Michel Cornelisse wordt geen bondscoach: “Heel jammer”

donderdag 12 juli 2018 om 21:22
Michel Cornelisse wordt geen bondscoach: “Heel jammer”

foto: Elisa Haumesser

Michel Cornelisse zal niet de nieuwe Nederlandse bondscoach worden. Dat vertelde hij vanavond in het tv-programma RTL Tour du Jour.

De huidige ploegleider van SEG Racing Academy vertelde dat hij contact opgenomen heeft met de Nederlandse wielerbond, maar te horen kreeg dat hij niet voldoet aan het profiel. “Ik was er zeker voor in. Ik heb kenbaar gemaakt dat ik interesse had, maar heb te horen gekregen dat ik aan een aantal punten niet voldoe”, aldus Cornelisse. “Dat is hun goed recht, maar dat vind ik wel heel jammer. Net als bij voetbaltrainer is dat ook voor een ploegleider het hoogst haalbare. Bovendien had ik graag samengewerkt met renners die ik goed ken om met hen sportief succes te bereiken.”

WielerFlits vroeg afgelopen mei met een poll aan de bezoekers wie er de nieuwe bondscoach moest worden. Cornelisse was daarin met 20% van de stemmen favoriet.

Dit artikel delen:

21 Reacties

Skele 12 juli 2018 om 21:36

Ik vond het juist vreemd dat iemand als Cornelisse geïnteresseerd was in het bondscoachschap, waar je m.i. weinig eer kan behalen.
De selectie-procedure en wat positieve woordjes kan toch elke dwaas wel en Cornelisse(positivo) kan dit als geen ander.

JaBo 12 juli 2018 om 22:02

Inderdaad jammer. Heeft voldoende kennis en ervaring van het vak, maar past als goed gebekte Amsterdammer natuurlijk niet bij de bobo clan van het bondsbureau.

Romāns Vainšteins 12 juli 2018 om 22:05

‘aan een paar punten niet voldoe’

Wie denken ze wel niet dat ze zijn bij die KNWU ? Deze gap had dat prima gekund. Nu komen ze waarschijnlijk met ‘denker’ Tjallingii aanzetten die zoiets simpels als 8 renners voor een bepaald parcours selecteren, dat op het juiste moment doen zonder gezeik te krijgen en zorgen dat ze een beetje blij met elkaar zijn in de week van dienst tot iets heel overdachts, wiskundig en moeilijks gaat maken.

EmPeHa 12 juli 2018 om 22:22

Die willen iemand met een keurige uitstraling en niet iemand die zit te vloeken en schelden achter het stuur. Eerlijk gezegd, denk ik dat een groot deel van de Nederlandse toprenners daar ook niet op zit te wachten.

Covadonga 12 juli 2018 om 22:39

Mooi dat deze vloekende en tierende kerel geen bondscoach wordt. Hij is niet om aan te horen.

KnightBiker 12 juli 2018 om 23:12

Ik heb altijd begrepen dat Cornellise erg gewaardeert is door renners en heeft ervaring Met dames, heren en internationale ploegen. je vraag je af wat de criteria dan zijn. Is dat profiel ergens in te zien? (Doping verleden?)
(Als commentator niet erg boeiend om naar te luisteren, maar dat zecht niets over De capaciteiten om bondscoach te zijn.)

xistnc 12 juli 2018 om 23:46

Een grote bek en een rijbewijs was niet voldoende?

Lennimator 13 juli 2018 om 00:03

Louis van Gaal?

ONCE 13 juli 2018 om 02:26

Hij wil te graag

west 13 juli 2018 om 07:13

Het hoogst haalbare, als in; het meeste geld voor het absoluut minste werk?

mark vv 13 juli 2018 om 08:08

Heel jammer.

tendam 13 juli 2018 om 08:22

Dit was voor mij een soort Leo van Vliet 2.0 geweest. De bondscoach als sfeermaker is misschien leuk, maar het rendement van de NL bondscoaches is zo laag (bij de mannen) dat er misschien nu wordt gezocht naar ienand die tactisch wat meer begaafd is?

west 13 juli 2018 om 08:45

In principe kan clown Bassie dit toch doen? Je moet het verschil tussen een klimmer, hardrijder en sprinter weten en je moet bekend zijn met de website procyclingstats.com. En dan is het een weekje lang gezellig doen, die jongens en meiden van de harde drugs af houden en huphup! roepen als ze langskomen?

Romāns Vainšteins 13 juli 2018 om 09:35

Precies, ze maken er veel te veel van bij de KNWU met hun moeilijke voorwaarden, uistraling, beleidsethiek en bijbehorende blabla. Ik pruim die shit maar moeizaam

LB117 13 juli 2018 om 09:41

Gelukkig heeft Thorwald ze allemaal op een rijtje..
Verder zou ik juist voor een sfeermaker gaan, alle profs rijden voor zichzelf het is zaak een teamgevoel te creëren.. ipv een wetenschappelijk verantwoorde cijferfetishist voor de groep te plaatsen.

GreenDay 13 juli 2018 om 10:09

Iemand zoals Kevin De Weert doet dat prima. De invloed van een bondscoach op de prestaties van een selectie is natuurlijk vele malen minder dan in voetbal, maar toch mag je het niet onderschatten. Cornelisse lijkt me niet geschikt.

tendam 13 juli 2018 om 10:20

@lb117, west
Leo van Vliet was precies wat jullie omschrijven, en dat was toch een compleet drama? Doe mij maar een cijferfetisjist die de renners met een plan de weg op stuurt.

vlek 13 juli 2018 om 10:23

Het is nog maar de vraag of ome Leo daadwerkelijk het verschil weet tussen een klimmer, hardrijder en een sprinter. Ik kan me nog de selectie voor het WK in Denemarken herinneren..

achtpuntzes 13 juli 2018 om 10:43

Jammer voor hem na die toch wel lullig overkomende zelf-sollicitatie en de eveneens wat lullig ogende lobby van de wielerflits redactie.

Hij is dus niet eens kandidaat geweest. :p

HoofdIsVrij 13 juli 2018 om 11:21

Veneberg heeft wel hoogstpersoonlijk Dumoulin en Van Vleuten wereldkampioen tijdrijden gemaakt /s

Samlambeej 13 juli 2018 om 13:41

Michel is wel een goeie gozer maar zijn onderwerelduitstraling matcht niet met de middelbare scholiertjes van het nederlandse wielrennen. Mochten ze echt yoga Tsjallinghhi overwegen dan maken ze zich compleet belachelijk. Nuchtere jongens als Tom n Wilco pikken dat zweverige niet.
Nogmaals, met zoveel talent heb je geen dominante bondscoach nodig.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair