Merijn Zeeman: “Dat het op deze manier eindigt, is zo onverwacht”

Merijn Zeeman: “Dat het op deze manier eindigt, is zo onverwacht”

Primož Roglič verloor gisteren de gele trui - foto: Cor Vos

Jumbo-Visma heeft een misschien wel perfecte Tour de France gereden, maar kopman Primož Roglič moest gisteren in extremis de gele leiderstrui inleveren. “Dat het op deze manier eindigt, is zo onverwacht. Het is keihard”, zo vertelt een aangeslagen Merijn Zeeman voor de camera van de NOS.

Zeeman, de sportief directeur van Jumbo-Visma, voelt mee met Roglič. “Ik heb enorm met hem te doen. Het is hem zo gegund. We hebben een fantastische Tour gereden, maar het is keihard dat het zo eindigt. Uiteindelijk draait het in de sport om het maken van verhalen en het met elkaar opdoen van ervaringen en herinneringen. Die nemen ze ons niet meer af.”

“Bij UAE Emirates heerst nu euforie, wij zijn superverdrietig met het feit dat het uit onze handen is geglipt. Deze groep verdiende een Tourzege, maar we hebben het niet gered. Dat is heel hard. We hebben nog niet alle informatie om de tijdrit rustig te kunnen analyseren, daarvoor moeten we de data zien. Ik denk ook dat we te maken hebben met een tegenstander die zichzelf heeft overtroffen.”

“Pogačar heeft ons vermorzeld”
“De prestatie van Pogačar is fantastisch en hij was veel beter dan dat wij waren. We eindigen hier (doelt op de tijdrit van zaterdag, red.) met drie renners in de top-5, maar Pogačar heeft ons vermorzeld.” Roglič begon met een voorsprong van 57 seconden aan de allesbeslissende tijdrit. “We waren al heel blij met een dergelijke marge”, aldus Zeeman.

“We dachten ook dat het genoeg was. Toen ik zag dat het misging, draaide mijn maag om.” Zeeman werd afgelopen donderdag uit de Tour gezet wegens een aanvaring met een UCI-official. “Dit heeft echter geen rol gespeeld. Mijn straf had geen invloed op de prestatie van Roglič. Ik was gewoon bij de ploeg en Mathieu Heijboer en Grischa Niermann waren zaterdag in charge.”

Dit artikel delen:

50 Reacties

Miko1983 20 september 2020 om 12:54

Was een mooi interview bij de NOS, de passie en bijbehorende emotie droop er vanaf.
Wat zullen ze balen daar vandaag zeg!

DeRookmagier 20 september 2020 om 12:57

Bewijst dat de tactiek van het minutieus plannen en het proberen alles te voorzien niet werkt. Het klinkt nu misschien flauw, maar wielrennen is niet te plannen. Omgaan met het onverwachte is veel belangrijker dan het uitsluiten.

Gilberto 20 september 2020 om 12:59

blablabla

mackie 20 september 2020 om 13:09

Als je deze tijdrit nog 100x rijdt pakt Poga 99x niet meer dan 30sec op roglic. Poga heeft op de juiste dag een superdag gehad en Roglic had een normale dag waar hij ook zijn beste dag op de fiets ooit

Dion 20 september 2020 om 13:10

Ze winnen wsl omdat de tijdrit tot in detail gepland is en pogacar iets gegeten heeft wat de rest niet heeft.

JP LeDouche 20 september 2020 om 13:33

Geheel eens. Weinig is maakbaar. Leve de wielersport!

Welleke 20 september 2020 om 13:52

Het klinkt niet alleen flauw DeRookmagier, het is ook nietszeggend. Gelezen hoe Pogacar minutieus de tijdrit heeft verkend? Of dacht je dat ze bij UAE alles aan het toeval overlaten en gewoon wat anticiperen op de situatie?

Piet 20 september 2020 om 14:00

Ik lees toch echt dat UAE de tijdrit minutieus heeft gepland….

Ouwe Taaie Bask 20 september 2020 om 12:59

Mooi en eerlijk interview.
Wat een contrast: van 1 van de saaiste (bijna) Tourwinnaars naar 1 van de spectaculairste Tourverliezers

de winnaars 20 september 2020 om 13:18

Pogacar zat niet in de voorste waaier en verloor tijd in die rit die probeerde hij in andere ritten terug te pakken. Maar de grote heren van tjv inclusief Roglic lieten hem gewoon gaan met dus alle gevolgen van dien …..daar is dus DE kapitale fout gemaakt en dus niet gisteren daar is de tour VERLOREN. Dikke punt

Jacob Lohof 20 september 2020 om 13:20

Pogocar had zelfs meer tijd kunnen verliezen in waaierrit als Jumbo harder op kop had gereden

Miko1983 20 september 2020 om 13:20

Ook dat, de focus lag toen teveel op Bernal.
Maar achteraf is het makkelijk lullen.
Achteraf hadden ze ook v Aert en Dumoulin in die waaieretappe moeten laten tempo maken ipv Kuss en Bennet.

Wheely 20 september 2020 om 13:25

Als ze hem daar hadden teruggepakt dan wint Pogačar toch alsnog de Tour met deze tijdrit?

Het enige wat TJV heeft evt laten liggen is de druk verhogen met Dumoulin als tweede kopman.

Emergo 20 september 2020 om 13:31

Achteraf kijk je de koe altijd in zijn kont.

Romāns Vainšteins 20 september 2020 om 15:59

Wat mij betreft is juist Roglic’ verklaring dat die dag Pogacar niet te houden was geloofwaardiger gebleken, achteraf. Ook daar maten ze kennelijk 6.9 – 7.1 wat ik aanvankelijk maar cijfer geneuzel en yeah right vond.

Seppie 20 september 2020 om 13:33

We dachten ook dat het genoeg was. Toen ik zag dat het misging, draaide mijn maag om.” : Assumption is the mother of all fuckups.

3 weken treintje rijden en Pogacar er niet afkrijgen dan weet je dat hij erg sterk is en als je dan ook niet echt aanvalt dan weet je uiteindelijk niet hoe sterk je tegenstander daadwerkelijk is.

Westland95 20 september 2020 om 13:36

Je weet dat dit kan gebeuren als je 3 weken lang nauwelijks tijd probeert te pakken op je concurrenten. Ineos reed voorheen ook de hele Tour op kop, maar vaak kwam daar dan een spetterende demarrage van Froome achteraan.

Turtlehead 20 september 2020 om 13:42

Ze hadden iets meer naar Armstrong en Bruyneel moeten kijken: je moet niet alleen op kop rijden, maar één voor één ál je tegenstanders compleet kapot en van jou afhankelijk maken.
Mooie les voor volgend jaar?

zietemgaan 20 september 2020 om 13:58

Zoals Jan Bakelants zei: Jumbo heeft ook drie weken de trein gemaakt voor Pogacar he: hoeveel keer hebben ze het hem moeilijk gemaakt? En dan wat José de Cauwer zei: ze hadden Tom D in de aanval kunnen laten gaan he, om UAE te laten opbranden in de achtervolging, maar dat hebben ze niet gedurfd. Eigenlijk paste Jumbo het heel "old school" aan: gekende strategiën gekopieerd, niet zelf clever op de situaties ingespeeld. Ze hebben mss wel wat meer creativiteit nodig maw.

Verweggistan 20 september 2020 om 14:17

Ik denk dat dat ook komt door het zwakke punt van Roglic: In de drukte zitten en waaiers is niet zijn sterkste punt. Dat zag je al in het Baskenland, in de Giro, in de Vuelta waar het nog bijna misging. Dan kun je je maar beter nadrukkelijk op kop melden, dat is het meest veilige.

Scibby 20 september 2020 om 14:53

Pogacar kon gewoon altijd goed meezitten. Doe je weinig aan.

Erik Breukink 20 september 2020 om 14:21

Denk dat Zeeman zich ook wel mag beraden op zijn positie. Als je a) jezelf niet professioneel kunt gedragen en daardoor werkeloos langs de kant zit op HET moment van je ploeg en je b) Roglic helemaal weet dicht laten slaan op het ultieme moment.. Dan ben je volgens mij niet helemaal geschikt voor de top? Of overdrijf ik nu?

Emergo 20 september 2020 om 14:36

Ja, dat doe je.

Peter Lippens 20 september 2020 om 14:45

Roglic is vooral ten onder gegaan door stress, en al die heisa rond dat incident maar ook de discussie over het truitje en een nieuwe helm zal daar zeker toe bijgedragen hebben. Al was het natuurlijk ook vooral de uitzonderlijke prestatie van Pogacar gisteren. In ieder geval voor het wielrennen een historische dag waar ik met volle teugen van genoten heb… :)

Ligthning 20 september 2020 om 14:58

Ik kan pas nu reageren na een weekendje weg.
Wat smaakt de wraak zoet, nadat ik (en enkele anderen), met mijn opmerkingen en prognoses voor en tijdens de Tour, bijna over de hele lijn gelijk haal. Niet alleen werden die analyses van mij en anderen weggehoond door vooral chauvinistische Nederlanders (alles voor Jumbo-Visma en de Nederlanders, ook als dat fout zat), maar dat gebeurde vaak op een heel denigrerende, soms hatelijke toon. Maar goed, dat zal hier blijkbaar nooit veranderen. Straks te merken aan de nieuwe reacties….
Vooreerst, en daar kon niemand aan doen, kwamen Roglic en Bernal verminderd aan de start van de Tour. Niet helemaal in topvorm, door respectievelijk een val en door rug- en andere problemen.
Hier volgt een samenvatting van de totaal verkeerde ploegtactiek van Jumbo-Visma en de verkeerde inschattingen van een aantal forumgangers.

1. J-V had van bij de start alle opties moeten openlaten. Gaan voor het geel, voor ritzeges en het groen. Dat kon, mits de ploeg niet op te roken door de ploeg onnodig van bij de start aan de leiding te laten rijden. Ik en anderen hadden toen voorspeld dat het resultaat wel eens zou kunnen zijn dat J-V uiteindelijk met lege handen naar huis zou moeten gaan. Geen groen, maar ook geen geel. En misschien zelfs geen ritten. Uiteindelijk kwamen die er toch, eenmaal door Roglic, in een spurt bergop, en tweemaal door Van Aert, die het grotendeels zelf moest oplossen.

2. J-V nam volledig onnodig, al vrij snel, de controle op zich, hoewel ze de gele trui niet hadden. Ook toen Ala de gele trui droeg. Tot tevredenheid van de concurrenten die zo in een zetel zaten.

3. J-V speelde het spel volledig verkeerd. In plaats van de numerieke meerderheid (aan talent) uit te spelen, bleven ze met de hele ploeg op kop van het peloton sleuren. I.p.v. schaduwkopman Dumoulin en Van Aert (in topvorm en toen nog goed geplaatst) regelmatig met een groepje in de aanval te sturen, al of niet met een ploegmaat. INEOS zou aanvankelijk nog gereageerd hebben, maar na een tijd zou dit ook niet meer gebeurd zijn. Pogacar zelf had de ploeg niet, en zou zeker niet zelf reageren op alle aanvallen van Dumoulin en Van Aert (uiteraard samen met vrijbuiters). Andere kandidaten op ereplaatsen hebben ook nooit gereageerd of zelf aangevallen.

4. Roglic verzwakt steeds naar het einde van een grote rittenwedstrijd. Dit werd hier door sommigen absoluut ontkend. Het was dan ook een enorme flater dat Roglic, tijdens de eerste Tourhelft, en toen het nog kon, en na berenwerk van de ploegmaats, passief bleef, niet aanviel en zelfs 40 seconden cadeau deed aan "vriend" Pogacar. Hoewel het adagio is : in een grote ronde moet je elke seconde pakken die je kan pakken.

5. Uiteindelijk bleef Roglic nog lang standhouden, en kon hij op hangen en wurgen nog 15 seconden uitlopen op de Loze. Maar dat bleek zijn zwanenzang. Pogacar bleek op het einde van de Tour veel frisser, en dat was voorspelbaar, gezien zijn leeftijd.

6. Het geknoei van J-V voor en tijdens de tijdrit, was tenenkrommend. Roglic laten rijden met een helm die hij voor het eerst droeg. Een helm die niet eens paste, en daarenboven scheef stond. NOOIT (!) mag je materiaal, voeding, drinken enz. voor het eerst gebruiken en uittesten tijdens een wedstrijd, laat staan tijdens de ultieme krachtenmeting. Ook de fietswissel was onwaarschijnlijk slecht. Eerst reed Roglic met zijn tijdritfiets door op de eindklim. Dat was een mogelijke optie, maar een foutieve. Een (veel) lichtere, goed bestuurbare en nerveuze klimfiets, is altijd beter op een steile klim dan een tijdritfiets. Door het tijdverlies onderweg en de slechte benen, raakte Roglic in paniek, en wou plots toch een fietswissel doorvoeren. De mecanicien was duidelijk verrast, kreeg de fiets niet onmiddellijk van het dak, moest te ver lopen. Dit kostte ook nog extra seconden. Als je dan ook nog rekening houdt met het feit dat Roglic de laatste een à twee kilometer liet lopen, omdat het verschil stilaan onoverbrugbaar werd, kan je stellen dat door goede keuzes vooraf, en ondanks een mindere dag, Roglic misschien nog net zijn trui had kunnen redden.

7. In de marge kunnen we ook vaststellen dat Van Aert ritzeges en een groene trui door de neus geboord werd. En dat hij zijn kansen op een goed WK en resultaat in de oktoberklassiekers, door de zware inspanningen, allicht in rook ziet opgaan.

8. De ware toedracht van het incident tussen Zeeman en het UCI-lid is ondertussen ook openbaar gemaakt. Om de fiets te kunnen inspecteren, vroeg de UCI aan Zeeman om de fiets te laten demonteren door een J-V-mecanicien, in aanwezigheid van de specialist van de UCI. Zeeman weigerde dat. Waarna de mecanien van de UCI noodgedwongen zelf de klus moest klaren. Zeeman ging daarna door het lint. Dat is dus een heel andere versie van het verhaal van Zeeman.

Turtlehead 20 september 2020 om 15:09

@Lighting, nr. 2 vind ik minder sterk, verder klopt er van alles. Nr. 7 (2) moet zijn 8. Vraag: heb je van die laatste een bron? Is vooral interessant ivm het 'waarom'. Verband met de afsluitende tijdrit zie ik niet, of het moet leuk zijn als puntje om de ploeg af te zeiken.

FDJ 20 september 2020 om 15:13

Wil je nu een sticker?
De meeste argumenten waren bij winst Roglic overigens ook heel makkelijk de andere kant op te zetten geweest overigens.

Overigens op een paar punten zeg je ook maar zo wat. Die helm is bv in de windtunnel getest. Zie tweet Heijboer. Dus je roept ook.maar zo iets om je gelijk te willen halen.

Gilberto 20 september 2020 om 18:28

Je zal de behoefte toch maar hebben om vetes uit te vechten op het internet, je gram komen halen, en zelfs over wraak te spreken. Dan moet je toch wel een triestig leventje hebben. Zoek toch eens een leuke hobbie en fijne vrienden joh

Joaquim Agostinho 20 september 2020 om 15:16

“Om de fiets te kunnen inspecteren, vroeg de UCI aan Zeeman om de fiets te laten demonteren door een J-V-mecanicien, in aanwezigheid van de specialist van de UCI. Zeeman weigerde dat. Waarna de mecanien van de UCI noodgedwongen zelf de klus moest klaren. Zeeman ging daarna door het lint. Dat is dus een heel andere versie van het verhaal van Zeeman.”

Lijkt mij een nieuw topic waardig….

fietsvriend 21 september 2020 om 22:05

In de podcast van ten Dam werd er gesproken over een UCI lid die de crank wilde demonteren om te controleren op mechaniche doping. Volgens Thomas Dekker, ook in de podcast, was het UCI lid niet bevoegd dit te doen ivm Covid. Zeeman zou juist aangeboden hebben om dat door een TJV mechanicien te doen. Het UCI lid weigerde dat en is toen zelf aan de slag gegaan, waarop Zeeman hem een ‘loser’ noemde.

Waar mijn mond echt van open viel, was dat volgens ten Dam, tot kort voor de tijdrit – hij had het over, toen Gesink terugkwam in de bus na zijn tijdrit – Roglic, en Dumoulin, nog steeds twijfelde of ze van fiets gingen wisselen of niet.
Dat is toch nauwelijks te geloven? Wellicht verlkaart dat de rare plek waar Roglic van fiets wisselde – ergens op een stijl, totaal onhandig, stuk.
Ik dacht dat alles bij TJV minitieus gepland was en voor dit soort improvisatie geen plek zou zijn. Begint erop te lijken TJV die tijdrit totaal onderschat heeft en misschien zichzelf overschat? Verschil moest ergens anders gemaakt worden en tijdrit diende slechts om voorsprong uit te bouwen (tov Bernal natuurlijk ook niet een hele slechte gedachte? Maar toen bleek Pogacar de uitdager en die heeft van zijn beperking omgezet in (rol gedownplayed, meepeddelen met TJV trein, verlies beperken en toeslaan op het enige moment dat dat echt kon, de tijdrit en die tot in de puntjes voorbereid)

Ligthning 20 september 2020 om 15:37

Heb ik gisteren in “Vive le vélo” gehoord. En Sporza is doorgaans uitstekend op de hoogte.

Ligthning 20 september 2020 om 15:41

@FDJ
Je hebt gisteren dus niet naar de tijdrit gekeken. De helm was inderdaad in de windtunnel getest, maar duidelijk niet geschikt voor het hoofd van Roglic (verkeerde maat, verkeerd model ?). De helm stond veel te hoog op het hoofd, en scheef. Vreselijk op het vlak van aerodynamica. Zoiets kan gebeuren als je voor het eerst materiaal gebruikt in echte omstandigheden, zonder dat materiaal ook op training en onder gesimuleerde wedstrijdomstandigheden uit te testen. Onvergeeflijk knoeiwerk van de ploeg….

Romāns Vainšteins 20 september 2020 om 15:53

Jumbo heeft een nagenoeg perfecte tour gereden maar helaas maakt Pogacar zijn debuut als supertijdrijder en zit Roglic er zowel niet lekker in als dat er een aantal zaken chaotisch en fout verlopen tijdens het klapstuk.

Achteraf de etappes er afzonderlijk bij pakken en overal zout op leggen is best plausibel maar dan nog blijft dat de beslissing. Niemand heeft het in die vorm aan zien komen, op misschien de planners van UAE en wellicht Pogacar zelf.

Barry Batsbak 20 september 2020 om 18:17

Pogacar had zich als Sloveens kampioen tijdrijden al uitstekend geprofileerd. Hij had Roglic daarmee recent nog verslagen, Roglic had reden genoeg om niet zeker van zijn zaak op een fiets te zitten. Dan nog niet je eigen pak en een helm die je wellicht beter achterstevoren op had kunnen zetten, ik zeg niet dat het qua aero echt scheelt maar het is gewoon niet perfect en dat gaat ook in je kop zitten. Roglic stond mentaal al 3-0 achter voordat hij 1 meter gefietst had, en dan willen de benen van Roglic ook niet. Klaar, mokerslag. Kun je nagaan, dan heeft Roglic nog een heel aardige tijdrit gereden volgens de scorebord-normen.

Witte Trui 20 september 2020 om 15:56

Uiteindelijk heeft TJV overwegend een prima Tour gereden; ze hebben hun kopman in staat gesteld om met een voorsprong van 1 minuut de afsluitende tijdrit in te gaan, zonder dat diezelfde kopman teveel energie heeft moeten verspillen en als ploeg tussendoor ook 3 etappes meegepakt.

Dan valt te concluderen dat Roglic na 3 weken níet de beste renner in koers is, dat bleek Pogacar te zijn (en hoe). De ploeg kun je daarmee weinig verwijten.
Gaandeweg 2x de koe in de kont kijken: In de waaierrit meer meedraaien en Poggi op grotere achterstand zetten was verstandig geweest & meespringen toen Poggi 3/4 minuut terug pakte had gemoeten (want gekund). Maar op dat moment waren Bernal, Pinot en anderen ook nog niet afgeschreven.

Van de tijdrit mag nog wel een analyse volgen, want dit was een erg groot verschil. Roglic niet helemaal fris meer (i.t.t. 2 dagen eerder?), materiaal niet op orde, zenuwenmanagement? Dit los van het feit dat Pogacar superb was, maar Roglic niet.

Heel jammer voor een ploeg die Ineos wilde uitdagen, een plan had én – met het wegvallen van een speerpunt – het eigenlijk prima op de rit leek te hebben.

Romāns Vainšteins 20 september 2020 om 16:06

Dat zijn inderdaad de andere 2 pijnpunten maar dan nog kom je daar met netto winst (41sec) uit terwijl niets er (nog) op wees dat Pogacar zo’n tijdrit af kon leveren.

Bruine Koersbroek 20 september 2020 om 16:05

Tuurlijk is het achteraf praten, maar het is niet moeilijk de punten erbij te zoeken waar TJV het de afgelopen 3 weken heeft laten liggen.. Als kijker heb ik 3 weken tevergeefs gewacht op een overtuigende aanval van Roglic. TJV gokte er duidelijk op dat hij alle overige klassementsmannen tijd zou aansmeren in de afsluitende tijdrit. Zelfs de voorbereiding van de tijdrit is wellicht een beetje ondergeschoven geraakt..

Romāns Vainšteins 20 september 2020 om 16:09

Even goed hebben ze nog met maximale bluf en windvangen juist het uiterste uit Roglic geperst bergop. Dat hij zomaar de rest op achterstand had kunnen demarreren ergens is een aanname. Alleen Lopez en Pogacar is dat 1 enkele maal gegeven geweest.

Wildebert 20 september 2020 om 16:25

Kijk, daar ben ik het wel helemaal mee eens Bruin. Roglic sprak me gedurende de 3 weken steeds minder aan. Waarom? Omdat hij het zware labeur van zijn ploeg keer op keer niet verzilverde. Zoals, vaker gezegd hier, Froompey wel deed. Roglic sterkste kant, wisselende tempi op hellingen, werd helaas niet uitgespeeld.
Als laatste: TJV maakt de klassieke fout, bijna typisch voor NL, door te denken dat de buit al binnen was. Te vroeg achterover geleund. Pittige les voor het management.

Gilberto 20 september 2020 om 18:31

Onzin van die klassieke typische Nederlandse fout van het denken dat de buit al binnen is en achterover leunen. Wat een uitgemolken cliche en stokpaardje is dat toch voor mensen die graag een stok vinden om mee te slaan…

Wildebert 20 september 2020 om 18:38

Gilberto. Hoezo onzin? De geschiedenis (wK’s, Ajax, vdPoel, waterpolo, schaatsen) noem maar op) laat zien dat Nederland er helaas wel een handje van heeft om de buit te verkopen voor de beer geschoten is. Nog gewaarschuwd vooraf, remember Kruijswijk. De gele fietsen stonden al klaar. En het ongeloof was overal aanwezig. Dus svp niet zo ongelofelijk neerbuigend en betweterig overkomen.

harryjohan71 20 september 2020 om 18:40

Roglic was niet zo sterk als iedereen denkt. Zijn val in de Dauphine heeft zijn voorbereiding ernstig verstoord.

Gilberto 20 september 2020 om 18:52

Onzin omdat bijvoorbeeld die verloren WK’s gewoon 0,0 te maken hadden met een verkeerde instelling van de Nederlanders. Ik herhaal, dit is gewoon een stokpaardje van mensen die een stok zoeken…. basta

fietsvriend 21 september 2020 om 22:08

Eens met BK, denk ook dat de tijdrit niet als sleuteletappe is gezien en daardoor niet perfect is voorbereid.

Wildebert 20 september 2020 om 19:12

Gilberto. Ik zie dat je binnen een minuut of wat zeer veel negatieve posts neerzet. Daarnaast vind jij het onzin, wat niet wil zeggen dat het onzin is. Heb je het ongeloof bij Zeeman gezien. Hier had hij nooit rekening mee gehouden. En daar gaat het mij om. Dus. Ik vrees dat je wijntje niet zo goed gevallen is, of wat het dan ook is. Het is een feit dat Nederlandse sportploegen er een handje van hebben te vroeg te juichen. Helaas. En jij bent geen supermens dat je dat beter ziet dan iemand anders om het als onzin te verkopen. Ik zeg dit niet snel maar je bent een echte betweter. Niet inhoudelijk, maar op basis van je eigen mening die je als superieur acht. En denk daar maar eens over na.

Gilberto 20 september 2020 om 19:29

Jij ken wel een opsomming geven van allerlei wedstrijden die Nederlandse sporters of sportploegen hebben verloren, maar ik vraag nog steeds waaruit jij opmaakt dat dit kwam door een foute instelling en door te vroeg te juicehen. Vertel….

Gilberto 20 september 2020 om 19:34

En ik acht mijn mening idd superieur, dat doen wij namelijk stiekum allemaal. Ik vind het echter veel kwalijker dat men dit stiekum doet, ik ben heel wat eerlijker door er gewoon voor uit te komen.
En dan beschuldig je mij van betweterigheid en superioriteitsgevoel en kom je vervolgens zelf met een arrogante neerbuigende belerende slotzin als “En denk daar maar eens over na” ? Hoe hypocriet

Wildebert 20 september 2020 om 20:13

Jij hebt het over een uitgemolken cliche. Ik niet. Bv Ajax zou het wel even doen. Te vaak misgegaan. Soms zelfs in de laatste minuut. Zouden bv. Spanje toch moeten kunnen hebben. Resultaat bekend. Okay, het is een allergie van mij. Te vroeg juichen. Hoort niet bij sporten en zelf ook nooit gedaan. Zo in de wieg gelegd. Niet dat ik daardoor beter ben. Maar zit er niet in. It isn’t over till it’s over. Kramer kon niet vetliezen op de 5km. Afloop bekend. Matthieu kon het WK niet verliezen. Te vroeg gejuicht. Geen zin om hier mee door te gaan. Je raakte me met dat stokpaardje. Dat algemene was onder de gordel. Verder niets tegen jou. Dus als mijn slotzin verkeerd was, sorry!

Romāns Vainšteins 20 september 2020 om 20:22

Jongens toch, voetbal, really?

Ligthning 21 september 2020 om 01:17

@Gilberto
Ga je Wildebert nu ook rapporteren ? En die, en nog een ander, en misschien jezelf ?
Je houding is van een dergelijk kleuterniveau, dat dit zelden gezien is.

Headlines

Materiaalzone

Populair