‘Miguel Ángel López op weg naar AG2R Citroën’

‘Miguel Ángel López op weg naar AG2R Citroën’

foto: Cor Vos

Waar ligt de toekomst van Miguel Ángel López? De Colombiaanse klimmer zal naar alle waarschijnlijkheid vertrekken bij zijn huidige ploeg Astana. Eind mei werd de ronderenner al gelinkt aan BORA-hansgrohe, maar Tuttobiciweb meldt nu dat López op weg is naar AG2R La Mondiale.

López, die onlangs nog een Touretappe wist te winnen met aankomst op de Col de la Loze, moet bij AG2R de vervanger worden van Romain Bardet. Die laatste vertrekt naar Team Sunweb. De Franse formatie zal volgend jaar door het leven gaan als AG2R Citroën, na het binnenhalen van de autofabrikant als nieuwe co-sponsor.

Volgens Tuttobiciweb is de komst van López nog niet definitief afgerond, maar is de transfer wel in een afrondende fase. Het zou nu nog gaan om de laatste details. AG2R wist eerder al Lilian Calmejane, Stan Dewulf, Bob Jungels, Marc Sarreau, Michael Schär, Damien Touzé, Greg Van Avermaet en Gijs Van Hoecke aan te trekken voor 2021.

De 26-jarige López tekende voor het seizoen 2015 zijn eerste profcontract bij Astana en is momenteel aan zijn zesde seizoen bezig bij de Kazachse ploeg. Hij wist de voorbije jaren naar podiumplaatsen te rijden in de Giro d’Italia en Vuelta a España en won prestigieuze rittenkoersen als de Ronde van Zwitserland en de Ronde van Catalonië.

Dit artikel delen:

44 Reacties

Burdincurutcheta 23 september 2020 om 12:33

Wow, niet zien aankomen deze. Lopez, Jungels en Dewulf zijn toch straffe transfers. GVA zou ik niet gedaan hebben.

Grobbel 23 september 2020 om 12:37

Dewulf is toch niet zo’n bijzondere renner?

Thoin 23 september 2020 om 13:20

@grobbel
Dan ken je Stan Dewulf duidelijk niet ;)

harryjohan71 23 september 2020 om 13:30

Dewulf kan in de Vuelta aantonen hoe goed hij is bij de profs.

Lalsacien 23 september 2020 om 13:48

@Grobbel hij kon wel goed tennissen, vooral op gravel.

Fast Freddy 23 september 2020 om 12:35

Verrassend, maar wel leuk. Niet weer een versterking van een bestaand bolwerk.

TykkeThor 23 september 2020 om 12:36

Ik hoop voor hem dat hij niet dezelfde kant op gaat als de laatste Colombiaan die uitkwam voor de Bruinbroeken.

ChefSpijker 23 september 2020 om 12:38

Die ging bij Ag2r juist wel lekker.

Dario Koelkast 23 september 2020 om 13:54

Betancur? Die ging vooral heel erg wisselvallig

Navardauskas 23 september 2020 om 17:32

Dat lag meer aan Betancur

vevie 23 september 2020 om 12:36

Heerlijk, Miguel! Was al bang na het eerdere bericht dat je ergens zou gaan knechten. Lekker voor jezelf rijden; top!

leo jansen 23 september 2020 om 12:36

Hij is inmiddels aangekomen….Halver wege is hij overgestapt in een B.M.W.

Spake Breekerd 23 september 2020 om 13:27

Er was geen Mc Laren meer beschikbaar…

Panache 23 september 2020 om 12:41

Van een schimmige ploeg, naar een van de properste ploegen die zelfs niet aan de ketonen wil. Alleen dat facet al vind ik reuze interessant: op welke niveau zal Lopez acteren de komende twee seizoenen?

Chris Van Uden 23 september 2020 om 12:42

Dus toch niet helemaal naar klassiekerploeg maar met MAL zetten ze zeker in op goede klassementen in grote rondes.

Yeez 23 september 2020 om 12:43

Mooie ploeg wordt dit!

CechRepublic 23 september 2020 om 12:45

Ze hebben wel een paar euri om te besteden bij AG2R voor volgend jaar.

Witte Trui 23 september 2020 om 12:50

Wow, dat zou ik toch wel een leuke transfer vinden. Wel benieuwd of Lopez dan nog een eigen (Spaanstalige) knecht mag meenemen. Maar wat fijn dat de klassementsblokken niet verder versterkt worden & dan AG2R niet puur op de klassiekers gaat focussen dan.

Marcel Kitellaar 23 september 2020 om 12:52

En missch nog wat eigen soigneurs ook

ChefSpijker 23 september 2020 om 13:20

Er was een tijd geleden al sprake van dat de Izagirres naar een Franse ploeg zouden gaan. 1+1=2?

Natte spons 23 september 2020 om 14:21

Wel te hopen dat de broetjes komen, ander is het qua ondersteuning toch wel erg mager.

fietsvriend 23 september 2020 om 12:53

Geen idee of dit een huwelijk is dat bestand is, maar hoe meer de (sub)toppers zich verspreiden over de vershillende ploegen, hoe beter.

Kannibaal van Schepdaal 23 september 2020 om 13:59

Dit.

wielerliefhebbervandeweek 23 september 2020 om 13:03

Goeie foto!
Jammer dat door burgertruttigheid en Corona dit soort foto’s niet meer gemaakt zullen worden

Dr op en dr over 23 september 2020 om 13:03

Nou dan weten we ook waar de broertjes Gorka en Jon naartoe gaan. ;)

Wheely 23 september 2020 om 13:04

Leuke transfer, vraag me wel af of de ploeg hem voldoende steun kan bieden bergop. Zou die misschien Ion en Gorka nog mogen meenemen?

Volgend jaar Tour mogen Naesen en Van Avermaet lekker de ballen er af draaien voor Superman… Kan niet wachten op de reactie van de Vlaamse pers.

lander luypaert 23 september 2020 om 13:14

Tja, ze hadden beide dit jaar de kans als vrijbuiter. Vielen ze toch wel tegen. Met name Naesen dan

harryjohan71 23 september 2020 om 13:24

Het zou me niks verbazen als Van Avermaat en/of Naesen volgend jaar niet te zien zijn/is in de Tour als Lopez daadwerkelijk komt.

dacosta 23 september 2020 om 13:34

Naesen heeft prima geknecht voor Bardet. Na zijn minder tour zal de pers ook wel zien dat hij nuttiger in de tour is als knecht dan als vrijbuiter. GVA ja daar begin ik niet meer over die man gaat mij komende zondag weer serieus enerveren.

Massimo Bataille 23 september 2020 om 13:58

Ik zie het eigenlijk meer gebeuren dat de Tour volgend jaar weer wat extra TT-kilometers erin zal gooien. En dat ze dan met MAL eerder een klassement in de Vuelta zullen viseren en eerder etappes in de Tour viseren met MAL, naesen en van avermaet.

En ik ga akkoord dat Van Avermaet niet de winnaar is als vroeger ( als hij al ooit een veelwinnaar was), maar hij behoort nog altijd systematisch tot de top. Waar hij vroeger altijd meedeed voor de overwinning (en vaak top-3 ofzo reed) is het nu eerder meedoen voor de top-5. Maar wie zou het dan wel beter kunnen in dat team?

Burdincurutcheta 23 september 2020 om 14:11

Denk dat het wel zal meevallen met de reactie van de Vlaamse pers aangezien Naesen en GVA weinig winstkansen hebben. In tegenstelling tot van Aert.

zietemgaan 23 september 2020 om 16:04

Misschien toch even naar PCS kijken: GVA heeft meer dan 40 profzeges en is daarmee één van de beste klassieke renners van het moment nog steeds, hij is geen Boonen, Cancellara of Sagan, maar hij heeft echt wel een respectabel palmares. Al had ik hem ook graag minder defensief zien rijden in de Tour.

Frank V 23 september 2020 om 13:10

mismatch

Polleke 23 september 2020 om 13:13

klopt niet…

04398 23 september 2020 om 13:21

Ben wel benieuwd hoeveel geld Citroen er in stopt, hebben komend jaar flink wat geld liggen om te investeren. Of verdiende Bardet zoveel dat ze daar 4 andere voor kunnen halen?

jappe666 23 september 2020 om 13:59

6 miljoen

Massimo Bataille 23 september 2020 om 14:07

Zou me verbazen dat MAL veel goedkoper zal zijn dan Bardet.
Laat staan dat je voor Latour eens Jungels en Van avermaet (en de rest van de ‘mindere’ renners) zal krijgen. Dus het budget zal daar idd een stukje omhoog gaan.

Burdincurutcheta 23 september 2020 om 14:12

Citroën = +6 miljoen
+ de salarissen van Bardet & Latour.
Dan krijg je wel een potje voor Lopez, Jungels, Van Aevermaet, Calmejane…

Ruben 23 september 2020 om 13:22

MAL kopman in de Giro en/of Vuelta en met de ploeg voor ritten gaan in de Tour. Dat schroomt mooi met de verder vooral op klassiek vlak flink versterkte ploeg. AG2R in ieder geval de meest agressieve ploeg op het gebied van transfers! Hopelijk smeden ze een goed team.

Jean Dumas 23 september 2020 om 13:32

Die bouwen een hele nieuwe ploeg, verrassend is dit wel.

pirazzi 23 september 2020 om 14:25

Die foto kan niet in deze tijd.

ProfrondeZevenbergen 23 september 2020 om 20:16

Raar dat wf deze foto kiest. Daar moeten toch gewoon twee kussende kerels staan. Misschien een beetje fotoshoppen. Ik vrees anders voor commentaar van een of andere minderheid.

Romāns Vainšteins 23 september 2020 om 18:17

Ik ben juist niet erg enthousiast over hoe AG2R zijn Fransheid te grabbel gooit en overal renners wegkaapt die eigenlijk totaal niet bij ze passen alsmede hun eigen kopmannen schouderophalend verkassen laten. Zie ook niet in hoe dit allemaal gaat werken precies, maar er zijn wel vaker dingen goed gegaan waarvan ik dacht dat het niet opschieten zou.

Bruine Koersbroek 23 september 2020 om 22:48

Nou idd zeg, dadelijk gaan ze ook nog trainings- en voedingsschema’s maken, materiaaltesten doen, oefenen op tijdrijden.. Dan is de romantiek er snel vanaf..

Headlines

Materiaalzone

Populair