Mickaël Delage is bij bewustzijn na zware val in Ronde van Polen

vrijdag 7 augustus 2020 om 15:43
Mickaël Delage is bij bewustzijn na zware val in Ronde van Polen

foto: Cor Vos (archief)

De Ronde van Polen is in de derde etappe naar Bielsko-Biała opnieuw opgeschrikt door een zware valpartij. Mickaël Delage moest uiteindelijk naar het ziekenhuis worden vervoerd, maar is gelukkig wel bij bewustzijn.

Zijn ploeg Groupama-FDJ zal vanavond met meer informatie komen. Het is nog niet bekend of Delage breuken of andere verwondingen heeft opgelopen. De 35-jarige wegkapitein koerst al sinds 2011 voor de Franse WorldTour-formatie.

Het zit Groupama-FDJ overigens niet mee in de Ronde van Polen, aangezien de ploeg sprintkopman Marc Sarreau al zag wegvallen na de eerste etappe richting Katowice. De finale werd ontsierd door een incident tussen Dylan Groenewegen en Fabio Jakobsen.

Die laatste kwam op verschrikkelijke wijze ten val, maar ook Sarreau ging hard tegen de vlakte en moest met een armblessure opgeven. Jakobsen is inmiddels ontwaakt uit zijn kunstmatige coma.

Dit artikel delen:

16 Reacties

Charlie33 7 augustus 2020 om 15:52

Poland is witcjed

Geurt Harm 7 augustus 2020 om 15:57

Even ter zijde maar wel relevant… ploegen moeten niet accepteren dat ze maar met 6 man mogen starten. Het minimale aantal zou gewoon acht renners moeten zijn. Dan maar bij étappewedstrijden maximaal 20 ploegen aan de start. Je ziet het nu met Groupama-FDJ. Na drie étappes zouden ze dan nog maar met 4 man rijden. Dat kan gewoon niet en is ook voor sponsoren niet interessant.
Geef World Tour-ploegen startrecht bij de belangrijkste wedstrijden en laat ze intekenen dat er per wedstrijd minimaal 15 deelnemen. Jarenlang hebben Spaanse ploegen niets te zoeken gehad in Parijs-Roubaix en dergelijke, ga ze daar dan niet mee lastig vallen.

lander luypaert 7 augustus 2020 om 16:06

Helemaal mee eens!

Thoin 7 augustus 2020 om 16:08

Ik snap je punt, maar hoe regel je dan de ploegen die in de GT mogen starten?
Jumbo is Hollands dus niets te zoeken in Italië?
CCC heeft geen echte klimmer of spurter, geen GT?
Lotto zet Ewan al in, in de Giro en de Tour dus geen Vuelta?

Want de UCI wil net minder renners aan de start, maar met jouw redenering gaan we dan terug naar twee jaar geleden, wat ik niet per se slechter vind.

Mac-S 7 augustus 2020 om 17:11

En dan gaan we allemaal weer klagen dat de koers zo voorspelbaar wordt en de vluchters nooit een kans krijgen…

Wheely 7 augustus 2020 om 16:09

Zou dit ook komen omdat de renners wedstrijdritme missen?

SCIC 7 augustus 2020 om 16:13

Ronde van Polen is niet WT waardig. Koersen worden alleen toegelaten tot WT als er aan strenge veiligheidseisen wordt voldaan.
Massasprints zoals die nu plaats vinden is niet meer van deze tijd. Vlag de wedstrijd op 10 km voor het einde af en laat per ploeg 1 man sprinten. Geheid minder betrokkenen bij valpartijen. Sprinters moeten dan laten zien wat ze werkelijk kunnen in plaats van in een treintje gelanceerd worden.

Spake Breekerd 7 augustus 2020 om 16:49

voor dat laatste bestaat er al de baansport

Arie den Blanken 7 augustus 2020 om 17:00

Sprinters horen ook op de baan thuis. Er zou iets te bedenken moeten zijn dat het voor sprinters commerciëel niet meer interessant wordt om op de weg te rijden.

Arie den Blanken 7 augustus 2020 om 17:02

Er zijn nu het seizoen weer opgestart is veel te veel wedstrijden. Beter zou zijn alleen de resterende kalender af te werken en al die “inhaal” koersen te schrappen.

Sephiroth 7 augustus 2020 om 16:50

Het gaat daar geloof ik niet zo goed lijkt het in Polen… Hopelijk is Delage snel weer terug

Al Phila 7 augustus 2020 om 18:42

Wat was de reden dat hij gevallen was ??

Pascal De Kooning 7 augustus 2020 om 19:41

Zijn die renners ook niet overdreven gretig na maandenlang zonder koersen of zou dat er niks mee te maken hebben?

Pascal De Kooning 7 augustus 2020 om 19:41

Zijn die renners ook niet overdreven gretig na maandenlang zonder koersen of zou dat er niks mee te maken hebben?

Murcia 7 augustus 2020 om 19:58

Ik denk het wel, Je hoort van alle renners dat de onzekerheid toeneemt gezien de stijging van het aantal corona besmettingen in Europa. Goed mogelijk dus dat het seizoen helemaal niet tot eind oktober duurt. Dit werkt een pakken wat je pakken kan houding in de hand lijkt me, waarbij je net iets meer geneigd bent risico's te nemen.

Pedalo 7 augustus 2020 om 23:40

Helemaal eens met Wheely…..Renners zitten vol adrenaline, willen presteren voor sponsors of een contract. Normaal zou Groenewegen niet zoiets doen met 5 of meer overwinningen en voor Jakobsen geldt hetzelfde.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair