Michael Woods: “Op deze manier wil je de gele trui niet overnemen”

zaterdag 1 mei 2021 om 18:34
Michael Woods: “Op deze manier wil je de gele trui niet overnemen”

foto: Cor Vos

Michael Woods is de nieuwe leider in de Ronde van Romandië. De Canadees nam zaterdag de leiding over van Marc Soler, maar had dat liever op een andere manier willen doen. Concurrent Thomas kwam namelijk in de slotmeters ten val. “Op deze manier wil je de gele trui niet overnemen. Thomas zag ik liever niet naar de grond gaan, maar toch is het speciaal om de leiderstrui te dragen in een WorldTour-koers.”

“Ik ben zelf heel erg blij met de wedstrijd vandaag”, gaat hij verder. “Ik ben trots op het team en tevreden met de benen. Het team zette me perfect af op de slotklim en Mads Würtz Schmidt reed ook nog eens in de vroege vlucht. Hij kon me op het einde ook nog helpen met positioneren. Ik voelde me eigenlijk geweldig.”

Morgen moet Woods een voorsprong van elf seconden op Thomas en 21 seconden op Ben O’Connor om de Zwitserse wedstrijd te winnen. De Canadees van Israel Start-Up Nation beseft zich ook dat dat wel een lastig kan worden: “Hopelijk kan ik op het podium eindigen.”

Dit artikel delen:

11 Reacties

Rondje 25 1 mei 2021 om 19:03

Dat gaat hem natuurlijk niet lukken tegen Thomas. Woods, O'Connor en Soler zullen ook nog problemen hebben om Richie Porte van zich af te houden.
Zal me dus niet verbazen als Ineos één en twee worden.

RainbowJersey 1 mei 2021 om 19:11

Op je fiets blijven hoort er ook bij, en daar is niet iedereen even goed in. Woods mag hier gewoon blij mee zijn!

Handige Harry 1 mei 2021 om 20:08

Natuurlijk is hij er blij mee maar het heeft weinig nut om dat uitbundig te vieren.
Beter wat empathie opbrengen voor een collega die op een lullige manier verliest, dan zout in de wind te wrijven.
Dat tweede kan alleen maar tegen je gaan werken.

Wim Kruithof 1 mei 2021 om 20:34

Twee grammaticale fouten in de laatste alinea.

Woods moet een voorsprong…. en het wordt een lastig… (?)

Jacco van Stierop 1 mei 2021 om 20:46

Je rekent “beseft zich” niet mee?

Wim Kruithof 1 mei 2021 om 21:05

inderdaad Jacco, La Chouffe zal rijkelijk gevloeid hebben.

Gilberto 1 mei 2021 om 23:47

Hopelijk ken je wel een beetje slapen vannacht

Chasse_patate 1 mei 2021 om 22:14

Wat een hoop spelfouten. Eerst terug lezen, dan plaatsen aub.

wouterdm 1 mei 2021 om 22:44

Ik denk dat zonder de val ook Woods ging winnen.

Sven.99 2 mei 2021 om 02:08

Er wordt net gedaan of thomas er 10 meter voor reed, maar woods kwam er gewoon al naast in de sprint. Grote kans dat hij hem met zijn punch capaciteiten ook zonder val van thomas had verslagen.

Jean Dumas 2 mei 2021 om 09:51

Hij maakte wel een tactische fout door de kop te nemen, maar erg sterk. Rijdt sowieso een lang voorseizoen en had in een sterke ploeg ook de Haut Var gewonnen.

Headlines

Materiaalzone

Populair