Miguel Ángel López: “Ze gaven me vandaag geen centimeter ruimte”

zaterdag 14 september 2019 om 18:38
Miguel Ángel López: “Ze gaven me vandaag geen centimeter ruimte”

foto: Cor Vos

Miguel Ángel López probeerde zaterdagmiddag nog eenmaal de Ronde van Spanje op zijn kop te zetten, maar de Colombiaan kwam niet weg. “Ik heb het vandaag meerdere keren geprobeerd, maar ze gaven me geen centimeter ruimte”, moest López uiteindelijk concluderen.


De kopman van Astana verloor vervolgens zijn jongerentrui aan Tadej Pogacar, die wél de ruimte kreeg. “Toen hij aanviel, waren de overige podiumkandidaten aan het slapen, waardoor Pogacar veel tijd heeft kunnen pakken”, gaat López verder. “Vervolgens hebben we Movistar het werk laten doen omdat zij een podiumplaats zouden verliezen, hetgeen ook is gebeurd. Ik heb de jongerentrui verloren, maar dat maakt me niet heel veel uit. Ik heb er meerdere van thuis liggen.”

Tot slot wil de Colombiaan het podium van de Ronde van Spanje feliciteren: “Ik wil graag het podium feliciteren. Morgen zullen we op het slotcircuit hun overwinning vieren. Wij hebben het geprobeerd, maar kwamen helaas net te kort.”

Dit artikel delen:

14 Reacties

El Matador 14 september 2019 om 18:53

Volgens mij is López wel een gentleman. Niet erg rancuneus, eerlijk in zijn antwoorden en durft ook zijn mening te geven als hij het eens ergens niet mee eens is. Hij was helaas net niet goed genoeg deze Vuelta, maar zijn aanvalslust sprak mij wel aan. Deze jongen gaat vast nog eens een grote ronde winnen, maar mist vooralsnog net die 5% om echt het verschil te maken.

sboontjes 14 september 2019 om 23:15

+1

Wonder Ponder 15 september 2019 om 14:21

Vooral zijn tijdrit blijft een probleem

Emergo 14 september 2019 om 19:07

Hij vergeet er bij te vertellen dat als hij in het wiel van Pogacar was gaan zitten hij nog steeds de witte trui had gehad en zijn collectie truien had kunnen uitbreiden.

Wonder Ponder 15 september 2019 om 14:22

Ja hij wilde risico nemen om toch nog op dat podium te belanden, achteraf had hij dat niet hoeven doen. Maarja het blijft zonde.

Fast Freddy 14 september 2019 om 19:12

Mooie gast wel

Panache 14 september 2019 om 19:38

Wij als kijker zijn de dupe zo gauw Lopez beseft dat zuiniger rijden een hogere positie in het AK brengt.

Handige Harry 14 september 2019 om 22:01

Dan gaat hij het echt niet beter doen.
Hij heeft namelijk het probleem van een hele zwakke tijdrit.

Viktrodriguez 15 september 2019 om 12:54

Een zwakke tijdrit wraakt zich trouwens ook eventueel bij een vroege aanval in een bergrit, want daardoor worden Contadoriaanse coups of zoals Froome in de Giro knap lastig.

Jacco van Stierop 14 september 2019 om 19:47

Wel genoten van hem, durft het risico te nemen te verliezen en dat is zeer prijzenswaardig. Het geluk lacht hem ook al niet al te zeer toe maar klaagt daar niet al te veel over. Toffe knul.

dumoman 14 september 2019 om 20:03

Ik ben het met alle commentaren eens, wat fijn dat er eens niet gezeurd wordt chapeau allen…

de winnaars 14 september 2019 om 20:28

Je kan trots zijn op jezelf, je probeert het tenminste…

Retro Lex 14 september 2019 om 21:05

Hij verdient de overall strijdlust wat mij betreft. Nu staat hij met lege handen na 3 weken hard werken.

Joachim 15 september 2019 om 11:52

Lopez heeft de Vuelta kleur gegeven. Een podiumplek of (persoonlijke) ritzege had hij wel verdiend, maar helaas.