Merijn Zeeman over Dumoulin: “Een zeer belangrijke renner voor de klassementen”

maandag 22 november 2021 om 13:08
Merijn Zeeman over Dumoulin: “Een zeer belangrijke renner voor de klassementen”

foto: Cor Vos

Voor Jumbo-Visma is Tom Dumoulin nog steeds een ‘zeer belangrijke renner’ voor het klassement in de Grote Ronden. Dat zegt Merijn Zeeman, sportief directeur bij het Nederlandse WorldTeam, in gesprek met Cyclingnews.

Jumbo-Visma stelt de komende weken de plannen en selecties voor de grote ronden vast. Daarbij komt natuurlijk ook de rol van Dumoulin aan de orde. “Het is een interessant proces”, zei Zeeman. “Natuurlijk, Tom had die blessure aan het einde van dit seizoen. Hij ging op vakantie maar nu is hij terug in training en zitten we in het planningsproces. Voor mij is Tom ook een kandidaat voor de grote ronden.”

Afgelopen seizoen nam Dumoulin tijdelijk afstand van de wielersport, maar hij keerde in juni terug en reed een maand later naar het zilver op de olympische tijdrit tijdens de Spelen in Tokio. “Hij heeft een enorme persoonlijke ontwikkeling doorgemaakt en heeft nu een heel duidelijk beeld van hoe hij wil werken en hoe hij alle dingen in zijn sportieve leven wil aanpakken”, ging de 43-jarige sportief directeur verder.

Dezelfde kwaliteiten
“Dat is een nieuwe stap voor hem, maar voor mij heeft Tom nog steeds dezelfde kwaliteiten die hij voor zijn pauze had”, vertelde Zeeman. “Het is echt een goede klassementsrenner in koersen van een week, maar ook in grote ronden. Hij heeft ook een zeer sterke tijdrit en een enorme motor in de bergen. Dat zullen we in december bespreken, en we zullen ook alle doelstellingen doornemen die hij in 2022 zal hebben.”

Dumoulin gaf deze maand in gesprek met Helden Magazine aan dat hij een deelname aan een grote ronde in 2022 zeker niet uitsluit. Het zou zijn eerste grote ronde sinds de Vuelta van 2020 worden. “Ik wil zelf nog korte uitslagen rijden en natuurlijk het liefst winnen. In welke koersen? Dat zien we in december (tijdens het eerste trainingskamp, red.) wel. Maar grote rondes sluit ik zeker niet uit. Dat blijf ik heel uitdagend vinden en ik weet dat ik daar heel goed in kan zijn.”

Dumoulin (links) veroverde afgelopen zomer zilver op de olympische tijdrit – foto: Cor Vos

Dat Dumoulin in een dienende rol aan de start van de Tour de France verschijnt en kopman wordt in een andere grote ronde, is een mogelijk scenario. “We moeten het daar nog over hebben maar wil hij een rol naast Primož Roglič, bijvoorbeeld, of wil hij de volledige verantwoordelijkheid in een grote ronde? Wil hij een sprinter naast zich hebben? Het zijn al deze dingen die we nog moeten bespreken”, zei Zeeman. “We zien hem als een zeer belangrijke renner voor de klassementen.”

Tour de France
Voor Jumbo-Visma is de Tour de France alvast de belangrijkste afspraak van het jaar, bevestigde Zeeman nog maar eens. “Dat betekent dat we een zo sterk mogelijke ploeg willen samenstellen. Ik zeg niet dat Primož en Jonas (Vingegaard, red.) de ploeg gaan leiden in de Tour maar iedereen die het wielrennen volgt, weet dat zo’n keuze niet zo’n grote verrassing zou zijn. Maar we hebben nog geen definitieve keuze gemaakt.”

Dat gaat in de komende weken gebeuren, vertelde de sportief directeur van Jumbo-Visma verder. “We zullen over twee weken met alle coaches praten en dan in december met de renners. We hebben tot nu toe meerdere gesprekken gehad met Primož en Jonas, en ze zijn allebei ambitieus voor de Tour, dus het zou logisch zijn. We zullen echter in de komende weken pas de definitieve beslissing nemen.”

Giro en Vuelta
Het kopmanschap bij Jumbo-Visma voor de Giro d’Italia is vooralsnog minder duidelijk. Volgens Zeeman hebben verschillende mogelijke kopmannen hun hand opgestoken en gevraagd om een kans om de ploeg te leiden. “Het is een luxe om zulke goede renners te hebben, maar tegelijk vergt het ook veel gesprekken en ploegdynamiek om te focussen op onze doelen. We zijn er nog niet uit met de Giro.”

“We hebben een groep renners met Roglič, Vingegaard, Dumoulin, Rohan Dennis, Tobias Foss, Steven Kruijswijk en er zijn niet veel tijdritkilometers in de Giro, dus het kan ook interessant zijn voor Sepp Kuss. Maar wat ik hoop dat iedereen enthousiast is voor die wedstrijd. Veel renners hebben me gevraagd of ze daarheen mogen gaan en dat is een goed teken. Het is hetzelfde met de Vuelta, die in Nederland begint en een ploegentijdrit heeft.”

Dit artikel delen:

44 Reacties

Chippen 22 november 2021 om 13:19

wat een exceptioneel nietszeggend interview.

ze hebben renners met bepaalde talenten en die gaan volgend jaar mogelijk ingeschakeld worden in koersen die bij die specifieke talenten passen. wie, hoe, waar, wanneer, dat weten we nog niet, maar ze zullen volgend jaar zeker ergens iets gaan doen op een fiets!

Wheely 22 november 2021 om 13:38

Erg exceptioneel is het niet echt dat dit soort interviews nietszeggend zijn toch? Zeker in deze tijd van het seizoen kun je niet veel meer dan een paar open deuren intrappen.

Murcia 22 november 2021 om 13:45

Met Wheely eens, dit is gewoon een resultaat wat je als Cycling news krijgt als je een sport directeur gaat interviewen voor hij met staf en renners gaat zitten om het nieuwe seizoen te bespreken. Overigens kun je tussen de regels al vaststellen dat Jonas er bij is in Kopenhagen en dan lijkt me een plek voor Tom al niet zo makkelijk meer zeker als je zijn voorzichtige wens mbt grote rondes rijden voor eigen kans wil laten uitkomen. Een kopman zijn in de Giro met niet een hele ploeg in zijn dienst (want sprinter Dylan ook mee) lijkt mij meer de uitkomst van hun overleg.

Michelangelo 22 november 2021 om 14:05

Sluit me aan bij Murcia.
TdF met Roglic als kopman, Vingegaard als plan B, en daaromheen enkele steengoede renners in dienst. Met Van Aert in de rol die hij afgelopen jaren ook had, een combi van werken en vrijheid.
Giro voor Groenewegen, Dumoulin en Kruijswijk, met daaromheen een mix van een goede sprinttrein en wat klimmers. Maar niet zo zwaar gestoffeerd als voor de TdF.
Vuelta n.t.b. Alles afhankelijk van hoe het seizoen loopt, wie welke resultaten haalt en wie waar ten val komt.

En voor de rest moet je in de interviews niet al te veel verwachten in deze fase. Goede nieuws is wat mij betreft dat Dumoulin er gewoon weer voor wil gaan. En hopelijk de manier heeft gevonden om Tom “de mens” te verenigen met Tom de topsporter.

Groetjesaandevoetjes 22 november 2021 om 14:29

Sluit ik me ook bij aan Murcia en Michelangelo. En sponsor technisch lijkt mij het logisch dat Dumoulin en Groenewegen de Vuelta gaan rijden. Dumoulin kan na seizoen 2020 en 2021 ook niet meer met zijn vuist op tafel slaan en het kopmanschap in de Tour eisen. Roglic en ook Vingegaard hebben daar nu wel een streepje voor.

Ben ook benieuwd wat Foss gaat doen in 2022. Giro lijkt me niks voor hem met zo weinig tijdrit km. Als Kuss ooit iets in het klassement voor zichzelf wil proberen, dan is de Giro volgend jaar wel zijn kans.

En daarnaast ben ik benieuwd wie er nog Parijs Nice, Tirreno, Zwitserland, etc. rijden.

Michelangelo 22 november 2021 om 14:37

Ik denk dat jonge klassementsrenners bij TJV het geluk hebben dat ze in de schaduw van de oudjes (Roglic, Dumoulin,Kruijswijk) zichzelf kunnen ontwikkelen. Dus pakweg Foss zou perfect passen in een Giroploeg met TD en SK. Lang meegaan, en misschien zelfs wel langer dan de kopmannen, om op die manier de rollen om te draaien.

Kuss is wat mij betreft een iets ander verhaal. Die lijkt gewoon niet constant (en compleet?) genoeg voor het kopmanschap in een grote ronde. En hij zal ook zelf moeten nagaan of hij dat wil blijven nastreven. Want op zijn beste dagen is hij 1 van de allerbeste klimmers in het peloton. En dan kun je die kwaliteit inzetten in dienst van een ander, of verkassen naar een ploeg zonder klassementsambitites.

Murcia 22 november 2021 om 14:50

Kuss zie ik volgend jaar gewoon weer aan de zijde van Roglic. Het is in mijn ogen niet zo zeer zijn wisselvalligheid maar puur het missen van een aantal kwaliteiten die het rijden van een podium AK grote rondes in de weg staan. Hij is en zal nooit een tijdrijder worden en op het vlakke blaast hij zijn motor snel op. Typerend voorbeeld hiervan is de Tour van vorig jaar waar hij in de waaier etappe op kop boorde en de volgende dag in de bergen dit cash terug moest betalen. Beter lijkt mij een rol als superknecht bergop en de vrijheid om in een aantal koersen voor etappes en zoiets als de bergtrui te gaan.

Foss staat voor de uitdaging om nog wat kilo’s kwijt te spelen zonder zijn vermogen in de ITT en op het vlakke te verliezen. Zou eigenlijk perfect in de Tour ploeg passen maar zie hem toch de Giro doen en een kans krijgen in een paar rondjes van een week als de AK troef.

Michelangelo 22 november 2021 om 15:56

@Murcia,
Ik denk dat we hoe dan ook de conclusie kunnen trekken dat TJV gewoon goed gestoffereerd is voor het rondewerk. En dat ze ook nog eens een mooie mix hebben van jong en oud, waarbij de jonkies in de schaduw kunnen rijpen.

De kern van mijn tourploeg zou zijn:
Roglic, Vingegaard (klassement+1e adjudant), Kuss (meesterknecht bergop), Gesink (wegkapitein+knechtenwerk), Teunissen en Van Aert (voor vanalles en nogwat, inclusief sprintetappes). En daaromheen zou je nog kunnen kiezen tussen wat hulp bergop (denk richting Oomen of Bouwman) of wat meer richting vlakke (denk richting Laporte, Dennis, Roosen, Affini).

Ik denk persoonlijk niet dat Kruijswijk en Dumoulin de beste knechten zijn, ook al zijn ze echt wel bereid om te rijden voor een ander. Die zou ik de ruimte geven in de andere grote ronde. En Groenewegen is, mits in vorm, iemand die gewoon een goede sprinttrein verdient, en ook een grote ronde. Maar dit jaar niet in de TdF. Waarbij Kruijswijk en Dumoulin gezien de recente prestaties niet degenen zijn die een complete ploeg in steun verdienen.

Murcia 22 november 2021 om 16:12

@Michelangelo
Eens met je inschatting over de ploeg, als ook Benoot nog zou komen zit je met een overschot aan kwalitatief sterke renners voor elke grote ronde.
Mijn Tourploeg zou bestaan uit Roglic, Vingegaard, van Aert, Kuss, Dennis, Teunissen, Laporte en Van Hooydonck (in de Tony Martin rol). Dennis is perfect voor de meeste Tourklimmen als locomotief en Laporte is gemaakt voor de Roubaix etappe en bijzonder allround. Mocht Tiesj na zijn verwachte gezinsuitbreiding ook een overstap naar TJV maken dan zie ik hem ook nog wel deel uitmaken van het achttal ten koste van Mike.

Alfons Haavers 22 november 2021 om 22:47

Eens met Chippen, zelden iemand meer rond de pot zien draaien dan onze vriend Zeeman hier. Laat ze dan nog maar een maandje wachten met het interview tot je daadwerkelijk iets te vertellen hebt.

Groenewegen/Dumoulin naar de Giro, Roglic/Vingegaard/WvA naar de Tour lijkt me alvast een goeie basis voor de rondeplanning.

Dumoulin voor het klassement in de Giro zou wel eens het extra pigment kunnen zijn dat er een echt interessante ronde van maakt om te volgen.

Jean Dumas 22 november 2021 om 13:41

Vingegaard naar de Giro als kopman is nog wel een optie, maar wellicht later in diens carrière. Kuss zou ik zeker meenemen naar de Tour.

FDJ 22 november 2021 om 13:49

Vingegaard zal als nummer 2 van afgelopen Tour de France zeker naar Denemarken af willen reizen. Voor Dumoulin is de Tour het meest geschikt qua bergen dus als je hem als klassementsman wilt inzetten is de Tour het beste. Het kan net als hij Ineos prima. Die werden in 2018 1 en 3 en een jaar later 1 en 2. Met een fitte Roglic erbij kun je qua team echt aanhaken bij Pogacar en de druk opvoeren. Zeker als Pogacar de Giro ook zal rijden.

Yeez 22 november 2021 om 13:48

Voor Kuss is dit een Giro op maat, maar of hij klaar is voor een kopmanschap in een grote ronde is een tweede.

Magician 22 november 2021 om 13:55

Of hij het wil lijkt me vooral een tweede getuige zijn recente interviews.

Groetjesaandevoetjes 22 november 2021 om 14:30

Hij wil het wel ooit proberen als hij minder wisselvallig is.

Mystieke_Monnik 22 november 2021 om 15:14

Het kopmanschap van Bennett in de Giro vorig jaar was bepaald geen succes, ik denk niet dat ze direct weer zo'n risico nemen met een bewezen meesterknecht. Beschermde status maximaal.

nickdt 22 november 2021 om 16:44

Kuss kopman, Foss en Bouwman schaduwkopmannen

thorsen 22 november 2021 om 13:59

Roglič, Vingegaard, Dumoulin, Rohan Dennis, Tobias Foss, Steven Kruijswijk allemaal naar de Tour. En dan geen treintje rijden maar om de beurt aanvallen! Zal uiteraard niet gebeuren, maar het ljkt me wel een interessant scenario om het Pogacar moeilijk te maken.

FDJ 22 november 2021 om 14:06

Laporte en Van Aert er nog bij voor de kasseienrit en het hele peloton daar al op een hoop rijden.

Geel Zwarte Bril 22 november 2021 om 14:02

Als ze met een sterk team naar de Vuelta gaan kunnen ze hem al op dag 1 winnen

horsm 22 november 2021 om 14:10

Haha… wat ziet de wereld er toch zonnig uit met die Geel-Zwarte Bril! Maar etappewinst en Tom op het podium in de leiderstrui in Utrecht lijkt me al mooi genoeg.

Dave87 22 november 2021 om 14:29

Tour:
Roglic
Dumoulin
Vingegaard
Van Aert
Kruijswijk
Dennis
Teunissen
Laporte

Giro:
Kuss
Foss
Oomen
Bouwman
Groenewegen
Roosen
Affini
van Emden

2 prima ploegjes ;)

Groetjesaandevoetjes 22 november 2021 om 14:32

Ik verwacht Gesink eerder dan Kruijswijk in de Tour.

KimJungPoels 22 november 2021 om 17:44

Exact de selecties die ik ook zou maken.

Dave87 22 november 2021 om 14:40

Met 2 renners voor het ”vlakke” (Teunissen en Laporte) is er denk ik meer nood aan een echt goede klimmer ipv een all-rounder als Gesink.

Shinzawai 22 november 2021 om 14:54

Er wordt duidelijk toegewerkt naar een scenario met Dumoulin/Groenewegen in Giro & Vuelta en Roglic/Vingegaard/Van Aert in de Tour. Grote vraag is alleen wat ze met Kuss, Foss en Kruijswijk gaan doen. M.i. is Kuss een onmisbare schakel als je de Tour wilt winnen en dan zal de Tourploeg verder wel worden aangevuld met Dennis, Gesink/Kruijswijk/Oomen, Teunissen en Laporte.

Massimo Bataille 22 november 2021 om 15:07

Ik weet niet waarom Laporte zo een zekerheid is voor de Tour. Hoe goed is hij als ‘lead-out’ voor Van Aert ( zal dit moeten tonen in de voorbereiding/voorjaar)? Want met Teunissen zit je met iemand die dat kan.
En dan heb je meer aan een type Affini, Van hooydonck etc voor het vlakke werk. Want je kan moeilijk Laporte vanaf km1 op kop laten rijden.
En een dennis/gesink/van aert wil je toch zoveel mogelijk sparen voor het midden (-en hoog) gebergte.

FDJ 22 november 2021 om 15:36

Omdat Laporte een ijzersterk seizoen heeft gereden. Vooraan in alle voorjaarskoersen. Een Franse renner in een Franse koers etc. En Teunnisen heeft o.a. door blessures nog genoeg weer te bewijzen na dit seizoen.

VerstandOpNul 22 november 2021 om 15:06

Rondjes van een week, en dan niet als voorbereiding, maar als doel op zich, dat zou toch al een prachtig doel kunnen zijn voor Dumoulin..

Dat minutieuze gepuzzel in aanloop naar de Tour.. Ik weet het niet.. 1 druistige Italiaan en de boel valt in duigen..

Dave87 22 november 2021 om 15:08

Tour heeft de meeste TT kilometers. Veel aan gelegen om Dumoulin daar te laten starten denk ik.

Komt de kasseienrit nog bij die hem een stuk beter zou moeten liggen dan lichtere klassementsrenners met bijna 0 ervaring op de keien.

Romāns Vainšteins 22 november 2021 om 15:46

Persoonlijk zou ik Dumoulin liever tot de tanden gewapend en ultiem voorbereid een aanval zien doen op de vuelta.. Hij heeft daar immers nog een rekening open staan en ik verwacht niet dat de opperhengsten na de tour deze ook nog op het programma zullen zetten. Het gehele voorjaar kan dan aangewend worden om de lol als coureur terug te vinden via een ruim programma eendaagse koersen in-dienst-van/als-joker en passende kleine rondes voor eigen rekening waar de RoglicBoys níet heengaan.

Funest lijkt me meteen een goede Dumoulin weer in die equipe inpassen, er zit nog genoeg in lijkt me.

LucasR 22 november 2021 om 16:40

“Tom Dumoulin is still a Grand Tour contender, says Zeeman”, aldus CyclingNews. Dat is wat mij betreft iets anders dan “nog steeds een ‘zeer belangrijke renner’ voor het klassement in de Grote Ronden.”

Romāns Vainšteins 22 november 2021 om 16:46

Dat klinkt inderdaad meer alsof hij vindt dat ie er nog eentje winnen kan ja. Wat ik helemaal met Zeeman eens ben overigens, talent van het type dat Dumoulin heeft vergaat niet en ook alle kennis om weer terug te keren naar dat niveau hebben zowel renner als ploeg binnnenboord.

LucasR 22 november 2021 om 23:14

Precies, ik geloof er ook wel in. Maar misschien eerst nog eens revenge in een Vuelta of nog een keer de Giro.

nickdt 22 november 2021 om 16:50

Tour

Roglic
Dumoulin
Kruijswijk
Van Aert
Teunissen
Kuss
Laporte
Gesink
Reserve: Vingegaard/Van Hooydonk/Van de Sande

Giro
Kuss
Vingegaard
Bouwman
Groenewegen
Van Emden
Dekker/Kooij
Affini
Foss
Reserve: Harper/Hofstede/Hesmann

Vuelta
Dumoulin
Dennis
Van de Sande
Van Hooydonck
Leemreize
Oomen
Roosen
Kruijswijk/Vingegaard/Roglic
Reserve: Gesink/Bouwman/Van Emden

S.t.B 22 november 2021 om 18:48

Bespeur een licht ondertoontje dat Zeeman Tom misschien nog wel eens een overgangsprogramma laat koersen. Paar accenten lichtjes verschuiven naar het beeld wat JV van de toekomstige renner Dumoulin heeft, en dan maar zien of hij komt bovendrijven.
Zou er dan ook niet gek van staan te kijken als ze hem op de startlijst van MSR, PR of RVV zetten.
Van Aert en Colbrelli schijnen die extra Flandrien kilo’s ook niet te deren als er weer wordt geklommen, en het obsessieve afslanken was voor Dumoulin sowieso een te grote stressfactor.
Denk niet dat JV en Dumoulin er baat bij hebben hem hetzelfde pad te laten volgen als de klassementsrenners. Op dat pad is hij zijn momentum al gepasseerd.

Michelangelo 22 november 2021 om 19:03

Als je kijkt naar het verleden dan denk ik dat Dumoulin best uit de voeten kan in eendagswedstrijden. Tenminste ik heb hem enkele malen een prima WK zien rijden.

Het zal lastig zijn om wedstrijden ook daadwerkelijk te winnen, maar een goede Dumoulin kan denk ik een rol spelen in alle klassiekers als je het mij vraagt. Zelfs tot aan PR en MSR.

Hij moet natuurlijk zelf weten wat hij doet en waar hij zijn plezier en motivatie uit haalt, maar ik zou hem graag ook gewoon in dit soort eendagswerk bezig zien.

I Langof 22 november 2021 om 19:19

We hebben Stevens reactie gezien toen Tom kwam: “oh neee”. Kruiswijk en Dumoulin passen niet in dezelfde race. We hebben ook gezien hoe Tom de Vuelta verliet (hij was een beetje moe). Hij vergokte darmee alle steun van de knechten.

Giro: Groenewegen met sprintertrain. Tom mag meegaan (als Kruiswijk er niet is), maar hij zal weinig steun krijgen.
Vuelta is gereserveerd voor Primoz: hij zei “see you next year”)

Dantiest 22 november 2021 om 20:54

Wil nog wel zien of ie 1 januari in het zwart-geel fietst.

Ivo_1978 22 november 2021 om 21:18

Mijn idee:

Tour:
Roglic
Vinnegaard
Dumoulin
Kuss
Gesink
v Aert
Dennis
Teunissen/Laporte

verklaring is dat ze in de tour met de sterkst mogelijke ploeg van start gaan. dat doen ze al een aantal jaren en daar gaan ze denk ik niet van afwijken. In die ploeg zit en vinnegaard en Dumoulin. Roglic zal de absolute kopman zijn, met Dumoulin en vinnegaard in een vrije rol. Kruiswijk is wellicht de betere klassementsrenner boven Gesink, maar Gesink is de betere knecht over kruiswijk. Gesink kan beter op het vlakke weg.

Giro
Groenewegen
Roosen
Teunissen/Laporte
Affini
Kruiswijk
Oomen
Foss
Bouwman

Groenewegen is in potentie 1 van de beste sprinters van het peloton. die moet voor de etappes gaan in de giro en als de tour goed verloopt ook in de Vuelta. Roosen/teunissen/laporte/affini vormen zijn trein. Oomen en Foss krijgen de kans om zich te tonen voor het klassement in de schaduw van de papieren kopman Kruijswijk.

Reiger 22 november 2021 om 21:36

Ik denk dat Dumoulin het beste tot zijn recht komt in een vrije rol waarin hij de ruimte krijgt om zijn dagen uit te zoeken om te scoren. Voor een kopman rijden is volgens mij geen ambitie van hem. Of hij die ruimte en vrijheid gaat krijgen betwijfel ik eigenlijk een beetje. TJV heeft met Roglic een renner voor een eindzege in de Tour en daar moet normaal gesproken veel voor wijken, dus ook persoonlijke ambities van ploeggenoten. En terecht natuurlijk. In 2020 was Tom eigenlijk een stoorzender in het geheel die in die Tour al niet meer wist wat hij met zichzelf aan moest, laat staan met de ploeg. Dat zal de ploegleiding willen voorkomen zodat Tom wss geen Tour gaat rijden in 2022.

Murcia 22 november 2021 om 23:43

Klopt, bovendien heb je met Dumoulin geen lange termijn doelen op het moment omdat zijn contract afloopt. Roglic, van Aert, Vingegaard liggen wel voor lange(re) tijd vast en zijn dus meer een fundament onder deze ploeg. Tom was inderdaad in 2020 een stoorzender en in 2021 was hij er of niet (zijn tijdelijke vertrek uit het peloton) of hij had een status aparte mbt de OS ITT. Dan moet er echt wel veel veranderen om hem in zijn laatste contractjaar in de Tour in te zetten denk ik.

sooike 22 november 2021 om 23:29

“Hij heeft een enorme persoonlijke ontwikkeling doorgemaakt”. Dat is knap in een maandje of twee ! “Hij heeft nu echt een beeld hoe hij wil werken”. Daar komt hij dan een beetje laat achter in de herfst van zijn loopbaan ! Kortom, geneuzel op de vierkante meter !

xistnc 22 november 2021 om 23:49

Over wederopstanding gesproken! :o