Maurits Lammertink op de IC na val in Zwitserland

Door , maandag 13 juni 2016 om 18:31
Maurits Lammertink op de IC na val in Zwitserland

foto: Marcel Koch

Maurits Lammertink ligt na zijn valpartij in de Ronde van Zwitserland op de intensive care aldaar. De renner van Roompot-Oranje Peloton kampt met botbreuken en snijwonden, meldt diens vrouw Marion op Facebook. Zijn conditie is stabiel, al moet hij wel onder het mes.

Update 20.00 uur
Lammertink heeft bij de valpartij de kop van zijn bovenarm en een rib gebroken. De onfortuinlijke renner kwam ten val in de bevoorradingszone toen hij, hoogstwaarschijnlijk, op een obstakel reed. Dat meldt Roompot-Oranje Peloton op haar website. Daarnaast werd in het ziekenhuis van Olten schade aan zijn heupgewricht en een diepe snee in zijn knie geconstateerd. Vanavond nog zal de heuvelrenner vervoerd worden naar een ziekenhuis in Basel.

Dit artikel delen:

29 Reacties

Arema Pro Cycling Team 13 juni 2016 om 18:33

Beterschap gewenst!

koos1 13 juni 2016 om 18:39

Balen van de zo te horen toch wel zware val, zeker nu hij in topvorm was.
Maar vooral beterschap!

horsm 13 juni 2016 om 18:41

Bah wat een rotnieuws. Sterkte.

kelderfan 13 juni 2016 om 18:44

Dat is al de 2e. NL.er die zo naar komt te vallen. Ik hoop op een spoedig herstel en natuurlijk beterschap gewenst.

WCEendT 13 juni 2016 om 18:52

NEE!!!

Oh wat baal ik hier van!!! Sterkte Maurits… hoop dat je sterker terug komt, genoten van je in Luxemburg!

vlek 13 juni 2016 om 18:52

Ahh, dat klinkt niet best. Blijft soms toch een irritant kwetsbare sport. Hopelijk richting de tweede seizoenshelft weer in staat vooraan mee te doen; hij was aardig op weg zichzelf in een positie te brengen waarin hij een mooie stap voorwaarts kan maken.

klootje kriekeljon 13 juni 2016 om 18:53

Ook weer sneu. Idd. was net zo goed bezig. Hopen op een voorspoedig herstel.

pirazzi 13 juni 2016 om 18:54

Gelukkig valt het mee. Sterkte Marion.

nasibal 13 juni 2016 om 18:54

Maurits, ik hoop dat je vlot en goed herstelt. Ik geniet met volle teugen van je dit seizoen!

Edit redactie: On topic aub

kampie 13 juni 2016 om 18:56

Valt mee? Volgens mij is hij er slecht aan toe als ik dit lees, vreselijk nieuws. Sterkte. Hij reed inderdaad heel goed dit jaar.

Doomsday 13 juni 2016 om 18:57

Edit redactie: Niet doen

vlek 13 juni 2016 om 18:59

Edit

nasibal 13 juni 2016 om 19:02

Edit redactie: Dit is niet nodig

Wheely 13 juni 2016 om 19:08

Wow wat rot! Na zijn winst in Luxemburg had hij hier nog wel iets leuks kunnen doen ook.

maklukzat 13 juni 2016 om 19:15

Vervelend nieuws dit. Hopelijk snel herstel voor hem. Was benieuwd wat hij kon in deze WT-wedstrijd, maar helaas.

nasibal 13 juni 2016 om 19:23

Maar laten we het hier hebben over het welzijn van Maurits.

Edit redactie: Iets meer respect is wel op zijn plaats

nasibal 13 juni 2016 om 19:34

@redactie (en eventueel rest)

Mn laatste opmerking kwam er mogelijk anders uit dan bedoeld. Ik probeerde eerder sarcastisch te zijn met een knipoog naar in mijn ogen hypocriet gedrag, dan disrespectvol te zijn naar Maurits.

Ik begrijp echter dat mijn opmerking multi-interpretabel is en daarom misplaatst. Excuus.

Turtlehead 13 juni 2016 om 19:40

Dat is erg, beterschap. Botbreuken, snijwonden, die heeft veel pijn ben ik bang.

Doomsday 13 juni 2016 om 19:45

Edit redactie: Waarvan akte

Fernandi 13 juni 2016 om 19:49

Foto op Telegraaf site ziet er toch lelijk uit.

Lombarda 13 juni 2016 om 19:58

Bah, wat naar weer. Het is wel raak (mis) met Nederlanders de laatste tijd.
Gelukkig verdient Lammertink nog niet zoveel, anders was zijn salaris na deze vreselijke val ook nog een item geworden.

Danny81 13 juni 2016 om 20:28

Echt heel vreselijk, hopelijk weet hij hier volledig van te herstellen.

123poetertjes 13 juni 2016 om 20:34

Dit is nu precies waarom we niet een hetze tegen seingevers moeten starten, die mensen zorgen er voor dat dergelijke ongelukken niet vaker plaatsvinden. Het lijkt er gelukkig op dat Lammertink er nog relatief goed vanaf komt. Zijn seizoen is met een beetje pech wel voorbij.

Bizziecle 13 juni 2016 om 20:37

Sterkte Maurits

Wildebert 13 juni 2016 om 21:00

Balen voor Maurits. Sterkte kerel!