Merijn Zeeman na ritzege Christophe Laporte in Cahors: “Van Aert focust op tijdrit”

vrijdag 22 juli 2022 om 18:13
Video

Dat Christophe Laporte voor Jumbo-Visma de vijfde ritzege binnenschoot in de Tour de France, was op voorhand niet het plan. Wout van Aert had de focus namelijk al op de tijdrit van morgen, terwijl de ploeg vooral gele trui Jonas Vingegaard veilig naar de finish wilde brengen. “Het was duidelijk dat van ons de kopgroep weg mocht blijven. Er diende zich echter een kans aan en die heeft Christophe gepakt”, vertelde ploegleider Merijn Zeeman in gesprek met WielerFlits.


Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

11 Reacties

Dikke Vrouw 22 juli 2022 om 18:28

Heel slim de koek lekker verdelen tussen de jongens

re-cycle 22 juli 2022 om 21:03

Heel slim een Fransman meenemen die wint. De publieke opinie in Frankrijk kan maar zo kantelen als je zo ongelooflijk veel wint.

krypton 22 juli 2022 om 18:30

Bij alle media zeggen zowel Benoot als Van Aert zelf dat hij zich halverwege de rit niet zo goed voelde vandaag na de inspanningen van gisteren en toen Laporte de kans gaf. Dat is wat anders dan dat hij z'n focus al op de tijdrit had…

horsm 22 juli 2022 om 18:33

Marlin, Jachtluipaard?????

Marlin 22 juli 2022 om 18:55

Normale reacties hier, uitgezonderd de jouwe dan. Dus geen enkele reden om hier te reageren.

Murcia 22 juli 2022 om 19:01

En toch doe je het dan wel.

Marlin 22 juli 2022 om 19:21

Helemaal niet. Ik meld net dat er geen (inhoudelijke) reactie nodig is. Het berichtje van HORSM is geen reactie. Maar wel een puberale provocatie. Dat is daarmee duidelijk gemaakt.

Vermont=Awesome 22 juli 2022 om 19:33

Takes one to know one.

Koers 22 juli 2022 om 18:37

Blijft morgen in uw kot!

Albeijing Feeniks 22 juli 2022 om 18:56

Leugenaar.