Meerdere teams kloppen aan bij management Yves Lampaert

zondag 31 mei 2020 om 08:48
Meerdere teams kloppen aan bij management Yves Lampaert

foto: Cor Vos (archief)

Yves Lampaert is een gewild renner voor volgend seizoen. De klassiekerrenner van Deceuninck-Quick-Step loopt uit zijn contract en heeft laten weten dat meerdere teams zich bij zijn management hebben gemeld. Over een contractverlenging is met ploegbaas Patrick Lefevere nog niet gesproken, aldus Lampaert tegen Het Laatste Nieuws.

“Ik ben einde contract, dus dat is niet heel gunstig”, schetst Lampaert de situatie. “Gelukkig heb ik mijn prijs al gereden in de Omloop Het Nieuwsblad (tweede achter Jasper Stuyven, red.) en heb ik vorig jaar een goed jaar gehad. Ik maak mij zeker geen zorgen, maar het had meer rust gegeven als alles normaal was.”

Met zijn huidige werkgever heeft de 29-jarige West-Vlaming nog geen contact gehad over een contractverlenging. “Ik heb er persoonlijk nog niet over gesproken met Patrick. Ik weet niet of mijn managers al met hem gesproken hebben, maar ik weet wel dat mijn managers contacten hebben met andere ploegen die wel al vooruit kunnen kijken”, zegt Lampaert. Over welke teams het gaat, laat hij in het midden.

Duidelijkheid in augustus
“Het is nog altijd vrij vroeg, moest het een normaal seizoen zijn. Ik hoop wel dat ik tegen augustus al wat meer weet en dat ik desnoods al ergens getekend heb”, aldus de nummer drie van Parijs-Roubaix vorig jaar. Een langer verblijf bij Deceuninck-Quick-Step ziet hij zeker zitten. “Het liefste zal ik blijven, maar je weet nooit wat er gebeurt of wat zich aanbiedt onderweg. De markt gaat heel speciaal zijn dit jaar en het is lastig om voorspellingen te doen op dit moment.”

Dit artikel delen:

36 Reacties

Glorious 31 mei 2020 om 08:59

Hoop Jumbo

TJ 31 mei 2020 om 09:20

Ik ook. Naast sportief zou het qua promotie van het merk Jumbo in België ook geen slechte zet zijn.

LB108 31 mei 2020 om 10:00

Ben ik zeker van niet.. ze kunnen geen kopmannen blijven aankopen en hebben ook geen kopman voor de klassiekers meer nodig..

Panache 31 mei 2020 om 10:25

Lampaert kan best kopman zijn bij een team uit het rechter rijtje van de WT, maar toch niet bij TJV.

Peetvader 31 mei 2020 om 12:52

@panache
Als ik me niet vergis is hij momenteel al kopman bij de beste klassieke ploeg ter wereld…

Samlambeej 31 mei 2020 om 13:47

@Panache
Hier ga je toch geweldig de mist in. Leg het palmares van Lampaert eens naast dat van de TJV'ers.

Baukema Tomoulin 31 mei 2020 om 09:19

Snap ik wel. Voor alle teams een absolute meerwaarde in de klassiekerkern en in rittenkoersen met een (ploegen)tijdrit. Ik hoop eigenlijk naar Fenix-Alpacin. De perfecte luitenant/bliksemafleider voor van der Poel.

Deel Koeper 1 juni 2020 om 10:11

Ik denk niet dat van der Poel aan bliksemafleiders doet, beetje à la Sagan.

Jan 31 mei 2020 om 09:30

“Ik weet niet of mijn managers al met Lefevere hebben gesproken ”

Huh??

harryjohan71 31 mei 2020 om 09:51

En de suggestie dat DQS nog niet vooruit kan kijken en andere ploegen wel.

Panache 31 mei 2020 om 10:26

Lefevere is altijd platzak, hè.

ProfrondeZevenbergen 31 mei 2020 om 12:47

Hij weet blijkbaar niet wat zijn managers voor hem doen. Misschien moet hij er maar een nemen en daar mee communiceren?

Samlambeej 31 mei 2020 om 13:52

Dit is zeer gangbaar in het milieu. De atleet mengt zich niet altijd in de moeilijke gesprekken ten einde een goede verstandhouding te houden met de ploeg. Zeker als hij uiteindelijk toch blijft.

Arie den Blanken 31 mei 2020 om 17:59

Helemaal geen Huh?? Samlambeej is de enige kenner in dit opzicht.

LB108 31 mei 2020 om 20:06

@Sam, @Arie, juist niet. Binnen je eigen ploeg ga je ook zelf praten, je manager uiteraard ook maar die gaat vml eerst bij andere luisteren en gaat deze “concurrentie” dan voorleggen bij de huidige ploeg

Fabian. 31 mei 2020 om 10:07

Lijkt me dat hij wel snel moet zijn, want kan me niet voorstellen dat Lefevre hem opstelt in de tour als hij niet bijtekent (en terecht).

harryjohan71 31 mei 2020 om 11:07

Als je de tekst leest, ligt volgens Lampaert de bal bij DQS om met een voorstel voor verlenging te komen.

koos1 31 mei 2020 om 10:48

Lampaert is voor bijna alle ploegen een versterking als (mede) kopman voor de klassiekers en daarnaast een tempobeul voor de kopmannen.

Martino87 31 mei 2020 om 11:17

Een topper, maar vraag me wel af of hij het kopmanschap aan kan.

john 31 mei 2020 om 11:58

Heeft hij de Tour van 16-17 gefietst dan zouden ze beter de uitslag van de hertesten af wachten voor dat de manager gaat onderhandelen

Samlambeej 31 mei 2020 om 12:11

Lampaert had toen nog geen Tour gereden lomperik.

john 31 mei 2020 om 16:23

Als jij lomperik te dom bent om te lezen ,kan ik niks aan doen ik schrijf Heeft dus ik zit niet de hele dag thuis voor de tv

Samlambeej 31 mei 2020 om 16:29

doe gewoon 3 seconden je opzoekwerk

Samlambeej 31 mei 2020 om 12:09

Acht het niet uitgesloten datie vertrekt. Lefevere zal ‘m niet nog eens 30% opslag geven en als moeders due bedragen hoort…

KimJungPoels 31 mei 2020 om 12:52

Lampaert en DQS is op sportief vlak denk ik gewoon een match made in heaven. De meeste renners die weggaan bij Levefre worden er niet beter op, en mijn gevoel zegt me dat Lampaert daarin zeker geen uitzondering zal gaan zijn.

Samlambeej 31 mei 2020 om 14:08

Dit geldt eigenlijk voor elke renner zonder topsprint/toptijdrit. En zelfs die renners zouden meer winnen door de breedte van de klassieke ploeg DQS. Door de controle over de koers, door het afstoppen en door het spel van achterkomers te kunnen spelen.

kelderfan 31 mei 2020 om 14:58

Dus Laurens De Plus is erop achteruitgegaan?

Arie den Blanken 31 mei 2020 om 17:56

De meesten interesseert het niet of ze er sportief beter van (zijn) worden als er financieel er maar flink beter van worden.

Deel Koeper 1 juni 2020 om 10:07

Cavendish, De Gendt, De La Cruz, De Plus, Kwiatkowski, Pauwels, Poels, Schachmann, Trentin en Uran hadden er niet al te veel last van.

Dan nog een hoop renners die eigenlijk op hetzelfde niveau bleven rijden, maar gewoon minder gebruik konden maken van het overwicht van de ploeg zoals Terpstra, Chavanel, Vandenbergh, Vermote, etc…

Dan en Tony Martin zijn lichtjes achteruit gegaan, die rijden nog goed, maar het winnen hoort er niet zo veel meer bij, maar die hebben dan ook de leeftijd om de scherpte te verliezen.

Blijven over Kittel en Gaviria, denk ik dan. De eerste heeft motivatieproblemen die weinig met de omgeving te maken hebben. En Gaviria is ook niet slechter geworden, die heeft gewoon de progressie niet gemaakt die iedereen verwacht had.

Kortom, de waslijst van renners die elders plots aanzienlijk zwakker begonnen te rijden, is in praktijk heel, heel, heel kort.

Baik-Baik 31 mei 2020 om 13:31

Een Amerikaans team zie ik ook wel bij hem passen.

Tube 31 mei 2020 om 15:10

edit wf: dergelijke opmerkingen mag je achterwege laten

Ivanoviclover 31 mei 2020 om 17:52

Klopt helemaal. De lijst van betrapte, verdachte of in opspraak gekomen DQS renners de laatste pakweg 10 jaar is gewoonweg niet bij te houden. Of hun prestaties in de grote rondes, waar ze de hele top 10 bezetten, met Tourwinst en winnaar van 6 bergetappes van De Clercq vorig jaar als voorlopige uitschieter. En niemand die er iets van zegt uit schrik van de toorn van Don Patrick.

Michelangelo 31 mei 2020 om 21:41

Vind Lampaert een leuke renner. Past prima in een team met meerdere kopmannen, zodat hij door het spel te spelen mooie overwinningen kan pakken.

In een ploeg waar hij uitgespeeld wordt als enige kopman zie ik hem dat eerlijk gezegd niet doen. Dan wordt het volgens mij een beetje een “Julien Vermote scenario”. De verantwoordelijkheid te groot, en het talent net te klein om het echt af te maken.

Wat mij overigens ook verbaast (itt anderen) is dat hij nog niets gehoord heeft van Patje L. Lijkt me niet zo moeilijk om daar zelf eens mee te praten als het je baas is, of om je managers daar langs te sturen.

Of hij uiteindelijk bij TJV op zijn plek zou zijn vraag ik me af. Met WvA en Mike Teunissen hebben ze denk ik twee sterke pionnen voor het voorjaar, en voor de rittenkoersen gaan alle ballen op Groenewegen en de drie klassementsrenners. Ik vraag me af of er dan plek is voor een (waarschijnlijk niet goedkope) Lampaert.

Ralph Strijbos 31 mei 2020 om 23:01

Ah t prijsopdrijvend is al vroeg begonnen dit jaar…. interesse van meerdere ploegen. Goeie onderhandelingstactiek Lampie

Schollekop 1 juni 2020 om 11:23

Zo, zo, mijn ‘managers’. Eentje is kennelijk niet genoeg om Lampje bij te lichten.

LB108 1 juni 2020 om 12:34

Tegenwoordig zijn het management bureaus waarin meerdere manager onder een dak zitten

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair