Michael Mørkøv tekent bij Quick-Step

dinsdag 22 augustus 2017 om 13:14
Michael Mørkøv tekent bij Quick-Step

Michael Mørkøv rijdt volgend seizoen voor Quick-Step Floors. Dat heeft de Belgische formatie vandaag bekendgemaakt. De 32-jarige Deen maakt de overstap van Katusha-Alpecin en tekent een contract voor twee seizoenen.

“Ik heb altijd interesse gehad in deze ploeg. Toen Patrick Lefevere met een aanbod kwam, kon ik dat niet weigeren”, aldus Mørkøv. “Ik kijk ernaar uit om volgend jaar samen met Gaviria en Viviani te rijden. Ik denk dat ik ze van dienst kan zijn in de sprints. De laatste jaren heb ik bewezen dat ik als een van de beste renners een lead-out kan verzorgen. Dat wil ik bij Quick-Step graag voortzetten. Daarnaast droom ik ervan om deel uit te maken van de ploeg voor de klassiekers, maar er is waarschijnlijk geen team waar meer concurrentie is voor een plek in de selectie.”

Mørkøv is de vijfde nieuwe renner voor Quick-Step. De ploeg heeft nu 21 renners voor volgend seizoen onder contract staan. Gisteren maakte het nog de contractverlenging van Dries Devenyns bekend.

Dit artikel delen:

26 Reacties

klassementsrenner 22 augustus 2017 om 13:22

Niet achter kristoff aan dus. voor vivianiw en meer eigen kansen?

ronddraaien 22 augustus 2017 om 13:27

Ik had niet verwacht dat hij nog welkom zou zijn bij EQS nadat hij *die rit in de Vuelta* van hen afpakte.

WernerFranke 22 augustus 2017 om 13:29

@vanbelleke
De transfer van een knecht?

Romāns Vainšteins 22 augustus 2017 om 13:29

Puur als dienende renner gehaald

MatthiasVDH 22 augustus 2017 om 13:31

Op de foto ziet hij eruit alsof hij de grootste jonko van het noordelijk halfrond heeft geknald.

thombvb 22 augustus 2017 om 13:33

Katusha heeft toch altijd wel een sterke trein vind ik. Kristoff maakte het niet altijd af, maar die lead-out zag er vaak sterk uit.

vlek 22 augustus 2017 om 13:37

Uitstekende transfer met het oog op hun sprinttrein, die afgelopen Tour de France nog op zo’n niveau was, dat een andere sprinter dan Kittel regelmatig niet meer kansrijk was geweest.

lnnrt 22 augustus 2017 om 13:40

Is dit echt de beste foto die in jullie archief zit?

Wel opvallend, wie gaat Kittel hiervoor terugkrijgen?

BasBelgie 22 augustus 2017 om 13:45

Verleng dat contract van Lampaert AUB!

WernerFranke 22 augustus 2017 om 13:50

@basbelgie
Lampaert heeft al verlengd.

Casar 22 augustus 2017 om 14:07

Opvallende transfer. Met Sabatini en Richeze hebben ze immers al 2 top lead-outs in de gelederen

Musselwhite 22 augustus 2017 om 14:16

@WernerFranke Ik heb nog niets gelezen van Lampaert en een verlenging van zijn contract. Gisteren wist De Cauwer te vertellen dat hij dacht dat Stybar ging verlengen maar ook daar niets van Lampaert. Maar ik hoop dat hij blijft van Quick-Step Floors.

williams 22 augustus 2017 om 14:21

Schitterend staaltje van psychologische oorlogsvoering van QS, Kittel gaat weg en we kopen direct een belangrijk deel van z’n nieuwe sprinttrein… En Gaviria is toch sneller.

WernerFranke 22 augustus 2017 om 14:44

@musselwhite
Hij staat op de lijst van EQS 2018 op PCS, en daar raak je enkel op als het ergens bevestigd is.

"Même si certains pensaient le contraire, je peux vous dire qu’il est toujours bel et bien un contrat avec notre formation pour 2018."
Dit komt uit een interview van DHnet met Lefevere, artikel van gisteren. Vrij vertaald: Ook al zijn er mensen die het tegenovergestelde denken, ik kan jullie vertellen dat hij een contract met onze ploeg heeft voor 2018.

Ivanoviclover 22 augustus 2017 om 15:12

Ik verwacht toch één of twee versterkingen om het verlies van Martin en De La Cruz op te vangen. Iemand een idee welke (sub)toppers nog beschikbaar zijn?

Geflitst 22 augustus 2017 om 15:27

@ivanovic
Aru, Dennis, TJ (haha), Moscon, maar Lefevere kan ook iemand afkopen zoals hij met Viviani heeft gedaan.

Vanbelleke 22 augustus 2017 om 15:30

Iemand enig idee wie er nog aan qs wordt gelinkt?

Japsie 22 augustus 2017 om 15:32

Ik vind dat twee grote ploegen, te weten Trek en QS, heel slecht anticiperen op klimgebied. Er zijn al veel klimmers getransfereerd. Renners als Freille, Barquil, Meintjes, Nieve, Landa, Formolo hadden ze toch kunnen strikken. Heel veel toppers zijn er niet meer, geloof ik. Alleen Aru nog geloof ik?

Brecht 22 augustus 2017 om 15:42

Ik denk dat heel veel mensen hier niet geloven wat Lefevere zegt, namelijk dat het budget voor volgend jaar niet verhoogd is, als je dan weet dat Gaviria, Alaphilippe en Jungels bijgetekend hebben, dan vrees ik dat er niet zoveel meer overblijft om een topper binnen te halen om De la cruz en D. Martin te vervangen, bovendien zal Laurens De Plus waarschijnlijk volgend jaar de kans krijgen om voor het klassement te gaan in Giro of Vuelta, en Jungels naar de Tour

Japsie 22 augustus 2017 om 16:06

@ Brecht, maar aan de andere kant, De la Cruz, Martin, Kittel en ook een Boonen verdwijnen van de loonlijst. En de Plus was ik even vergeten idd, die jongen moet een kans krijgen.

Brecht 22 augustus 2017 om 17:13

@japsie
klopt, maar denk dat lonen van de 3 genoemde renners misschien wel bijna verdubbelen, ze hadden alle drie nog een contract van vóór hun eerste grote overwinningen/resultaten bij de profs
en misschien heeft Lefevre nog wel een wit konijn achter de hand om uit zijn hoed te toveren, zou niet de eerste keer zijn…

Vanbelleke 22 augustus 2017 om 20:17

opent dit de deuren voor kristoff?

blix 22 augustus 2017 om 22:30

Lefevere is van plan om alle partners van Iljo Keisse van de jongste zesdaagsen van Gent binnen te halen? Eerst Viviani, nu Morkov.

Steven_E 23 augustus 2017 om 00:20

Is de pistier niet Jesper Morkov ipv Michael? En inderdaad, Jungels zal de Tour doen met Alaphilippe, met Gaviria als spurter. En dan gaan De Plus, Mas, Narvaez & Schachmann hun gangen eens mogen gaan in de Giro & Vuelta, met Viviani als spurter en nog een Gilbert ergens ernaast ook om ritten te kapen.

Samlambeej 23 augustus 2017 om 12:20

@japsie Qs is gebouwd rond sprints en klassiekers, je kan niet er nog eens een klimteam van 7 man bijhalen. Andersom heeft Sky ook geen topsprinters en geen ijzers in het vuur voor de klassiekers.

Headlines

Materiaalzone

Populair