ook meer stof rond Sunweb vermoeden..

Witte Trui 11 december 2018 om 14:27

Deftige ploeg voor het voorjaar hoor, vooral ook omdat het heel verschillende types zijn. Let wel: ze kunnen ook Groenewegen en/of Poppel nog uitspelen. Met Tony Martin een sterke schakel erbij om hen in de gelegenheid te stellen, danwel vroeg te openen.

Joachim Agostinho 13 december 2018 om 14:21

Kragh Andersen is op ieder vlak een betere renner dan Mike Teunissen, dat is niet zo’n moeilijke constatering.