Merijn Zeeman over versterkte voorjaarskern Jumbo-Visma: “Wout kan nu ‘het spel’ spelen”

woensdag 27 oktober 2021 om 13:06
Merijn Zeeman over versterkte voorjaarskern Jumbo-Visma: “Wout kan nu ‘het spel’ spelen”

foto: Cor Vos

“Collectief waren we het voorbije voorjaar niet sterk genoeg. Daar hebben we werk van gemaakt”, aldus Jumbo-Visma ploegleider Merijn Zeeman. “Met de versterkingen moeten we in 2022 sterker voor de dag komen. We hebben nu meerdere ijzers in het vuur en die bieden Wout de kans om energie te sparen en ‘het spel’ in de finale beter te kunnen spelen.” Met of zonder Tiesj Benoot…

Om misverstanden te vermijden, Zeeman wilde in het interview in Het Laatste Nieuws niet aan het thema-Benoot. “Ik kan er niets over zeggen. Het is een gerucht waar ik niet op ga reageren.” Maar de concrete interesse betekent wel dat Jumbo-Visma werk maakt van de versterking van de klassiekerkern rond kopman Wout van Aert.

En met het aantrekken van Tosh Van der Sande en Christophe Laporte is die kern sowieso al versterkt. “Een absolute noodzaak”, geeft Zeeman toe. “Kijk, wij zijn een ploeg die de dingen altijd benoemt zoals ze zijn. En daar ook naar handelt. Het is simpel: collectief waren we dit voorjaar niet sterk genoeg.”

‘Versterking’ Mike Teunissen
“Met deze aanvullingen moeten we in 2022 sterker voor de dag kunnen komen. We hebben nu meerdere ijzers in het vuur. Die Wout de kans bieden om wat meer energie te sparen en ‘het spel’ in de finale beter te kunnen spelen.” Zeeman noemt naast Van der Sande en Laporte overigens ook Mike Teunissen bij de ‘versterkingen’.

“Omdat we hem dit seizoen het hele voorjaar hebben moeten missen (Teunissen kampte met een spierscheur in het bovenbeen, red). Wedstrijden worden tegenwoordig steeds vroeger opengebroken. Dat maakt de finales langer, zwaarder en intensiever. Christophe, Tosh en Mike hebben al meermaals bewezen dat ze zo’n scenario aankunnen. En daar, in hoge nood, als het écht moet, een bepalende rol in kunnen spelen. En zelf een resultaat kunnen rijden, met hun spurtsnelheid als extra troef.”

Zeeman noemt ook de terugkeer van Teunissen een versterking – foto: Cor Vos ©2021

“De groep renners die in dat soort koersen de finale kunnen rijden, is heus niet zo groot”, legt Zeeman uit. “Waar jongere renners in het rondewerk al wat vaker de neus aan het venster steken, blijft die ‘aanwas’ aan de onderkant in de klassiekers beperkt. Daar is het erg specifiek. En komt het aan op het beheersen van heel veel verschillende aspecten van de wielersport. Parcourskennis, het kunnen omspringen met extreme omstandigheden, positionering gecombineerd met de bijhorende techniek, met hoge snelheden op een bochtje afrijden…”

Zeeman voegt ook de naam Nathan Van Hooydonck toe. “Die heeft het echt goed gedaan het voorbije voorjaar. Hij heeft veel bijgeleerd van ons afscheidnemende duo Martens-Wynants.” Het Laatste Nieuws dropte ook de namen Timo Roosen, Edoardo Affini en Pascal Eenkhoorn. Maar daarbij maakte Zeeman enig voorbehoud bij. Onder het mom van “interne concurrentie”.

Veldrijden, met of zonder het WK in Fayetteville
“Een plek in de selectie van pakweg de Ronde van Vlaanderen moet een dure plek worden. Net als in de grote ronden. Eentje waar renners de handschoen moeten voor opnemen en knokken. Om te tonen dat ze die plek waard zijn”, besluit Zeeman.

Nog dit: vrijdag zit Van Aert samen met de ploegleiding. Voor een terugblik op 2021 en een eerste blik op de nabije toekomst en zijn programma voor 2022. “We zullen de komende twee maanden echt nog nodig hebben om tot concrete, afgelijnde plannen te komen. Over zijn veldritactiviteiten hakken we wél heel binnenkort de laatste knopen door.” Dan zouden we ook moeten weten of het WK in Fayetteville in die plannen past.

Dit artikel delen:

62 Reacties

Romāns Vainšteins 27 oktober 2021 om 13:15

Als Benoot er bij hebben klopt deze uitspraak en dan zal het waarschijnlijk komen van de drietand met Laporte en van Van Aert er bij. Dan heb je hard, snel en alles bij elkaar

Renaissance 27 oktober 2021 om 15:02

Waarom is het Ineostreintje nog niet ontdekt voor het voorjaar? Als WvA Teunissen, Laporte, Roossen, Van Der Sande en Van Hooydonck in een treintje laat rijden en daarmee DQS controleert, om vervolgens richting het einde zelf een demarrage te plaatsen dan kan toch alleen MvdP volgen? Dan hoef je als WvA dus alleen sterker te zijn in de sprint, of geluk hebben en wegkomen. Waarom een spel spelen?

lo squalo dello Stretto 27 oktober 2021 om 15:33

@Renaissance: Ja, want zo werken de voorjaarsklassiekers….

Renaissance 27 oktober 2021 om 20:47

Hoezo niet? Zo werkte bergritten eerst ook niet? Laporte, Teunissen en Van Hooydonck kunnen allemaal mee met de top 15. Als je die dan op kop zet en zelf de definitieve demarrage zet wanneer je wil werkt het toch ook?

Dr op en dr over 27 oktober 2021 om 21:03

@renaissance …> Omdat een Van der Poel, Asgreen en co dan gewoon lachend in het wiel zitten terwijl Jumbo z’n eigen ploeg opblaast.

Van Aert is niet per definitie de sterkste renner in koers, dus je hele ploeg op kop zetten terwijl de concurrentie lekker in het zog kan meerijden lijkt me niet echt de gewenste manier van koersen. Verstandiger is het dan om zelf een mannetje vooruit te sturen zodat de concurrentie daarachter mag gaan rijden.

En dan zit je ook nog eens met de situatie dat ook Van Aert kan lek rijden of vallen. Niet echt handig als op dat moment je hele ploeg al is opgeblazen. ;)

ChefSpijker 28 oktober 2021 om 12:28

Ik denk dat je Van Hooydonck schromelijk overschat als je denkt dat die met de beste 15 mee kan in Vlaanderen. En ook een Teunissen moet zich wat dat betreft gewoon nog bewijzen.

Murcia 27 oktober 2021 om 13:26

Met of zonder Benoot hebben ze inderdaad de mogelijkheid om meerdere azen uit te spelen. Te vaak in de afgelopen jaren was het één tegen allen vanuit Wout zijn perspectief. Opvallend is dat de finale renners in de klassiekers over het algemeen meer kilometers op de teller hebben dan wat we zien bij het ronde/klimwerk. Met de versterkingen komt er meer interne concurrentie maar ook zijn er minder excuses mocht je niet presteren. Je mag nu echt wel uitspreken dat er op zijn minst één Monument moet worden gewonnen.

hartstikkebedankt 27 oktober 2021 om 13:27

Als Benoot nog komt dan kunnen ze ineens bijna wedijveren met Quick Step. Als in, de kopman kan in bijna alle situaties winnen (Van Aert). Ze hebben twee renners die taai zijn en kunnen afsprinten, maar niet al te beroerd lijken om wat klusjes op te knappen (Laporte en Teunissen). Iemand die van ver zou kunnen aangaan en er meestal in finales nog wel bij is (Benoot). En nog enkele knechten zoals Van Hooydonck, Roosen en Van der Sande die goed op het terrein uit de voeten kunnen. De meeste kunnen ook hard rijden en koers maken. En misschien nog Dumoulin die in sommige koersen als bliksemafleider of als luxeknecht kan rijden. Ook zonder Benoot is Van Aert er zeker op vooruit gegaan denk ik.

Steven_E 27 oktober 2021 om 14:55

Dat zeiden ze vorig jaar van AG2R ook.

lo squalo dello Stretto 27 oktober 2021 om 15:33

AG2R heeft wel geen Van Aert in de gelederen. Van Aert zou bij AG2R (ipv Van Avermaet bv.) beter omringd zijn dan dat hij dat bij Jumbo-Visma dit jaar was.

Mwielerfan 27 oktober 2021 om 23:39

En vorig jaar of twee jaar terug over jumbo. Je denkt dan dat iedereen een stapje maakt, maar iedereen deed een stap terug behalve van aert. Asgreen, stybar en lampaert met soms alaphilippe erbij, zijn echt wel anders dan theunissen, benoot en tosh

Alfons Haavers 27 oktober 2021 om 13:27

Meer investeren in de ondersteuning van WvA zou van Jumbo-Visma wel eens het grootste team ter wereld kunnen maken. Top in zowel de eendagswedstrijden (kasseien maar ook klimkoersen) als de kleinere en grote rondes met Roglic.

jvh93 27 oktober 2021 om 13:32

Ben ook benieuwd wat Dumoulin gaat doen, hij zou afgelopen seizoen ook enkele klassiekers rijden maar toen kwam zijn break. Wellicht dat hij ook nog een gooi doet naar een plaatsje in een van de klassiekers.

Al met al staan ze er een stuk sterker voor als verleden jaren met Van Aert als absolute kopman, net daaronder Laporte, Teunissen en vd Sande (en wellicht nog Benoot) en dan een groep jongens die ook prima mee kunnen zoals v Hooydonck, Roosen, Eenkhoorn (Affini vindt ik geen klassiekerman, dus die reken ik hier ff niet mee) en dan hebben ze ook nog de gebroeders van Dijke die ook zeer getalenteerd zijn in dit werk (als ik de geluiden mag geloven)

kelderfan 27 oktober 2021 om 13:44

Dat mag je zeker geloven, want vooral Mick heeft grote stappen gezet.

Marik 27 oktober 2021 om 13:34

Met Laporte, Teunissen en Benoot heeft Van Aert er echt een paar kleppers bij. Ik hoop dat Van Aert ook wat meer een splijtende demarrage plaatst. Dam kunnen die anderen verdedigen. Overigens moet Benoot wel beter rijden dan afgelopen jaar.

Panache 27 oktober 2021 om 13:37

"Een plek in de selectie van pakweg de Ronde van Vlaanderen moet een dure plek worden. Net als in de grote ronden. Eentje waar renners de handschoen moeten voor opnemen en knokken. Om te tonen dat ze die plek waard zijn.”

Dat wordt toch een kleine game-changer binnen dit team. Of het verstandig is betwijfel ik. Heel veel renners hebben baat bij een duidelijk plan en toewerken naar bepaalde doelen. Indien bijvoorbeeld Vingegaard gevraagd wordt om schaduwkopman te zijn in de Tour en het niveau voor podium te hebben dan denk ik niet dat de kans vergroot wordt door hem in het voorseizoen te laten strijden met (bijvoorbeeld) Tom Dumoulin voor dat plekje. M.i. moet je zo'n renner het vertrouwen geven in de winter en het plekje gunnen op basis van juiste waarden in de trainingen en hier en daar een mooie uitslag zoals dat ook in 2021 het geval was. In het schaatsen is deze fout in Olympische seizoenen vaak gemaakt: het plaatsen voor de Olympische spelen in een land vol aan elkaar gewaagde schaatsers zorgde er voor dat schaatsers doelbewust piekten naar het Olympische kwalificatiemoment terwijl de Duitse, Russische, Noorse en Japanse concurrentie netjes in opbouw was en mede daardoor relatief sterker voor de dag kwam op het moment dat het er echt om ging. TJV had een hele mooie kern vol kwaliteit en mooie rolverdelingen. Met het aantrekken van Rohan Dennis en Laporte komt daar al een stuk meer concurrentie in en stel je trekt ook nog eens Tiesj Benoot aan dan zou het zo maar de delicate balans kunnen verstoren. Ik wens TJV veel wijsheid en managementkwaliteiten toe om een sterk team te blijven smeden dat ook in de toekomst voor elkaar door het vuur blijft gaan. Soms is less nog steeds more.

Marik 27 oktober 2021 om 13:43

Het is een goed beargumenteerd verhaal en tegelijkertijd weten we niet of deze hypothese werkelijkheid wordt. Wellicht dat ze voor de meeste wedstrijden het geraamte wel ingevuld hebben en de laatste plekken flexibel houden.

jvh93 27 oktober 2021 om 13:49

Als je kijkt naar de hoeveelheid wedstrijden die er op de kalender staan zou je zeggen dat hier wel een goede verdeling op te maken valt en hoeft dit inderdaad geen enkele reden te spelen bij het wel of niet in vorm krijgen van renners. Je laat een bepaalde kern focussen op de klassiekers (die altijd in dezelfde periode gereden worden en niet elke klassieker rijd je waarschijnlijk met volledig dezelfde ploeg), een kern op de Giro, een kern op de tour en een kern op de vuelta en er zullen ook zeker jongens zijn die tussendoor in bepaalde kleinere rondes willen pieken (uiteraard kan er overloop zitten in de verschillende kernen)

Murcia 27 oktober 2021 om 13:57

De afgelopen jaren maakten ze als eerste de complete Tour ploeg bekend en ik denk dat ze daar nu niet van gaan afwijken. De programma's zullen per renner wel vroeg worden afgestemd. Dus in die zin zie ik de interne concurrentie niet als een valkuil omdat een ratrace dan niet meer mogelijk is. Wat nodig was is gebeurd, Wout die bijtekende en een inspanning van de ploeg verlangde om hem beter te omringen. Jongens als Roosen bv hebben hun kansen echt wel gehad maar slaagden er niet in om de diepe finale renner te worden die hij nodig had.

Shinzawai 27 oktober 2021 om 14:22

De kopmannen en belangrijkste luitenanten zijn natuurlijk zeker van hun plekje. Wat ze willen bereiken, is dat de groep die daar achter zit gemotiveerd is om zich in de selecties voor belangrijke koersen te rijden i.p.v. die koersen sowieso te rijden bij gebrek aan beter.

Beer 27 oktober 2021 om 16:09

Een Vingegaard zal op die manier niet moeten vechten voor zijn plaatsje natuurlijk, die is gewoon één van de kopmannen. Het gaat hem meer om plaatsje nummer 7 in de klassiekers (Roosen, Eenkhoorn, Affini…?) en nummer 8 in de Tour.

Romāns Vainšteins 27 oktober 2021 om 21:30

Tegelijkertijd blijft het wielrennen en weet je nooit wie in welke fysieke/mentale status het hoofddoel aanvangt, daar moet je gewoon in kunnen switchen ongeacht wat er in de winter bekokstoofd wordt. Het opwerpen van een onderlinge competitie in de koersen en trainingen is wel dom natuurlijk.

Mwielerfan 27 oktober 2021 om 23:43

Om echt waar te maken dat er gevochten wordt om een plek, moet je blessures op kunnen vangen dus 11 a 12 man voor kassei klassiekers hebben, minimaal. Bij een deel kan dat combineren met sprinttrein en grote ronde knechten, maar lang niet altijd. Echte lead out moet vooral snel zijn, niet alle tijdrijders en ronde knechten hebben kassei skills. Dus vraag me af of je quick step kunt nadoen, zonder kasseien echt belangrijk te maken. Enige kans die er is, is als ze groenewegen uitfaseren en sprinttrein lagere prioriteit geven

S. Morgenstern 27 oktober 2021 om 23:52

Vingegaard reed zich afgelopen seizoen mede in de Tour de France selectie door zijn goede voorjaar (en de Vuelta van vorig jaar). Kuss deed eerder hetzelfde, door eerst zijn waarde te tonen in de Vuelta en grotere stappen te zetten dan de andere klimmers waarmee hij daar de eerste keer naartoe ging.

Jongens als Roosen en Eenkhoorn gaan nu de winter in met de wetenschap dat ze een stap moeten zetten om zeker te blijven van hun positie in de kern voor de grootste klassiekers. Dat is volgens mij waar Zeeman op doelt, niet dat ze in de E3 of Wevelgem allemaal ‘tegen’ elkaar rijden om hun plek voor de week erna te verdienen.

KnightBiker 27 oktober 2021 om 13:37

Als het WK in Fayetteville te combineren is met een hoogte stage in de VS dan zou dat toch mooi op te lossen zijn?

Murcia 27 oktober 2021 om 13:42

Zou kunnen maar het valt mij op hoe Lamberts als Wout’s trainer steeds vaker afstand neemt van de veldperiode in zijn interviews. Als je het aan mij vraagt zou hij een WK over de plas laten schieten om de voorbereiding op het voorjaar niet te verstoren. Wout zelf heeft natuurlijk de eindstem maar hij is nu echt een wegrenner met prioriteiten daar.

Franco Ballerini 27 oktober 2021 om 14:10

De vraag is: is een hoogte stage in de VS wel te doen? Hoogtes zat natuurlijk, maar hoe zit het met de veiligheid? Ik heb wel eens beelden van Amerikaanse renners op training gezien waarvan de rillingen over mijn rug liepen. Op de vluchtstrook op een halve meter van het voortrazende verkeer. Om nog maar te zwijgen over de allerbelabberdste staat van de wegen daar.

Murcia 27 oktober 2021 om 14:14

@Franco
Eens, bovendien doe je een hoogtestage vaak met meerdere renners. Wout heeft ook graag collega’s om zich heen lijkt me en de ploeg heeft volgens mij liever de gekende plekken als de Teide, Tignes en Livigno waar ze ervaring hebben opgedaan.

Theo H 27 oktober 2021 om 15:33

Lamberts adviseerde vorig ook al anders. Ik gok erop dat onder druk van allerlei andere belangen en sentimenten toch (weer) niet naar hem geluisterd gaat worden. Zonde.

Mwielerfan 27 oktober 2021 om 23:46

Wout heeft alleen nog wevelgem in het voorjaar, dus hoog tijd dat ie daar eens werk van maakt

Groetjesaandevoetjes 28 oktober 2021 om 08:08

@MWielerfan – Amstel Gold Race telt niet meer als voorjaar? En die overwinningen van vorig jaar in Milan San Remo en Strade Bianche ook niet?

Massimo Bataille 27 oktober 2021 om 13:49

Ik begrijp niet waarom Tosh Vdsande zoveel opgehemeld wordt.
Goeie renner en degelijke knecht/leadout renner, maar heeft in het klassieke voorjaar echt nog niet zoveel getoond. Voor een belg van 30 jaar die altijd bij Lotto gereden heeft:
1x Roubaix, 1x Gent-W, 1x E3-prijs, 1x omloop, 2x KBK, 2x Sanremo, 2x Ronde v.Vl , 3x Dwars d.Vl, 4x Strade.

Zal grotere aanwinst zijn voor de heuvelklassiekers :
9x LBL, 9x Brabantse pijl, 8x Amstel en 7x Waalse pijl

Murcia 27 oktober 2021 om 14:44

Opgehemeld heb ik hem niet maar ik vind het nog steeds een hele slimme aankoop. Tosh hoorde dit jaar bij de beste 100 renners als derde van zijn ploeg (Na Wellens en Ewan) en reed opvallend goed in het Vlaamse voorjaar. Overigens had hij er zelf om gevraagd daar te rijden bij de ploegleiding die kennelijk hem als automatisme bij LBL al die jaren had ingezet. Tosh is behoorlijk explosief en dat had TJV bij de voorjaarskern niet in overvloed.

Mwielerfan 27 oktober 2021 om 23:48

Hij gaat naar jumbo, dus dan kijkt iedereen opeens met roze bril. Z’n beste momenten worden voor ons gevoel de standaard die hij het hele jaar gaat volhouden, natuurlijk wordt hij nog iets beter, we vergeten dat z’n beste momenten in een b koers waren met weinig tegenstand, buiten de piek van de meeste toppers

kelderfan 27 oktober 2021 om 13:52

Het is natuurlijk ook zo, dat Wout heeft ontdekt, dat hij op de weg meedoet met de grote jongens. Zijn tijdrit in de TdF en ritwinst op de Mt. Ventoux zijn toch van grote klasse.

rahimns 27 oktober 2021 om 17:23

Dat wist hij al een tijdje hoor ;)

Mwielerfan 27 oktober 2021 om 23:49

Bergrit was nieuw, maar had al eens een massasprint gewonnen op dit niveau, en tijdritten ook of was er dichtbij

thorsen 27 oktober 2021 om 14:23

Knchten in eendagskoersen zijn vaak toch wat overrated (meer dan genoeg die het zonder doen). Uiteindelijk moet de kopman het toch echt zelf doen, of je moet het echt zoals DQS op de breedte spelen en dus geen echte kopman/knecht aanwijzen.

hartstikkebedankt 27 oktober 2021 om 14:31

Ligt aan de sterkte van de kopman. Bij een absolute topper als Van Aert gaat iedereen zitten kijken dat hij het gat gaat dichtrijden. Dan is het handig om tot in de finale minimaal 1 knecht te hebben. Voor iemand als Stuyven, Vanmarcke of Turgis is het al wat minder belangrijk.

Rawolf Rawolf 27 oktober 2021 om 14:52

"Maar de concrete interesse betekent wel dat Jumbo-Visma werk maakt van de versterking van de klassiekerkern rond kopman Wout van Aert."

Zo gauw deze zin omgeschreven kan worden naar:

'Klassiekerkern met meerdere ijzers Waaronder van Aert'

Op dat moment zal Jumbo pas echt het spel kunnen spelen in de klassiekers, je moet af van het idee dat van Aert elke koers kan winnen. Dat kan van Aert inderdaad maar niet als je dat vooraf aan elke oetlul duidelijk maakt en je nog alleen maar achter de feiten aan koerst. Je moet aanvangen met meerdere kopmannen en laat dat woordje schaduw of sub ook maar weg. Mannen Laporte, Benoot zijn gewoon kopmannen en van Aert profiteert daar veel meer van als ze dat zelf ook beseffen en zo rijden.

Dat zag je ook bij DQS met Boonen, Tommeke was ijzersterk maar zonder hem winnen ze toch meer. Jumbo moet daar nog steeds voor waken, de klassiekerskern kwalitatief versterken was een eerste horde die nu genomen is.

kelderfan 27 oktober 2021 om 15:07

De horde is nog niet genomen, want het wachten is op een handtekening van Benoot om de droom waar te maken.

Murcia 27 oktober 2021 om 21:07

@Rawolf
Wat je nog beter kan doen is als TJV keihard blijven roepen dat alle ballen op van Aert gaan om pas in de finale zelf de concurrenten erachter te laten komen dat dit niet het geval is en een Laporte wint doordat de rest steeds naar Wout kijkt.

Chaba Jimenez 27 oktober 2021 om 15:05

Geinige foto, Tiesj met dat vraagteken ernaast.

Laporte wel een dikke aanwinst. Niet bij de favorieten zoals Van Aert maar normaal gezien altijd wel goed genoeg voor in achtervolgende groep te zitten als rappe man. Kan Van Aert beetje de kat uit de boom kijken.

Van der Sande ook een zeer degelijk jaar gereden.

lo squalo dello Stretto 27 oktober 2021 om 15:35

Laporte en een fitte Teunissen in principe sowieso al een verbetering tov vorig jaar. Maar San Remo, de Ronde of Roubaix heeft Van Aert niet verloren door zijn ploeg maar door zelf net te kort te komen.

Beer 27 oktober 2021 om 16:07

Als er in San Remo dit jaar nog eentje bijzit om het gaatje met Stuyven & Kragh te dichten, kan hij wel sprinten voor winst natuurlijk.
In de RVV waren VDP en Asgreen duidelijk sterker, al kan een beter team hem daar ook verder brengen. Hoe van Aert na de 2e Kwaremont zelf het gat moest dichten met een hele sliert renners in zijn wiel; doet toch pijn aan de ogen.
In het algemeen reed van Aert in veel klassiekers de afgelopen jaren teveel en te snel met teveel renners in zijn wiel in de wind. Met een sterker team kunnen ze andere wedstrijdsituaties creëren of problemen recht zetten. Dat zou hem toch weer een stapje dichter bij overwinningen moeten brengen.

S. Morgenstern 27 oktober 2021 om 17:07

Het is inderdaad een feit dat Van Aert dit jaar zelf net tekort kwam in de monumenten om te winnen.

Mystery Rider 27 oktober 2021 om 15:43

Het einde is nabij…

Inkopen in de hoop de ‘kern’ te versterken…

Kan natuurlijk ook de andere kant op gaan en niks meer worden…

Ik gok op het tweede…jammer voor al de mooie aankopen, ik zie een Tosh en Laporte niet echt aarden in dit team.

En het concept ‘Interne concurrentie’ … ja jongens, rijd jullie allemaal maar lekker kapot in de voorbereiding in de hoop geselecteerd te worden … en dan wanneer puntje bij paaltje komt… helaas, niks meer!

Jammer …

Adorni 27 oktober 2021 om 16:08

Ik hoop dat door deze bredere en versterkte klassiekerkern JV komend seizoen meer aan de start verschijnt van de klassiekers van het tweede niveau. Om op die manier kansen te geven aan renners als Dekker, Kooij en de gebroeders Van Dijke.
Afgelopen jaren liet JV veel van die wedstrijden schieten, door hun te krappe kern en werden die jonge gasten voor de leeuwen gegooid in de grotere wedstrijden, bv Kooij prof maken om de week erop al het Vlaams openingsweekend te betwisten.

Beer 27 oktober 2021 om 17:01

Helemaal mee eens. Mocht Benoot komen wordt de kern voor de klassiekers wel heel breed. Voor jonge gasten zouden Samyn, Nokere en Scheldeprijs dan interessante wedstrijden kunnen worden.

Klein Verzet 27 oktober 2021 om 16:09

“Of het WK in Fayetteville in die plannen past?” Typisch weer zo’n Zeemans benadering. Die man maakt zichzelf veel te belangrijk. Dumoulin zou hem inmiddels toch wel wakker hebben geschud? De doelen die een renner stelt, waar hij inspiratie en motivatie uitput, zijn vele malen belangrijker (sowieso voor de lange termijn) dan wat ene Zeeman vindt. Het is ook een volslagen ridicule omkering: een plan dient een doel en hoe Zeeman het nu doet overkomen is alsof een doel een plan dient. Waanzin. Zeeman danst mij te graag naar ’t pijpen van de sponsor, zoals Nijs dat ook denkt te moeten doen voor Trek, waardoor Lucinda Brand een droom in de Hel zag verkruimelen.

Poeksel 27 oktober 2021 om 16:21

Lees de laatste alinea van het artikel nog eens, en let dan vooral op waar de aanhalingstekens staan.

ratajan 27 oktober 2021 om 20:24

Ja, dat doet mijn werkgever ook, zichzelf heel belangrijk maken. Ze zeggen verdorie gewoon wat ik moet doen!

peterwinnen 27 oktober 2021 om 16:44

De truc zal worden om iedereen tevreden te houden. Jumbo wordt met de versterkingen kwalitatief gezien heel breed. Allemaal mooi en aardig, maar als iedereen steeds de kansen moet opofferen voor Van Aert, Roglic en in mindere mate Groenewegen krijg je geheid een keer gedoe.

DeGroteMolen 27 oktober 2021 om 16:53

Ook hiermee gaan ze het niet redden tegen VdP in de keienklassiekers als hij van zijn rugproblemen af is.

Beer 27 oktober 2021 om 17:05

Klopt. VDP won afgelopen seizoen dan ook 0 (nul) keienklassiekers.

evelineroos 27 oktober 2021 om 20:33

Van Aert met betere knechten is ook voor van der Poel niet per se nadelig als ze het moeten opnemen tegen DQS.

Blackcanyon 27 oktober 2021 om 19:53

Natuurlijk kun je er nog een pak geld tegen aan smijten en daarmee overwinningen kopen doordat je goede renners koopt.

Als ik t geld had kon ik zo ook een ploeg samenstellen die leuke wedstrijden wint.
Ik heb veel respect voor wat Wout presteert en enkele van zijn collega’s, maar niet voor het team (en dat geldt ook voor Ineos).

Ik vind het veel knapper wat voor resultaten er bij Alpecin Fenix worden geboekt met een naar verhouding veel beperkter budget.

Theo H 27 oktober 2021 om 23:06

Volledig eens met je tegengeluid. Ik vrees alleen voor je dat je hier een roepende in de woestijn bent.

evelineroos 27 oktober 2021 om 20:31

Allemaal leuk en aardig, maar je moet gewoon de beste man in koers zijn om een monument te winnen. In de echte finale is het gewoon ieder voor zich.

Alfons Haavers 27 oktober 2021 om 21:00

Het helpt natuurlijk, maar lijkt me niet altijd zo. Was Stuyven puur fysiek de sterkste in MSR?

Murcia 27 oktober 2021 om 21:01

Dat zou je denken, maar wat DQS heeft groot gemaakt in de klassiekers is om haar selectie zo samen te stellen dat ze bij deze topwedstrijden zoveel mogelijk mensen diep in de finale heeft. De redenatie is niet ten onrechte dat heel sterke eenlingen niet op alles kunnen en willen reageren. Het lukt niet altijd maar de overtal tactiek werkt bijzonder vaak. Ik vond persoonlijk een geweldig voorbeeld de E3 in 2019 waar een ijzersterke van Aert op die manier werd uitgeschakeld voor de zege. Kun je als TJV die situatie opheffen of zelfs maar 50% kleiner maken vergroot dat al je eigen winstkansen.

klimmer999 28 oktober 2021 om 15:05

Maar er is ook een Stannard die drie DQS’s in de luren legt in Het Nieuwsblad.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair