Miguel Ángel López: “Wilde een show weggeven om de mensen te vermaken”

woensdag 28 augustus 2019 om 19:27
Miguel Ángel López: “Wilde een show weggeven om de mensen te vermaken”

foto: Cor Vos

Miguel Ángel López deed van de klassementsrenners de beste zaken in de Vuelta-etappe naar de Alto de Javalambre. De dagwinst was weliswaar weggelegd voor de vroege vluchters, maar kort daarachter kwam de Colombiaan al over de streep waarmee hij tijd pakte op alle concurrenten.


“Aan de voet van de slotklim lag het tempo nogal hoog, maar ik voelde me eigenlijk altijd goed”, blikte López terug na de finish. “Ik wachtte met mijn aanval tot de kopmannen geïsoleerd waren. Ik zette aan toen alleen Primož Roglič en Alejandro Valverde er nog bij waren, om te zien hoe ze zouden reageren en omdat ik graag een showtje weggeef als ik de benen heb om de mensen te vermaken.”

“Toen ik zag dat ik solo voorop reed, gaf ik alles. We hebben uiteindelijk slechts enkele seconden gepakt, maar dat is in ieder geval iets. We zijn blij met dit resultaat en het geweldige werk van de ploeg. Er moet nog veel worden gekoerst, maar tot dusver verloopt alles naar wens voor ons. Er zullen nog meer verschillen ontstaan in de komende dagen. De Vuelta 2019 wordt een zware”, aldus de Colombiaan.

In het klassement verdedigt hij na vijf dagen een voorsprong van veertien seconden op Roglič en 23 op Nairo Quintana. Valverde volgt op de vierde plaats op een kleine halve minuut.

Dit artikel delen:

19 Reacties

bartp25 28 augustus 2019 om 19:50

Alles gegeven voor 12 seconden op je belangrijkste uitdagers, zegt eigenlijk genoeg. Paar dagen geleden verloor hij er knullig meer. Al is hij denk ik wel met Roglic de grootste kanshebber tot dusver voor de eindzege. Dat zegt nog niks kijk maar naar Pinot in de tour.

Lucas1234 29 augustus 2019 om 09:45

En toch 12 seconden, hij zal ongetwijfeld weten dat hij met het oog op de tijdrit zeker 2 minuten nodig zal hebben op Rogliç om kans te maken op de eindoverwinning, en met 8 aankomsten bergop moet hij sprokkelen, en daarbij telt elke seconde. IK vind het wel een mooie manier van rijden, en ik denk dat we nog meer aanvallen van hem kunnen verwachten in de aankomsten bergop. Terwijl de tijdrijders als Rogliç toch meer zullen afwachten in de beklimmingen.

VerstandOpNul 28 augustus 2019 om 20:02

Net als in de giro met die toeschouwer zeker..

Wildebert 28 augustus 2019 om 20:28

Het geweldige werk van zijn ploeg. Heb ik even gemist.

Jan Blokland 28 augustus 2019 om 20:45

Een show weggeven?Waarom dan niet eerder er aan beginnen. Het was gewoon schandalig zoals er werd gekoerst. Hij moet zich rot schamen met zo’n uitspraak. Het is niet te hopen dat er nog meer van zulke etappes komen.

lathumnees 29 augustus 2019 om 00:12

@ jan blokland. Schandalig? Moet zich rot schamen? Waar slaat dat nou weer op? Verrassende winnaar met een mooie climax voor de eindzege, strijd onder de klassementsmannen, uiteindelijk nog best een leuke etappe. ze kunnen nou eenmaal niet elke dag vanaf de start vol gaan. Misschien een idee om een andere sport te gaan kijken, beter voor je bloeddruk;)

Wielert 29 augustus 2019 om 00:43

Hey, val anders de enige renner aan die het wel doet omdat je het kennelijk ‘te laat’ vindt

Japsie 28 augustus 2019 om 20:49

Klopt Jan, schandalig. Maar jij, nee jij met je talent zou al op het vlakke voor de slotklim aangaan. Dat weten we, daarom won jij vorig jaar ook de Vuelta.

VerstandOpNul 28 augustus 2019 om 21:10

Heeee, daar is het aloude ‘nee, jij’ – argument weer.. Goed bezig Japsie!!

Damien Heuvel 28 augustus 2019 om 20:57

Ik ben blij dat hij erbij is onze Superman. Hij zorgt in ieder geval voor wat animo door altijd en overal te proberen aanvallen. Dat dit vaak z’n gevolgen heeft een paar dagen later is dan weer een ander verhaal, maar wie weet valt het dubbeltje deze ronde wel een keer zijn kant op.

Ik heb bij hem overigens altijd het gevoel dat ‘ie er al jaren tussen fietst, en vergeet wel eens hoe jong hij eigenlijk nog is.

Een mooie renner :)

Japsie 28 augustus 2019 om 21:26

Dank je!
Heerlijk rennertje die Lopez idd. Hopelijk blijft hij showtjes geven. Ik koop een kaartje.

Dylanbroens 28 augustus 2019 om 21:59

@jan blokland

Jij bent dus ook niet serieus te nemen.. hij rijd de meeste klassementsmannen gewoon op 1 minuut of meer wat moet die nog meer doen?

Jan Blokland 29 augustus 2019 om 00:14

Kijk, iedereen heeft een mening. Dat mag. Maar als MAL zegt dat hij er een show van wilt maken, moet je dat niet doen op 2 km van de meet. Dat is mijn mening. Voor alle duidelijkheid. Er was niemand die iets ondernam. Dat zag je al aankomen in het verloop van de etappe. Movistar, Astana, Jumbo, Bora, Sunweb, niemand deed iets. Deze etappe werd gewoon weggegeven. Mooi voor Madrazzo en Bol. Maar Vuelta onwaardig. Dit zie je meestal in de Tour en niet in de Giro en Vuelta. Vuelta is juist altijd spektakel. En dat was verre van dat vanmiddag.

ghostwriter 28 augustus 2019 om 22:35

Lopez is een klassementsrenner die bijna altijd attractief koerst (wat zeldzaam is in het WT peleton van de afgelopen 10 jaar) maar hij wint er zelden echt veel tijd mee op zijn grootste concurrenten. Toch hoop ik dat hij zo blijft koersen en dat het ooit beloond wordt met het winnen van een grote ronde.

FDJ 28 augustus 2019 om 22:46

Lopez vond ik anders tijdens de afgelopen twee Giro’s behoorlijk vervelend koersen. Alleen doorrijden als hij alleen zit. Kijken naar de ander zodra er iemand weer bij komt. Nooit met iemand samenwerken.

Vorig jaar dat geloer en gekijk met Carapaz… Vreselijk.

ghostwriter 28 augustus 2019 om 23:43

Ik vind dat juist leuk, dat maakt er een wedstrijd binnen een wedstrijd van. Aanvallen en als iemand je bijhaalt niet doorgaan maar in plaats daarvan sparen voor een volgende aanval.

Jungle Man 29 augustus 2019 om 00:24

Hij valt tenminste aan, hopelijkloont zijn aanvalslust en gaat ie er met het rood vandoor in Madrid.

john 29 augustus 2019 om 08:25

Nou nou ik heb de hele nacht niet kunnen slapen van die geweldige show,als hij dit al geweldig vind wat zal hij dan As Dinsdag zeggen van Roglic

Emergo 29 augustus 2019 om 13:13

As Dinsdag, alweer een RK-feest ?? Oh, sorry, je bedoelt natuurlijk a.s. dinsdag.